سبک زندگی لوکس

مد گردی با گلناز آشتیانی : طراح جوان و موفق لباس ایرانی کانادا

گلناز آشتیانی (Golnaz Ashtiani) متولد تهران و دختر ۱۷۲ سانتیمتری عاشق دنیای رنگارنگ مد است و از کالج مد لندن در  سال ۲۰۱۱  میلادی در رشته طراحی لباس دانش اموخته شده است. او طراح لباس موفق و جوان ایرانی به  شمار می رود که در فشن ویک ها و رویداد های مختلف صنعت مد در اقصی نقاط جهان شرکت کرده و جوایز متعددی بدست آورده  که از ان جمله می توان به TFI BEST LABELES برای مجموعه کالکشن لباس خود اشاره کرد. کار های وی، به نوعی مصداق مد سبز (GREEN FASION)، مد پایدار (SUSTAINABLE FASHION) و تا حدودی مد مفهومی (COCEPTUAL FASHION) است که در چند سال اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده و جای شگفتی نیست که این دختر جوان خوش سلیقه، به این ترند، علاقمند شد.

مجله Flare  در سال ۲۰۱۲ میلادی، کالکشن های لباس گلناز آشتیانی را مورد ستایش قرار داد و پس از آن بود که برخی از کار های جذاب و خلاقانه گلناز ، روی جلد مجلات معروف دنیای مثل: BRITISH VOGUE, VOGUE  ITALY و ELLE در کانادا منتشر شد.

او جایزه  بهترین طراح لباس  نوظهور را از مجله FASHION  در اکتبر ۲۰۱۵ بدست آورد و در سال های اخیر در  رویداد های  مد تورنتو کانادا، حضور فعالی دارد. ترکیب ظریفی از رویکرد آینده نگر و زنانه گلناز  در خلق رنگ ها و طرح های نوآورانه  لباس بانوان سبب شده تا کار هایش با استقبال گسترده ای در کشورهای مختلف همراه شود و به  همین  خاطر، وی را به راه اندازی پرتالی  برای معرفی و فروش محصولاتش ترغیب کند.

حتما بخوانید : چگونه استایلیست شویم ؟

گلناز آشتیانی در مزونی در لندن

( گلناز آشتیانی  در مزونی در لندن، یکی از لباس های مفهومی سبز خود را بر تن کرده است و در  پروژه: Papilloon در CURATED CROWD  هفته مد لندن شرکت کرد)

حتما بخوانید : معرفی مزون های لوکس تهران

کلیه محصولات لباس بانوان که توسط گلناز آشتیانی در سال های اخیر تولید شده و در برخی از رویداد های مهم فشن جهان به نمایش در آمده است را می توانید در سایت گلناز آشتیانی به نشانی: ASHTANI.CO.UK مشاهده کرد. او هشت کالکشن لباس دارد که در این گفتار به بررسی آن پرداخته ایم. اینستاگرام گلناز آشتیانی بیش از ۱۲ هزار فالور داشته که جدید ترین کار های او را به نمایش می گذارد. او در طراحی  لباس، از پارچه ارگانزا استفاده می کند پارچه نازک و آهاردار و سفت ارگانزا برای آستر لباس عروس نیز به کار می رود.

تصویری از استوری های تابستانی گلناز آشتیانی در صفحه اینستاگرام عمومی

(تصویری از استوری های تابستانی گلناز آشتیانی در صفحه اینستاگرام عمومی او که به نمایش جدید ترین طرح های او می  پردازد)

گلناز آشتیانی در مسابقات NEW  LABELS  FASHION DESIGN در شهر تورنتو کانادا موفق به کسب جایزه ۱۰ هزار دلاری داشت که در مجله FLARE نیز بازتاب یافت.

 لباس پاییزه و زمستانی گلناز

۱۲ لباس پاییزه و زمستانی گلناز در این رقابت، بخشی از کلکسیون موفقیت های این طراح جوان مد و لباس بانوان ایرانی را به نمایش گذاشت. کار های گلناز، همواره طرح های بدیع دارد. او روانشناسی رنگ را به خوبی می فهمد و توانایی خوبی در تحلیل انرژی رنگ ها و هارمونی شگفت انگیز آن در اندام و طراحی استایل بانوان به نمایش می گذارد و به همین خاطر، کار های دوست داشتنی را ارائه می کند.

 رنگ های صورتی ملایم و سفید و آبی طراحی لباس

برخی از کار های او، ترکیب جذابی از رنگ های صورتی ملایم و سفید و آبی است که در نهایت سادگی، شیک و جذب کننده نظر  بانوان لاکچری گرد مشکل پسند به شمار می رود. توضیحات کوتاه زیر  را گوش  کنید.

اینستاگرام محصولات مد و لباس گلناز آشتیانی

(اینستاگرام  محصولات مد و لباس گلناز آشتیانی که عمومی است)

اینستاگرام شخصی گلناز آشتیانی

(اینستاگرام شخصی گلناز آشتیانی )

گزارش امروز سرویس مد گردی مجله تخصصی  مد و سبک زندگی لوکس تهران نگاهی دارد به جدید ترین محصولات لباس  این طراح  مد خلاق جوان ایرانی تا با کار های وی بهتر آشنا شویم.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: ۲۰ نکته برای کسانی که می خواهند طراح لباس شوند

مد گردی با گلناز آشتیانی

مد گردی با گلناز آشتیانی

ده ها طرحی که در زیر  مشاهده میکنید از جدید ترین و شیک ترین کار های وی است. او قبلا به نشریه FAJO MAGAZINE  گفته بود که پارچه محصولاتش را از لندن و ایتالیا تهیه می کند و فرآیند دوخت و دوز را در  کانادا انجام می دهد. او پس از اتمام تحصیلاتش در  کالج مد لندن، برای JASMINE  DE  MILO و JENNY PACKHAM کار کرد.

طراح مد و لباس گلناز آشتیانی

جدید ترین لباس تابستانی طراحی شده توسط گلناز آشتیانی

(جدید ترین لباس تابستانی طراحی شده  توسط گلناز آشتیانی ، طراح لباس  ایرانی مقیم کانادا که طرحی  ساده و مفهومی را به نمایش می گذارد. او برای دیده شدن بیش تر این تصویر که توسط رامین دراویان در  شهر تورنتو عکس برداری شده است، از  هشتگ هایی چون: PAPILIONJACKET و TORONTOCREATIVES استفاده کرد)

 از جمله کار های گلناز آشتیانی است که در ۱۱ آگوست ۲۰۱۸ میلادی در شهر لندن در نمایشگاه تابستانی

(تصویری که در بالا مشاهده میکنید، از جمله کار های گلناز آشتیانی است که در ۱۱ آگوست ۲۰۱۸ میلادی در شهر لندن در نمایشگاه تابستانی به نمایش در آمد. او این طرح خنک را با همکاری برند @CURATEDCROWD عرضه کرد و برای دیده شدن بیش تر از هشتگ: POPUPSHOP استفاده نمود. کلکسیون تابستانی وی بسیار متنوع است)

 از کار های گلناز آشتیانی برای فیلم کوتاه LE PAPILLON

(طرحی که در بالا مشاهده میکنید، از کار های  گلناز آشتیانی برای  فیلم کوتاه  LE  PAPILLON است که در جشنواره فیلم کوتاه بریتانیا به  نمایش در  آمد و نشان می دهد که او در زمینه طراحی لباس فیلم ها نیز فعالیت می  کند. برای کسب اطلاعات بیش تر به @ASFFESTIVAL رجوع کنید)

طرح دوخت پارچه هایی گلناز آشتیانی در طراحی لباس

(طرح  دوخت پارچه هایی که گلناز آشتیانی در طراحی لباس خود استفاده می  کند را در این عکس شاهد هستیم. او معتقد است که لباس ها، جنبه های زیبایی شناختی ندارند، بلکه محافظ انسان هستند و سومین چاکرا را باز می کنند. انرژی بخش سومین چاکراه بدن با رنگ زرد باشید. تاثیرات روانشناختی رنگ ها در طراحی   لباس و ذهن آدمی، مقوله ای است که گلناز در طراحی لباس های خود به آن توجه میکند و نکته خوبی برای طراحان جوان ایرانی خواهد بود. )

طرح های ساده و مفهومی رنگارنگ گلناز آشتیانی

(طرح های ساده و مفهومی  رنگارنگ گلناز آشتیانی که ترکیب زیبای آبی  و رنگ نارنجی و زرد کمرنگ و سفید را برای طراحی لباس های تابستانی خنک بانوان جوان (ژاکت اورگانزا شفاف رنگی) به نمایش می گذارد. او برای دیده شدن بیش تر این تصویر نیز از هشتگ محبوب: PAPILLONJACKET استفاده کرد. هم چنین هشتگ: SILKORGANZA . او در طراحی های خود، به  طراحی پایدار  در حوزه  مد علاقه دارد و به همین خاطر از هشتگ: SUSTAINABLE FASHION در کار هایش زیاد استفاده می کند که ترند نوینی در طراحی مد جهان در حوزه مد سبز (GREEN FASHION) به شمار می رود)

گلناز آشتیانی طراحی لباس مفهومی پایدار تابستانی سفید/خاکستری

( گلناز آشتیانی در این عکس، طراحی لباس مفهومی  پایدار تابستانی سفید/خاکستری را که از کالکشن پاپیلون ژاکت به  نمایش می گذارد، نشان  می دهد. ژاکت ارگانزا ، کت سفید، طراحی  پایدار و طراحی لباس سبز و طراحی با هدف از جمله هشتگ های همیشه محبوب گلناز برای نمایش بهتر و بیش تر محصولاتش در اینستاگرام است. هشتگ های محبوب و پر طرفدار که بانوان طراح ایرانی هم برای معرفی بهتر کار های شان باید از آن استفاده کنند)

پاپیلون ژاکت صورتی رنگ با طراحی مفهومی با نگاه سبز گلناز آشتیانی

(پاپیلون ژاکت صورتی رنگ با طراحی مفهومی با نگاه سبز  گلناز آشتیانی را در این عکس مشاهده می  کنیم که از محصولات ایشان است که در لندن به نمایش و از طریق سایت عرضه شده است. )

موضوعی که باید توجه کنید،‌ استفاده گلناز از هشتگ های مختلف است که برای  تصویر  بالا، از موارد زیر استفاده کرد که می تواند الگوی جالبی برای طراحان لباس داخلی باشد:‌

#londonshowrooms #pink#silkorganza #personalized

#seethrough#jacket #signaturelook# organzajacket

#seethroughjacket #thelookoftheday #summer18#

newfashiontrend# trending# styleoftheday#structuredesign#

designphilosophy# styleonpoint #canadianfashion#

fashionfilm# behindthescenes #fashioneditorial #sustainablefashion

گلناز آشتیانی مدل های مختلفی از ژاکت های ارگانزا

( گلناز آشتیانی در این دو طرحی که در  بالا مشاهده می کنیم، مدل های مختلفی از ژاکت های ارگانزا را به نمایش می گذارد که به  نوعی امضا وی به شمار می رود)

گلناز آشتیانی پارچه اورگانزا ابریشمی زرد و خاکستری

( گلناز آشتیانی  در این طرح  کهکشانی  خود، پارچه اورگانزا ابریشمی زرد و خاکستری را به نمایش گذاشته  است که ژاکتی تابستانی از کالکشن سال  ۲۰۱۸ میلادی به شمار  می رود. او باز هم از هشتگ های خوبی برای نمایش بهتر و بیش تر محصولاتش در شبکه های اجتماعی استفاده می کند که در زیر مشاهده فرمایید. )

حتما بخوانید : فشن بلاگر کیست ؟

ashtiani #papillonjacket # transparentjacket#organzajacket

#seethroughjacket# yellow#colourshades#

londonshowrooms#

italianfabric#transparency #pastelyellow#sunrise#organza

از محصولات صورتی رنگ گلناز آشتیانی

(از محصولات صورتی رنگ گلناز آشتیانی را در این عکس مشاهده می فرمایید که ارگانزا خاص را به نمایش می گذارد. ژاکت های خنک ترانسپرنت، از  کالکشن های جدید این دختر طراح لباس ایرانی مقیم  کانادا به شمار می آید)

کاور های پوشیده شفاف با پارچه خاص و طراحی مفهومی گلناز آشتیانی

(کاور های پوشیده شفاف  با پارچه خاص  و طراحی  مفهومی گلناز آشتیانی )

پیراهن مفهومی قهوه ای رنگ را از کالکشن بهاره

( گلناز در این عکس، پیراهن مفهومی قهوه ای رنگ را از کالکشن بهاره خود به نمایش  می گذارد که در مارچ  ۲۰۱۸ میلادی  معرفی  کرد. )

بارانی کاور مانند بلند زیپ دار از محصولات کالکشن بهاره ۲۰۱۸ گلناز

(بارانی کاور مانند بلند زیپ دار از محصولات کالکشن بهاره ۲۰۱۸ گلناز )

محصولات گلناز آشتیانی

(محصولات گلناز آشتیانی )

پاپیلونی مفهومی و سفید رنگ از گلناز آشتیانی

(پاپیلونی مفهومی و سفید رنگ از گلناز آشتیانی )

 طرح این دختر جوان طراح لباس

(جزییاتی درباره این طرح این دختر جوان طراح لباس ارائه شده  است:‌ With #elitemodelstoronto

Stunning #stephsmith and #alexaleiningen shot by

@ikomaramo Makeup @ciamandarello styling @julianne_costigan …)

طرح BOMBER JACKET گلناز آشتیانی که ضد آب

(طرح BOMBER JACKET  گلناز آشتیانی که ضد آب بوده و الهامی از کار های Yasmin sewell اعلام شده است)

از محصولات گلناز آشتیانی که قبل از ۲۰۱۷

(از محصولات گلناز آشتیانی که قبل از ۲۰۱۷ ارائه کرده  است)

۲ محصول از گلناز در یک تصویر از کالکشن پاییزه ۲۰۱۲ میلادی

(۲  محصول  از گلناز  در یک تصویر  از  کالکشن پاییزه ۲۰۱۲  میلادی که توسط یک مدل  کانادایی به نمایش گذاشته  شده است)

در طراحی لباس عکست چپ بالا، ابعاد هندسی و نوعی الگوریتم ریاضی رعایت شده است. تناسب دایره های اطراف در میزان و تعداد، از خاصیت های ارزشمند پارچه است که بدون ان ما فقط شاهد دو بعد مستطیل هستیم. استفاده از خط مرزی مستطیلی شکل در آستین ها و روی سینه، به این دلیل است که بیننده بالاخره در انتهای تمام ان همه دایره و طرح ریز الگوریتمی، به راحتی خیال برسد که اگر نمی بود، پارچه چنین زیبایی را ارائه نمی  کرد. می شود چنین اظهار داشت که هر دو بعد مستطیل، دیگری را کامل می کند. این  طیف رنگ ابی برای بانوانی با پوست سفید بسیار برازنده است.

 طراح لباس خوش سلیقه ایرانی مقیم کانادا

از صفحات اینستاگرامی که این طراح جوان خوش سلیقه ایرانی مقیم کانادا

یکی از صفحات اینستاگرامی که این طراح جوان خوش سلیقه  ایرانی مقیم  کانادا، محصولاتش را به آن ارجاع میدهد، این صفحه است که می توانید محصولات مختلفی از طراحان لباس جوان را در آن مشاهده کنید.

حتما بخوانید: ترندهایی که هیچ وقت از مد نمی افتد

درس هایی از طراحی مد و لباس گلناز آشتیانی

درس هایی از طراحی مد و لباس گلناز آشتیانی

گلناز در طراحی لباس و اطلاع رسانی، نکته های جالبی را در اختیار طراحان جوان قرار می دهد که به شماری از ان اشاره می کنیم:

  • طراحی لباس مفهومی، ترند جدیدی در دنیا است که روز به روز مخاطبان  بیشتری از لاکچری گردها را جذب می کند.
  • گلناز آشتیانی برای دیده شدن بهتر و گسترده تر لباس بانوان، محصولاتش را در هشتگ های پر بیننده اینستاگرام تگ می کند تا INDIRECT USER زیادی داشته باشد و لایک خوری کالا ها افزایش  یابد.
  • گلناز ، به روانشناسی رنگ علاقه زیادی دارد و این علاقه، خود نشان دهنده نگاه هنرمندانه و زیبا شناختی وی در طراحی لباس است و الهام از رنگ های کهکشان  و هندسه آن نیز،‌خود بیان گر توجه او به طبیعت و الهام از آن برای ارائه کار های خلاقانه است.
  • کار های نوآورانه در طراحی مد و لباس (FASHION DESIGN) اهمیت زیادی دارد و یکی از نقاط و نکات متمایز کننده فعالیت های گلناز در این عرصه، خلاقیت هوشمندانه وی در طراحی و دوخت و ارائه محصولاتی است که نمونه زیادی از آن در بازار در دسترس نیست.
  • مد مفهومی و مد سبز، نیاز جامعه امروز جهانی است تا یکی از آلاینده ترین صنایع جهان (صنعت مد)، مسئولیت اجتماعی بیش تر و روند سبز تری را دنبال کند. الزامی که در مسئولیت اجتماعی شرکت ها (CSR) در حوزه  مد، الزامی است و این مقوله را گلناز تلاش کرده به عنوان رهیافتی از تحصیل مد در کالج لندن، در نظر بگیرد.
  • گلناز هم از سایت و هم از اینستاگرام و هم از تولید محتوای ویدیویی برای دیده شده بیش تر کار هایش استفاده می کند. این  درس  خوبی به طراحان جوان و مزون داران جوان است که می خواهند کار های خود را به روش های خوبی مارکتینگ کنند.

حتما بخوانید: داستان مد مفهومی: از پاپ آرت تا گوتیگ

رنگ زرد مثل الناز شاکردوست، رنگ محبوب خانم آشتیانی

(رنگ زرد مثل الناز شاکردوست، رنگ محبوب خانم آشتیانی است که در طراحی کاور  های مفهومی از آن استفاده می کند)

محصولات تولیدی این دختر جوان خلاق را در سایت آشتیانی

(محصولات تولیدی این دختر جوان خلاق  را در  سایت آشتیانی دنبال کنید)

دنیای مد و لباس و لاکچری گردی  را هر روز با لوکس تهران دنبال کنید و نظرات و دیدگاه های  خود را درباره محصولاتی که این طراح جوان ایرانی مقیم خارج از کشور ارائه کرده است از طریق کامنت با کانال های لوکس تهران در شبکه های اجتماعی اعلام فرمایید.

به نظر شما کدام یک از محصولات گلناز آشتیانی جذاب و جالب است؟

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا