برند ها

کوکو شنل : مفهوم جدید زنانگی

زندگینامه کوکو شانل

زندگینامه کوکو شنل

گابریل بونور شنل  معروف به کوکو شنل ، خالق برند اسطوره ای شنل اس . ای در سال ۱۹۸۳ در کشور فرانسه بدنیا آمد. او برند شنل را در سال ۱۹۰۹ و در شهر پاریس پایه گذاری کرد، برندی که بعدها به یکی از نام های افسانه ای دنیای مد بدل شد.  گابریل بعدها نام خود را به کوکو شنل تغییر داد و با همین نام به دنیای مد وارد شد.

اولین فروشگاهی که او پدید آورد به تولید و فروش کلاه اختصاص داشت. این فروشگاه با اهتمام و استعداد خاص او و حمایت سرمایه گذارش به موفقیتی زودهنگام دست یافت، موفقیتی که به افتتاح فروشگاه دوم در پاریس انجامید.

حتما بخوانید : مدگردی با شانل : تاریخ سازی با CC

زندگینامه گابریل کوکو شنل

( زندگینامه کوکو شنل )

تاریخچه  برند شنل ؛ زنانگی مدرن

شنل درطراحی و اجرای لباس های زنانه سبکی نوین را پدید آورد که تلفیقی از زیبایی و پیچیدگی بود، این لباس ها با راحتی خاص خود جایگزین لباس های قدیمی بسیار مجلل و گران شدند. گابریل سبکی مدرن را وارد دنیای مد کرد که بعدها نه تنها در آثار خود این کمپانی بلکه در آثار دیگر برندها به تکامل رسید. شنل توانست مفهوم جدیدی از زنانگی را وارد دنیای مد کند که تا سالیان سال پابرجا باقی ماند.

برند شانل طراحی لباس

شنل در عرصه های جهانی

گابریل در سال ۱۹۲۱ مشهورترین عطرجهان با نام شنل شماره ۵ (Chanel No. 5) را روانه بازار کرد. ملاقات گابریل با تیوفیل بدر مالک فروشگاه های زنجیره ای گالری لافایت موجبات آشنایی او را با پیر ورتایمر فراهم آورد. گابریل به دنبال جذب سرمایه گذار برای گسترش هر چه بیشتر عطر تولیدی خود در خارج از مرزهای کشور فرانسه بود. پیر قبول کرد که در قبال مالکیت هفتاد درصد از شرکت  در مسیر موفقیت این عطر با گابریل همکاری کند.

این عطر توانست در مدت کمی به یکی از پرفروش ترین عطرهای جهان تبدیل شود، مسیر رو به رشدی که تا به امروز نیز ادامه داشته است.

تاریخچه برند شانل عطر شماره 5 شانل

با موفقیت قابل توجه این عطر کمپانی گابریل تصمیم گرفت خط تولید لوازم آرایش را در سال ۱۹۲۴ راه اندازی کند که با راه اندازی خط تولید محصولات مراقبت از پوست در سال ۱۹۲۹ همراه شد. در سال ۱۹۳۲ کمپانی شنل نمایشگاه جواهرات را برگزار کرد، در جواهرات این نمایشگاه  از الماس و دیگر سنگ های قیمتی استفاده شده بود. در سال ۱۹۳۷ این برند فعالیت های خود را در زمینه طراحی لباس های زنانه گسترش داد و لباس هایی برای سایزهای کوچک روانه بازار کرد.

موفقیت های شنل پس از جنگ جهانی دوم

در سال ۱۹۳۹ و به دنبال شروع جنگ جهانی دوم کوکو شنل مجبور به بارنشستگی شد. او در سال ۱۹۵۴ بار دیگر وارد دنیای مد شد. او به کمک طراح جواهرات، رابرت گوسنس جواهراتی را در تطابق با لباس های این برند تولید کرد. خانه مد شنل همچنین کیف های چرمی را به مجموعه آثارش اضافه کرد که در آن ها از زنجیرهای طلایی رنگ و یا بندهایی مرکب از فلز و چرم استفاده شده بود.

این کیف ها در رسال ۱۹۵۵ وارد بازار شدند و رفته رفته به یکی از قدرتمندترین  نمادهای این کمپانی بدل شدند. در سال ۱۹۵۷ این کمپانی توانست جایزه اسکار مد را در شهر دالاس دریافت کند. در دهه ۱۹۷۰ این برند پرآوازه توانست درآمدی بسیار زیادی را در نتیجه حضور هوشمندانه و هدفمند خود در دنیای مد کسب کند.

تبلیغات برند Chanel

در سال ۱۹۷۱ و بدنبال مرگ کوکو شنل در سن ۸۷ سالگی ورتایمر به همراه خانواده اش اداره امور این کمپانی را در دست گرفت. کوکو شنل تا آخرین روزهای زندگی اش نیز به طراحی لباس می پرداخت، آخرین طراحی او یونیفرم مهمانداران خطوط هوایی المپیک بود.  در سال ۱۹۸۱ طراح آلمانی، کارل لاگرفلد طراح ارشد این برند شد و تا به امروز نیز در این مقام به فعالیتش ادامه می دهد.

طیف وسیع محصولات این کمپانی شامل لباس های زنانه و مردانه، اکسسوری، عطر، محصولات مراقبت از پوست و لوازم آرایش طی سالیان متمادی گسترش قابل توجهی یافته اند.

طراح آلمانی، کارل لاگرفلد

( طراح آلمانی ، کارل لاگرفلد طراح ارشد )

امروزه محصولات این کمپانی در بسیاری از نقاط جهان توزیع می شوند و هر ساله جزء پرفروشترین محصولات قرار می گیرند. آلن ورتایمر که در سال ۱۹۷۴ زمام امور را در دست گرفت با پایین آوردن میزان تولید عطر شنل شماره ۵ و جمع آوری این عطرها از برخی مراکز فروش توانست موجبات خاص بودن و کمیابی این محصول را فراهم آورد  که باعث افزایش قیمت آن در نتیجه تقاضای بالای بازار شد.

او همچنین خط تولید لوازم آرایشی را گسترش داد تا بتواند در میان برندهای رو به رشد بازار جایگاه خود را حفظ کند.مهم ترین هدف گابریل از همان آغاز پیدایش تاکنون تولید محصولاتی کاربردی برای جمعیت کثیری از مشتریان است.

Chanel

ست برند شانل Chanel

( ستی دوست داشتنی از این برند )

کت خز لاکچری برند شانل

( کت خز لاکچری از این برند )

عطر NO 5

عطر NO 5

جواهرات مروارید

( جواهرات مروارید )

ست برند شنل

( ستی زیبا و جذاب از این برند در رنگ مشکی )

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا