سبک زندگی لوکس

گشتی در بین آقازاده های لاکچری از ژن های خوب و واکنش ها به #فرزندت ـ کجاست

ژن خوب ، آقاز زاده ، خانم زاده ، کمپین فرزندت کجاست ، گرین کارت ، زندگی لاکچری برخی از مسئولین، این ها کلید واژه های متداول در چند سال اخیر است که وارد ادبیات گفتاری و نوشتاری رسانه ها و مردم شده تا در جریان متن و حاشیه سبک زندگی خاص و لوکس شماری از مسئولان کنونی و قبل قرار بگیرند. افرادی که با پول بیت المال و تاراج اعتماد و سرمایه عمومی، درامد های هنگفتی به جیب زده و دارایی  بسیاری برای خود و فرزندانشان به ارمغان آورده اند.

برخی از ژن خوب ها که به واسطه رانت و پارتی بازی، توانستند یک شبه  ره صد ساله بروند، توسط دستگاه قضایی کشور، شناسایی و دستگیر شدند. پس از نوسانات ارزی در  بهار و تابستان ۹۷، شاهد تغییرات گسترده ای در سطح مدیریت کلان نظام بانکی و پولی کشور بودیم که عزم  سران سه قوه  را در برخورد با مفسدان اقتصادی در سال حمایت از کالای ایرانی در چارچوب تقویت اقتصاد مقاومتی نشان می داد.

کنار رفتن ولی الله سیف از ریاست کل بانک مرکزی و قرار گیری عبدالناصر  همتی، رییس کل سابق بیمه  مرکزی به جای وی، مهم ترین اقدام اقتصادی دولت برای ساماندهی بازار ارز  در تابستان ۹۷ بود که مشکلات بسیاری را برای مردم، وارد کننده و صادر کننده  ایجاد کرده  است. همتی در اولین  اقدام، سید احمد عراقچی، معاون ارزی سابق بانک مرکزی را که سال ۹۶ به این سمت منصوب شده بود را برکنار کرد. ساعاتی پس از برکناری وی، محسنی اژه ای، قاضی  معروف دادگاه غلامحسین کرباسچی و سخنگوی کنونی قوه قضاییه، از دستگیری و بازداشت وی خبر داد.

احمد عراقچی که خیلی ها او را یک جوان دارای ژن خوب می دانند، متولد سال ۱۳۵۷ در تهران بوده و در  رشته کارشناسی اقصاد دانشگاه بهشتی تحصیل کرده و موفق به کسب مدرک ارشد مدیریت مالی از دانشگاه نیویورک شده است. وی قبل از اینکه یک از پست های حساس بانک مرکزی را تصاحب کند، عضو هیات عامل سازمان بورس بود و سابقه اجرایی و عملی  خاصی  هم با توجه به سن کمش نداشت. سید احمد عراقچی، برادر زاده دکتر عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه است.

داستان ژن خوب چیست؟

ژن خوب، کلید واژه مهم و جذابی برای لاکچری  گردها به خصوص رسانه  ها برای شناسایی فرزندان آقایان و بانوان خاص است. اصطلاحی که در سال های اخیر پس از انتشار کلیپی از حمید رضا عارف، فرزند ارشد دکتر محمد رضا عارف، رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی و نامزد مستعفی انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲، در کانون توجه افکار  عمومی قرار  گرفت. حمید رضا عارف در برنامه اینترنتی خیلی محرمانه، موفقیت هایی که  بسیاری از منتقدان، آن را ناشی از رانت اطلاعاتی میدانند، مدیون ژن خوب از  پدر و مادری دکتر و فرهیخته اعلام کرد.

اکنون می بایست ژن  خوبی که حمید رضا گفته  است، به  لاکچری گردها و شاخ های اینستاگرام از اناشید حسینی تا مائده هژبری و حتی بچه پولدار  های تهران تعمیم داد که این روزها، پس از انتشار مستند بی راهه از شبکه اول  سیما، به ترند جدید در فضای شبکه های اجتماعی تبدیل شد و بازار رانت بازی و افشاگری های اینترنتی آقازاده و خانم زاده های لاکچری  گرد را در اینترنت رونق داد.  کاری که حجت الاسلام صدر الساداتی در  دستور کار  قرار گرفت  و خیلی زود به دلایلی که اعلام نشد، از این کار دست کشید!

ژن خوب را میتوان این گونه تفسیر کرد که به حضور فرزندان مسئولان کنونی و پیشین دولت های جمهوری اسلامی و سایر قوا در رده های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و هنری اشاره دارد و از نظر افکار  عمومی، مصادیق  رانت به  شمار می رود. مثل حقوق های نجومی که با وجود سر و صدای زیاد، مبلغ قابل توجهی (زیر ۵۰ میلیارد تومان) نبود اما افکار عمومی را خوب قانع نکرد.

حتما بخوانید : لاکچری گردی با خانواده شیک پوش دیوید بکهام

فرزندت کجاست؟ گرین کارت داری؟

اگر چه گرین کارت داشتن یا نداشتن برخی از مسئولان فعلی و قبلی، حتی به  توییترهای  ترامپ و روسای جمهور قبلی و کنونی ایران کشید و وزیر اطلاعات و مجلس شورای اسلامی را برای تحقیق و تفحص در زمینه دارندگان کارت اقامت سبز آمریکا و تابعیت کشورهای دیگر، فعال کرد، اما پرونده این موضوع را نزد افکار عمومی  همچنان باز نگهداشت. دوتابعیتی ها که در نیم قرن اخیر بین ایرانی ها بسیار مد شده است و مهاجرت و پناهندگی به سوئد، آمریکا، استرالیا، نیوزلند، کانادا، آلمان و سایر کشورهای اروپایی، تنور آن را داغ تر کرده، به  پز عالی از جیب مردم اشاره دارد.

چالش کمپین فرزندت کجاست که با هشتگی به همین نام نیز همراه شده است تلاش دارد تا مسئولان را پاسخگو کرده و آنها درباره لاکچری گردی یا زندگی معمولی فرزندانشان، شفاف سازی کنند. گزارش امروز مجله تخصصی مد و سبک زندگی لوکس تهران، نگاهی دارد به زندگی ۱۲ آقاز زاده و خانم زاده که زندگی لاکچری شماری از آنها در کانون توجه رسانه ها قرار گرفت.

پاسخ محمد علی ابطحی، رییس دفتر دولت اصلاحت به کمپین فرزندت کجاست

(پاسخ محمد علی ابطحی، رییس دفتر دولت اصلاحت به کمپین فرزندت کجاست)

پاسخ محمد جواد آذری جهرمی ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به کمپین فرزندت کجاست

(پاسخ محمد جواد آذری  جهرمی ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به  کمپین فرزندت کجاست)

پاسخ شهیندخت مولاوردی، مشاور رییس جمهور به کمپین فرزندت کجاست

(پاسخ شهیندخت مولاوردی، مشاور رییس جمهور به کمپین فرزندت کجاست)

پاسخ مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلت نظام به کمپین فرزندت کجاست

(پاسخ مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلت نظام به کمپین فرزندت کجاست)

پاسخ محمد باقر نوبخت، سخنگوی سابق دولت و رییس سازمان برنامه و بودجه به کمپین فرزندت کجاست

(پاسخ محمد باقر نوبخت، سخنگوی سابق دولت و رییس سازمان برنامه  و بودجه به کمپین فرزندت کجاست)

پاسخ سید محمد علی افشانی به کمپین فرزندت کجاست

(پاسخ سید محمد علی افشانی به کمپین فرزندت کجاست)

پاسخ محسن هاشمی رفسنجانی، رییس شورای شهر تهران به کمپین فرزندت کجاست

(پاسخ محسن هاشمی رفسنجانی، رییس شورای  شهر  تهران به کمپین فرزندت کجاست)

پاسخ سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کمپین فرزندت کجاست

(پاسخ سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کمپین فرزندت کجاست)

با ما همراه باشید.

داستان ژن خوب چیست؟

ژن های خوب فقط معطوف به شرکت ها و بنیادها و سازمان های دولتی و غیر دولتی در شرکت های سهامی  عام یا دولتی شناخته شده یا کمتر شناخته شده نیست. ژن های خوبی را این روزها میتوان در کانال های تلگرام و صفحات اینستاگرام شخصی آن ها مشاهده کرد. با دختران متفاوت، نوشیدنی و غذاهای خاص و مناطق توریستی هیجان انگیز لوکس شرق و غرب عالم که بخشی از سبک زندگی دیجیتالی آن ها را به نمایش می گذارد. فخر فروشی از نوع جهان سومی!

یکی فرزند فلان سفیر است و از هدایای ولنتاینی به دوستش میگوید و دیگر با ماشین ۱ میلیارد تومنی ویژار می دهد و استوری در اینستاگرامش میگذارد و دیگری با ژست روشنفکری در لوکیشن آمریکا، از غرب  ستیزی می گوید!

گروهی از آقازاده ها و خانم زاده ها

گروهی از آقازاده ها و خانم زاده ها هستند که موفقیت و جایگاه فعلی انها، مدیون السابقون نیست. خودشان ردای سیاست را بر تن کرده و بعضا، مدیران ارشد کشور  هم  محسوب می شوند.  دکتر  علی مطهری، نایب  رییس مجلس شورای اسلامی، دکتر سورنا ستاری، دانش اموخته دکترای مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف و معاون علمی رییس جمهور تا فرزندان آیت الله طالقانی و بهشتی و مفتح را باید از این دسته دانست. برای شناخت آقا زاده ها و خانم زاده ها، از عروسی داماد حسن روحانی در باشگاه فرشته تهران تا عروسی پسر سفیر ایران در دانمارک در تالار مجلل دانیال شهرک غرب گرفته تا دیگر اشخاص، به صفحه اینستاگرامی سید مهدی صدر الساداتی بروید که بیش از ۲۰۰ هزار فالور داشته و در تابستان  ۹۷ سر و صدای زیادی  کرده است.

اینستاگرام صدراساداتی

  • ژن خوب ؛ پسر طهماسب مظاهری

یکی  از ژن های خوب، حتما پسر رییس کل سابق بانک مرکزی در  دولت احمدی نژاد است. آقازاده مهدی مظاهری، فرزند طهماسب مظاهری  است که انتشار ویدیوی او همچون ویدیو حمید رضا عارف (پسر دکتر عارف)، او را در کانون توجه رسانه ها قرار داد. در ویدیویی که در زیر مشاهده میکنید می گوید که فرمانیه نشین است و اگر تو ماشین خوب نداری مشکل بچه‌های مردمه؟ گفته بودند چند میلیارد پول ماشین دادیم اما ما تا به حال بیشتر از ٣٠٠، ٤٠٠ میلیون پول ماشین نداده‌ایم و دروغ هم نداریم بگوییم.» او در بخش دیگری از سخنانش گفته: «جهان هر کس چقدر است؟ آیا جهانت به اندازه یک حجره دو در دو است؟ برو دنیا را بگرد؟»
این ویدیو جنجالی از پسر طهماسب مظاهری در این لینک از آپارات لوکس تهران  ببینید

آقای دکتر مظاهری در سال ۸۶ با توجه به استعفای  ابراهیم شیبانی، مسئولیت بانک مرکزی را عهده دار شد. همچنان داستان های آقا مهدی، در فهرست  پر بازدید ترین کلید واژه های ایرانیان در گوگل در ماه های اخیر است.
  • ژن خوب : برادر زاده کریمی قدوسی

ژن خوب : برادر زاده کریمی قدوسی

یک ژن خوب دیگر، اکنون ریاست بنیاد ملی  بازی های رایانه ای را بر عهده دارد. آقازاده  جواد کریمی قدوسی، نماینده پر حاشیه  مجلس شورای اسلامی،  پیش  تر گفته  بود که حسن کریمی قدوسی، برادر  وی نیست. اما او راست میگفت. چون حسن آقا، برادر زاده وی محسوب می شود. حسن آقایی که مصداق ژن خوب به نظر می رسد.

 واکنش جواد کریمی قدوسی درباره ژن خوب برادر زاده اش که رییس بنیاد ملی بازی های رایانه ای

 (گزارش جام جم آنلاین از واکنش جواد کریمی قدوسی درباره ژن خوب برادر زاده اش که رییس بنیاد ملی بازی های رایانه ای است)

  • ژن خوب ؛ پسر علی آبادی

ژن خوب ؛ پسر علی آبادی

از دیگر ژن خوب های جنجالی سال های اخیر میتوان به پسر مهندس علی آبادی، رییس سازمان تربیت بدنی در دولت احمدی نژاد اشاره کرد. آقازاده  مرتضی علی آبادی، همسر خانم  صبا راد، از مجریان تلویزیون  است که سبک زندگی لاکچری و استخر پارتی ها و شبگردی  های لوکس وی با دوستان در داخل و خارج، سر و صدای زیادی به پا کرد. باشگاه خبرنگاران جوان در گزارشی، به داستان های آقا مرتضی اشاره می کند.

 بازتاب سبک زندگی لاکچری پسر علی آبادی در شبکه من و تو و برنامه سالومه "

(گزارش باشگاه خبرنگاران جوان درباره بازتاب سبک زندگی لاکچری پسر علی آبادی در شبکه من و تو و برنامه سالومه “)

بازتاب های سبک زندگی لاکچری آقازاده علی آبادی در فضای مجازی

( بازتاب های سبک زندگی لاکچری آقازاده علی آبادی در فضای مجازی)

  • ژن خوب : پسر محمد علی رامین

ژن خوب : پسر محمد علی رامین

شاید کمتر کسی  باشد که همسر مهناز افشار، سوپر استار سینمای ایران را نشناسد. او فرزند محمد علی رامین، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در دولت محمود احمدی نژاد است. آقازاده  محمد یاسین رامین، پس از ازدواجش با پر فالور  ترین کاربر ایرانی اینستاگرام، به  واسطه اتهام واردات شیر  خشک آلوده، در کانون توجه رسانه ها قرار گرفت و بارها به  توییتر  و تلگرام مهناز افشار هم آمد. توضیحات مهناز افشار در باره همسرش  را در این ویدیو از آپارات لوکس تهران تماشا کنید.

  • ژن خوب : پسر قالیباف

ژن خوب : پسر قالیباف

(سلفی محمد باقر قالیاف با پسرش و دو نوه اش)

محمد باقر قالیباف، شهردار تهران و فرمانده سابق  هوا فضای  سپاه پاسداران و ۳ دوره  نامزد انتخابات ریاست جمهوری، آنقدر شهرت دارد که مردم نسبت به فرزندانش حساس باشند. او درباره فرزندش قبلا گفته بود که وی یک معلم است. اما فعال بودن آقازاده  الیاس قالیباف در سایت هایی مثل تهران امروز و فردا و هم چنین موسسه مهر  هشتم در سعادت آباد تهران، شایعات  درباره فعالیتهای ژن خوبی او را افزایش داد. مخصوصا حضور در کسب و کار مدارس لاکچری آقا زاده ها در شمال  تهران که این سالها در کانون توجه رسانه ها قرار گرفته است. الیاس خان بیش از ۲۰ هزار فالور در اینستاگرام دارد.

واکنش اینستاگرامی پسر قالیباف درباره شایعات عروسی لاکچری خواهرش

(واکنش اینستاگرامی پسر قالیباف درباره شایعات عروسی لاکچری خواهرش)

او چندی پیش با انتشار پستی در اینستاگرامش، نسبت به فضا سازی های انجام شده درباره عروسی لاکچری خواهرش انتقاد کرد که در بالا مشاهده میکنید.

  • ژن خوب ؛ پسر حسین مظفر

ژن خوب ؛ پسر حسین مظفر

دکتر حسین مظفر، وزیر آموزش و پرورش سابق و عضو کنونی مجمع تشخیص مصحلت نظام، فرزندی دارد به نام آقازاده  میثم  که او را خیلی ها مصداق بارز ژن خوب می دانند . چرا؟ مدیرعامل تاکسیرانی تهران و معاون سابق سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران (یکی از سکوهای پرش برای ژن خوب های پایتخت) و به قول پدرش، قائم مقام شهرداری یکی از مناطق تهران.

جناب  پدر در پاسخ  به  انتقادات هایی که به حضور میثم خان در پست های مختلف با وجود سن کم و تجربه محدود می شود گفته بود که آقازاده اش، از هجده سالگی در تشکیلات بوده و اداره جلسات ۲ هزار نفری را به عهده داشته است. او مشاور منطقه آزاد کیش و مدیرکل اتحادیه دانش آموزان کشور بوده و به عنوان مشاوران جوان رئیس جمهور فعالیت می کرده است.

  • ژن خوب ؛ پسر قدرت الله علیخانی

ژن خوب ؛ پسر قدرت الله علیخانی

قدرت الله  علیخانی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، آقازاده ای به نام آقازاده  محمد خان دارد که قبلا سابقه  نمایندگی  مجلس را داشت و اکنون در شورای شهر  اصفهان است. قائم مقامی سازمان ترافیک شهرداریتهران و مشاور وزیر نفت دولت یازدهم، بخش از پست های آقای محمد خان علیخانی به شمار می رود.

  • ژن خوب ؛ دختر صفدر حسینی

ژن خوب ؛ دختر صفدر حسینی

رییس سابق صندول توسعه ملی  در دوره  احمدی نژاد، دارای خانم زاده ای است به نام آقازاده  فاطمه خانم  که نماینده مجلس دهم  بود و مطرح  شدن نام پدرش در میان نجومی بگیران، دختر ۳۰ ساله وی را راهی مجلس کرد. حمایت فهرست اصلاح طلبان سبب  شد تا فاطمه حسینی،روانه مجلس شود. اصولگرایان حرف و حدیث هایی در مورد فعالیت های اقتصادی همسر او مطرح کرده اند، ضمن این که او با مدرک کارشناسی ارشد در دوران تبلیغات انتخاباتی مجلس خود را دکتر معرفی کرده بود. نطق او در دفاع از فعالیت های اقتصادی پدر و همسرش، انتقادهای بسیاری را برانگیخت.

آقازاده سیده فاطمه حسینی خرید سکه های پیش فروش شده بانک مرکزی

آقازاده سیده فاطمه حسینی چندی پیش در پی انتشار اخباری درباره خرید حجیم سکه های پیش فروش شده بانک مرکزی توسط وی، با ارسال نامه ای به ولی الله سیف، رییس کل سابق بانک مرکزی، خواستار توضیحات بانک مرکزی شد.

متن نامه سیده فاطمه حسینی نماینده مجلس به رییس کل سابق بانک مرکزی

( متن نامه سیده فاطمه حسینی نماینده مجلس به رییس کل سابق بانک مرکزی)

  • ژن خوب ؛ پسر محمد رضا عارف

ژن خوب ؛ پسر محمد رضا عارف

آقازاده  حمید رضا عارف را باید یکی از مصداق های ژن خوب دانست. او همان طور  که در ویدیوی زیر  تماشا می کنید، یک فعال اقتصادی  است و موفقیت های تجاری اش را ناشی  از هوش تجاری میداند. او طراح واژه ژن خوب بود که بازتاب گسترده ای پیدا کرد. او معتقد است که استعداد ذاتی داشته و دانش آموختگی پدر و مادرش با رتبه برتر در دانشگاه، زمینه  موفقیت های تحصیلی و کاری وی شد. حمید رضا عارف در سال ۱۳۸۴ و زمانی که بیست و هفت سال داشت، شرکت MTN آفریقای جنوبی را بر عقد قرارداد و راه اندازی اپراتور دوم تلفن  همراه به ایران اورد و ایرانسل پا گرفت. او دانش آموخته  دانشگاه جورج واشنگتن بوده و مدعی تسلط به زبان انگلیسی و شاگرد اولی در کلیه مقاطع تحصیلی است.

مصاحبه با پسر آقای عارف را در این لینک از آپارات لوکس تهران ببینید

حمیدرضا عارف در انتخابات اتاق بازرگانی هم ثبت نام کرده بود که در نهایت موفق به کسب رأی لازم برای ورود به پارلمان بخش خصوصی نشد. محمد رضا عارف، وزیر پست و تلگراف و تلفن در دولت محمد خاتمی و رییس فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی است که برای ۲ بار  پیاپی از کسب رای اکثریت برای  تصدی ریاست مجلس بازماند.

  • ژن خوب ؛ آقازاده ساشا سبحانی

ژن خوب ؛ آقازاده ساشا سبحانی

از دیگر آقازاده های جنجالی اینستاگرام میتوان به ساشا سبحانی اشاره کرد که فرزند یکی از دیپلمات های سابق  ایران در قاره آمریکا بوده و تصاویر لاکچری اش  با دختران گوناگون و مهمانی ها و لوکیشن های خاص، بازتاب های گسترده ای پیدا کرد.

حتما بخوانید : جنجال آقازاده ساشا سبحانی ؛ ریچ کیدز آقای سفیر

  • دختر وزیر کار

آقازاده  نرگس  ربیعی ، دختر دکتر ربیعی، وزیر  سابق کار  و رفاه اجتماعی که برای دومین بار پیاپی در یک سال اخیر توسط مجلس استیضاح شد و با رای اکثریت نمایندگان، نتوانست رای اعتماد بگیرد، یکی دیگر از مصداق های ژن خوب است. او در جریان مناظره های رقابت های انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۶  سر زبان ها افتاد. واردات پوشاک لاکچری او از ایتالیا و شایعات  درباره رانت واردات و فروش، سبب شد تا در کانون توجه رسانه ها قرار بگیرد.  حقوق دختر علی ربیعی در استیضاح پر حاشیه سال ۹۶ نیز مطرح شد.

دختر وزیر کار

(دختر وزیر کار و رفاه اجتماعی دولت حسن روحانی در جلسه مناظره انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ بر سر زبان ها افتاد)

  • ژن خوب خاندان عراقچی

ژن خوب خاندان عراقچی

علی عراقچی مدیر بین المللی ایمیدرو است. سید عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه، سید مرتضی عراقچی مدیرعامل بازرگانی عراقچی، سید مجتبی عراقچی رییس اتحادیه فرش و احمد عراقچی معاون ارزی بانک مرکزی. احمد عراقچی را میتوان یک ژن خوب دانست که اکنون یکی از مقامات موثر نظام بانکی کشور محسوب می شود. سید احمد عراقچی،  دانش‌آموخته کارشناسی اقتصاد از دانشگاه شهید بهشتی، کارشناسی ارشد مدیریت مالی (فاینانس) از دانشگاه نیویورک و کارشناسی ارشد اقتصاد از دانشگاه تهران است. وی دانشجوی نخبه و رتبه اول کنکور در مقطع کارشناسی ارشد بوده است. عراقچی همچنین سابقه عضویت در هیئت مدیره نهادهای مالی داخلی و بین المللی را در کارنامه خود داشت.

انتصاب سید احمد عراقچی به معاونت ارزی بانک مرکزی در ۱۷ مرداد ۹۶

(انتصاب سید احمد عراقچی به معاونت ارزی بانک مرکزی در ۱۷ مرداد ۹۶ و برکناری و بازدشت او در ۱۴ مرداد ۹۷)

سبک زندگی لوکس را در لوکس تهران دنبال کنید.

نظر  شما درباره ژن های خوب آقازاده و خانم زاده و کمپین فرزندت کجاست چیست؟

15 دیدگاه

15 Comments

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا