دکوراسیون لوکس

ایران مال : لاکچری ترین مگامال تجاری با تخلفاتی گسترده در تهران

مرکز خرید ایران مال

ایران مال : مگامال تجاری در تهران

ایران مال ( IRAN MALL ) لوکس ترین بازار تجاری، فرهنگی، ورزشی و هنری خاورمیانه و بزرگ ترین بازار سنتی ایران  پس از عصر صفویه با چهار سوق، ۱۱ اردیبهشت ۹۷ در زمینی به مساحت ۱.۷ میلیون متر مربع با مدیریت بانک آینده و سرمایه گذاران داخلی و خارجی در محدود شهرداری  منطقه ۲۲ تهران در فاز اول افتتاح شد و افتخاری دیگر برای پایتخت نشینان رقم خورد. پایتختی که با نزدیک به ۱۷۰هزار خانوار فقیر، ۵/۷ درصد کل خانوارهای فقیر کشور را در خود جای داده و منطقه ۲۲ تهران ، منطقه ای که ۴درصد از کل کودکان فقیر مناطق تهران در آن ساکن هستند. مگامالی که گفته میشود، واحدهای آن فقط اجاره داده می شود و فروشی نیست  همین چند سال پیش بود که بلند ترین برج ایران (برج میلاد) و بزرگ ترین دریاچه مصنوعی خاورمیانه (دریاچه شهید خلیج فارس) در تهران رونمایی شد و این کلانشهر ۱۴ میلیونی را در فهرست پایتخت های رکورد دار خاورمیانه قرار داد.

با توجه به اینکه دوبی، پایتخت لاکچری گردهای آسیا به شمار می رود، انتظار می رود در تهران ۱۴۰۰، با وجود غول های تجاری مثل پالادیوم و گالریا و اطلس نیاوران، ایران مال هم بتواند درآمد های هنگفتی در کنار تخلفات بیشمارش به جیب بزند . ایران مال ، هزاران فروشگاه و رستوران لوکس و باشگاه ورزشی را در خود جای داده و از طراحی و معماری گرانقیمتی برخوردار است .

حتما بخوانید :

هیچ ، سهم کارگران و تولید کننده ایرانی از ایران مال !

ایران مال ، نمایش یک غرور دکوری

تحقیق و تفحص از ایران مال به کجا رسید؟

 صاحب ایران مال کیست ؟

گزارش امروز سرویس لاکچری گردی مجله تخصصی مد و سبک زندگی لوکس تهران، نگاهی دارد به امکانات، قابلیت  ها و خدماتی که مجلل ترین  بازار تجاری خاورمیانه در تهران در اختیار علاقمندان به کالا ها و خدمات لوکس قرار می دهد. اگر شما هم به  تماشای ایران مال در روزهای آینده رفتید، تحلیل ها و نظرات و تصاویر خود را از طریق کانال های لوکس تهران در شبکه های اجتماعی برای ما ارسال کنید.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: با مجلل ترین هتل های تهران آشنا شوید

ایران مال : مگامال تجاری در تهران

  • داستان ایران مال

بازاری با سودای رقابت با مالهای شیخ نشینان در نقطه وصل تهران به استان البرز و در محدوده اتوبان های غرب استان تهران، تلاشی است که تا کنون هنوز به نتیجه نرسیده است و با شرایط اقتصادی فعلی ، آینده ای مبهم پیش رو دارد. هرچند طراحان ایران مال تلاش کرده اند با الگو برداری مدرن از باغهای سنتی ایرانی ، معماری و طراحی ایرانی را در آن لحاظ کنند اما این تلاشها مورد توجه صاحب نظران قرار نگرفته است. این عدم موفقیت ایران مال برای جلب نظر صاحب نظران عرصه هنر ایرانی موجب شد سرمایه گذاران این مجموعه  دست به دامان سلبریتی ها شوند. حضور سلبریتی ها (مهران مدیری، امیر مهدی ژوله و غیره) در افتتاحیه  ایران مال هرچند هزینه گزافی را روی دست گذاشت اما نتوانست در جلب نظر اهل هنر توفیقی بدست بیارود.

افتتاح ایران مال

 

مساحت عرصه این پروژه عظیم تجاری، ورزشی و فرهنگی ایران در تهران حدود ۳۲۰ هزار متر مربع است و ۸ پروانه ساختمانی از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۷ برای ساخت و ساز در این محدوده ۳۲ هکتاری توسط شهرداری منطقه ۲۲ تهران صادر شده است که به گفته رئیس سابق سازمان بازرسی شهرداری تهران مال ده ها هزار متر تخلف دارد. به گفته عطا،  رییس کمیته معماری و طرح های شهری ؛ در بررسی های اولیه چند گونه تخلف در این پروژه گزارش شده است که از آن جمله می توان به ساخت اضافه بنا، تغییر کاربری در برخی قسمت ها و حذف تعداد قابل توجهی پارکینگ اشاره کرد.

تصویر ایندکس سایت ایران مال

(تصویر ایندکس سایت  ایران مال . برای کسب  اطلاعات بیشتر به سایت  این مرکز خرید درنشانی IRANMALL.COM رجوع کنید)

IRAN MALL با وجود صدها فروشگاه و رستوران برای خریدن خوردنی و نوشیدنی و پوشاکی دارد، مجموعه متنوعی از سینماها، کتابخانه ها، سالن های ورزشی، مسجد، کلینیک های ورزشی، تندرستی، هتل پنج ستاره و باشگاه های مجلل و بزرگ ورزشی استانداردهای شهرسازی را در خصوص تعداد پارکینگها رعایت نکرده است. با وجود تعبیه ایستگاه های مترو در اطراف ایران مال و همچنین دسترسی های تاکسی و اتوبوس اما باید منتظر گره های کور ترافیکی در اطراف ایران مال بود. اگر اکنون ایران مال به فکر اصلاح و در نظر گرفتن استانداردهای شهرسازی نباشد قطعا با بازگشایی این مرکز بزرگ تفریحی و تجاری اتوبان همت و خرازی توان و کشش این حجم از ترافیک خودروها را نخواهند داشت و  این معظل ترافیکی قطعا موجب کلافگی مردم و اهالی منطقه خواهد شد و آرامش را از انها خواهد گرفت.

 

تصویری از معماری فاخر مسجد رسول الله در ایران مال

(تصویری از معماری فاخر مسجد رسول الله با کاشی کاری فیروزه ای و لاجوردی)

تصویری از معماری جذاب چوبی باغ کتاب ایران مال

(تصویری از معماری جذاب چوبی باغ کتاب  که سقف  انعطاف پذیر با قابلیت جذب  نور دارد)

میر محمد صادقی، رییس سابق اتاق بازرگانی، صنایع و معادن  ایران و از بازاری های قدیمی کشور، ریاست هیات امنای آن را بر عهده داشته و بانک آینده با کمک سرمایه گذاران اروپایی، مدیریت نقدینگی و اجرا را با هدایت پیمانکاران واجد شرایط عهده دار شده است. آنچه تا کنون در ایران مال شاهد بودید، فاز اول این پروژه است  و بزودی فازه  های دیگر که شامل راه اندازی یکی از مجلل ترین هتل های ۵ ستاره خاورمیانه در این منطقه هستیم،  خواهیم بود.

پارکینگ ایران مال

(فضای در حال ساخت پارکینگ این مرکز خرید )

سقف بزرگ باغ ایرانی ایران مال

(پوشش های مدرن ETFE  که برای پوشش سقف  بزرگ  باغ ایرانی  ایران مال تعبیه شده  است)

مراحل تکمیل فاز اول در شب در ایران مال

(مراحل تکمیل فاز اول در شب)

تصویر در ایران مال در حال احداث

(مراحل ساخت در اسفند ۹۶)

تصویری هوایی از ایران مال

(تصویری هوایی از ایران مال )

واحدهای تجاری مجلل ایران مال

(تصویر یکی از واحدهای تجاری  مجلل ایران مال  برای عرضه  کیف و کفش گوچی)

معماری واحدهای رستورانی ایران مال

(معماری واحدهای رستورانی ایران مال )

نمایی از شربت خانه های ایران مال

(نمایی از  شربت خانه های ایران مال که میزها با ترمه ایرانی منقش به بته جقه دیزاین شده است)

نمایی از معماری سالن های سینمایی ایران مال

(نمایی از معماری سالن های سینما این مرکز خرید )

سالن های ورزشی ایران مال

(سالن های ورزشی ایران مال )

آمارهایی از ایران مال

  • مساحت مجموعه ایران مال: یک میلیون و هفتصد هزار متر مربع
  • مساحت مجموعه تجاری این مرکز خرید : حدود پانصد هزار متر مربع
  • مساحت رونمایی شده فاز اول: یک میلیون و چهارصد هزار متر مربع
  • زمان رونمایی از فاز دوم :‌‌ شهریور ۱۳۹۹
  • تعداد رستوران و واحد غذایی : ۲۰۰ واحد
  • تعداد پارکینگ : ۲۰ هزار خودرو با امکان توقف رایگان
  • تعداد واحد تجاری ایران مال : ۷۰۰ واحد
  • تعداد واحد سینمایی: ۴۰ سینما با حدود ۶ هزار صندلی
  • طول جاده تندرستی : ۲۵۰۰ متر (بزرگ تر از جاده تندرستی باشگاه انقلاب)
  • تعداد باشگاه ورزشی مجلل و مجهز : ۱۵ باشگاه ورزشی
  • تعداد باغ کتاب : ۲ باغ با نام های دیوار و ماهان.
  • مشخصات هتل ۵ ستاره ایران مال : هتل ۴۰۰ اتاقه ستاره پلاس و مجلل تر از اسپیناس پالاس سعادت آباد
  • وسعت باغ کتاب ایران مال: ۳۳۰۰ متر مربع و نمایش ۷۰ هزار عنوان کتاب (بزرگ تر از باغ کتاب تهران)

تالار آینه ایران مال

(تالار  آینه  ایران مال ، یادآور  معماری نگین کاخ های  ایران، کاخ گلستان تهران بوده و تالار آینه مجلس شورای ملی الگوبرداری شده است و ارسی پنج دری دارد. ۳۸ میلیون قطعه آینه در این تالار به کار رفته و با فرش ۱۲۶ متر مریعی نیشابوری ها آذین شده است)

تصویر بازار سنتی ایران مال

(تصویر  بازار سنتی ایران مال را مشاهده میکنید که الهامی از بازار سنتی قزوین (قدیمی ترین بازار جهان)، بازار تبریز (مسقف ترین  بازار جهان) بوده و محلی برای خرید سوغات ۳۱  استان ایران. جشنواره ای از  مقرنس، تزینات فاخر با نمادهای ایرانی  و گچ بری های استادانه آینه کاری و طرح های اسلمی و ترنجی با ۴۷۰۰ شاخه لوستر سقفی مجلل)

معماری ایران مال

اگر دانشجوی معماری هستید یا در حوزه های مدیریت  و مهندسی  و طراحی مشغول به تحصیل و تحقیق هستید، توصیه  میکنیم  که معماری ایران مال را از جوانب مختلف طراحی و مهندسی و هنری، در برنامه کار مطالعاتی  خود قرار  داده تا بر دانش معماری شما افزوده شود. این مرکز خرید را باید مظهر فرهنگ و معماری  ناب ایرانی و اسلامی در معماری نوین دانست. بازاری با چهار سوق (فرش، خشکبار، صنایع دستی و وسایل آنتیک). همچون بازار سعد السلطنه  قزوین، این مرکز خرید به جای کافی شاپ، قهوه خانه و شربت خانه بزرگ با طراحی نقاشی ها و  نمادهای ایرانی داشته  که  فضای هیجان انگیزی را برای لاکچری گردها به خصوص توریست های خارجی و هموطنان به ارمغان می آورد.

تصویر معماری فاخر شربت خانه ایران مال

(تصویر معماری فاخر شربت خانه ایران مال با مساحت ۲۵۰ متر مریع با الگو برداری از ساختارهای  معماری و طراحی ایرانی و اسلامی که در خانه های تاریخی بروجردی ها و طباطبایی های کاشان و خانه های قدیمی تبریز (دیار اولین های ایران) شاهد بودیم)

نوع طراحی بخش شربت خانه ایران مال

(نوع طراحی بخش  شربت خانه  ایران مال )

ایران مال کجاست؟

IRAN MALL بین استان تهران و استان البرز قرار دارد. جایابی ایران مال به این دلیل انجام شده است که هم برای هموطنان تهرانی و هم برای هموطنان البرزی، مراجعه به ایران مال از طریق اتوبان به راحتی انجام بگیرد و به همین خاطر، جایابی و فرآیندهای مطالعاتی این مجموعه  ، ۲ سال به طول انجامید. اما با وجود این فرآیندهای مطالعاتی به علت قرار گرفتن ایران مال بین راه ارتباطی پرتردد و شلوغ تهران – کرج باید گفت آسایش شهروندان تهرانی در این جایابی در نظر گرفته نشده است.

در طراحی این نماد معماری ایران-اسلامی  و مدرن پایتخت نشین ها، انواع و اقسام دسترسی های محلی و غیر محلی اعم از تونل، پل، زیر گذار و رمپ های مختلف تعبیه شده تا نقل و انتقال بازدید کنندگان و پشتیبان کنندگان کالا و خدمات به آسانی صورت بگیرد و ۲۰ میلیون نفر بتوانند در هفته از آن استفاده  کنند. اما این دسترسی ها قطعا پاسخگوی نیاز ترافیکی ۲۰ میلیون بازدید کننده در هفته نخواهد بود.

فاصله زیاد هتلهای ۵ ستاره ایران مال با فرودگاه امام خمینی (ره) و مراکز توریستی شهر تهران موجب می شود ، توریستهای خارجی تمایلی به اقامت در این هتلها را نداشته باشند.

.

نمای داخلی باغ ایرانی در ایران مال

(نمای داخلی باغ ایرانی در ایران مال )

باغ ایرانی ساخته شده در ایران مال ، الهامی از باغ ماهان کرمان (دیار کریمان) است که فضای فرح بخشی برای قدم زدن و استراحت بازدید کنندگان این  پروژه عظیم  به شمار می رود.  فناوری ساخت این باغ بر اساس پوشش های ETFE بوده  و جاری بودن آب مستمر در بخش های شمالی و جنوبی آن، معماری منظر فوق العاده ای را به آن بخشیده است.

  • صاحب و مالک ایران مال کیست؟

این ابهام و سوال بزرگی است که اعضای شورای شهر هم از آن مطلع نیستند! اما ظاهرا مالکیت ایران مال به صورت عمومی بوده و هیچ شخص حقیقی یا حقوقی، مالکیت دائمی ایران مال را عهده دار نیست. طبق اعلام مدیرعامل بانک آینده در اردیبهشت ماه ۹۷ در تهران، بانک آینده مدیریت نقدینگی و ۵۰۰ پیمانکار فعال پروژه را عهده دار بوده است و پس از تکمیل فاز اول و دوم، سهام IRAN MALL در بورس تهران عرضه و این مجموعه رسما، سهامی عام خواهد شد و بانک آینده به عنوان سهامدار اکثریت خارج می شود.  شرکت ساختمانی البرز  تات، دستگاه عالی کارفرما و نظارت عالیه  را بر عهده داشته است. اگر میخواهید درباره آخرین  وضعیت عرضه  اولیه سهام پروژه عظیم ایران مال اطلاعاتی بدست آورید، به اطلاعیه های شفاف سازی  بانک آینده (وآینده) در بازار بورس (TSETMC.COM)‌ مراجعه کرده و این اطلاعات را در کدال (CODAL.IR) بدست آورید.

اما اینها همه ظاهر ماجراست. از علی انصاری به عنوان مالک پشت پرده این پروژه عظیم نام می برند.

مالک ایران مال کیست؟

  • آیا واحدهای ایران مال فروشی است؟

سوالی که برای بسیاری از مردم به خصوص فعالان اقتصاد و کارآفرینی و تولید کنندگان کالا و خدمات در تهران و ایران پیش آمده آن است که آیا واحدهای ایران مال فروشی است؟ اگر فروشی است چگونه برای خرید آن میتوان اقدام کرد و قیمت فروش، در حال حاضر چقدر است و چگونه میتوان واحدهای در حال ساخت آینده را پیش خرید کرد؟

همانطور که در ابتدای گفتار هم  عرض  کردیم، ایران مال ، پروژه معظم ساختمانی است که با هدف های مختلف طراحی و ساخته شده و با وجود اینکه بخش خصوصی، مدیریت طراحی و ساخت و تامین سرمایه و نقدینگی آن را در ۷ سال اخیر بر  عهده داشته است،‌اما مدیریت این مجموعه پر افتخار ورزشی و فرهنگی  و تجاری، به صورت هیات امنایی بوده و برخی از چهره های شاخص و مطرح  اقتصادی ایران، مدیریت عاملی آن را بر عهده دارند.

فضای پارکینگ ایران مال

(فضای  پارکینگ ایران مال )

حتما بخوانید : تخلفات ایران مال

لذا طبق اعلام روابط عمومی ایران مال ، واحدهای این مگا مال که بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه شده است، فروشی نبوده و تنها به واجدان شرایط در  حوزه های خاص، به صورت مزایده عمومی، واگذار می شود. این شاهکار  مهندسی و معماری ایرانی تلاش  دارد تا در آینده نزدیک با طی  کردن مراحل قانونی و ساز و کارهای بازار سرمایه، وارد بورس شده و بر  اساس نماد این مجموعه  ، سهامش در  بورس توسط  خریداران، مورد تبادل  قرار  بگیرد تا عموم مردم از این بازار اقتصادی مجلل و جذاب، بهره  مند شوند. موضوعی که در ایران و عرصه  لاکچری گردی، مسبوق  به سابقه نبوده است.

(ایران مال بیش از ۲۵ ورودی خودرو از اتوبان های اطراف داشته و تعداد قابل توجهی تونل و پل و رمپ برای سهولت و سریع دسترسی هموطنان برای سفر به این مجتمع عظیم طراحی کرده است که نمونه ای از آن را در عکس بالا مشاهده میکنید)

تلگرام و اینستاگرام IRAN MALL

یکی از راه های آشنایی با جدید ترین خدمات و امکانات و اخبار ایران مال ، مشاهده صفحات رسمی ایران مال در شبکه  های اجتماعی است.  مثل تلگرام (https://t.me/the_iranmall) و اینستاگرام (https://www.instagram.com/the_iranmall) که بیش از ۱۷ هزار کاربر تا نیمه نخست ۹۷ در اختیار داشت.

(طراحی دروازه های ورود ایران مال

(طراحی دروازه های ورود ایران مال در اینستاگرام مجموعه)

تصویری از باغ ماهان ایران مال در اینستاگرام

(تصویری از باغ ماهان ایران مال که تلاقی معماری ایرانی و اسلامی را در مجلل ترین  بازار تجاری و فرهنگی خاورمیانه به نمایش می گذارد)

برای آشنایی ۱ دقیقه ای با این مرکز خرید تجاری و فرهنگی معظم پایتخت، ویدیویی در کانال آپارات لوکس تهران را تماشا کنید.

امیدواریم مدیریت مگا مال، از ظرفیت فضای مجازی برای اطلاع رسانی بهتر  خدمات، برنامه ها ، رویدادها و هم چنین ظرفیتهای این مجتمع لوکس چند منظوره  غرب تهران استفاده کرده تا میلیون ها کاربر ایرانی شبکه های اجتماعی بتوانند از  امکانات این مرکز تفریحی تهران اشنا شوند. اطلاع رسانی چند منظوره  مگامال تهرانی ها و همچنین به زبان های مختلف، انتظاری به  جا است که برای جذب گردشگر به خصوص در حوزه سلامت و تفریح  می بایست  مد نظر باشد.

امیدواریم لاکچری گردهای  تهرانی در  بازدید از این منطقه، از ظرفیت  های اطراف مجموعه که دریاچه خلیج فارس، بوستان نهج البلاغه، بوستان جوانمردان، پارک چیتگر و هم چنین بزرگ ترین باغ گیاه شناسی خاورمیانه است استفاده کنند.

حتما بخوانید:‌ معروف ترین کافی شاپ های ایران و جهان را تماشا کنید

دنیای مدو لباس و لاکچری گردی  در ایران و جهان را هر روز در لوکس تهران دنبال کنید.

5 دیدگاه

5 Comments

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا