لوازم آرایش

۳۰ اشتباه رایج در آرایش دختر خانم ها !

اشتباهات آرایشی خانم ها

اشتباهات آرایشی خانم ها

بانوان جوان که هنوز نه تسلطی به اصول آرایش صورت دارند و به خوبی، برندها و کارکرد محصولات آرایشی و بهداشتی لاکچری و معمولی را تشخیص نمی دهند، گاها در فرآیندهای آرایشی که بعضا با عجله هم صورت می گیرد، اشتباهاتی را مرتکب می شوند که نه تنها تناسبی با رنگ پوست و استایل و میمیک چهره ندارد، بلکه جلوه طراحی مد ان ها را نیز می گیرد.

در این گفتار، شما را با ۳۰ اشتباه متداول آرایشی بانوان آشنا می کنیم و اگر علاوه بر این ها، مواردی به ذهن شما آمد و تجربه ای داشتید، از طریق کامنت یا کانال های لوکس تهران در شبکه  های اجتماعی به  اشتراک بگذارید.

با ما همراه  باشید.

اشتباهات آرایشی خانم ها اشتباهات آرایشی

اشتباهات رایج در آرایش کردن

اشتباه  رایج آن است که فالور بیانسه باشیم  و روش های آرایشی او را در اینستاگرام دنبال کنیم یا هر رژ لب  و کرم پودری  که ریحانا با RIRI  تبلیغ می کند را خریداری و روی پوست خود تست کنیم یا مخاطب روش آرایشی تیلور سویف، باشیم! بدون در نظر  گرفتن رنگ پوست، سن، استایل چهره و تناژ رنگ  پوست و شرایطی که داریم.

این  قضیه  هم برای آرایش پوست صورت  اهمیت دارد و هم مو. هم برای طراحی استایل مهم است و هم  برای مراقبت از پوست و مو.  چرا که روش های نادرست در آرایش مثلا لاک زدن های مکرر و استفاده از استون ها، می تواند سطح ناخن را تهدید کرده و در دراز مدت، پوست دست شما را با خارش  و سوزش و دهیدراته شدن مواجه کرده و مستعد بیماری های پوستی شوید.

اشتباهات رایج در آرایش کردن

مواردی که در ادامه  می آید، شما را با متداول ترین اشتباهات آرایشی  (MAKEUP MISTAKES)  آشنا  می کند که بهتر است آن را در فرآیند آرایشی و مراقبت از پوست خود در نظر داشته باشید. مهم ترین موضوع، استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی سالم و احترام به اصل تناسبات در میکاپ غیر عجولاته است.

بخوانیم: ۲۰ روش برای شناسایی  محصولات آرایشی  و بهداشتی فاسد

۱) پرهیز از شستشوی مکرر

پرهیز از شستشوی مکرر اشتباهات آرایشی

پوست صورت شما، چربی  دارد و شستشوی  آن به دفعات در طول روز بنا به سبک زندگی و محیطی که در ان زندگی می کنید اهمیت دارد. شستشوی پوست صورت با آب و عدم استفاده  از محصولات آرایشی با فرمولاسیون شیمیایی، سبب می شود تا پوست شما همواره  هیدراته (مرطوب ) بوده  و سطحی  پاک و تمیز را برای فرآیندهای آرایشی در اختیار داشته باشید.

همواره پیش از انجام کارهای آرایشی، صورت خود را با آب شسته  و به  آرامی با حوله خشک کنید. اما توجه کنید که افراط  در شستن پوست صورت پیش از آرایش، عاملی منفی برای مراقبت از پوست و سبب لاغر شدن و شل شدگی پوست می شود.  مخصوصا برای بانوانی که فیتنس کار می  کنند این موضوع اهمیت دوچندان دارد. اگر از فونداسیون  ها استفاده می کنید، از شستشوی مفرط پوست صورت پرهیز کنید.  توصیه  می شود صورت خود را دو بار در روز  بشویید.  یکی در  صبح  و دیگری  در شب. بگذارید روغن طبیعی پوست صورت، کار  خود را به درستی  انجام دهد  و ان را با صابون های شیمیایی، تخریب  نکنید.

بهترین فونداسیون های  برند MAC

۲) اشتباهات در پوست های خشک

 اشتباهات در پوست های خشک

آرایش  غلیظ  پوست خشک یکی از متداول ترین اشتباهات آرایشی در میان بانوان به  خصوص جوانان است. آرایش غلیظ پوست خشک سبب می شود تا چهره شما خسته و غمگین به نظر آمده  و حس انرژی مثبت تداعی  نکند. هر چیزی  سر جای خودش  و با نظر به سایر متغیرات  ارزشمند خواهد بود. پوست مرطوب،  بهترین کار  در فرآیند آرایشی پوست  های خشک است. پیش از آرایش پوست صورت خشک، همواره  از مرطوب بودن آن اطمینان  پیدا کرده  و از آرایش غلیظ پوست خشک پرهیز کنید.

۳) لایتینگ غلط

 

 لایتینگ غلط

وقتی شما  نیاز دارید که تصمیم بگیرید که چه فرآیند آرایشی برای  شما مطلوب است و چه روشی متناسب پوست  شما نیست، شما باید بخشی از محصولات آرایشی مورد نظر خود را روی پوست تست کنید تا رنگ آن  را با تناژ  رنگ  پوست خود تطبیق دهید. وقتی محصولاتی با رنگ غیر متناسب با رنگ پوست را  مصرف می کنید، رنگ  غیر  طبیعی  به پوست داده و متوجه میشوید که ان درخشندگی و جذابیتی که فکر می کردید را ایجاد نکرده و باید شماره  رنگ  دیگری را انتخاب کنید. همواره  رنگ متناسب پوست  را از  محصولات آرایشی با کیفیت  انتخاب کنید تا صورت یکرنگ  و یکدست  و بدون لایه داشته  باشید و پوست صورت شما چند رنگ دیده  نشود.

۴) ترکیبات اشتباه

ترکیبات اشتباه در سایه زدن  اشتباهات آرایشی

( اشتباهات آرایشی : ترکیب ناشیانه نگ ها و سایه ها )

آرایش صورت، چیزی فرا تر از ریمل  زدن و خط  چشم زدن و رژ لب زدن  و این چیزهاست! حتی  اگر شما از سایه های خنثی استفاده می کنید، اگر جای درستی محصولات آرایشی را استفاده  نکنید،  صورت مصنوعی  خواهید داشت. مگر اینکه  اصول ترکیبی محصولات  آرایشی را در این فرآیند به درستی  بدانید.  هنر ترکیب در  تکنیک های آرایشی، موضوعی  است که نیاز به  تجربه دارد و شما باید کتاب و مقاله و ویدیو ببینید یا مدتی پیش دست  یک گریمور حرفه ای کار کنید. اگر آرایش شما در استفاده از محصولات آرایشی، ترکیب رنگ  خوبی نداشته  باشد، صورت شما عروسکی و کمیک می شود.

بهترین ریمل های برندLANCOME

۵) کاربرد نادرست کانسیلرها

 کاربرد نادرست کانسیلرها

یکی از اشتباهات متداول در آرایش بانوان، استفاده  نادرست از کانسیلرها است. اینکه کانسلیرها  اول استفاده شود یا فونداسیون ها،  همواره  چالش در فرآیند آرایشی بانوان می باشد.  حس بهتری  ایجاد می شود وقتی نقص و خلل  و فرج پوست  صورت را با فونداسیون می  پوشانید  و بهتر  است همواره از فونداسیون استفاده  کنید و سپس کانسلیر  بزنید. اما ۳ موضوع را در ذهن داشته باشید:

هیچ گاه  زیاده روی نکرده و مقدار  زیادی  فونداسیون را روی منطقه خاصی به کار  نبرید. مصرف زیاد کانسیلر روی  پوست سبب  بزرگ  تر به نمایش در آمدن پوست صورت می شود. برای پوشاندن دایره های سیاه ایجاد شده، ضربه  زدن با یک رژ گونه  به صورت توصیه  می شود.

اشتباهات آرایشی اموزش کانسیلر زیر چشم

( اشتباهات آرایشی : کاربرد نادرست کانسیلر )

آن را مستقیم  روی  نقاط دایره ای شکل سیاه  به کار  نبرید. می توانید نقاط تیره را با استفاده از نقطه  گذاری با مقداری کمی  کانسیلر بر  روی استخوان زیر چشم  و ترکیب ان ها با هم، اصلاح  کنید. الیته شما می  توانید از تکنیک های لایه برداری نیز  استفاده کنید. مقداری روی لک قرار  داده و اجازه  بدهید تا خشک شده  و سپس لایه  دیگر را استفاده کنید. شما می توانید هم  چنین از پودرهای تثبیت  کننده  (SETTING POWDER) بین لایه  ها استفاده  کنید.

شما نمی توانید  از یک کانسیلر  برای  انواع پوست با کیفیت و رنگ مختلف استفاده  کنید. کانسیلرها در  رنگ بندی های مختلف در  دسترس است و کاربردهای  متفاوتی دارند. کانسیلرهای هلویی، رنگ  آبی را از بین می  برد  و گزینه خوبی  برای  مقابله با دایره های سیاه است. رنگ سبز، برای  مقابله با قرمزی  خوب  است و بنابراین، کانسیلر  های که تن سبز  دارند  (GREEN-TONES) برای پنهان کردن جوش و کک و مک توصیه می شود.

کانسیلرهای  تن زرد رنگ، برای  پوشاندن مناطق  بزرگ  صورت مطلوب خواهد بود. وقتی شما از  این کانسلیرهای کمرنگ به عنون لایه اول آرایشی بهره  می گیرید، شما باید از کانسیلرهای که متناسب با رنگ  پوست هستند استفاده کنید.

۶) پرهیز از فونداسیون زیاد

اشتباهات آرایشی  پرهیز از فونداسیون زیاد

( اشتباهات آرایشی : افراط در استفاده از فونداسیون )

از  فونداسیون کاری زیاد پوست صورت پرهیز کنید. مصرف زیاد فونداسیون برای  پوست صورت شما مناسب نیست و پوست صورت شما را به  شکل کیک می  کند! اگر  آرایش شما تم ساده  و سبک دارد، ضرورتی به استفاده  از فونداسیون ندارید. اما می توانید روی نوک بینی یا زیر  چشم  استفاده کنید تا تیرگی ها  بر طرف  شود. برخی از بانوان به اشتباه  از فونداسیون  ها برای  پوشاندن جای  لک و کک و مک  استفاده  می کنند.  در  حالی  که این وظیفه  کانسیلر  ها هست نه  فونداسیون!.

اطمینان حاصل کنید که در  مواقع آرایش زدن، از سایه درست متناسب  با کیفیت و رنگ پوست خود استفاده  می کنید. یکی  از اشتباهات رایج بانوان در آرایش، استفاده از فونداسیون هایی سبک  تر  از تناژ پوست است. این کار، فقط سبب  برجسته تر  شدن لک و کک و مک می شود و برای پوست شما مطلوب نیست. از سایه  متناسب با پوست خود استفاده کنید که تنها را برای از بین بردن خلل و فرج و لکه های  پوستی است. هیچ وقت  از اصل  ترکیب درست  غافل نشوید! اول محصولات را روی پوست گردن یا پشت دست تست کنید تا اطمینان  حاصل کنید که گزینه  درستی  را انتخاب کردید.

۷) بحران خط  ابرو

 بحران خط  ابرو اشتباهات آرایشی

ابرو هایی  که به طور منظم شکل داده  شده است،  چشمان  شما را زیبا  به  نمایش می گذارد و از طرفی، ابروهایی که نادرست آرایش شده  اند، زیبایی هر  چشم و صورتی  را سلب  می کنند. ابرو های پر پشت، حس  ژولیده  و خشن  را تداعی می کند. اما ابرو های  تمییز  و آراسته، درخشندگی چشمان را افزایش  داده  و چهره  شما را بشاش و سنگین  به نمایش  می گذارد. بسیار  مهم است که در فرآیند آرایش  ابرو، از متخصصان استفاده  کنید تا چهره  شما  پیر یا مصنوعی   و انرژی منفی به نظر نرسد.

 خط  ابرو

با گذشت زمان اهمیت دارد که ابرو تمیز  شود  و کشیده و جذاب به نظر برسد. مداد ابرو با کیفیت،  سبب  می شود تا ابرو  شما همواره جذابیت  خود را در  طراحی استایل شما حفظ کند. سایه  تیره ای که با برس  زاویه دار  به کار می رود، نسبت  به  مداد، عملکرد بهتری دارد. این موضوع مهم را فراموش نکنید.  شما هم چنین می توانید از  قلم پودری ابرو (EYBROW  CAKE POWDER) که  همه آن  چه  که  شما نیاز  دارید برای  ابروهای خوش  استایل، استفاده  کنید.

۸) درخشندگی ناخواسته

درخشندگی ناخواسته اشتباهات آرایشی

درخشندگی ناخواسته، یکی از روش هایی است که می توان آرایش اماتورها را با حرفه ای ها تشخیص داد. درخشندگی ابروها، اگر افراطی باشد، تاثیر منفی روی تم آرایش  و استایل شما خواهد  گذاشت. درخشندگی  مطلوب  و متناسب  ابروها، چهره شما را جذاب می کند. اما وقتی افراط به خرج دهید، چهره با وقاری نخواهید داشت. از برق کننده ابرو فقط در  ناحیه  داخل چشم استفاده کنید و از سایه  های  مات  برای دیگر مناطق. به  طور  ایده آل، از سایه های  ابرو خنثی استفاده  نمایید. شیوه  های آرایش  ابرو و براق  کردن  آن را نیز  یاد بگیرید.

۹) استفاده نادرست از خط چشم

استفاده نادرست از خط چشم

یکی دیگر از  اشتباهات متداول در آرایش بانوان، استفاده  از خط  چشم به شیوه نادرست  است. توصیه  می شود که از  خط چشم های  سیاه، زمانی  استفاده کنید که تن پوستی تیره دارید. در  غیر  این صورت،  از خط چشم خیلی  سیاه استفاده  نکنید. اگر  تن پوستی شما  روشن به  نظر می  رسد، بهتر است که از خط چشم  قهوه  ای  روشن استفاده کنید. از خط چشم سیاه در  صورتی که رنگ مو  شما بلوند بوده و چشمان آبی دارید، حتما استفاده  نکنید! همواره از رنگ هایی با تناژ ملایم برای بخش پایینی پلک چشم استفاده کنید. برای داشتن چهره ای طبیعی، مداد چشم را به جای خط چشم مایع (LIQUID  LINER) به  کار ببرید.

۱۰) اشتباهات مهم  در  ریمل  زدن (ماسکارا)

اشتباهات مهم  در  ریمل  زدن (ماسکارا) اشتباهات آرایشی

( اشتباهات آرایشی : استفاده نادرست از  ریمل )

یکی دیگر از  اشتباهات متداولی که در آرایش بانوان بعضا مشاهده می شود، استفاده نادرست از  ریمل  است. کاربرد ریمل  را باید بدانید. اولین چیزی که باید بدانید  آن است که از ریملی استفاده کنید که دو درجه  رنگ تیره تری نسبت به  رنگ ابرو شما دارد. حتی الامکان  روی هر مژه، بیش از  دو بار  ریمل  نزنید. ریمل  هایی که بیش از ۳ یا ۴ ماه  از  مصرفشان گذشته است را کنار بگذارید چون کیفیت مطلوبی  معمولا روی مژه ها به  جای نخواهند گذاشت.

در موقع ریمل زدن مژه توجه کنید که روش ریمل زدن انتهای مژه و نوک آن متفاوت است.  ریمل را همواره به صورت عمودی در دست قرار داده و از آن استفاده  کنید تا ماحصل کار،  کیفیت  بهتری داشته  باشد.  ریمل های  ضد آب همیشه خوب  نیستند.  چرا که پاکسازی آن  ها سخت است و استفاده از مواد شوینده و  پاکساز، تاثیر منفی  روی  بهداشت پوست و سلامت  مژه خواهد گذاشت و مژه ها  را بعضا خشک و پژمرده می کند. اگر مجبور به  استفاده از ریمل  های ضد آب هستید، مطمئن  باشید که آن  ها  در  طی ماه های تابستان  استفاده  می کنید.

۱۱) اشتباهات بزرگ برنزه کردن پوست

 اشتباهات بزرگ برنزه کردن پوست

یکی از اشتباهات  رایج در  آرایش، به  فرآیند برنزه  کردن ارتباط  دارد. برنزه  کردن پوست  به این معنا نیست که همه  صورت خود را با مواد برنزه  کننده  بپوشانید. ایده  برنزه کردن زمانی استفاده  می شود  که  نور خورشیدن به طور طبیعی، به صورت شما می تابد. همواره دقت کنید که ابتدا برنزه کننده را روی استخوان گونه  تست کنید، سپس  روی  پیشانی  و سپس روی خط فک. اگر این کار را به درستی انجام دهید، متوجه خواهید شد که در هر  سه  بخش اصلی صورت، چهره  برنزه  ای خواهید داشت.

۱۲) اشتباهات خط  لب

 اشتباهات خط  لب

( اشتباهات آرایشی :استفاده از خط لب بصورت غیر حرفه ای ! )

استفاده  نادرست از  خط لب  نیز از  دیگر اشتباهات رایج در فرآیندهای  آرایشی  بانوان است. خط  لب های پر رنگ که تناسبی با تم آرایش و میمیک چهره شما ندارد، بدترین کاری است که در میکاپ می توانید انجام دهید. هیچ وقت خط لب نازک اما پر  رنگ روی لب خود نکشید. این یکی از اشتباهات بزرگ آرایشی زنان است. چرا که استایل لب های شما را عجیب و غریب و بعضا زننده به  نمایش می گذارد. اگر رژ لب  روشن را با خط لب  تیره  استفاده کنید، عدم  تسلط  شما در تکنیک های  آرایشی عیان می شود. یک روش خوب دیگر این است که خطوط خارجی را بکشیم و. سپس کل لبهایتان را با خط لبی ک مناسب رنگ رژ لبتان است پر کنید و سپس روی ان را با رژ لبتان بپوشانید.

شما از  خط لب استفاده  می  کنید  تا از پخش شدن  و پراکندگی  رژ لب جلوگیری کنید و قوام و جلای  خوبی به  لب  بدهید. اگر  از  خط لب  به  صورت غیر  حرفه ای و نامطلوب  بهره  برداری  شود، لب شما خسته  کننده  و زننده به نظر  می رسد.

۱۳) رژ  لب  چسبناک

 رژ  لب  چسبناک اشتباهات آرایشی

یکی دیگر از اشتباهات در فرآیندهای آرایشی، استفاده  نادرست  از  رژ لب  و کاربرد  رنگی است که تناسبی با پوست و تم آرایش  ندارد.  توجه کنید که رژ لب، هم می تواند چهره شما را شایسته و براق  و جذاب نشان دهد، و هم ان را کمیک و زننده به  نمایش بگذارد. استیک ها زمانی کاربرد دارند که صورت شما را طبیعی نشان داده  و رنگ آنها، تناسبی خوبی با تناژ  رنگ پوست شما داشته  باشد. سایه  های خیلی  تیره روی رژ لب،  حس چسبناکی  به آن می دهد و چهره شما را مسن تر نشان خواهد داد. مخصوصا اگر  سن کمی داشته  باشید، جذابیت چهره  را از بین می  برد. اگر  می  خواهید از  رژ لب  تیره  استفاده  کنید،  اطمینان حاصل کنید که رنگ  ان متناسب  با تم آرایشی  شما باشد.

۱۴) پوست های غیر طبیعی

پوست های غیر طبیعی

گاهی  افراد این قدر از پودر های صورت به صورت افراطی استفاده می کنند که چهره  مصنوعی و عروسکی  پیدا کرده و جذابیت لازم را ندارد. پودر های صورت اگر  زیاد مصرف  شوند، چهره  را مسن تر به نمایش می گذارد. چه باور  کنید چه نکنید، پودرهای  صورت، برای پوشانندگی چین و چروک  ها کاربرد دارد و نباید در همه  بخش های صورت از ان استفاده کرد. سعی کنید در منطقه  T-ZONE استفاده  کنید.

۱۵) گونه های دلقکی

 گونه های دلقکی اشتباهات آرایشی

( اشتباهات آرایشی :استفاده غلط از رژ گونه )

هیچ  وقت در آرایش، رنگ گونه های خود را مثل عکس بالا  نکنید. بدون کاربرد درست، برس هایی  که برای آرایش گونه  استفاده می  کنید، چهره شما را مصنوعی و مسخره می کنند. هر وقت از رژ گونه استفاده  می کنید، چه  فرم  های استیکی، چه پودری، چه خمیری و چه کرمی یا مایع، از رنگی برای تغیر  رنگ گونه بهره  برداری کنید که زیبایی  چهره را سبب شود و به همین خاطر، با رژ گونه، استفاده از فونداسیون همرنگ  را فراموش  نکنید.  در غیر این  صورت، رنگ خیلی  تیره یا روشنی را روی چهره خود تجربه خواهید کرد. همواره برس را به خوبی داخل ظرف بچرخانید و اضافی آن را با ضربه خارج کرده  و سپس  روی  پوست صورت به کار ببرید. در  غیر  اینصورت، محصول  زیادی روی پوست شما قرار می گیرد  که حالت خوبی نخواهد داشت.

۱۶) براق کننده های نادرست

براق کننده های نادرست

یکی دیگر از روش های  اشتباه  در  میکاپ  بانوان، های  لایت های (HIGHLIGHT)  نادرست  در آرایش  است. حتی  الامکان سعی  کنید که از  یک سایه  چشم برای آرایش  همه چشم استفاده  نکنید. سایه  های  روشن  تر برای  تقویت رنگ  استخوان پیشانی توصیه می شود.  های لایت های نقره ای یا طلایی، زیر نور خورشید، تلالو  خوبی دارند.

۱۷) طراحی ناخن براق

 طراحی ناخن براق

ناخن های براق بلند، همیشه بهترین تاثیر ممکن را برای طراحی استایل شما به ارمغان نمی اورد. چرا که اگر درست استفاده نشوند، سبک استایل یک جادوگر را به شما می دهد. همواره مانیکور و طراحی ناخن آراسته و زیبا و متناسب با طراحی مد و لباس داشته باشید تا بهتر در اندام شما جلوه  کند.

۳۰ نوع طراحی ناخن جذاب

۱۸) شامپوهای خشک

 شامپوهای خشک اشتباهات آرایشی

شامپو مناسب موهای خشک، یکی از بهترین اختراعاتی است که در صنعت آرایشی و بهداشتی رخ  داده است. برای آن هایی که اهمیت این اختراع را نمی دانند باید بگوییم که این کار، شامل زدن پودر خشک روی پوست شما است به  نحوی که تمام  روغن آن جذب می شود. اینجا به شما نشان می دهیم که چطور این کار انجام  شود.

شما می بایست برای انکه  پودرها همه  روغن را جذب کنند، صبور باشید. این مقداری زمان می برد تا شامپو مخصوص موهای خشک بتواند ماموریت خود را به درستی انجام دهد. شما می توانید از شامپو مخصوص موهای خشک، به محض شستن موهای خود استفاده کنید که باعث درخشندگی و براقی موهای شما خواهد شد.

اسپری مو را خیلی نزدیک به مو نگیرید و فاصله ای را حفظ کنید. این فاصله حداقل شش اینچ باشد. زمانی که  از  شامپو مخصوص موهای خشک استفاده می کنید، حداقل یک بار مو را به خوبی آبکشی کنید. در غیر این صورت، مواد شمیایی شامپو،  مو شما را خشک خواهد کرد.

بهترین شامپوهای ایوروشه

۱۹) عطر زدن بیش از حد

عطر زدن بیش از حد

یکی از اشتیاهات در فرآیند آرایشی بانوان، استفاده زیاد از عطر است. استفاده  زیاد از پرفیوم ها، می  تواند نه  تنها اثر مثبت و دوست داشتنی برای شما به ارمغان آورد، بلکه سیگنال های انرژی منفی از شما ساطع کند و تاثیر  منفی روی حس اطرافیانتان بگذارد. سر درد و آلرژی، دو ارمغان  استفاده  زیاد از عطرها و تجدید آن در  بازه زمانی  کم است.

۲۰) خوابیدن با صورت آرایش کرده

خوابیدن با صورت آرایش کرده اشتباهات آرایشی

خوابیدن با صورت آرایش کرده تا ناخن تازه لاک زده، از دیگر اشتباهاتی است که بعضا بانوان انجام می دهند. هیچ عذری  از یک بانو  برای عدم پاکسازی صورت  از آرایش، پیش از خوابیدن پذیرفته نیست. برای انکه پوست خود را سالم و پاکیزه  نگهدارید، می بایست قبل از خواب، برای تنفس بهتر منافذ پوست، آرایش را پاک کنید. اگر این کار را به درستی انجام ندهید، پوست شما خشک و  چروک شده و بستر خوبی برای جذب انواع عفونت ها خواهد بود.

۲۱) به پهلو خوابیدن

به پهلو خوابیدن

به پهلو خوابیدن، نه تنها برای کمر شما مناسب نیست، بلکه باعث چین و چروک پوست صورت به خصوص پیشانی می شود که برای فرآیند آرایشی و ظاهری جذاب مطلوب نحواهد بود. سعی کنید برای خوابی  راحت و آسوده  و تاثیر گذاری منفی  روی صورت، از به پهلو خوابیدن  یا به پشت خوابیدن پرهیز کنید.

۲۲) ترندهای آرایشی

 ترندهای آرایشی

استفاده افراطی از محصولات آرایشی و رنگ کردن هر بخشی  از صورت با تناژ خاص، تم آرایش  شما را گنگ و غیر جذاب کرده  و آن را از حالت ملیح و فاخر خارج می کند. اگر  شما  میکاپ چشم روشن دوست دارید، از رژ لب های خنثی که چهره طبیعی به  شما می دهد استفاده  کنید. اگر از سایه های  زرق و برق دار روی لب استفاده می کنید، خط چشم طبیعی خفیف و ریمل  روشن، میتواند  آرایش  شما  را تکمیل کند. تناسب را در انتخاب رنگ و طرح  آرایش صورت در نظر داشته  باشید.

۲۳) تناسب آرایش با طراحی استایل

 تناسب آرایش با طراحی استایل اشتباهات آرایشی

همواره  به  این موضوع در سلسله گفتارهای مجله تخصصی مد و سبک زندگی لوکس تهران اشاره  کردیم که آرایش، می  بایست تناسب خوبی با طراحی مد و لباس بانوان داشته  باشد و حرفه ای  ها، این اصل مهم را به خوبی  رعایت می کنند. برقراری  این  تناسب، یعنی روانشناسی رنگ و فهم کاربرد رنگ و استفاده صحیح  از مواد آرایشی با کیفیت در  زمان و مکان خودش. میکاپ آرتیست ها معتقدند  که وقتی لباس  های  شما  درخشان  و رنگ شاد دارد، بهتر  است به دنبال  تم  های خنثی در  پالت  آرایش  خود باشید.

اگر لباسهای پر زرق و برق را انتخاب می کنید. تا در طول تعطیلات بدرخشید، مطمین شوید که لوازم ارایشتان از نوع براق نباشید و فقط به چشمان دودی و. سبک کلاسیک بچسبید

۲۴) افراط در  اکریلیک

 افراط در  اکریلیک

( اشتباهات آرایشی :زیاده روی ر استفاده از اکلیل )

براق کننده ها و اکریلیک  ها خوب هستند، زمانی که به اندازه استفاده شوند و شما صورت خود را با آن ها آغشته  و پنهان نکنید که تاثیر منفی روی آرایش شما و طراحی استایل شما خواهد داشت.

۲۵) تناسب آرایش چشم و لب

تناسب آرایش چشم و لب

اجازه بدهید تا چشمان شما بدرخشد، یا  لبان  شما  جذاب به نظر برسد. هیچ وقت هر دو نباید در آرایش صورت شما، برجسته  و درخشنده  باشد. اگر آرایش  چشم قوی و برجسته دارید، آرایش لب را ملایم  در  نظر  بگیرید. اگر رنگ رژ لب براق دارید، آرایش  چشم خود  را خنثی در نظر گرفته تا رنگ  لب، بهتر جلو کند.

۲۶)  تراژدی رژ لب

 تراژدی رژ لب اشتباهات آرایشی

( اشتباهات آرایشی :استفاده از رژ های بی کیفیت )

عکس  خود  به خوبی همه چیز را به شما می  گوید! از رژ لب هم  باید به اندازه استفاده  کرد و از رژ با کیفیت هم استفاده کنید.  رژ لب به  این معنی  نیست که هر وقت شما خود را در آینه  مشاهده می  کنید، دست  به کار شوید و رنگ لب را تجدید کنید و مقدار زیادی  از ان را مصرف کنید. استفاده صحیح و به جا از رژ لب  و خط لب  را یاد بگیرید.

۲۷) استفاده  نادرست از  پرایمرها

استفاده  نادرست از  پرایمرها اشتباهات آرایشی

پرایمر  ها باید پیش از آرایش استفاده  شوند. وقتی می خواهید پوستی درخشان داشته  و صاف  و یکدست و یکرنگ و شفاف  باشد، بهتر  است برا زیر  سازی آرایش خود از پرایمر ها استفاده کنید. پرایمر،  پوست شما را برای فرآیند آرایشی آماده  می کند و باعث جلوه  بهتر  پوست و دوام  بیشتر  آرایش خواهد شد.

۲۸) سایه چشم ذوب شده

سایه چشم ذوب شده

استفاده  از آستری برای سایه  چشم (EYESHADOW PRIMER) پیش از  استفاده  از سایه چشم  توصیه  می شود. یعنی پیش از سایه چشم زدن، از پرایمر  مخصوص استفاده  کنید که رنگ سایه، به خوبی  روی پوست شما نفوذ کند و در اثر زمان، سایه  چشم ذوب نشده  و مثل عکس فوق نشود!

۲۹) مشاور آرایش بد

مشاور آرایش بد

بانوان جذاب و خوش استایل و مشکل پسند، همیشه  مشاور آرایش قابل اعتماد و اطمینان و در دسترس  دارند که به آن ها در فرآیندهای آرایشی و هم  چنین  انتخاب محصول خوب و برند مطلوب و شیوه استفاده از ان ها یاری می رساند. مشاوره  آرایش  آماتور، بهترین  استایل  ها و پوشش  های لاکچری را بی  اعتبار می کند.

۳۰) افراط در کانسیلر و کرم پودر

افراط در کانسیلر و کرم پودر اشتباهات آرایشی

( اشتباهات آرایشی : زیاده رودی در استفاده از کرم پودر و کانسیلر )

صورت خود را به کانسلیر و کرم  پودر، خفه  نکنید. چرا که صورت شما را کیکی شکل کرده و خیلی زود، پیر کرده و عاملی منفی برای جوانسازی  پوست خواهد بود. به جای پوشاندن پوست با محصولات آرایشی، سعی کنید پوست خود را بهتر کنید. استفاده از لوازم آرایشی با فرمولاسیون ارگانیک، گزینه خوبی خواهد بود.

۷ محصول  لاکچری آرایشی  ارگانیک

چند نکته مهم آرایشی

چند نکته مهم آرایشی

  • از محصولات آرایشی و بهداشتی با کیفیت  و تاریخ  مصرف  دار  استفاده  کنید.
  • از خرید محصولات آرایشی که در  فروشگاه  های غیر معتبر و دستفروش ها ارائه می شود پرهیز  کنید.
  • رنگ خط لب شما می بایست در تناسب کامل  با رنگ طبیعی لب ها باشد و با برق لب، رنگ  رژ لب  را کامل کنید.
  • خط لب را خارج خط  طبیعی لب  های خود نکشید.
  • اگر ابرو های شما پر پشت است، از مداد استفاده نکنید و برس های زاویه دار را در نظر بگیرید.
  • چشمان گربه ای به هر استایلی نمی آید. مراقبت باشید که طول  خط چشم از طول ابرو بیشتر نشود.
  • ریمل خوب، از  ریشه تا نوک و به صورت صاف  و بدون برآمدگی  است.
  • در موقع رژ گونه زدن، از قسمت برجسته  گونه اقدام کنید و به سمت گوش های خود با برس بزرگ تر  پخش کنید.
  • رنگ ریمل بایستی متناسب با تم آرایشی  باشد  و مستثنی  نیست.

دنیای مد و لباس و لاکچری گردی را هر روز با لوکس تهران دنبال کنید.

2 دیدگاه

2 Comments

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا