استایل و مد بانوان

اصول شیک پوشی که خانم ها باید بدانند (قسمت دوم)

اصول شیک پوشی

دانستنیهای شیک پوشی مخصوص بانوان جوان از تقویت مو تا انتخاب لباس با راهکارهای ساده

در قسمت نخست گفتار شیک پوشی مخصوص بانوان جوان در سرویس مد گردی لوکس تهران، به موضوعات مهمی در شیک پوشی بانوان جوان به خصوص در نیمه نخست سال که تنوع پوشش و انتخاب انواع لباس ها برای بانوان افزایش پیدا می کند اشاره شد. همچنین سبک مد و لباس ترانه عیلدوستی و نیوشا ضیغمی، دو بانوی هنرمند سینمای ایران با تحلیل شماری از مانتوها و پوشش های رسمی آنها بررسی گردید و نکاتی ارائه شد.

حتما بخوانید : دانستنی های شیک پوشی مخصوص بانوان جوان (قسمت اول)

در قسمت قبلی بر روی این موضوع تاکید شد که انتخاب لباس برای بانوان جوان، تا حد زیادی به انتخاب پوششی متناسب با قد و وزن و سن و حتی رنگ پوست آنان در ارتباط مستقیم است. در واقع، برای شیک پوش بودن به خصوص در فصل نیمه دوم سال که امکان استفاده از لباس های بیشتر فراهم می شود، توجه به اصول شیک پوشی بیشتر جلوه گر می شود.

گفتیم که بانوان چاق و قد کوتاه، بهتر است از طرح های شلوغ و لباس هایی که خطوط افقی زیاد دارند پرهیز کنند تا مد آنها در نگاه افراد، مطلوب به نظر برسد. همچنین بانوان لاغر و قد بلند، برای جذاب تر به نظر رسیدن، از تناسب رنگ های مکمل و همچنین لباس هایی که مزین به طرح های عمودی هستند، برای شیک بودن استفاده کنند. همچنین به این موضوع اشاره کردیم که انتخاب لباس، ارتباط معناداری با رنگ پوست بانوان و همچنین آرایش دارد که باید متناسب با مقتضیات مکانی و زمانی باشد.

در گفتار امروز، قصد داریم به مسائل متنوعی که تجربه فعالان مد و لباس و تغذیه است برای جذاب تر بودن و شیک به نظر رسیدن اشاره کنیم که راهکارهای آسان برای سبک مد و لباس ساده است.

با مد گردی امروز  لوکس تهران همراه ما باشید.

۳ اصل مهم شیک پوشی

مهم نیست آقا هستید یا خانم. حتی مهم نیست کودک هستید یا جوان یا میانسال. برای شیک پوشیدن و جذاب به نظر رسیدن، نه پول اهمیت زیادی دارد و نه برند پوشی و نه حد پاساژگردی های روزانه و هفتگی و ماهانه برای انتخاب لباس های آس هر فصل!

هیچکدام تاثیر فوق العاده ای بر روی شیک پوشی و جذاب بودن ندارد. بر خلاف تصور عموم، برای شیک بودن و جذابیت افزون، باید از طرح های شلوغ و رنگارنگ که تناسب و کنتراست خاصی ندارد در سبک مد و لباس پرهیز کرد.

همانطور که آرامش بصری در مشاهده خیلی از چیزها برای شما ارزشمند است، آرامش بصری در مشاهده مد و لباس یک فرد نیز بر روی ذهن شما و نظر شما و تصوری که در نگاه اول از فرد مقابل به شما منتقل می شود، تاثیرگذار خواهد بود.

خیلی ها، اصول  شیک پوشی متفاوتی را در کلاس ها و مقالات و کتاب ها و سخنرانی ها ارائه می کنند و همچون دنیای هنر، دنیای مد و لباس نیز تابع سلیقه است. اما به نظر می رسد، خیلی از این نظرهای هر چند متفاوت، در ۳ اصل با هم اشتراک نظر دارند:

۱-ساده پوشی ، راز شیک پوشی است

بارها در مراسم هنری، ژورنال های مد و لباس از ووگ بافتنی گرفته تا بوردا و بسیاری از نشریات و درگاه های معروف مد و لباس جهان، لباس هایی را مشاهده کردید که در عین حال که بسیار شیک است، بسیار ساده است. مد و لباس، الهام بخش از دنیای هندسه و طراحی و خلاقیت است. یک برش، هر چند ساده، می تواند لباسی را فوق العاده تاثیر گذار کند و این راز لباس مفهومی است که در دنیای مخاطبان بسیار پیدا کرده است.

بنابراین برای شیک پوشی، ساده بودن را در اولویت نخست قرار دهید. برخی از مزون داران حرفه ای ایران و جهان و حتی تحلیل گرهای مشکل پسند دنیای فشن، طرح های ساده بسیاری از سلبریتی های ایرانی و خارجی را در فهرست انتخاب های مهم خود به هواداران معرفی می کنند.

در گفتار قبل مشاهده کردید که چگونه مانتوهای ساده اما جذاب ترانه علیدوستی و نیوشا ضیغمی که از رنگ های مکمل و طراحی غیر شلوغ برای دوخت آن استفاده شده بود، فشن بلاگرهای معروف ایرانی را ترغیب کرد.

اگر به لباس های عروس پرنسس های معروف یک دهه اخیر نگاه کنید، جذاب ترین آنها، ساده ترین طرح ها را جلوه گر هستند. این قضیه  در لباس عروس کیت میدلتون و مگان (عروس  جدید ملکه انگلیس)  به وضوح مشاهده شد.   بنابراین در دورانی که خیلی ها به دنبال طرح های شلوغ و رنگ بندی های جیغ و طوفانی! در لباس های شب و بیرون هستند، به ساده پوشی روی بیاورید تا قدرت انتخاب و سبک فکری مثبت و راحت خود را به رخ بازاری پسندهای امروز بکشید!

۲- تناسب ، تناسب و تناسب

راز دوم شیک پوشی و جذاب به نظر رسیدن، توجه به اصل انتخاب لباس به تناسب قد و وزن و سن است. شما در طول روز، صدها نفر را در کوی و برزن و اداره و مدرسه و دانشگاه مشاهده می کنید که با وجود انتخاب لباسی فاخر، گران و برند، اما به دلیل نبود تناسبی منطقی بین قد و وزن و حتی سن و از همه مهم تر رنگ پوست، لباس اصطلا به تن فرد، نمی شیند و جذابیت آن جلوه گر نیست.

مهمترین نکته در انتخاب هر لباس، توجه به قد، وزن  و سن فردی است که قصد دارد آن را به تن کند. ارزان ترین و ساده ترین لباس ها، وقتی اندازه و فرم تن فرد باشد، جذابیت آن و آرامش بصری و انرژی مطلوبی که به نظر افراد منتقل می کند، به مراتب بیشتر از لباسی است که گران است اما به قول عموم، به تن فرد گریه می کند!

اگر در بهار و تابستان به فکر انتخاب مانتو یا کت تک یا شلوار جین یا روسری یا شال هستید، تناسب این لباس را با فاکتورهای ۳ گانه معرفی شده در نظر بگیرید. لباسی انتخاب نکنید که شما را ۲۰ سال پیر تر یا آنقدر جوان نشان دهد که در نگاه افکار عمومی جذاب به نظر نرسد.

تکرار یک رنگ در مد و لباس می تواند تاثیر فوق العاده تری از لباس های رنگارنگ برند گران قیمت داشته باشد. همچنین، تناسب در فشن، عاملی برای انتقال سیگنالهای انرژی مثبت افراد به یکدیگر است که باید در سبک زندگی خود در نظر داشت.

برای متناسب پوشیدن، از پروهای مکرر و استفاده از نظرات مشاوران هراس نداشته باشیم.

۳- انرژی  که لباس میدهد

لباس شما همچون فکر شما، به افراد و محیط پیرامون، انرژی میدهد. برای انرژی مثبت به نظر رسیدن و چهره ای کاریزما داشتن، حتما نیاز به سخنان فاخر با ادبیات شاخص در کلام و گفتار نیست. اگر چه این دو مقوله در زندگی و نظر مثبت دیگران به ما تاثیر فوق العاده مهمی دارد، اما بخشی از ان را می توان از طریق لباس بدست آورد.

شاد پوشیدن، ارتباط معناداری با شفاف اندیشیدن، شاد زیستن و زندگی امیدوارانه دارد. اگر غیر از این بود همه پرستاران، لباس مشکی به تن می کردند. رنگ ها، انرژی دارند و شما می توانید این انرژی موثر را از طریق سنگ و جواهرات و اکسسوری و لباس به خود و دیگران منتقل کنید و این قضیه  خیلی مهمی در ارتقا روابط  شما  با دیگران  در  داخل و خارج از  کشور است. چرا که ظاهر شما و استایل شما، نخستین چیزی  است  که در  ارتباط  با دیگران به چشم آمده و سریعا مغز آن ها را به سمت تحلیل و بررسی نوع نگاه و شخصیت  شما بر اساس  نوع  ظاهر رهنمون میکند. اگر چه کتاب “ذهن فریبکار شما” که توسط نشر اختران در سال ۱۳۹۵ منتشر شد به ما گوشزد میکند که فریب اطلاعات مخدوش و گنگی که در ذهن خود درباره  موضوعات مختلف است را نباید خورد تا از واقعیت، دور نشویم!

شادپوشیدن، به معنای استفاده از رنگ های جیغ با طیف های خیلی روشن نیست. به معنای رنگوارنگ پوشیدن نیست. برای خیلی از افراد، نگاه اول، نگاه آخر است. چه خوشمان بیاید و چه بدمان بیاید و باید به این موضوع در طراحی لباس و استایل در فصول  مختلف سال توجه کرد. حتی  بهترین نت های عطر  گرم و سرد از برترین  برندهای جهان وقتی با استایل  بد همراه شود، تاثیرگذاری خوبی  نخواهد داشت.

این خوش آمدن یا بد آمدن های ظاهری، بر روی ذهن افراد تاثیر مثبت یا منفی می گذارد. تلاش کنیم تا با پوشیدن لباس هایی که رنگ های امیدوارانه، جذاب و انرژی مثبت دارند، چهره های باشکوه و کاریزماتیک در طول روز و زندگی خود به انها منتقل کنیم تا خود و جامعه ای شاد و شاداب را با دنیای فشن، بوجود آوریم.

بنابراین، برای شیک پوشیدن، راز رنگ ها را فراموش نکنیم.

اصول شیک پوشی با پوست مو های جذاب مردان و زنان

یکی از اصول شیک پوشی که توصیه شده آقایان و بانوان مشکل پسند همواره  در طراحی استایل به آن توجه کنند، علاوه بر  رعایت بهداشت  پوست و اجرای  روش  های مراقبتی،  توجه به نوع طراحی  مو است. بهترین  لباس ها اگر با آرایش صحیح مو که می بایست  متناسب با ظاهر و سن و مد شما همراستا باشد، تناسبی  نداشته باشد،  خیلی زود توجه بیننده را به خود جلب کرده  و تصویر  منفی  در ذهن فریبکار  او شکل می گیرد. همانطور که باید به پوست و آبرسانی پوست توجه داشت، به  شادابی و طراوت  مو خود در ۴ فصل توجه کنید که بعضا معمولی ترین استایل  ها را میتوان با آرایش  مو  عالی، جذاب کرد. مخصوصا  برای  بانوان و بانوان جوان در استایل های  مجلسی  و دورهمی!

افرادی که تا دیروقت مشغول دنیای لایک و فالوهای شبکه های اجتماعی هستند و با گوشی های موبایل هوشمند به بستر می روند و زمان خواب آنها از ساعت ۱ نصف شب آغاز میشود، در معرض آسیب های فراوان به پوست و مو هستند.

این دو عضو، نیازمند استراحت هستند. نیازمند مراقبت هستند. مخصوصا برای آقایان که آراستگی و نبود چین و چروک های پوست در سنین مختلف، تاثیر بسزایی در شیک به نظر رسیدن دارد. برای بانوان به خصوص دختران نوجوان و جوان، مراقبت از پوست و مو، در کوتاه مدت و بلند مدت ، تاثیز بسزایی در زیبایی و بهداشت ان ها خواهد داشت.

اگر در معرض ریزش مو قرار دارید، پیش از مراجعه به پزشک، سبک تغذیه خود را بررسی کنید. سبک غذایی فست فودی و مملو از چربی های اشباع شده و خواب کم و در معرض قرار دادن مکرر پوست و مو با هوای خشک و آلوده، از مهم ترین عوامل آسیب پذیری این دو عضو مهم در جذاب به نظر رسیدن افراد است.

بهترین روش برای درمان ریزش مو استفاده از نرم‌کننده‌هایی است که حاوی سیلیکون – dimethicone یا cyclomethicone – هستند.  این نرم کننده ها را با مشاوره متخصصان پوست و مو تهیه کنید.

تغذیه: اصلی  مهم  در  شیک پوشی  ( ماهی و آجیل بخورید )

نوروز، بهترین فرصت برای آشتی کردن با ۲ سبک غذایی مهم و تاثیر گذار بر روی سلامت انسان است. یکی ماهی است که برای ما ایرانی ها به دلیل قرار گیری در ناحیه خشک و نیمه بیابانی، خوردن مکرر آن در سبد غذایی مردم نیست و میلیون ها ایرانی جز در شب عید، علاقه ای به تناول آن ندارند.

در حالی که ماهی، هم برای پوست و مو هم برای بهداشت روح و جان بسیار موثرتر از گوشت قرمز و حتی گوشت مرغ است. باید از رویه ماهی خوری عید، در دیگر فصول سال نیز بهره برد. در بلند مدت شما به ارزش جایگزین کردن گوشت ماهی به جای گوشت قرمز پی می برد و شاید در کوتاه مدت فواید ماهی خوری زیاد برای شما عیان نشود.

مساله بعدی که در فرآیند شادابی پوست و مو در نظر داشته باشید و فرهنگ نوروز می تواند آن را تقویت کند، آجیل خوری است. خوردن خشکبار، وقتی به اندازه باشد، بسیار برای سلامت افراد به خصوص نوجوانان و جوانان تاثیر گذار است.

ما در ایران، با کمبود ویتامین D روبرو هستیم. برخی از تخمه ها چنین ظرفیتی را برای ما ایجاد می کنند. بانوانی که با مشکل مفصل روبرو هستند و دفع کلسیم، از برخی از خشکبار تازه ایرانی برای جایگزین کردن کلسیم و دیگر مواد مغذی مورد نیاز برای شادابی پوست و مو می توانند استفاده کنند.

همین خرما که یکی از غذاهی استراتژیک ایران است، تاثیر زیادی در شادابی پوست و مو دارد و باید فرهنگ خرما خوری را در کشور بیش از قبل تقویت نمود. خرما خشک می تواند در فرهنگ آجیل خوری و پرهیز از شور خوری و تنقلات خوری روزانه ما وارد شود و از تاثیرات آن استفاده کنیم.

موادغذایی که برای بدن مفیدند می‌توانند به تندرستی موها کمک زیادی کنند. پروتئین و امگا ۳ موجود در ماهی سالمون و آجیل نقش زیادی در سلامت و شادابی موها دارند. سبزی‌های برگ‌سبز، لوبیا و کلم نیز برای موها مفیدند. استفاده از رژیم غذایی غیراصولی باعث کاهش مواد معدنی بدن از قبیل روی، بیوتین، پروتئین و ریزش مو می‌شود.

همان طور که در نکته  قبلی گفتیم،  پوست و مو شاداب  و با طراوت در طراحی استایل بسیار موثر است.  نوروز، بهترین فرصت برای آشتی کردن با ۲ سبک غذایی مهم و تاثیر گذار بر روی سلامت انسان است. یکی ماهی است که برای ما ایرانی ها به دلیل قرار گیری در ناحیه خشک و نیمه بیابانی، خوردن مکرر آن در سبد غذایی مردم نیست و میلیون ها ایرانی جز در شب عید، علاقه ای به تناول آن ندارند.

در حالی که ماهی، هم برای پوست و مو هم برای بهداشت روح و جان بسیار موثرتر از گوشت قرمز و حتی گوشت مرغ است. باید از رویه ماهی خوری عید، در دیگر فصول سال نیز بهره برد. در بلند مدت شما به ارزش جایگزین کردن گوشت ماهی به جای گوشت قرمز پی می برد و شاید در کوتاه مدت فواید ماهی خوری زیاد برای شما عیان نشود.

مساله بعدی که در فرآیند شادابی پوست و مو در نظر داشته باشید و فرهنگ نوروز می تواند آن را تقویت کند، آجیل خوری است. خوردن خشکبار، وقتی به اندازه باشد، بسیار برای سلامت افراد به خصوص نوجوانان و جوانان تاثیر گذار است.

ما در ایران، با کمبود ویتامین D روبرو هستیم. برخی از تخمه ها چنین ظرفیتی را برای ما ایجاد می کنند. بانوانی که با مشکل مفصل روبرو هستند و دفع کلسیم، از برخی از خشکبار تازه ایرانی برای جایگزین کردن کلسیم و دیگر مواد مغذی مورد نیاز برای شادابی پوست و مو می توانند استفاده کنند.

همین خرما که یکی از غذاهی استراتژیک ایران است، تاثیر زیادی در شادابی پوست و مو دارد و باید فرهنگ خرما خوری را در کشور بیش از قبل تقویت نمود. خرما خشک می تواند در فرهنگ آجیل خوری و پرهیز از شور خوری و تنقلات خوری روزانه ما وارد شود و از تاثیرات آن استفاده کنیم.

موادغذایی که برای بدن مفیدند می‌توانند به تندرستی موها کمک زیادی کنند. پروتئین و امگا ۳ موجود در ماهی سالمون و آجیل نقش زیادی در سلامت و شادابی موها دارند. سبزی‌های برگ‌سبز، لوبیا و کلم نیز برای موها مفیدند. استفاده از رژیم غذایی غیراصولی باعث کاهش مواد معدنی بدن از قبیل روی، بیوتین، پروتئین و ریزش مو می‌شود.

 دوری از سشوار قوی

بارها در رسانه های دیداری و شنیداری و دیجیتالی شنیده اید که برای جذاب بودن، باید به بهداشت مو توجه کنید و یکی از راهکارها، دوری از سشوار مکرر است.  بیشتر افراد به دنبال سشوار‌های قوی هستند تا به سرعت موهایشان را خشک کنند تا وقت گرانبهایشان گرفته نشود. اما تحقیقات نشان داده برای استفاده از سشوار‌های ضعیف و قوی باید زمان یکسانی صرف کرد. از سشواری استفاده کنید که حرارت و صدای کمتری داشته باشد تا موهایتان صدمه نبیند. همچنین آقایان برای جلوگیری از ریزش مو، سریع نسبت به خشک کردن موهای خود با سشوارهای قوی استفاده نکنند.

شانه زدن، عامل ریزش مو نیست

توجه کنید که اساسا شانه  زدن،  عامل  موثری  برای  ریزش  مو  نیست. متخصصان پوست و مو معتقدند روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ تار موی مردم به‌طور طبیعی می‌ریزد. آنها توصیه می‌کنند موهای خیس را شانه نزنید و از شانه‌هایی استفاده کنید که سوزن‌هایشان به موها آسیب نزنند. اما افراط در شانه زدن نیز می تواند عامل مهمی در افزایش ریزش مو و آسیب رساندن به مو باشد که باید در نظر داشت. خشک کردن مو با دمای معمولی اتاق، رویه ای  است  که تیلور  سویفت و ماریا شاراپووا (ملکه یخی  تنیس  جهان) همواره بر آن تاکید داشته است.

گول مدل ها را نخورید

برخی  از مدلها  در  طراحی مد و لباس  و حتی  آرایش  به خصوص  طراحی  مو،  فقط مناسب  فوتوشوت های تبلیغاتی است. مثل  دم  اسبی  کردن مو که شما حجم  زیادی از موهای خود را برای  مدتی تحت  فشار قرار می دهید. دم‌اسبی کردن موها با استفاده از کش‌های محکم، صدمه زیادی به موها می‌زند. توجه داشته  باشید که دم  اسبی کردن مو، سبب  کشیدن تارهای مو شده که در دراز  مدت، تهدیدی  جدی  برای  ریزش مو است. اگر اکسسوری  هم برای  مدت  طولانی به  تارهای  مو بزنید، انتظار ریزش  مو غیر ممکن نخواهد بود. از دم  اسبی کردن  موهای خود وقتی هنوز خیس است،  اجتناب  کنید.

از رنگ‌های ملایم استفاده کنید

همان طور که میدانید،  با بالا  رفتن سن، موهای  آقایان و بانوان، رنگ خاکستری  به خود گرفته  و رشد آن ها ضعیف  یا کند می  شود. البته نوع تغذیه و سبک زندگی شما  نیز در  تسریع یا کند شدن فرآیند سفید شدن مو تاثیر  گذار خواهد بود. یکی از مواردی که میتواند صدمه  جدی  به موهای  شما بزند، استفاده از رنگ های  شیمیایی  است. سعی کنید اگر  خیلی  علاقمند به دکولره  و رنگ زدن موهای  خود هستید، از رنگ هایی  که در  فرمولاسیون آنها رنگ های شیمیایی کمتری به  کار رفته، استفاده کنید. در بهار و تابستان، استفاده از رنگ موهای طبیعی را در دستور کار قرار دهیم و به خصوص بانوان جوان، از دکلره کردن مکرر موهای خود پرهیز کنند. استفاده  از شامپوهایی  که PH  متعادل کننده دارد و میتواند الکتریسیته ساکن روی موها را حذف کند، استفاده کرده تا در زمستان، موهای  با طراوت تری  داشته باشید.

جهت اطلاع مو فرفری ها!

کسانی که مو فرفری  هستند، همواره در طراحی  مدو لباس و آرایش مو سخت گیری  زیادی دارند. نکته  ای که این  افراد باید بدانند ان است که حتی الامکان از برس و شانه زدن زیاد مو به خصوص اتوی  مکرر مو پرهیز  کنند. موهای فرفری، شکنندگی زیاد دارد.  اما سعی کنید برای نرم  کردن آنها،  از نرم کننده های حاوی پلیمر  استفاده  کرده  که مو را صاف می کند.

عدم تغییر رنگ موها

مرتب رنگ مو خود را تغییر ندهید. در بهار  و تابستان، افراد  علاقه زیادی  به رنگ کردن مو دارند. چرا  که بر  خلاف  نیمه دوم سال، کمتر سر  خود را می پوشانند. تغییر مکرر  رنگ  مو،  صدمه دیدن مو ها را افزایش  می دهد. همواره با پزشک متخصص  مو خود مشورت کنید.

آگاهی از حقایق رنگ مو

رنگ مو، میتواند تهدیدی برای  سلامت  مو باشد. تهدید سلامت مو یعنی بد ترکیب شدن  استایل و تهدیدی  برای خوش تیپی  بانوان و آقایان مشکل پسند! رنگ  های شیمیایی در  رنگ مو، تهدید سلامت انسان نیستند. اما در دراز  مدت به سلامت  موهای شما آسیب خواهند رساند. تاثیر مخرب رنگ‌های نیمه‌ دایم و دائمی ‌اکسیداتیو قهوه‌ای یا سیاه‌رنگ که در  طراحی فرمولاسیون شیمیایی  رنگ مو ها به  کار  می رود، باید جدی  گرفته  شود. بازگشت به شیوه های سنتی  رنگ  مو میتواند  اقدامی جذاب  برای  تغییردر سبک زندگی  شیمیایی  مدار باشد.

استراحت دادن به موها

همان طور که گفتیم، گرما زیاد، تهدیدی  جدی برای  سلامت مو است. برای  همین است که از رفتن  مکرر به  سونا خشک و بخار پرهیز کنید.  بگذارید موها استراحت کنند و با  جریان هوا خشک شوند.

حفاظت موها در مقابل نور خورشید را جدی بگیرید

نور خورشید برای سلامت پوست و مو همانطور که مفید است، میتواند مضر  هم  باشد. اگر خیلی مفید  بود، غوغایی  در طراحی فرمولاسیون کرم های ضد آفتاب با اس پی اف  های  متنوع وجود نداشت. مراقبت از مو برای بانوان و آقایانی که زیاد در طول نیمه  اول  سال در  معرض تابش  آفتاب هستند بسیار مهم  است.

 انتخاب لباس برای شیک پوشی

علاوه بر دنیای پوست و مو که تاثیر زیادی در جذاب به نظر رسیدن دارد، انتخاب لباس نیز تاثیر بسزایی دارد. در این گفتار، ۸ توصیه عادی اما مهم داریم:

۱-انتخاب لباس، ۲۴ ساعت قبل مراسم

یکی از  اصول  مهم شیک پوشی، صبوری  و تامل  و فرصت دادن به ذهن برای تحلیل  اطلاعات  است. لباس هایی  که برای روز  بعد در نظر دارید را ۲۴  ساعت  قبل یا حتی الامکان شب  قبل  تعیین و اماده کنید. این کار  سبب  خواهد تا زمان و فکر کافی  برای هماهنگ کردن لباس ها با استایل مورد نظر جهت  حضور  شاخص  در مهمانی/رویداد موردنظر داشته  و ظاهری موجه تر  را برای  خود به ارمغان آورید.

۲-لباس هایی برای موقعیت های اورژانسی!

همواره همه چیز  وفق مراد شما نخواهد بود. حتی  برای شرکت در  مراسم  یا رویدادی  مهم  که حضور  شما در ان  اهمیت  زیادی دارد و به هر دلیلی، موفق  به طراحی استایل با لباس مورد نظر  خود نمی شوید. برای  این مواقع، انرژی  مثبت های شیک پوش، همواره یک دست لباس آماده برای موقعیت های اورژانسی و یهویی  دارند تا بتوانند با چهره موجه و موقر  و با کلاس  در  مراسم مورد نظر آماده شده و استرس را از خود و دیگران دور کنند. این  قضیه  در سفرهای  یهویی نیمه  اول  سال  خیلی به  چشم میخورد.

 ۳- از کفش های خود مراقبت کنید

از  اصول  مهم  شیک پوشی،  انتخاب درست  کفش و تمیز نگهداشتن آن  است. کفش و ساعت و آرایش مو، نخستین موضوعاتی  است که در نظر بیننده  جلوه  گر شده و  ذهن  فریبکار آنها را به  سمت آنالیز  ذهن و شخصیت  شما رهنمون میکند! مراقبت این ذهن های همیشه  فریبکار مخاطبان خود باشید و سعی کنید با فاکتورهای معمولی، نظرات منفی ذهن فریبکار آنها را تقویت نکنید. تمیز کردن کفش،  یکی از آن  مسائل  است. هیچ وقت از یک بانو (حتی ناظر پروژه های ساختمانی) انتظار نمی رود که کفش کثیف داشته باشد.

۴- لباس های محبوب را زود زود بپوشیم

اگر طیف های  رنگ خاصی مورد علاقه شما است و از  این رنگ ها،  چند دست لباس دارید، هیچ اشکالی ندارد که در  مراسم گوناگون مرتب  از آن ها استفاده  کنید. این روش، مغایر اصول  شیک پوشی نیست  و شما را به پرداخت  هزینه های اضافی  برای  تغییر مکرر  استایل، ترغیب نمی کند و معتاد خرید (shopaholic)  نمی  شوید.

۵-برای خوش آمدن  خودتان لباس بپوشید!

الان خیلی ها برای دیگران، عکس میگیرند و برای  اینستاگرام، سلفی  میگیرند و آنچه اهمیت دارد، نظر  دیگران است. چرا باید خودتان را مرتب از اشل و معیار و رویکرد دیگران تحلیل کنید؟ آن هم  دیگرانی که ذهن فریبکار دارند؟! چه  لزومی دارد که شما برای  خوش آمد دیگران عکس  بگیرید و لباس بپوشید!؟ در حال  زندگی  کنید  و برای  خودتان  بپوشید. اولویت اول و آخر، حس خوب  شما است. قضاوت دیگران، لزوما معیار مستندی برای آسیب شناسی طراحی استایل  و شیک پوشی  شما نیست.

 ۶- آشتی با خیاط!

آشتی  کردن با خیاط خوب، یکی ازاصول شیک  پوشی  است.  اگر خیاطی  نمیدانید، پیش خیاط مجرب رفته و نسبت  به تنگ و گشاد،  بزرگ و کوچک کردن  لباس  های قدیمی خود اقدام کنید.

 ۷-شیک پوشی، وقت نیاز دارد!

شیک  پوشی نیاز  به صبوری و حوصله  و همچنین مطالعه  استایلهای روز  در موقعیت های مختلف دارد. برای شیک پوشی، صبوری را یاد بگیرید که اصلی مهم برای انرژی  مثبت های شیک پوش است و شما را از غیر تکراری  پوشیدن، رها میکند.

اما این سوال پیش می آید که چطور غیر تکراری و ساده لباس بپوشیم.

چطور ساده اما غیر تکراری بپوشیم؟

توصیه بسیاری از کارشناسان مد و استایلیست ها،  توجه  به اصول ساده سازی  در  طراحی مد و لباس است. هر چقدر ساده  بپوشید، قدرت انتخاب بیشتری برای رنگ دارید. شلوغ شدن استایل  حتی با برترین و لوکس ترین  برندهای کت و شلوار و کراوات و بوشت و جلیقه  و کفش مردانه و زنانه لاکچری، کمکی به  فاخر کردن استایل شما نخواهد کرد. پیچیدگی غیر ضروری  را کنار بگذارید. سادگی، کمکی برای نوآوری  و مدیریت  خلاقیت است. با ساده ترین ابزارها میتوان کارهای بزرگی  کرد.  حتی در انتخاب پوشش.

استایل تک رنگ را توجه کنید

استایل های تک رنگ بر خلاف  تصور عموم، قدرت جذب زیاد و انرژی مثبت زیادی  را تولید میکند. مخصوصا اگر قد کوتاه یا قد بلند دارید. استایل تک رنگ متناسب  با رنگ فصل و سال، تاثیر زیادی در جذابیت و خوش پوشی شما دارد. استایل خاکستری و حتی سرتا پا سیاه اگر معیارهای خوش پوشی در آن رعایت  شود و تکراری نباشد، برای  ببینده  جذابیت آفرین  خواهد بود.

اکسسوری درشت را دریابید!

اکسسوری درشت مردانه  و زنانه  اگر به درستی به کار رفته  باشد، ساده  ترین  استایل ها را هم جذاب و فریبنده می کند.

راز استایل سیاه و سفید

دو رنگ اصلی در طراحی استایل های مجلسی  و دورهمی و کژوال است. با ترکیب ان ها میتوانید خیلی جذاب باشید.  کوکوشانل با کفش های نوک مشکی و دامن های سفید، انقلابی در طراحی مد ایجاد کرد. همچنان استایل سیاه و سفید، برازنده  بانوان و آقایان مشکل پسند است. نمونه هایش را در اینترنت مشاهده کنید.

 برش و دوخت تمیز و کلاسیک

طراحی لباس شما می  بایست  از برش ودوخت  خوبی  برخوردار  باشد  تا انرژی  مثبت ایجاد کند.  کیفیت عالی و مرغوب حتی در طراحی لباس های ساده نیز، چشم نواز است.

به کیف و کفش اهمیت دهید

مهم نیست کیف و کفش شما از برند لاکچری گوچی یا والنتینو هست یا کفش  ملی  ایران.  مهم  ان است  که تناسب  رنگ و اندازه  با طراحی استایل داشته  و خلاقیت شما را در انتخاب آن نمایش دهد. کیف و  کفش  خوب و متنوع برای طراحی استایل های جذاب و غیر خسته کننده اهمیت زیادی دارد.

بانوان جذاب و راهکارهایی برای جذاب بودن

۱-لبخند زدن

یکی از روشهایی که میتوان حتی استایل های  ساده  و معمولی و بعضا بد ترکیب را موجه کرد و ذهن دائما فریبکار مخاطبان خود را فریب و منحرف کرد، لبخند زدن و صورت بشاش و انرژی مثبت  داشتن است که هم برای أقایان و هم برای بانوان به خصوص جوانان جهت تعامل و ارتباط با مشتریان و مخاطبان روزانه اهمیت زیادی دارد. افراد بشاش و خندان و انرژی مثبت، کاور خوبی برای  طراحی های استایل  معمولی  هستند و ذهن را به  معیارهای دیگری منتقل می کنند. بنابراین به  لبخند خوب  توجه کنید. لبخند خوب، دندان خوب و سفید میخواهد.

۲- قرمز پوشیدن

قرمز پوشیدن در هر موقعیت زمانی و مکانی امکان پذیر نیست. اما بررسی ها نشان می دهد که رنگ قرمز، رنگ hot  و جذاب است  و کاریزماتیک بوده و میتواند کاوری  برای طراحی لباس نامناسب  باشد.

۳- موهایتان را بلند کنید

یکی از معیارهای زنانگی، موهای بلند است. همانطور که یکی از معیارهای مردانگی در طراحی استایل،موهای کوتاه است. موهای بلند برای بانوان، عامل جذابیت ساز  است. چه درست چه غلط، این فاکتور مهم برای خوش  پوشی  بانوان جوان به شمار می رود.

۴- تعادل را حفظ نمایید

بسیاردر طراحی استایل  بانوان مشاهده می شود که افراط  وجود دارد. افراط گرایی  در طراحی استایل  نهی  شده است. حفظ تعادل، همان حفظ سادگی است  که  معیاری  برای خوش  پوشی  به شمار می رود.

۵- به زبان بدن خود توجه کنید

به body language توجه کنید. ۹۰ درصد برداشت  دیگران  درباره  برخورد اول با شما، به  کلام و گفتار و نوشتار شما ارتباطی ندارد. به زبان بدن  ارتباط دارد. از زبان  بدن برای ارتباط موثر  با مخاطب استفاده کنید. مخصوصان بانوانی که در حوزه بازاریابی و فروش مشغول به  کار هستند.

۶- به فرم بدن خود اهمیت دهید

فرم بدن شما به خصوص در میان بانوان، عامل افزایش اعتماد به نفس (self-confidence) است. بانوانی که اندام ساعت  شنی دارند، بیش  از آقایان جذاب  تر هستند. مخصوصا بانوانی که استایل curve  دارند معمولا به فرم بدن توجه دارند که از  اصول خوش پوشی  و خوش تیپی و جذابیت است.

۷-لایه برداری پوست

لایه  برداری پوست برای جذابتر شدن صورت بانوان و آقایان اهمیت  دارد. میتوان با ماسک های گیاهی، کار لایه  برداری را در طول هفته و ماه انجام دادوپوست را از آلودگی های زیست محیطی  نجات  داد که باعث شکنندگی و شل شدگی  و  غیر صاف و شفاف شدن پوست می شود. همه  پوستها لایه برداری  نیاز دارد.  از ماسک جوش شیرینی استفاده کنید که معجزه ای برای پوست های خشک و چرب و مختلط است و آکنه کش  و میکروب کش است.

همراه با دنیای مد

در بیشتر لباس‌های معرفی شده در هفته مد سال های اخیر، رنگ‌های تند و روشن مثل قرمز و آبی سیر و سبز و زرد به وفور قابل مشاهده است که نشان دهنده این  واقعیت  است که رنگ هایی با تناژ شاد، هم  چنان درکانون توجه فشن شو و طراحان خانه های مد اروپا تا آمریکا است.

دهه هشتاد

اگر  فکر میکنید  لباس های دهه هشتاد قرن بیستم میلادی  فراموش شده  است  اشتباه میکنید.  رگه هایی  بارز از آن را در طوفان مانکن ها  روی  استیج های داغ گوچی تا آرمانی مشاهده میکنیم. همچنان شاهد حضور فعال  اپل، لباس های  گشاد و ساسون  دار هستیم که نشان دهنده  طرفدارانش در سراسر جهان است.

سر تا پا گل‌دار

لباس های گل  گلی و فلورال هم چون عطرهایی با نت های گلی، همچنان در کانون توجه و سرلیست خرید بانوان مشکل پسند قرار دارد. به  خصوص برای استایل های نیمه نخست سال.  این  مدل  بهاری  هیچ گاه فراموش  نمی شود.

ست نبودن

اصول شیک پوشی

اگر چه گفتیم تگ رنگ پوشیدن  برای بانوان چاق و قد کوتاه مهم است، اما همرنگ پوشیدن تقریبا از مد افتاده و شما  باید  روانشناسی رنگ ها را یاد بگیرید.

پسا مینیمالیسم

این اصطلاح شاید کمی عجیب به نظر برسد اما تعریف ساده‌ای دارد و به معنای روندی تازه در سادگی و مینیمالیسم در فشن است که به ایجاد بافت و حجم در لباس‌های ساده می‌پردازد.

راه راه‌های فانتزی

لباس  های راه  راه هم  در طراحی  لباس سلبریتی ها و هم مانکن  های استیج های  طوفانی  فشن ویک  های پاریس و میلان  و نیویورک مشاهده  می شود. راه راه های  درشت  و  عریض شاد،  در  طراحی استایل طراحان خانه  های مد همچنان مشاهده می شود. از آن ها ایده  بگیرید و به خیاط  خود منتقل کنید.

دنیای لاکچری گردی را هر روز با لوکس تهران دنبال کنید و نظرات خود را درباره دنیای فشن از طریق بخش ارتباطی لوکس تهران با ما در میان بگذارید.

 

یک نظر

یک نظر

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا