استایل و مد بانوان

ایده هایی ساده برای جوان تر به نظر رسیدن استایل شما

چگونه کم سن نشان دهیم

کم سن به نظر رسیدن با ایده هایی ساده

در روزگاری که جراحی های زیبایی روز به روز جایگاه بیشتری در بین آقایان و بانوان به خصوص بانوان جوان در کشورهای در حال توسعه ای مانند ایران و کشورهای عربی پیدا می کند و فناوری اطلاعات و شبکه های اجتماعی با جادوی هشتگ ها و لایک ها، مد و لباس و زیبایی را لحظه به لحظه از طریق اپلیکیشن های گوشی هوشمند در اختیار کاربران جامعه اطلاعاتی قرار می دهد، جوان تر به نظر رسیدن و راه ها و ترفندهای زیبا بودن، یکی از دغدغه های همیشگی سبک زندگی دیجیتالی برخی از افراد شده است.

اینکه چگونه زیبا تر به نظر برسیم، اینکه چه روش هایی را برای ست کردن لباس های رنگارنگ در نظر داشته باشیم تا استایل ما جوان تر به نظر برسد و چه سبک آرایش ها و محصولات آرایشی برای جذاب تر شدن خریداری کنیم، همه و همه بخشی از سوالاتی است که شاید در طول هفته مورد سوال میلیون ها نفر در سراسر ایران و جهان باشد. ما هر روز زیر بمباران تبلیغات و اطلاع رسانی فشن بلاگرها و برندها و طراحان خانه های مد از میلان و پاریس تا توکیو و نیویورک هستیم که ما را لحظه به لحظه با تحولات و ترندهای دنیای فشن آگاه میکنند و ظرفیت هایی برای خرید و دنبال کردن این فرآیندهای مد گرا در اختیار ما قرار می دهند.

حتما بخوانید : لاکچری گردی با خانواده شیک پوش دیوید بکهام

کم سن به نظر رسیدن با ایده هایی ساده

(گزارش دیلی میلی انگلستان درباره استایل هایی که شما را ۱۵ سال جوان تر نشان می دهد)

جوان تر به نظر رسیدن و اینکه چی بپوشیم و چه نپوشیم و از فلان استایل و رنگ و طرح چگونه استفاده کنیم تا خیلی پیر به نظر نرسیم، موضوعی است که هم برای عموم و هم برای انرژی مثبت ها و کسانی که دنبال شفاف اندیشی (clear thinking) و شاد زیستن هستند اهمیت دارد و به همین خاطر، درگاه های زیادی  (مثل OPRAH و  WTW  ) در فضای مجازی برای:

  • WHAT TO WEAR (چی بپوشیم)
  • HOW TO WEAR (چطور بپوشیم)
  • WHEN TO WEAR (کی بپوشیم)
  • WHERE TO WEAR (کجا بپوشیم)
  • IDEAS TO WEAR (ایده هایی برای لباس پوشیدن)
  • FASHION STYLES FOR MEN ( فشن استایل برای آقایان)
  • LUXURY IDEAS FOR WOMEN (ایده های لاکچری برای خانم ها)

و امثالهم راه اندازی شده است که فشن آیکون هایی چون پرنسس دایانا و کیت مدیلتون و سلبریتی هایی چون بیانسه و نیکول کیدمن و جولیا رابرتز و صدها تن دیگر، مدل هایی برای معرفی ایده های متنوع این کلید واژه های محبوب دنیای مد به مخاطبان هستند.

هم لباس های سفارشی (اوت کوتور) و هم لباس های تولیدی (READY TO WEAR)  مخاطبانی دارند که علاقه ندارند که مسن تر از سن خود به نظر برسند و مشتاقند بر اساس پولی که پرداخت میکنند، جوان تر، خوش استایل تر و شیک جلوه کنند و خاص بودن خود را با ترکیب خلاقانه و هیجان انگیز از لباس هایی با تم فصلی و کانسپ های مدرن ظریف کاری شده است، در معرض دید قرار دهند.

نقش مانتو های کوتاه در جوان تر به نظر رسیدن استایل

(نقش مانتو های کوتاه در جوان تر به نظر رسیدن استایل حتی در میان بانوان میانسال را مشاهده می کنید)

همه این ها ما را به درک یک واقعیت غیر قابل انکار رهنمون می کند و اما اشتیاق گسترده مردم به مد و مدهای جوان گرا است. حال میخواهد با لباس یا اکسسوری یا جواهرات یا استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی جوان سازی پوست و آبرسانی پوست و ماسک های طبیعی و یا حتی SPA های لایه برداری پوست با طلای ۲۴ عیار باشد!

برای جوان به نظر رسیدن، یکی از راه ها آن است که در سبک لباس و پوشش خود تجدید نظر کنیم و از المان هایی که سبب پیر شدن چهره می شود مثل زیاد در آفتاب ماندن و کم آب خوردن پرهیز نماییم! اما برای جوان تر به نظر رسیدن ، باید از لباس هایی که ما را پیر نشان می دهد اجتناب کنیم.

جادوی رنگ آبی در جوان تر به نظر رسیدن استایل

(جادوی رنگ آبی در جوان تر به نظر رسیدن استایل را در بالا مشاهده می کنید)

گفتار امروز مجله تخصصی لوکس تهران تلاش میکند تا با شما راهکارهای جالب اما ساده برای جوان تر به نظر رسیدن با تحلیل اجمالی از مد و لباس برخی از سلبریتی ها ارائه کند تا با نکات جالبی در این حوزه آشنا شوید.

با مد گردی امروز ما همراه باشید.

استفاده از رنگ های روشن در جوان تر به نظر رسیدن استایل

(استفاده از رنگ های روشن در جوان تر به نظر رسیدن استایل اهمیت دارد)

فاکتور هایی برای شیک پوشی

برای لباس پوشیدن، فاکتورهای بسیاری وجود دارد که خیلی سخت نیست و نکات ساده اما مهمی را برای علاقمندان به شیک پوشیدن به همراه خواهد داشت.

حتما بخوانید : ۱۰ نکته مهم برای انتخاب لباس مناسب بانوان چاق

  • ساده پوشی، یکی از روش های شیک به نظر رسیدن است.
  • همراه کردن خود و اندام خود با لباس های راحت، انرژی بهتری به خود و دیگران می دهد.
  • روانشناسی رنگ ها در انتخاب رنگ لباس برای فصول مختلف سال باید در نظر گرفته شود.
  • افراد چاق بایستی بر اساس استایل خود لباس مناسب را با حوصله انتخاب کنند.
  • افراد لاغر می بایست بر اساس استایل خود، از لباس های گشاد و بلند که ناترکیبی دارد، پرهیز کنند.
  • برای شاد به نظر رسیدن، می بایست تم رنگ های تیره در لباس کاهش یابد.
  • استفاده از رنگ های مکمل و خنثی در استایل لباس تاثیر بسزایی در جذاب به نظر رسیدن دارد.
  • استفاده نادرست از لباس های طرح دار (چهار خانه- گل دار- دایره ای و غیره) تاثیر منفی در شیک پوشی دارد.

فاکتور هایی برای شیک پوشی

  • اصول شیک پوشی آقایان و بانوان با یکدیگر متفاوت است.
  • اصول شیک پوشی آقایان و بانوان در فصول مختلف سال متفاوت است.
  • افرادی که خیلی چاق هستند برای لاغر تر به نظر رسیدن، نباید از لباس های چین دار و طرح دار بزرگ استفاده کنند.
  • پرهیز از گران پوشی و جایگزین کردن این روش با لباس هایی با رنگ های خاص کمتر دیده شده در استایل های خیابانی مثل زرشکی، می تواند حس لاکچری و زیبایی شما را افزایش دهد.
  • استفاده از مشاوران مد اینترنتی برای طراحی استایل و انتخاب لباس مناسب با قد و وزن و سن اهمیت دارد.
  • استفاده از هشتگ های مد گردی برای آشنایی با ترندهای نوین دنیای فشن ارزشمند است.

همانطور که در در این محورهای ۱۷ گانه مشاهده میکنیم، سن و قد و وزن و موقعیت مکانی و زمانی و توجه به روانشناسی رنگ و کانسپت های طرح و نقش در انتخاب لباس مناسب برای شیک به نظر رسیدن و حتی ظاهر و استایل جوان اهمیت دارد که باید به آن توجه داشت.

مطلب مرتبط : خوش استایل ترین زنان مسن اینستاگرام

چگونه کم سن نشان دهیم ؟ : ایده هایی برای انتخاب لباس زنانه

چگونه کم سن نشان دهیم ؟ : ایده هایی برای انتخاب لباس زنانه

بانوان همیشه توجه و حساسیت بیشتری  به انتخاب مد و لباس خود به خصوص در استایل های خیابانی و آفیشیال دارند و به همین خاطر، بخش قابل توجهی از محتوای ایندکس شده در فضای مجازی به ارائه روش ها و تکنیک ها و ایده هایی برای انتخاب لباس و شیک پوشی و خاص پوشی بانوان به خصوص دختران اختصاص یافته است.

 ایده هایی برای انتخاب لباس زنانه

بانوان تا سن میانسالی علاقه دارند که عموما جوان به نظر رسیده و از پوشیدن لباس هایی که انها را بزرگ تر از سن خود نشان میدهد اجتناب می کنند. در انتخاب لباس زنانه برای جوان به نظر رسیدن، نوع دوخت لباس، فناوری دوخت، نوع پارچه، استایل لباس، کمر لباس، فرم یقه و کوتاهی  و بلندی لباس های زیر و رو و حتی نوع آرایش مرتبط با استایل لباس، اهمیت دارد که باید به آن توجه داشت. حتی به قول حرفه ای های طراحی مد، اندازه آستین، میتواند نوع سلیقه یک بانو را در انتخاب پوشش مناسب نشان دهد.

انتخاب اکسسوری مناسب میتوان در جوان تر به نظر رسیدن بانوان مسن

(انتخاب اکسسوری مناسب میتوان در جوان تر به نظر رسیدن بانوان مسن موثر باشد)

مطلب مرتبط : مسن ترین مدل زن دنیا

چون به موضوع لباس های زنانه بی آستین اشاره کردیم، بد نیست برای کسانی که دنبال اطلاعاتی در این زمینه هستند، مواردی را یاداوری کنیم.

لباس بدون آستین: اگر لباس های زنانه بدون آستین را بانوان جوان یا میانسال استفاده کنند، دست ها کشیده تر و اندام بلند تر به نظر می رسد که برای کسانی که دوست دارند قد بلند تر به نظر برسند، انتخاب خوبی خواهد بود. از این مدل لباس معمولا در مهمانی و مراسم رسمی استفاده می شود. البته بانوانی که بازوهای لاغر دارند این لباس گزینه بهتری به نسبت بانوان چاق بوده که بازوانی تپل دارند.

لباس بدون آستین

لباس با آستین سر خود: لباس های زنانه ای که آستین سر  خود دارند، برای بانوانی  که بالا تنه کوچک دارند گزینه مطلوبی است. برای بانوانی که سایز سینه بالا داشته و کمر لاغر ندارند و از بازوان چاق بهره می برند، این نوع لباس با آستین سر خود معمولا توصیه نمی شود و آن ها میتوانند بر اساس قد و استایل خود، گزینه های دیگری را برای استایل خود در نظر بگیرند.

لباس با آستین سر خود

لباس آستین کوتاه: متداول ترین نوع لباس مخصوص آقایان و بانوان است. این لباس، مدل آستینش به نسبت موارد بالا، پوشیده تر است و هم برای بانوان لاغر و هم بانوانی که اضافه وزن دارند توصیه می شود. اما در نظر داشته باشید که وقتی چنین لباسی را بر تن می کنید، توجه به بالا تنه شما خواهد بود. چرا که آستین کوتاه است و بالا تنه را اصطلاحا پر تر نشان می دهد. پس اگر لاغر هستید، گزینه خوبی برای شما خواهد بود.

لباس آستین کوتاه:

آستین نیمه: لباس آستین نیمه با آستین کوتاه تفاوت دارد. فرق آن نیز به اندازه آستین است. اندازه آستین نیمه از آستین کوتاه بلند تر است اما از نظر فشن دیزاینترها، خیلی با استقبال خوبی مواجه نشده ولی گزینه خوبی برای بانوانی با اندام لاغر و کمر باریک است که دوست دارند در استایل های خیابانی و مهمانی های معمولی از ان استفاده کنند.

آستین نیمه

(آستین نیمه گرمسیری)

(آستین نیمه گرمسیری)

آستین سه ربع: آستین سه ریع، از شیک ترین سبک های آستین است که هم درپوشش رسمی و هم در پوشش  خیابانی و مهمانی میتوان از ان استفاده کرد. مخصوصا برای انتخاب مانتو در فصل بهار و تابستان. گردش هوای خوبی برای لباس ایجاد می کند.

آستین سه ربع

(لباس شب آستین سه ربع (۳/۴) مدل AVIRATE)

آستین بلند: لباس زنانه آستین بلند گزینه خوبی برای بانوان چاق است. به طور کل، اصلی برای بانوان چاق در استایل مد و لباس وجود دارد که می گوید برای لاغر به نظر رسیدن، از لباس های راسته و بدون چین و گل و رنگ و طرح استفاده کنید! اگر در ناحیه شکم و بالاتنه اضافه وزن دارید و میخواهید توجه را به پایین تنه هدایت کنید، مدل آستین بلند گزینه خوبی خواهد بود. البته بانوان لاغر نیز میتوانند از این گزینه استفاده کرده و قد خود را بلند تر به نمایش بگذارند.

پس اگر قصد خرید لباس شب را دارید و میخواهید جوان تر به نظر برسید و شیک تر، به اندازه و استایل آستین توجه کنید.

آستین بلند

(کمربند در لباس های مجلسی زنانه عاملی برای جذابیت و جوان گرایی لباس است)

چگونه کم سن نشان دهیم ؟

نکته هایی برای جوان گرایی در لباس

افرادی که در طراحی مد و لباس و استایل خود، به دنبال فاکتورهای جوان گرایی هستند، باید مجمموعه نکاتی که در بالا به آن اشاره شد را در نظر داشته باشند که البته تنها بخشی از همه واقعیت است. نکته های زیر، از جنبه های دیگر، شما را با مقولات جوان گرایی در انتخاب لباس آشنا می کند.

  • رنگ پوست را جدی بگیرید.

برای جوان به نظر رسیدن و انتخاب لباس متناسب با استایل، همواره توصیه می شود که بانوان و آقایان، لباس را بر اساس درجه رنگ پوست خود در نظر بگیرند. این موضوع فقط به انتخاب محصولات آرایشی و بهداشتی ارتباط ندارد. بلکه RGB رنگ لباس ها با پوست های خیلی روشن، برنزه و تیره و کمی تیره و سبزه، انرژی متفاوتی را منعکس میکند و در شیک و جوان به نظر رسیدن مهم است. مثلا کمتر مشاهده میکنید که سیاه پوست ها، لباس های تیر بر تن کنند!

نکته هایی برای جوان گرایی در لباس

اگر رنگ پوست روشن دارید، لباس های تیره رنگ به استایل شما میخورد و شیک به نظر می رسد. البته اگر رنگ های روشن بر تن کنید، رنگ پوست شما محو و رنگ پریده به نظر می رسد و رنگ های تیره و تند باعث تاکید و برجستگی می شود که اصل خوبی برای جوان گرایی و پیر به نظر نرسیدن نخواهد بود.

اما اگر رنگ پوست شما گندمی است و خیلی روشن به نظر نمی رسد، توصیه میشود که رنگ های روشن تر انتخاب شود. این کار سبب می شود که شما از انچه که هستید، روشن تر به نظر رسیده و جذابیت استایل شما بیشتر نمایان خواهد شد. البته بانوان گاها لباس های خیلی تیره بر تن می کنند و چهره خود را با گریم تند، مشخص می کنند.

اگر پوست شما برنزه هست، رنگ های روشن  و رنگ مایه های متوسط گزینه خوبی خواهد بود. این افراد باید از رنگ های تیره خودداری کنند که چهره و استایل را مسن تر به نمایش خواهد گذاشت. استفاده از رنگ های روشن برای رنگ پوست های برنزه گزینه خوبی خواهد بود.

پوست تیره برای جوان گرایی و استایل شیک، از لباس هایی با رنگ های روشن استفاده کنند

(BEST COLOR FOR YOUR SKIN TONE)

اگر پوست تیره دارید، برای جوان گرایی و استایل شیک، از لباس هایی با رنگ های روشن نئونی استفاده کنید.

  • رنگ مو و چشم در انتخاب لباس

برای بانوان به خصوص بانوان جوان در استایل های خیابانی و به خصوص مهمانی ها، رنگ مو اهمیت زیادی در جوان به نظر رسیدن و انتخاب لباس دارد. رنگ چشم نیز تا حدی در انتخاب لباس اهمیت دارد. مثلا توصیه شده که بانوان با چشمان آبی رنگ، رنگ های گرم استفاده کنند. مثلا طلایی و نارنجی. یا اگر چشمانی به رنگ سبز دارید، رنگ های صورتی و قهوه ای گزینه خوبی خواهد بود. برای چشمان فندقی، رنگ های سرد مثل آبی توصیه می شود که در نهایت به جوان گرایی استایل شما کمک می کند.

رنگ مو و چشم در انتخاب لباس

اگر در انتخاب استایل و نوع لباس، دوست دارید توجه به سمت رنگ مو شما هدایت شود، توصیه میکنیم که با موی بلوند، پیراهن آبی ست کنید و با تم رنگ های مو قرمز، انتخاب لباس هایی با رنگ های گرم، گزینه خوبی خواهد بود. برای رنگ مو مشکی و خیلی براق، استایل های تیره توصیه می شود.

  • شکل اندام برای انتخاب لباس

قبلا به این موضوع اشاره کردیم که در انتخاب لباس و جوان گرایی در استایل، توجه به اندام و منحنی ها اهمیت دارد. لباسی خوش استایل است که فیت اندام شما باشد و نه خیلی گشاد و نه خیلی تنگ باشد. برای بانوانی که شکمی برامده و بزرگ دارند، اما ران ها و سینه ها کوچک است، پیراهن های بالا تنه کوتاه توصیه می شود. مدلی که سبب برجستگی بیشتر سینه شده و انحنای شکم را تا حدی می پوشاند. تیلور سویفت معمولا از این استایل استفاده می کند.

شکل اندام برای انتخاب لباس

برای بانوانی که ران های بزرگ دارند، پیراهنی با بالا تنه کوتاه و دامن خطی گزینه خوبی خواهد بود. البته اگر همه قسمت های بدن شما درشت است، استایلسست ها توصیه میکنند تا دامن نامتقارن را ست کنید تا هم جوان تر و هم منحنی ها پوشانده شود.

چگونه کم سن تر به نظر برسیم ؟ : ایده هایی جالب برای جوان گرایی

با مقدمه ای که در بالا ارائه شد، خوب است که به ارائه راهکارهایی خلاقانه برای اجتناب از پیر به نظر رسیدن در استایل مد و لباس خود اشاره کنیم. باید توجه داشت که پیر شدن، اتفاقی اجتناب ناپذیر است و خوش استایل ترین و جذاب ترین چهره ها هم پس از گذشت سال ها، گرد پیری بر چهره آنها ظاهر می شود که شماری از سلبریتی های سینما و موسیقی را در سنین مختلف با استایل های گوناگون در زیر مشاهده می کنید.

چگونه کم سن تر به نظر برسیم ؟ : ایده هایی جالب برای جوان گرایی (آریانا گرانده)

(آریانا گرانده)

(تام کروز)

(تام کروز)

(۱۰ سال با ادل)

(۱۰ سال با ادل)

(نیکول کیدمن)

(نیکول کیدمن)

(جولیا رابرتز)

(جولیا رابرتز)

اگر چه پیری به سراغ همه می آید، اما گاها ما هم با رفتارهای خود در انتخاب رنگ و طرح و نقش لباس ها، به پیری زود رس و پیر نشان دادن خود کمک میکنیم. رژیم غذایی غلط، کم خوابیدن، تند غذا خوردن، عدم مراقبت از بهداشت پوست و مو از جمله مقولاتی است که در پیری زود رس تاثیر گذار است. اشتباهات در لباس پوشیدن نیز باعث می شود که بعضا پسران و دختران و حتی آقایان و بانوانی را مشاهده کنیم که بیشتر از سن خود به نظر می رسند.

روش لباس پوشیدن نقش مهمی در جوان گرایی دارد که به مجموعه نکانی در بالا اشاره کردیم. اگر درست لباس بپوشیم، قطعا ظاهری شیک و جوان خواهیم داشت و لازم است برخی اشتباهات را از دستور کار خارج کنید.

  • بلوزهای زنانه

بلوزهای یقه ویکتوریایی یا یقه پاپیونی یکی از جذاب ترین مدل های بلوز زنانه است که برای جوان گرایی استایل میتوان از ان در استایل های خیایانی و آفیشیال استفاده کرد. این نوع استایل را میتوان با شلوار جین و دامن و کت و شلوار ست کرد که البته معمولا بلوزهای سفید که طرح های ساده دارند، احتمالا در افزایش سن موثر است. برای رفع این مشکل، میتوان از مدل های طرح دار فانتزی یا چند رنگی که خیلی شلوغ نباشد استفاده کرد. .

بلوزهای زنانه

(شومیز یقه پاپیونی)

(ترکیب شومیز یقه پاپیونی تیره با جین)

(ترکیب شومیز یقه پاپیونی تیره با جین)

این نوع بلوزها برای بانوان جوان که لاغر هستند، گزینه مطلوبی به نظر می رسد. اما اگر در زمره بانوان میان سال و مسن هستید، توصیه می کنیم که در صورتی که سینه چاق و برجسته دارید، از بلوز های زنانه یقه پاپیونی استفاده نکنید چون در چاق به نظر رسیدن شما و مسن تر شدن شما تاثیر گذار است. به جای آن، بلوزهایی که یقه چین دار یا شانه افتاده دارند، گزینه خوبی خواهد بود.

  • لباس بلند راسته

لباس بلند راسته برای بانوان چاق گزینه مناسبی است. در بخش آستین بلند گفتیم که این نوع آستین مخصوص بانوان چاق است که میخواهند لاغر تر به نظر برسند. اگر میخواهید جوان به نظر برسید، از لباس های بلند راسته که بلندی آن تا زانو باشد اجتناب کنید. مخصوصا بانوان جوان برای جلوگیری از بالاتر نشان دادن سن خود، از این لباس ها کمتر استفاده کنند.

لباس بلند راسته

اگر دوست دارید مانتو راسته بر تن کنید، بلندی آن را بالای زانو در نظر گرفته و اگر مجبورید مانتو بلند بپوشید، آن را با کمربند بر تن کنید،‌چرا که کمربند با فرم دادن به کمر شما کمک می کند تا استایل لاغر تر و ظریف تر داشته باشید.

پس همیشه به جای اینکه از مانتوهای راسته و یک دست استفاده کنید، از مانتوهای کمرباریک استفاده کرده با اگر این نوع مانتو ها در دسترس شما نیست، توصیه شده است که از مانتوهایی که بالاتنه و پایین تنه آن رنگ بندی متفاوت دارد استفاده کنید تا ظاهر شما جوان تر به نظر برسد. نکته مهم آن است که در انتخاب لباس های مجلسی نیز این نکته صادق است.

پیراهن بافت بلند سورمه ای راه راه برای جوان شدن استایل

(پیراهن بافت بلند سورمه ای راه راه که انتخاب خوبی برای جوان شدن استایل در مهمانی است)

  • انتخاب اکسسوری

انتخاب اکسسوری هم در جوان یا پیر به نظر رسیدن شما تاثیر گذار است. اکسسوری های تیره و خیلی کلاسیک، حما ظاهر شما را پیر تر و انرژی کمتری به مخاطبان شما می دهد. مثلا گوشواره های میخی خیلی بزرگ مثل مرواریدی یا الماس، میتواند سن شما را بزرگ تر نشان دهد. پس بانوان زیر ۳۰ سال، به جای استفاده از این نوع گوشواره ها که بعضا مد شده است، از آویزهای بزرگ شیک مدرن استفاده کنند تا جوان تر به نظر برسند.

(گوشواره ترکیبی کلیپسی میخی)

(گوشواره ترکیبی کلیپسی میخی)

البته مدل ها میخی کوچک فانتزی برای بانوانی که جای چند سوراخ بر روی گوش ان ها وجود دارد توصیه می شود. معمولا گوشواره های حلقه ای کوچک که ظریف باشد نیز گزینه خوبی برای بانوان جوان محسوب می شود.

  • اشتباهات کت بافتنی

کت بافتنی، گزینه خوبی در فصل سرما است و اما توجه کنید که تاثیر زیادی در جوان یا پیر به نظر رسیدن ظاهر شما دارد. اگر کت بافتنی بزرگ تر از سایز (OVER SIZE) استفاده کنید و نسبتا بلند باشد، استایل شما جوان تر به نظر می رسد در حالی که عموما فکر میکنند که این استایل مادر بزرگ ها است!

اشتباهات کت بافتنی

اگر میخواهید سن شما بیشتر دیده نشود، از کت های کوتاه و تنگ استفاده نکنید. تنگی و کوتاهی، فاکتوری برای القای جوان گرایی استایل نیست. چرا که استایلی قدیمی بوده و دیگر متداول نیست. از طرفی حس راحتی و آزادی که فاکتور مهمی در انتخاب لباس است را نیز ندارد.

کت های اور سایز برای کسانی که دوست دارند جوان تر و قد بلند تر به نظر برسند و روی لباس های مختلف میخواهند بر تن کنند، گزینه خوبی برای فصل زمستان است.

  • پرهیز از آرایش زیاد

این فقط نوع لباس پوشیدن نیست که سبب پیری یا جوان به نظر رسیدن استایل شما می شود. آرایش زیاد هم میتواند چنین درکی را به مخاطب القا کند. آرایش زیاد و رسیدن بیش از حد به مو ها سبب پیر نشان دادن استایل شما می شود. این موضوع در فهرست اشتباهات رایج (COMMON MISTAKES) در طراحی استایل به خصوص درمیان بانوان جوان است که باید در نظر داشته باشند.

مطلب مرتبط : عکس بدون آرایش بازیگران ایرانی و هالیوودی در چالش بدون آرایش

پرهیز از آرایش زیاد

آرایش باید منطبق با میمیک چهره و قد و سن باشد. همواره تلاش کنید برای جوان به نظر رسیدن، آرایش ملایم داشته باشید و از آرایش بیش از حد و اضافی خودداری کنید. این کار نه تنها به زیبایی و طبیعی و دلپذیر تر شدن چهره منجر می شود بلکه شما را جوان تر و شاداب تر نشان خواهد داد. توجه داشته باشید که برای بانوان جوان، مدل مو نیز اهمیت بسیار دارد.

celebrities-without-makeup

افرادی که خیلی به موهای خود رسیدگی میکنند و حالت می دهند و صاف بودن آن برایشان مهم است و مرتب از سنجاق و گیره و موادحالت دهنده برای استایل مو استفاده می کنند باید در نظر داشته باشند که به پیر نشان دادن و کلاسیک نشان دادن ظاهر کمک میکند.

بنابراین، همواره ساده ترین و مناسب ترین مدل مو را بر اساس استایل خود در نظر بگیرید تا جوان تر به نظر برسید.

اشتباهات جوراب شلواری!

بله! جوراب شلواری، لباس مورد علاقه بانوان در سنین گوناگون نیز میتواند عاملی در پیر یا جوان تر به نظر رسیدن ظاهر شما شود.  جوراب شلواری های نازک وقتی ساده باشد، حس مسن تر بودن را تداعی می کند. اما وقتی همین جوراب شلواری، طرح های مختلف داشته باشد و مثلا توری یا طرح دار باشد، یا ضخیم شبیه به ساپورت باشد، گزینه مطلوبی برای جوان گرای استایل بانوان خواهد بود.

اشتباهات جوراب شلواری!

(جوراب شلواری لوزی کبریتی)

توجه داشته باشید که برای جوان گرایی ظاهر، جوراب شلواری های روشن نیز گزینه خوبی است که البته بستگی به موقعیت مکانی و زمانی شما میتوان از این استایل برای جلوگیری از پیر به نظر رسیدن استایل و سن شما بهره برد.

  • اگر برای جوان تر به نظر رسیدن، فرصت ندارید تا لباس های آماده را امتحان کنید، از مشاوران مد نظر خواهی کرده و به اوت کور (لباس های سفارشی) رجوع کنید.
  • برای صرفه جویی در هزینه ها، پارچه هایی متناسب با استایل و علاقه خود و رنگ کیف و کفش و پالتو انتخاب کرده تا بتوانید ظاهر متفاوتی را در مراسم گوناگون در اختیار داشته باشید.
  • برخی از مدل‌های لباس نیاز به اندازه کردن ندارند مثلا مانتوهای چپ و راستی اگر بلندی مناسبی داشته باشند از نظر گشادی و تنگی قابل تنظیم هستند و بهترین انتخاب برای خانم‌هایی هستند که وقت مراجعه به خیاط ندارند.

مجموعه مطالبی که در این گفتار ارائه شد، بخشی از راهکارهایی است که میتوان برای استایل جوان گرا به بانوان جوان پیشنهاد کرد.

دنیای مد و لباس و لاکچری گردی را هر روز با لوکس تهران دنبال کنید.

به نظر شما چه راهکاری برای جوان گرایی استایل بانوان مناسب تر است؟

یک نظر

یک نظر

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا