استایل و مد بانوان

دانستنیهای شیک پوشی مخصوص بانوان جوان (قسمت اول)

چگونه خوش لباس باشیم

 چگونه خوش لباس باشیم  ؟

نکته های ساده برای استایل شیک و جذاب

نیمه دوم سال، از نظر سبک مد و لباس با نیمه اول سال تفاوت های بسیاری دارد. در بهار و تابستان، تنوع رنگ ها در پوشش آقایان و خانم ها در طیف های مختلف سنی، افزایش یافته و شاهد استفاده از سبک پوشش راحت و سبک هستیم. گر چه مشکل پسندها عقید دارند که برای شیک بودن و خوش تیپ شدن، فصل پاییز و زمستان، ایام بهتری است، اما به هر حال، همراهی با طبیعت در رنگ بندی مد و لباس، به اندازه کافی برای طراحان مزون و فعالان فشن بهاره، ترغیب کننده است.

خیلی ها، شیک پوشیدن و جذاب بودن را در سادگی و تطابق سبک مد و لباس با استایل و میمیک صورت و عدم همراهی یک جانبه با مد ماه یا فصل یا سال می دانند. اگر چه هنر و خلاقیت، امروزه در دنیای فشن نیز به وضوح دیده می شود و مد مفهومی (conceptual fashion)، واقعیتی از لباس مفهومی را به دنیا عرضه کرده است، اما به نظر می رسد که شیک و جذاب بودن، ورای یک پوشش لباس در مراسم یا محیط عمومی باشد.

به قول تولستوی، وقتی وارد جایی می شود، این لباس توست که معرف تو خواهد بود و وقتی آن جا را ترک می کند، انچه معرف توست، تنها حرف ها و اندیشه هات خواهد بود.

به هر حال، همان اندازه که لباس می تواند الهام بخش و تاثیر گذار باشد، خود فرد نیز در بروز تصوری باشکوه از یک انسان خلاق و آگاه و جذاب، نقش مهمی دارد.

چگونه خوش لباس باشیم  ؟ ترانه علیدوستی

(ساده پوشی، بخشی از شیک بودن است)

بسیاری به دنبال ترفند ها و راز های شیک بودن،‌جذاب بودن و خاص بودن هستند و این فاکتورها را تنها در سبک مد و لباس جستجو می کنند که به نظر می رسد باید برای رسیدن به این خواسته ها، نگاه چند بعدی را در نظر گرفت که بعدا در سرویس هنری به این موضوع اشاره خواهیم کرد.

در گزارش امروز مدگردی لوکس تهران، به تحلیل اجمالی از سبک مد و لباس برخی از سلبریتی های ایرانی می پردازیم که میتواند الهام بخش عاشقان مد و لباس در انتخاب رنگ و طرح های بهاره و تابستانی برای لباس های آینده باشد. به هر حال لباس شخصیت های هنری،‌ همواره در کانون توجه رسانه ها به خصوص بانوان جوان است.

در این قسمت از مد گردی بهاره ما همراه باشید.

اهمیت انتخاب مانتو با رنگ پوست

بانوان به خصوص دختران جوان، در انتخاب مانتوهای پاییزی، آنچه که برایشان در اولویت قرار دارد، همراهی با روند سال در انتخاب طرح و رنگ و نقش مانتو است. در واقع، همراهی با مد روز و نوع خاصی از مانتو ها که بنا به رنگ و طرح سال، اصطلاحا مد می شود، اهمیت بیشتری از بررسی فاکتورهای دیگر پیدا می کند.

یکی از المان های مهم در انتخاب مانتو که در فصل پاییز، مخاطبان زیادی در بین بانوان ایرانی پیدا می کند، انتخاب این پوشش با توجه به رنگ پوست است. در واقع بسیاری از کارشناسان گریم و حتی طراحان مد و لباس توصیه می کنند که همواره انتخاب لباس را در هر فصلی، بر اساس رنگ پوست خود همراه کنید.

اهمیت انتخاب مانتو با رنگ پوست

(ترانه علیدوستی همواره از مانتوهای ساده که طرح بندی شلوغی ندارد و متناسب با رنگ پوست است استفاده می کند)

کنتراست رنگی که بین  رنگ و طرح مانتو و رنگ پوست بانوان ایجاد می شود، نقش مهمی در آنچه شیک پوشی و جذابیت نامیده می شود، ایفا کرده و یکی از رازهای شیک بودن را به ارمغان می آورد.

انتخاب رنگ ها و فهم رنگ ها و انرژی هر کدام، تاثیر زیادی در انتخاب لباس خواهد داشت. اگر توجه کرده باشید، افراد شاد و به قولی انرژی مثبت، ترجیح می دهند حتی در مراسم عزاداری و سوگواری هم، از رنگ های خیلی تیره اجتناب کنند. چه برسد به محیط های عمومی و مراسم شادی که خیلی ها برای خاص بودن، از کت و شلوار و کراوات و مانتو و لباس های شب تیره استفاده می کنند و در واقع فرهنگ پوشش نادرستی است.

همانطور که ابتدای گفتار ارائه شد، نوع رنگ بندی و طرح لباسی که انتخاب می کنید، در نگاه اول، ت حدودی منعکس کننده افکار و اندیشه ها و جهان بینی شما خواهد بود. پس چه بهتر که در این نگاه نخست، تصویر شاد و کاریزماتیکی از خود به بیننده منتقل کنیم. مخصوصا که این موضوع در مصاحبه های شغلی، فعالیت های روزمره در محیط های رسمی و امثالهم نقش بسزایی در توان افزایی شما دارد.

استایل ترانه علیدوستی و مدل مانتو

(ترانه علیدوستی و طرح ساده مانتوهای بهاره)

بنابراین، باید سعی کرد که انرژی و پتانسیل رنگ ها را در انتخاب لباس ها شناخت و از مشاوران زبده برای این کار استفاده کرد. همچنین فهم انرژی رنگ صورت نیز تاثیر بسزایی در انتخاب لباس درست خواهد داشت. برای پوست های تیره، بعضا توصیه می شود که از مانتوهای رنگ روشن استفاده کنید.

شاید شما هم بسیار سیاه پوستانی را دیده باشید که از رنگ های شاد در انتخاب سبک مد و لباس خود استفاده می کنند و از جشنواره تضادهای رنگی، برای شیک پوشی و جذاب شدن بهره می برند.

رنگ های صورتی، سفید، خاکی و آبی ملایم برای بانوانی که رنگ های تیره دارند، انتخاب بهتری برای رنگ مانتو به خصوص در فصول رنگارنگ بهار و تابستان است.

برای رنگ های روشن، انتخاب مانتوهایی با رنگ های کم تر روشن توصیه می شود. البته این بدان معنا نیست که نوع انتخاب رنگ مانتو را به سمت مشکی سوق دهیم. وقتی انتخاب هایی مانند قهوه سوخته، بژ و آبی سیر داریم و نمونه چنین لباس های در بازار فراوان است، نیازی به گرایش صرف به رنگ سراسر مشکی که انرژی مطلوب را هم ساطع نمی کند، نداریم.

مانتوهایی که طرح دار هستند، بهتر است با شال یا روسری ساده ابریشمی ست شود. با این حال، ست شدن روسری های طرح دار که البته ساده و خالی از طرح های شلوغ رنگارنگ باشد، با مانتوهای طرح ساده رنگ ملایم، می تواند جذابیت بیش تری برای بانوان جوان به ارمغان آورد

انتخاب مانتو بر اساس قد و وزن

انتخاب مانتو بر اساس قد و وزن

لباسی که اصطلاحا خیلی اندازه شما باشد، در نظر افراد شیک و جذاب تر از لباسی به نظر می آید که از فلان برند و نقش ویژه در طراحی آن استفاده شده باشد و به نظر عموم، اصطلاحا به تن شما گریه می کند!

یکی از رازهای شیک پوشی و ترفندهای جذاب بودن، توجه به جزییات سبک مد و لباس به خصوص در نیمه نخست سال است که پالتو و بارانی و این گونه پوشش ها، بد لباس پوشیدن خیلی ها را پنهان نمی کند.

لباسی که شما در آن راحت هستید و اندازه شما به نظر می رسد، اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد و راحتی در آن به خصوص در فصول گرم سال، انرژی بهتری به شما و اطرافیان می دهد. حتی اگر خیلی ساده و معمولی و غیر برند باشد!

به همین خاطر ، قد و وزن در انتخاب هر لباسی تاثیر گذار است. بارها در خیابان و مراسم، مردان و زنانی را مشاهده کرده اید که بدون توجه به استایل بدنی، لباسی را انتخاب کرده اند که نه تنها شیک و جذاب نیست، بلکه سریعا این تصور را در ذهن شما ایجاد کرده است که فرد مزبور تا چه اندازه بد سلیقه و غیر خلاق است.

خوشبختانه یا متاسفانه، برداشت اول در ذهن بسیاری از افراد، بر اساس نوع سبک و لباس انجام می شود و گاهی، همین برداشت مثبت یا منفی، شکل ارتباطات آینده را نیز تعیین می کند. بنابراین باید تلاش کرد تا در وهله اول، اولویت در انتخاب لباس را چه مانتو چه لباس شب چه لباس اداری چه کت و شلوار و هر پوشش های دیگر، بر اساس فرم بدنی صورت بگیرد.

 تناسب طرح و رنگ لباس با استایل بدنی مدل مانتو

وقتی اولویت، ابتدا به تناسب طرح و رنگ لباس با استایل بدنی باشد، انتخاب ها راحت تر می شود. حتی چاق ترین افراد یا لاغر ترین افراد، وقتی لباسی به خصوص پوشش های بیرون خانه را، مبتنی بر قد و وزن خود انتخاب می کنند، حتی در ساده ترین لباس ها، بعضا جذابیت دو چندان را در ذهن بیننده تداعی می کنند.

در میان طراحان مد، این اصطلاح وجود دارد که انتخاب بلندی مانتو، با قد بانوان رابطه معکوس دارد. یعنی پوشیدن مانتو بلند برای بانوان قد کوتاه، اگر الزامات و محدودیت های خاصی وجود نداشته باشد، انتخاب مطلوبی نیست و بالعکس.

مانتوهای کوتاه برای بانوان کوتاه قد، معمولا انتخاب اثربخشی از نظر فعالان مد و لباس محسوب نمی شود. برای این گونه بانوان، مانتوهای چین دار که قد متوسطی داشته باشد، انتخاب بهتری خواهد بود. بانوانی که نیم تنه پایینی آن ها بزرگ تر از نیم تنه بالایی است، مانتوهایی با برش راسته تا زیر زانو و طرح های عمودی توصیه می شود.

 انتخاب مانتو برای بانوان چاق

معمولا در انتخاب مانتو برای بانوان چاق توصیه می شود که از رنگ های روشن پرهیز کرده و از ترکیب رنگ های غالب تیره استفاده کنند. همچنین سعی کنند برای لاغر نشان دادن و متمرکز نکردن نگه بیننده به استایل خود، از مانتوهایی که طرح های افقی دارد امتناع کنند.

اگر مانتو را با مقنعه و چادر ست می کنید

اگر مانتو را با مقنعه و چادر ست می کنید، از رنگ های تیره نزدیک به هم برای ست کردن رنگ مقنعه و چادر استفاده کنید. مشکی، یکی از رنگ های مطلوب برای ست شدن با رنگ های روشن جهت خانم های محجبه است که از چادر استفاده می کنند.

اگر صورتی تیره دارید و از چادر مشکی استفاده می کنید، از رنگ روشن و سفید برای مقنعه استفاده کنید و اگر صورتی روشن دارید، رنگ تیره برای مقنعه با چادر مشکی مطلوب خواهد بود. برای افرادی که پوست روشن دارند، انتخاب پوشش های سفید و کرم، معمولا توصیه نمی شود. تضاد مشکی و روشن می تواند برای پوشش های با حجاب این افراد، موثر تر باشد.

اگر قد کوتاه هستید

بانوان قد کوتاه، محدودیت های بیشتری از انتخاب طرح و رنگ پوشش های خود به خصوص پوشش هایی که در محیط های عمومی به تن می کنند دارند. حتی این موضوع در انتخاب لباس های جین هم اهمیت دارد که شاید خیلی از بانوان جوان به آن اهمیت نمی دهند.

شلوار دمپا گشاد، کیف های بزرگ، لباس هایی که طرح های افقی با خطوط پر رنگ و شلوغ دارند و یا مانتوهایی که نقش های بزرگ بر روی آن طراحی شده است، معمولا انتخاب های خوبی برای بانوان قد کوتاه نیست. حال اگر اضافه وزن را هم به آن بیافزاییم که حتما باید این گونه سبک مد و لباس از دستور کار بانوان قد کوتاه چاق خارج شود.

حتی در انتخاب لباس عروسی نیز، بانوان قد کوتاه باید محدودیت های بیشتری در انتخاب طرح و نقش لباس عروس به نسبت بانوان قد بلند لاغر تر در دستور کار داشته باشند تا استایل جذاب و شیکی را خلق کنند.

بانوان قد کوتاه بهتر است در بهار و تابستان، لباس های تک رنگ یا لباس هایی با خطوط عمودی و شلوارهای راسته را با کیف های کوچک ست کنند. کفش های نوک تیز کمربند باریک نیز می تواند به عنوان بخشی از سبک مد و لباس بهاره انها، زمینه جذابیت بیشتر را فراهم کند.

روسری و رنگ پوست

در بهار و تابستان، جشنواره فروش روسری های رنگارنگ و شیک و ارائه طرح هایی برای مشکل پسندها در برخی از مزون ها و فروشگاه های تهران و مراکز استان ها است. چرا که برای بانوان جوان، روسری می تواند بخشی از جذابیت باشد.

روسری و رنگ پوست

انتخاب رنگ روسری اهمیت بسیار دارد و باید حتما متناسب با رنگ پوست صورت بگیرد. چرا که نزدیک ترین لباس به صورت شما، همین روسری یا شال است و به همین خاطر، در انتخاب آن با وجود آنکه قیمت و برند در آن زیاد اهمیتی ندارد، باید دقت زیادی کرد.

انتخاب رنگ و طرح روسری، در برداشتی که افراد از مد و لباس شما به خصوص چهره شما در نگاه اول دریافت می کنند، تاثیر زیادی دارد و در واقع چهره شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. اگر رنگ پوست صورت شما روشن است، از رنگ های تیره و متضاد استفاده کنید و همانطور که در بالا گفته شد، رنگ های روشن از روسری  و شال روشن برای شیک پوشی پرهیز کنند.

اگر رنگ پوستی تیره دارد، از رنگ های روشن اما نه خیلی روشن که جذابیت دیگر پوشش های شما را در نگاه نخست به سمت خود جلب کند، بهره بگیرید. ست کردن روسری با رنگ پوست و مانتو، یکی از مهم ترین کارهایی است که در نیمه نخست سال باید روی آن بانوان جوان کار کنند.

بانوانی که در استایل مد و لباس خود، یک رنگ را تکرار می کنند، مثلا کیف و کفش همرنگ می پوشند، تاثیر گذاری مد ان ها بیشتر از افرادی است که جشنواره ای از رنگ های حتی روشن را به تن می کنند.

همواره در ست کردن رنگ روسری با رنگ پوست و دیگر لباس ها، رنگ های غالب و مغلوب وترکیب ان ها در ذهن داشته باشید. رنگ های غالب برای طیف های مختلف سنی متفاوت است. حتی این موضوع بر روی آرایش بانوان نیز تاثیر گذار است.

توصیه خاص: یک شلوار جین آبی ساده، برای ست کردن رنگ های غالب و مغلوب مد و لباس بهاره و تابستانی انتخاب خوبی خواهد بود.

نکاتی در یک آرایش خوب و ساده

یک آرایش خوب و ساده می بایست تناسبی با قد و وزن و استایل و به خصوص رنگ پوست داشته باشد. آرایش غیر متناسب با میمیک چهره و استایل بانوان جوان، تاثیر منفی بر روی سبک مد و لباس های هر چند جذاب خواهد داشت.

نکاتی در یک آرایش خوب و ساده

یک آرایش خوب، به خصوص در بهار و تابستان که صورت بیشتر از فصول دیگر عیان می شود، بایستی ابتدا بر روی پوشاندن نقص ها و برجسته کردن زیبایی های صورت متمرکز شود. فرم اصلی صورت می بایست در آرایش حفظ شود. این ترفندی حتی برای آرایش در مراسم خاص است.

اگر فرم صورت در آرایش تغییر کند، به خصوص برای بانوان جوان، جذابیت چهره و انرژی صورت و به تبع آن، تاثیرگذاری مثبت سبک مد و لباس کاهش پیدا می کند. همواره توجه به سبک آرایش کردن و تناسب آن با مراسمی که قصد حضور دارید، اهمیت بسیار دارد.

 رنگ و طرح آرایش با ست لباس

همراه کردن رنگ و طرح آرایش با ست لباس، بعضا یکی از اشتباهات متداول در بین بانوان به خصوص بانوان جوان است که تاثیرگذاری لباس جذاب را کاهش می دهد.

تحلیل مد و لباس نیوشا ضیغمی

تحلیل مد و لباس نیوشا ضیغمی

نیوشا ضیغمی از جمله هنرپیشه های سینمای ایران است که همواره از مزون های مختلف تهران برای انتخاب مانتوهای خاص استفاده می کند و با وجود آنکه قد بلندی ندارد، همواره تلاش کرد تا تناسب استایل  و رنگ پوست با طرح و رنگ مانتو ایشان حفظ شود.

در تصویری که در بالا مشاهده می کنید، ایشان دو رنگ سرمه ای و آبی را با هم ست کرده که از نظر زیباشناسی مد، همراستا هستند. استفاده از رنگ روشن و جذابی مانند قرمز، رنگ غالب و مغلوبی که در بالا به آن اشاره کردیم را به خوبی بوجود آورده و در جذابیت مانتو تاثیر گذار است.

نیوشا  ضیغمی با آرایش های غلیظ

نیوشا را همواره در مراسم هنری، با آرایش های غلیظ می بینیم، اما در این تصویر، با این طرح و رنگ، آرایش ملایم استفاده شده است تا جذابیت مد، حفظ شود. استفاده از رنگ لاک قرمز که هماهنگی جالبی را با طرح مانتو ایشان پدید آورده است از جمله مسائلی است که وی در این طرح از آن بهره برود.

استفاده از رنگ طلایی در رنگ موها، گردن بند و قسمتی از زنجیره کیف آبی رنگ جذاب ایشان، استایل شیک و غیر شلوغی را برای خانم ضیغمی به ارمغان آورده است.

بزودی در گزارشی به بررسی مد و لباس نیوشا ضیغمی در سال های اخیر خواهیم پرداخت.

یک شات با مد ترانه

ترانه علیدوستی، هنرپیشه سینما و شبکه خانگی

ترانه علیدوستی، هنرپیشه سینما و شبکه خانگی که سال ۹۵ با طوفان فروشنده فرهادی، یکی از پر مخاطب ترین هنرمندان ایران بود و از شبکه ۴.۵ میلیون فالووری خود در اینستاگرام نیز برای اطلاع رسانی نظرات و تعامل با مخاطبان بهره برد، یکی از فعالان مد و لباس ساده گرا در میان هنرمندان است.

نکته ای که در بسیاری از سبک مد و لباس ترانه علیدوستی، نظر منتقدان مد را به خود جلب می کند، همراهی تیپ با آرایش است که معمولا در فیلم های وی نیز این موضوع کاملا به چشم می آید. رنگ رژ لب در تصویر بالا، با رنگ مانتو تناسب معنایی دارد و این جذابیت را مانتو ساده با طرح های غیر شلوغ، دو چندان کرده است.

ترانه همواره از آرایش های غلیظ خودداری می کند و از رنگ های مکمل در سبک فشن خود بهره می برد که زیبایی خاصی را به لبخندهای ملایم همیشگی او اعطا می کند.

آنچه که برای حرفه ای ها و مشکل پسندها جالب توجه است، کمربند مانتو بوده که بیشتر مناسب بانوانی است که تناسب اندام داشته و از این طرح برای جذابیت بیشتر استایل فشن خود بهره ببرند. رنگ قرمز هنگامی که متناسب استفاده شود، جذابیت فراوان دارد.

توصیه هایی برای جذاب شدن بانوان قد کوتاه

گر چه مد هم مانند هر هنری، سلیقه ای است و جذابیت ان هم به عدم استاندارد و خط کشی های متداول در رشته های غیر هنری است، اما به نظر می رسد، اعمال یافته های تجربی در طراحی مد بتواند اثر گذار باشد.

توصیه هایی برای جذاب شدن بانوان قد کوتاه

۱-اگر قد کوتاه هستید: و قد شما کمتر از ۱۶۲ سانتی متر است از دیدگاه مد، شما یک خانم قد کوتاه محسوب می‌شوید و برخی از قوانین و اصول مد در مورد لباس پوشیدن شما صدق نمی‌کند و باید از لباس‌هایی خاص و با روشی خاص استفاده کنید تا بلندتر به نظر برسید.

۲- دنیای مد دنیای قوانین نیست: بلکه دنیای شکستن قوانین است و شما می‌توانید قوانین لباس پوشیدن برای قدکوتاه‌ها را بشکنید و با کمی سلیقه و خلاقیت هرطور که دوست دارید لباس بپوشید.

۳-پرهیز از طرح های درشت:  درست است که طرح‌های درشت فرم بدن را تحت الشعاع قرار می‌دهند و شما را ریزتر نشان می‌دهند اما افراد قد بلند هم ممکن است با پوشیدن لباس‌های طرح دار درشت دچار این مشکل شوند. پس مشکل در انتخاب طرح درست برای لباس‌های مختلف مثل مانتو و دامن است. علاوه بر آن با پوشیدن یک کت یا رویه لباس مشکی روی مانتوی طرح‌دار خود می‌توانید خود را قد بلند‌تر نشان دهید.

۴-پرهیز از پوشیدن دامن میدی: معمولا دامن میدی مناسب شما نیست در این مورد همه چیز به اندازه بودن بستگی دارد. یعنی دامن میدی شما باید طوری باشد که تا میانه ساق پا برسد و اگر بلندتر از این باشد برای شما مناسب نخواهد بود. پس لباسی تهیه کنید که اندازه سایز شما دوخته شده باشد.

۵-لباس گشاد ممنوع: لباس گشاد خیلی مناسب افراد قد کوتاه نیست.  لباسی که اندازه است اما فرم و استایل گشادی دارد نه تنها شما را کوچک‌تر نشان نمی‌دهد بلکه کاملا خلاف آن عمل می‌کند. علاوه بر این شما می‌توانید با یک کمربند مناسب تیپ زنانه خود را بهتر کنید.

۶-انتخاب صحیح کفش:  افراد قد کوتاه و چاق در طراحی مد خود سعی کنند از انتخاب کفش تخت پرهیز کنند.  کوتاه بودن به معنای این نیست که تمام عمر خود را محکوم به پوشیدن کفش پاشنه بلند هستید. شما می‌توانید کفش تخت هم بپوشید به شرطی که از شلوار مناسب مثل شلوار دمپا گشاد یا شلوار تنگ استفاده کنید.

در قسمت های بعدی، با رازهای بیشتر در طراحی مد و لباس مخصوص بانوان جوان لاکچری گرد آشنا می شویم.

دنیای لاکچری گردی را هر روز با لوکس تهران دنبال کنید.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا