استایل و مد آقایان

گشتی در مد و لباس استیو جابز : رهبر جادویی Apple

لباس استیو جابز

بررسی استایل و لباس های استیو جابز

استیو جابز ( Steve Jobs ) را باید یکی از بزرگان عصر دیجیتال دانست. فردی که رشد شبکه های اجتماعی و گسترش فناوری اطلاعات در جامعه اطلاعاتی قرن بیست و یکم را باید هم چون بیل گیتس (خالق مایکروسافت) و لری پیج (خالق گوگل)، مدیون محصولات و خدمات جادویی او در شرکت اپل دانست که اکنون بیش از ۱ تریلیون دلار قیمت بازاری در وال استریت دارد. یعنی هر سهم، بیش از ۲۰۰ دلار! جهان خیلی زود با مرگ استیو جابز ، یکی از بزرگان عصر فناوری را از دست داد و غروب ۵ اکتبر ۲۰۱۱ میلادی، یکی از دردناک ترین روزها برای دنیای صفر  و یک ها بود.  غروب دردناکی که تا دهه ها، استیو جابز فقید را در ذهن ها مانا خواهد داشت.

پسر متولد سانفرانسیسکو آمریکا در سال ۱۹۵۵ میلادی، کسی بود که انقلابی در انقلاب  به پا کرد و خیلی ها تصوری که از دنیای ICT دارند، مدیون گوشی های اپل و رایانه  اوست. سرطان لوز المعده، استیو را در سن ۵۶ سالگی  از  دنیای فناوری گرفت و هنوز جهان جایگزینی برای او متصور نیست.

استیو جابز فقید را باید آقای خاص دانست. نه فقط به خاطر فناوری و کارآفرینی دیجیتالی و انقلابی در توسعه  سیستم ها و خدمات رایانه ای، بلکه در نوع پوشش، در مهارت سخنرانی، در فن سخنوری  و در مهارت های کلیدی بازاریابی  و تبلیغات و از  همه  مهم تر، مدیریت خلاقانه نوآوری. همه این ها در  فردی به نام استیو ۱۷۰ سانتیمتری  جمع شده بود که کم خور  و کم خواب و ساده پوش بود.

تیپ استیو جابز و استیو ووزنیاک در دهه شصت قرن بیستم میلادی

(تیپ استیو جابز و استیو ووزنیاک در دهه شصت قرن بیستم میلادی)

آخرین سخنرانی وی را در کانال آپارات لوکس تهران تماشا کنید که منبعی الهام بخش برای کارآفرینان دیجیتال و علاقمندان به کسب و کارهای اینترنتی است.

به  طور  کلی، بررسی مد و لباس بازیگران عصر دیجیتال از بیل گیتس و پل آلن  گرفته تا جف بزوس و لری پیج و مارک  زوکربرگ، نشان از این واقعیت  جالب دارد که میلیاردهای خود ساخته عصر  فناوری، به  ندرت لباس های برند و گران قیمت بر تن دارند و هیچ گاه زندگی لوکس  و  مرفه و غیر قابل تصور خود را نه به رخ دیگران کشیدند و نه با برندهای لاکچری، روبروی دوربین رسانه ها رژه رفتند.

او در لباس پوشیدن، روش خاصی داشت استیو جابز

خالق رویایی آی  مک، آی پاد، آی فون،  آی پد، اپل  استور  و آی  تیونز استور، با میلیاردها دلار ثروت و میراث جادوانه که برای  آینده بشریت  به  جا گذاشت، هم  چون عادی ترین  شهروندان آمریکا لباس می پوشید و رفتار میکرد و این خصیصه  اصلی  پیشتازان عصر فناوری در دره سیلیکون است.

او در  لباس  پوشیدن، روش  خاصی داشت. اما نه روشی که  مبتنی بر  برندهای لوکس  والنتینو،  رالف لارن و ساعت  ها واکسسوری های گران قیمت تیفانی و کفش  های  شانل  و ساعت  های رولکس الماسی باشد. یک پیراهن یقه اسکی مشکی آستین بلند ساخت ST CROIX با شلوار جین آبی که معمولا Levi’s 501 بود معمولا بر  تن  استیو جابز  مشاهده می شد  و این  استایل  را با کفش کتابی BALANCE 991  ست می کرد.

بیل گیتس مارک زوکربرگ استایل استایل استیو جابز

(راز ساده پوشی ابر پول دار ها آن است که ها وقت زیادی برای در گیر کردن ذهن خود با موضوعات فرعی غیر خلاقانه که تولید ثروت و ایده نمی کند، ندارند. حال  بیل گیتس باشد یا مارک زوکربرگ!)

حتما بخوانید: استایلیست کیست و چه کاری انجام می دهد؟

اگر  استیو، رهبر و موسس اپل نبود، هیچ  کس به  تیپ او اهمیت نمی داد. چه  اهمیتی دارد بررسی  تیپ فردی  که کتانی و جین آبی و پیراهن چند دلاری  بر  تن می  کند! آن هم کسی  که استایل لاغر و بعضا بد قواره او، ما را به یاد دست فروش های دوره گرد خیابان می اندازد! اگر او استیو جابز نبود، اینقدر استایلش مورد توجه بود؟‌قطعا نه.

 شلوار جین آبی یا سورمه ای، پیراهن آستین دار و عینک گرد استیو جابز

حال که او استیو است، استایلش برای خیلی ها جذاب است. اما نه جذابیت بنری و مبتنی بر زیبایی شناسی لاکچری! بلکه ساده پوشی. شلوار جین آبی یا سورمه  ای، پیراهن آستین دار و عینک گرد، تیپی بود که از استیو جابز فقید حدود ۲۰ سال دیدیم.

این همه پوشش و مد میلیاردر عصر  فناوری و یکی از معروف ترین شخصیت های علم و اقتصاد جهان در دهه  نخست فرن بیست و یکم بود که شاید تا نیمه  دوم همین قرن، نمونه  ای برای آن نتوان مثال زد.

معروف ترین شخصیت های علم و اقتصاد جهان در دهه نخست فرن بیست و یکم استیو جابز

حتما بخوانید: داستان جالب بیژن پاکزاد: طراح معروف لاکچری ایران

پیراهن یقه اسکی استیو جابز

همان طور که در بالا اشاره کردیم، استیو جابز ، الگوی ساده پوش بزرگان عصر  فناوری اطلاعات است. او ساده می  پوشید و اصلا در  قید و بند تیپ و استایل و اکسسوری  و فوتوشوت  و ژست های رسانه ترامپیسم نبود! لباسی  که بر تن داشت، معمولا پیراهنی  از  کروبکس بود که دفتر مرکزی آن در  مینه سوتا آمریکا قرار دارد. تولید لباس این  برند معمولی در ایالات  متحده پس از فوت آقای استیو جابز ، توسط  شرکت  تولید کننده افزایش یافت و سبب گسترش استقبال  مردم  نسبت  به  خرید پیراهن محبوب ستاره الهام بخش  فناوری اطلاعات جهان شد.

پیراهن یقه اسکی استیو جابز

لباسی  که چند سال پیش به  قیمت حدود ۲۰۰ دلار عرضه شد و در حجم  گسترده ای به فروش  رسید و به  یاد استیو جابز ، ۱۰  درصد قیمت فروش نیز به  انجمن مبارزه با سرطان آمریکا اهدا شد.

کفش کتانی محبوب  استیو جابز

کفش کتانی محبوب استیو جابز

کفش کتانی، راحت و سبک است  و قیمت چندانی هم  ندارد. معمولا پا در کفش کتابی خنک می ماند و تعویض آن نیز آسان  است. رهبر  رویایی اپل، سال  ها با کفش کتانی روی استیج هایی می امد که مخاطبان میلیونی داشت و کارآفرینان و سهامداران میلیون دلاری روبروی او می نشستند و به سخنرانی های  وی گوش فرا می دادند.

 راز پیراهن مشکی و شلوار جین آبی و کتانی های محبوب استیو جابز

جابز در کتاب بیوگرافی  خود درباره راز پیراهن مشکی و شلوار جین آبی  و کتانی های محبوبش نوشته بود که این تیپ، در واقع الهامی از سفر به کشور ژاپن در  دهه هشتاد قرن  بیستم میلادی  است. زمانی که آکیو موریتا، رهبر کاریزماتیک شرکت SONY در پاسخ به سوال جابز که از او پرسیده  بود چرا  کارمندان شما لباس  واحد بر تن می کنند گفته بود که یونیفورم پوشی  کارکنان ژاپنی سونی، اقدام برای ارتقا هم دلی و پیوند زدن کارکنان به یکدیگر  در  محل کار است.

تی شرت های مشکی یقه سه سانتی استیو جابز

استیو جابز در کتابش  به این موضوع اشاره  می کند که از  این  سخن مدیرعامل سابق  سونی الهام گرفت تا در اپل نیز  برای کارکنان، یونیفورمی تعبیه  کند تا همدلی در میان کارمندان آمریکایی این شرکت افزایش یافت. به همین  خاطر، جابز نیزد ایسی میاکه که طرح مد و لباس شرکت سونی بود رفت و از  او ایده گرفت.

پس از  بازگشت استیو جابز به اپل در سال ۱۹۹۷ میلادی، به  واسطه  حفظ  ارتباط  او با میاکه ژاپنی، تصمیم گرفت  تا با کمک او، یونیفرمی را برای کارمندان تهیه  کند. او از میاکه خواست تا تی شرت های مشکی یقه سه سانتی را آماده کند و وی  نیز  صدها دست از آن را  تولید و برای جابز فرستاد.

استیو جابز با شلوار جین گشاد و لباس ساده

لباس تکراری استیو جابز

برند STEVE JOBS در اختیار دو جوان ایتالیایی!

برند STEVE JOBS در اختیار دو جوان ایتالیایی!

بله  اشتباه نکردید! دو جوان ایتالیایی در سال ۲۰۱۷ میلادی  در  جریان یک دعوای حقوقی طولانی توانستند دادگاه را راضی کنند که نام گذاری محصولات  پوشاک آنها به نام STEVE JOBS باشد. چرا که اپل هیچ اقدامی برای ثبت  حقوقی  این برند انجام نداده و آن ها توانستند نام  استیو جابز را روی محصولات شلوار و پیراهن خود با طراحی  و ثبت این برند قرار  دهند. وین چنزو و گیاکامو،‌ دو برادر ایتالیایی هستند که تواستند این نام مهم را به اختیار خود درآورند.

گواهی ثبت STEVE JOBS توسط دو برادر جوان ایتالیایی

(گواهی ثبت STEVE JOBS توسط دو برادر جوان ایتالیایی)

وقتی برند STEVE JOBS به صورت رسمی روی لباس ومحصولات این دو برادر ایتالیایی

(وقتی برند STEVE JOBS به صورت رسمی روی لباس ومحصولات این دو برادر ایتالیایی  ثبت می شود)

دعوای حقوقی این دو برادر از سال  ۲۰۱۲  میلادی شروع شد و الهام آن ها، فهمیدن عدم ثبت نام استیو جابز توسط  شرکت Apple است. اپل معتقد بود که برند مورد نظر این برادران ایتالیایی، حرف J  دارد که سیب گاز زده روی آن قرار گرفته و نمادی از برند اپل است. اما دادگاه اعلام کردکه چون حرف J خوردنی نیست، در نتیجه تقلیدی از برند اپل نبوده و در نهایت، به  نفع این برادران جوان رای صادر کرد. جزییات بیش تر را در این ویدیو در آپارات تماشا کنید.

اگر چه استیو جابز فقید هیچ وقت به این فکر نبود که مثل ویکتوریا بکهام، نسبت به ثبت رسمی اسم خودش و فرزندانش در مراکز دولتی اقدام کند تا از فواید مادی و معنوی این نام استفاده کند، اما در نهایت، این اسم در  اختیار ایتالیایی ها قرار گرفت  و مد و لباس استیو جابز ، این بار به  اسم او به صورت قانونی  روی محصولات لباس ایتالیایی  غیر لاکچری درج می شود.

برند لباس و شلوار جین استیو جابز

حتما بخوانید: رازهای ویکتوریا بکهام خوش پوش

راز ساده پوشی استیو جابز چه بود؟

استیو جابز از سال ۱۹۹۸ میلادی که به اپل پازکشت تا سال ۲۰۱۱ میلادی که روی صندلی روبروی خبرنگاران جان داد، تقریبا  با یک ست و یک استایل  ثابت همیشه حضور داشت و قیمت سهام اپل و دارایی او، هیچ تاثیری در طراحی استایلش نگذاشت.

راز ساده پوشی استیو جابز چه بود؟

او رهبر یکی از تاثیرگذار  ترین شرکت هایی است که جهان تا کنون در ۱۰۰ سال  اخیر به خود دیده است. CEO اپل، حتی از رییس جمهوری آمریکا و دبیر کلی سازمان ملل متحد نیز افتخار و مسئولیت بالاتری است. چرا که نگاه جهان به محصولات و دپارتمان توسعه محصول آن معطوف شده تا هر  محصول، انقلابی در فناوری اطلاعات برپا کند. حال سوال  این است که فردی که روزانه  میلیون ها نفر در سراسر جهان او را تماشا می کنند، چرا باید تا این حد ساده پوش باشد؟

استیو جابز با شلوارک و تیپی متفاوت

بیل گیتس در کنار استیو جابز در سال ۱۹۸۵ میلادی با استایل رسمی و کت شلوار

(بیل گیتس در کنار استیو جابز  در سال ۱۹۸۵ میلادی )

تیپ بیل گیتس جوان برنامه نویسی برای شرکت اپل

(تیپ بیل گیتس جوان در روزهایی که به برنامه نویسی برای شرکت اپل اقدام می کرد)

پاسخ  روشن است. کسی که صبح تا شام به فکر خلاقیت و ارائه روش های نوآورانه طراحی محصول بکر برای میلیاردها کاربر در ۵ قاره جهان است، به تنها چیزی که حتی مجال فکر کردن ندارد، طراحی مد (FASHION DESIGN) است. موضوعی که برخلاف جابز و بزرگان عصر دیجیتال، ما بقی مردم  با آن در طول روز  روبرو هستند و بخشی از وقت و سرمایه خود را صرف خوش  پوش و شیک پوشی می کنند.

بیل گیتس موسس میلیاردر مایکروسافت در کنار استیو جابز

(بیل گیتس موسس میلیاردر مایکروسافت در کنار  استیو جابز ، رهبر  فقید میلیاردر  اپل با لباس های ساده در گنفرانس خبری)

استیو جابز یک بار درباره پیراهن یه سه سانتی خود گفته بود که ۱۰۰ عدد تک رنگ از این لباس دارد تا آن را بر تن کند! آیا مدیرعامل معروفی ساده  تر از جابز تا کنون دیده اید؟ شاید بگویید بله! مارک زوکربرگ، خالق سرزمین  رویایی فیسبوک و مالک اینستاگرام و واتس آپ. وجه مشترک جابز و زوکربرگ چیست؟ پاسخ ۲ کلمه  است:‌ ساده پوشی و ساده زیستی.

اگر می خواهید داستان استیو جابز را به صورت فنی و گسترده بخوانید و نکته های خوبی از آن استخراج کنید، به  صفحه اختصاصی استیو جابز در سایت اپل دات کام مراجعه کرده و اطلاعات لازم را بدست آورید. برای  کسب  اطلاعات بیشتر به این نشانی رجوع کنید. اگر می خواهید با جدید ترین محصولات اپل آشنا شوید، به صفحه اینستاگرام رسمی اپل در اینستاگرام مراجعه فرمایید.

دنیای مد و لباس و لاکچری  گردی را هر روز با لوکس  تهران دنبال کنید و نظرات و دیدگاه های خود را درباره استایل ساده و یکسان و ثابت بزرگان عصر دیجیتال که در این گفتار به آن اشاره شد از طریق کامنت و کانال های لوکس تهران در شبکه های اجتماعی ارائه کنید.

به نظر شما، راز ساده پوشی بزرگ مرد عصر  فناوری استیو جابز چه بود؟

  • آیا با شرکت تولید کننده محصولات لباس استیو جابز آشنا هستید؟
  • آیا دوست دارید با برند محصولات لباس STEVE JOBS‌ همکاری کنید؟
  • آیا با بورسیه های تحصیلی شرکت اپل آشنا هستید؟
  • آیا قصد تحصیل مقطع کارشناسی ارشد و دکترا طراحی مد و لباس در امریکا دارید؟
  • آیا دوست دارید با مسئول خلاقیت شرکت اپل در ارتباط باشید؟
  • آیا قصد تالیف کتاب یا پایان نامه در موضوع اپل یا شرکت های دیجیتالی دارید؟
  • آیا قصد دارید از فرصت های کارآموزی شرکت اپل استفاده کنید؟
  • آیا میخواهید در شهر خود، نسبت به خرید و فروش سهام اپل اقدام کنید؟

با کارشناسان لوکس تهران در ارتباط باشید

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا