گوناگون

۷۰ نکته مهم درباره تکنیک های نوین کاشت مو

کاشت مو لوکس تهران

کاشت مو (به انگلیسی: Hair Transplantation  در واقع همان پیوند مو به صورت طبیعی بوده که عملی با ریسک کم در کلینیک های مجوز دار بر اساس تکنیک های مختلفی مثل  ( کاشت مو با لیزر (SUT یا FUT یا SAFER یا PRP صورت می گیرد. هزینه کاشت مو به سن و میزان کم پشتی و تعداد جلسات مورد نیاز و بانک مو بیمار بستگی دارد.  روش SUT که متداول شده است، از سوزن های برش لیزری استفاده می کند.

انتخاب مراکز کاشت مو در ۳۱ استان کشور باید به دقت صورت گرفته و از انجام هر فعالیتی در مزون ها و آرایشگاه ها در این زمینه باید پرهیز کرد. باید دقت کنید که نتیجه کاشت مو در افراد مختلف یکسان نیست و به ۹ تا ۱۲ ماه زمان نیاز دارد. افرادی که زیر ۲۰ تا ۲۵ سال سن هستند بهتر است از روش های ویتامین تراپی برای جلوگیری از ریزش مو استفاده کنند. بهترین سن برای کاشت مو نیز بین ۲۵ تا ۶۵ سال است.

گزارش امروز مجله تخصصی مد و سبک زندگی لوکس تهران شما را با ۷۰ نکته مهم درباره اصول کاشت مو ، شیوه  نگهداری از مو، تکنیک های ۴ گانه نوین کاشت مو و آنچه برای این عمل به نسبت آسان اما پرهزینه نیاز دارید آشنا می کند.

اگر شما هم از افرادی  هستید که با ریزش مو و کم پشتی مو مواجه شده و از تکنیک های مدرن  استفاده کرده اید، تجارب و دیدگاه های خود را از طریق کامنت یا کانال های لوکس تهران در شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی کنید.

با ما همراه باشید.

کاشت مو چیست ؟

کاشت مو چیست ؟

کاشت مو در واقع برداشتن بخشی  از تار های مو از نقاط پر حجم و کاشتن آن در نواحی کم پشت یا دارای ریزش مقطعی یا بلند مدت است. در این فرآیند درمانی، بیمار باید معاینات بالینی را انجام داده و آمادگی روحی و جسمی را برای شرایط مزبور داشته  باشد. تکنیک های کاشت مو در سال های اخیر به  مدد توسعه فناوری، افزایش یافته و روش های سنتی اگر چه در طب سنتی، مخاطبان زیادی دارد، اما با استقبال کم تری مواجه می شود. روش های FUE و SUT را می توان از روش های فوق مدرن در کاشت مو دانست که در ایران و سایر نقاط دنیا مشتریان زیادی دارد و یکی از عوامل مراجعه گردشگران عرصه  سلامت به ایران، کیفیت بالا و هزینه پایین کاشت مو در ۳۱ استان کشور می باشد.

روش های مدرن کاشت مو

در روش های مدرن کاشت مو ، میزان اثر  گذاری منفی به  بافت تار های مو  و پوست سر کاهش می یابد و مثل عمل کرایو تراپی و لیزر زگیل های تناسلی، آسیب کم تری به سطح پوست رسیده و بیمار مدت زمان کمی را مشکل عملیات درمان خواهد بود. یکی از موارد مهم در این فرآیند آن است که بیمار، خود را برای عملیات کاشت مو آماده کند.

نتیجه کاشت مو چیست ؟

کاشت مو همان طور که گفتیم در افراد مختلف، نتایج متفاوتی دارد و نتیجه یکسان نیست. نتیجه کاشت مو در شما می تواند به  نسبت نمونه هایی که دیده اید در دوستان و آشنایان، تفاوت داشته و باید دقت کنید که این نتیجه، به بانک مو شما مرتبط است. در روش های FIT و FUT، که با روش نیمه تهاجمی همراه است، اگر انعطاف پذیری پوست شما زیاد باشد، می بایست نواری به عرض ۱۵ میلی متر برداشته شده و فرآیند ادامه یابد. اما اگر انعطاف پذیری پوست شما زیاد نبوده و اصطلاحا پوست شما سفت باشد،  عرض نوار حداکثر ۱۰ میلی متر خواهد بود. بنابراین تعداد تار مو کاشته شده کاهش می یابد. گفته شده که در هر جلسه، حدود ۱۴ هزار تار مو امکان کاشت دارد.

نتیجه کاشت مو در بین سلبریتی ها و هنرمندان

اگر ریزش مو شما وسیع باشد، نمی تواند تراکم مو سنین جوانی را احیا کرد. اما در طاسی های وسیع، پس از فرآیند کاشت مو ، نتیجه بین  شصت تا هشتاد درصد رضایت بخش است. به هر  حال، سن نیز تاثیر گذار است و بهترین سن، بیست بیست و پنج تا شصت و پنج سال است.

تکنیک STU کاشت مو

نکته ای که باید به آن توجه کنید آن است که تعداد گرافت های قابل کاشت در این فرآیند، به میزان انعطاف پذیری  پوست اهدا کننده مرتبط است و تراکم مو در آن نقطه اهمیت زیادی دارد. اگر بانک مو مناسب داشید باشید، در یک جلسه  با تکنیک STU کاشت مو انجام می شود و پس از آن نیز معمولا به  منظور پیشگیری از ریزش مو، تقویت توسط مزو تراپی و ویتامین تراپی حتما انجام شود.

کلینیک های مجاز تکنیک STU کاشت مو

اگر به کلینک های مجاز  رفتید، توجه کنید که کلیه وسایل و هندیس ها یک بار مصرف بوده و همگی استریل و در اتاق VIP انجام شود.

کاشت مو دیوید بکهام

حتما بخوانید: ۴۰ نکته مهم برای آشنایی با رنگ مو موقت و دائمی ایرانی و خارجی

آنچه پیش از کاشت مو باید بدانیم

کاشت مو هم  مثل  هر درمان دیگر، نیاز به مقدمه دارد و شرایط آن باید رعایت شود. پیش از کاشت مو ، بیمار باید به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کند و معاینه دقیق شود. رژیم غذایی، سابقه ژنتیکی و خانوادگی و استرس و خیلی مسايل دیگر باید در فاز معاینه، مورد بحث و بررسی قرار بگیرد. برگزاری جلسه بین پزشک و بیمار اهمیت زیادی دارد. بیمار باید پرونده پزشکی خود از سابقه خانوادگی تا دارو هایی که مصرف می کند را در اختیار متخصص قرار دهد و انتظارت خود را از کاشت مو در اختیار متخصص قرار دهد.

متخصص پوست و مو و کاشت مو هنرمندان

برای کسانی که به  صورت قطعی به دنبال کاشت مو هستند، پرهیز از مشروبات الکی و سیگار می بایست در دستور کار جدی قرار  بگیرد. دوری از استرس و تنش های مختلف، حتما در فرآیند درمانی اهمیت داشته  و باید رعایت شود. عدم استفاده  از قرص ها متادون، ماینوکسیدیل و قرص های ممنوعه در فرآیند آن باید در نظر گرفته و حداقل ۱۰ روز پیش از فرآیند کاشت مو ، مصرف آن قطع شود. البته مصرف  نوشیدنی های گاز دار شیرین تاثیر  چندانی  در این فرآیند نداشته، اگر چه از نظر سلامت پوست و بهداشت دهان و دندان و تحلیل مفاصل، بهتر است از این رژیم غذایی به صورت کامل پرهیز  شود.

عکس کاشت مو از پشت سر

بهتر است روش کاشت مو با مشورت پزشک باشد. گاها مشاهده می شود که بیمار روشی را انتخاب می کند که نه از نظر هزینه  و نه از نظر زمان و نه از نظر تطبیق شرایط با وضعیت جسمی، تناسبی نداشته  و جز اتلاف وقت و هزینه، اثربخشی قابل ملاحظه ای را به ارمغان نمی آورد.

فرآیند کاشت مو چگونه است؟ در تصویر

فرآیند کاشت مو چگونه است؟

فرآیند کاشت مو به این گونه  است که با هر تکنیکی که انجام می شود، از ناحیه رشد تار مو (مناطق پر پشت) بخشی از مو برداشته می شود و سپس زیر میکروسکوپ های قوی در ناحیه ای که دچار ریزش شده است کاشته می شود. سپس با مراقبت های دوره ای که پزشک تجویز می کند، دوره نقاهت طی می شود و حدود ۱ سال بعد نتیجه لازم حاصل می شود. روش های سنتی، بعضا کم  هزینه اما طولانی تر و خستگی بیش تری دارد اما درد و خستگی در روش های مدرن کاشت مو به طور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.

تار مو (مناطق پر پشت) در کاشت مو

آشنایی با روش BHT در کاشت مو

یکی  از روش های کاشت مو ، تکنیک بی اچ تی است که برای ان دسته  از بیمارانی که تمایل به کاشت مو داشته اما از بانک مو خوبی  برخوردار نیستند قابل استفاده خواهد بود. در این تکنیک، برای تکمیل بانک مو، از تار های زیر ریش و تار مو سینه استفاده می شود که از نظر علمی، روش مکملی خوبی به نظر  می رسد.

روش BHT در کاشت مو

آشنایی با روش SUT در کاشت مو

یکی از روش های مدرن کاشت مو ، روش SUT است که از جدید ترین  روش های کاشت مو مردان به شمار می رود. مزایای زیادی به نسبت روش  های رایج و سنتی داشته و به نظر  می رسد استقبال از این روش در داخل کشور به طرز قابل ملاحظه ای افزایش یافته است. در این تکنیک، تا ۱۴ هزار تار مو در یک جلسه پیوند زده می شود و این به شرطی است که فرد دارای بانک مو خوبی باشد.

در این روش، نیاز  به برش و جراحی نبوده و در محل دهنده و گیرنده مو، جای زخمی ایجاد نمی شود و بیمار نیز دردی حس نمی کند. روش کار به صورت خلاصه به این صورت است:

  • واحد های فولیکولی تار های مو و گرفت ها توسط ابزار های ظریفی از پشت سر فرد برداشته می شود.
  • به منظور جلوگیری از آسیب و استفاده اثر بخش از گرفت ها در فرآیند درمان، أن ها توسط روش هایی فریز می شوند.
  • تیم پزشکی از گرفت های فریز شده با ایجاد حفره هایی در ناحیه گیرنده مو، آن ها را می کارند.
  • به منظور کاهش درد ناحیه پوست سر بیمار، بی حس موضعی انجام می شود تا دردی حس نشود.
  • خط رویش مو طراحی می شود و پیش از آن با بیمار در این باره کادر درمانی صحبت کرده و توافق می کنند تا کاشت بسیار طبیعی به نظر برسد.

در این تکنیک، مو ها کاملا دائمی بوده و ریزش را تجربه نمی کند و بانک مو از تار های پشت سر است. در تکنیک کاشت مو سوت، خط بخیه و جای اسکار باقی نمی ماند و ربطی به روش سیفر (SAFER)  ندارد.

آشنایی با روش کاشت مو به شیوه  FUE

کاشت مو به شیوه FUE هم چون روش SUT، روش نوین و مدرن است که در کلینیک های مجاز در دستور کار قرار گرفته  است. در این روش نیز هم چون شیوه کاشت مو به سبک SUT، از واحد های فولیکولی حاوی گرفت ها برای کاشت مو استفاده شده و بدون بیهوشی و جراحی تهاجمی، فرآیند درمانی انجام می شود و نیاز به بی حسی موضعی است. دوره نقاهت خاصی بیمار ندارد و پس از کاشت مو می تواند به کارهای روزانه  بپردازد.  البته پرهیز از ورزش  های سنگین و عدم قرار گیری در محیط های آلوده و پر تنش باید در دستور کار باشد.

مراقبت های پس از کاشت مو

  • پس از این عمل، سعی کنید تا ۱ هفته از ورزش های بدنسازی اجتناب کنید.
  • پس از انجام آن، سعی کنید تا مدتی از مکمل های غذایی بدنسازی استفاده نکنید.
  • پس از این فرآیند، سعی کنید تا شامپو مورد استفاده شما با تجویز و تایید پزشک باشد.
  • پس توجه داشته باشید که حتما شست و شوی ناحیه کاشته شده تا ۱۵ روز، آرام باشد.
  • اگر با ریزشی در منطقه کاشته شده مواجه شدید، حتما به پزشک خود مراجعه کنید.
  • پس از انجام HAIR TRANSPLANT سعی کنید رژیم غذایی سالم را در پی گرفته و از سیگار و الکل دوری کنید.

۴۰ نکته مهم برای کاشت مو

  • هیچ مرکز آرایشی و پیرایشی مردانه و زنانه در ۳۱ استان کشور، مجوز این کار تخصصی را ندارد.
  • کلینیک های فعال در این حوزه می بایست مجوز وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی داشته و پیش از مراجعه به این مراکز، نسبت به راستی آزمایی مجوز و تاریخ اعتبار آن، اطلاع لازم کسب  کنید.
  • با توجه به روند فزاینده فعالیت کلینیک های غیر مجاز تکثیر مو مردانه، مراقب آسیب های پوستی باشید.
  • ترمیم مو مردانه در آرایش گاه های مردانه، با کاشت و تکثیر مو و لیزر که باید زیر نظر پزشک متخصص پوست و مو انجام شود متفاوت است و قیمت و شرایط  انجام آن نیز فرق می کند.
  • به پزشک متخصص پوست و مو برای بررسی استحکام تار های مو و توصیه و تجویز پزشکی، اعتماد کنید و نه آرایشگرها و تبلیغات کانال های تلگرامی و اینستاگرامی.

نکات خیلی مهم برای کاشت مو

  • اگر علاقمند به انجام این کار هستید، تصمیم گیری نهایی را با کمک پزشک متخصص پوست و مو انجام دهید. اگر در این زمینه به موفقیتی دست پیدا نکردید، حتما با روانشناس مجرب مشورت کنید.
  • یکی از مهم ترین وظیفه پزشکان پوست و مو، از بین بردن تصورات غیر منطقی و انتظارات وااهی از کاشت مو است که این عمل با معاینه خوب و با حوصله انجام می گیرد.
  • از نظر زیبایی شناسی، خط موی جلو سر که همان تراکم موی سنین جوانی است را نباید در مناطق طاس سر ایجاد کرد.
  • اگر طاس هستید، HAIR TRANSPLANT جنبه درمانی ندارد و با انجام این کار، موی جدیدی ایجاد نمی شود. بلکه فقط در جریان آن با جابجایی مو ها از نواحی پر پشت سر به مناطق طاس و سپس چیدن هنرمندانه آن ها ، از عبور نور در سطح پوست سر ممانعت شده و از میزان کم پشتی  مو ها کاشته می شود. اما هیچ وقت به حالت قبل باز نمی گردد.

هزار عکس و ویدیو از تجارب عالی کاربران اینستاگرام در هشتگ کاشت مو

(بیش از ۲۰۰ هزار عکس و ویدیو از تجارب عالی کاربران  اینستاگرام در حوزه  کاشت مو را در این هشتگ مشاهده کنید)

  • نتیجه نهایی این عمل زیبایی، حدود ۹ تا ۱۲ ماه پس از کاشت مو قابل رویت است و بستگی به سن و جنس افراد، این بازه زمانی با تلورانسی همراه می شود. بنابراین سعی کنید قبل از این مدت، از قضاوت پرهیز کنید.
  • حس اعتماد بیمار به پزشک متخصص پوست و مو در نتیجه نهایی موثر است. هم چنین انگیزه و تصورات منطقی بیمار، او را در بهبود فرآیند درمانی یاری می کند.
  • پیش از فرآیند مورد نظر در آینده، در فاز معاینه و مشاوره با پزشکان در کلینیک های مجاز پوست و مو، همواره از پزشک بخواهید تا تصاویر نتایج فعالیت های قبلی خود را به شما نشان دهد.
  • معمولا نشاندن تار مو روی جاهایی که کم پشت شده است، برای افرادی که بین ۲۰ تا ۲۵ سال هستند توصیه  نمی شود زیرا تار مو این افراد ریزشی بوده و اصولا باید پس از ریزش کامل نسبت به کاشت مو دقیق انجام شود. استفاده از PRP  و مزو تراپی و ویتامین درمانی برای افزایش  رشد مو افرادی که زیر بیست سال هستند توصیه  می شود.
  • نکته ای که باید توجه داشته باشید آن که تکنیک SUT با روش SAFER  و روش FUE  متفاوت است و این روش ها با هم ارتباطی ندارند.

روش نوین و مدرن و محبوب SUT برای کاشت مو

  • اگر از روش نوین و مدرن و محبوب SUT استفاده کنید، معمولا با خط رویش طبیعی مواجه می شوید که هندسه خوبی را به ارمغان می آورد. اما در روش های سنتی شاهد خط رویش مصنوعی بوده که منظم  نیست.
  • اصلا انتظار نداشته باشید که نتیجه فرآیند کاشت مو در شما با دوست شما یکسان باشد.
  • مهم ترین نکته در این فرآیند ، کیفیت بانک مو و روش کاشت مو است.
  • اگر سن شما بین بیست و پنج تا شصت و پنج سال است، در بازه سنی خوبی برای کاشت مو هستید.
  • اگر مو سفید دارید نیز می توانید از فرآیند کاشت مو زیر نظر پزشک استفاده کنید.
  • تکنیک های کاشت مو فرقی بین بانوان و آقایان ندارد.
  • برای این که با ریزش مو مواجه نشوید، از فست فود و نوشیدنی های گاز دار دوری کنید.
  • برای این که مو های کاشته شده از بین نرود، از محکم کردن آن پرهیز کنید.
  • میران انعظاف پذیری پوست تاحیه اهدا کننده در پشت سر و تراکم مو ها در آن منطقه در کیفیت کاشت مو تاثیر گذار است.

(عمل BHT) تصویری از عمل کاشت مو

(عمل BHT)

  • اگر در تبلیغی مشاهده کردید که رقم های عجیب وغریبی در هر جلسه توصیه می شود، توجه نکنید.
  • واکنش بدن افراد به این فرآیند اهمیت زیادی در فرآیند درمان دارد. احتمالا موفقیت هیچ فرآیند درمانی ۱۰۰ درصد نیست و احتمال خطا نیز وجود دارد.
  • روش تزریق خونی و سانتریفوژ که در PRP انجام می شود، پلاکت خون را در پوست سر بیمار تزریق می کنند که باعث توقف در ریزش مو می شود.
  • استفاده از سلول های بنیادی برای کاشت مو ، موضوعی جدید است که باید با نظر پزشک و بررسی اطلاعات پژوهشگاه سلول های بنیادی رویان صورت بگیرد.

تراشیدن موی سر برای کاشت مو

  • اگر میخواهید مو ها تراشیده نشود، از روش FUT استفاده کنید.
  • اگر مقدار تار مو کمی نیا زدارید، روش FIT مناسب خواهد بود.
  • اگر جلو سر شما خالی است و خط موی جلو سر نیز وجود ندارد، روش FUT مناسب خواهد بود.
  • روش FIT از روش FUT طولانی تر است.

امیدواریم این گزارش توانسته باشد شما را با آنچه در حوزه کاشت مو نیاز دارید، آگاه کند.

به نظر شما بهترین روش کاشت مو در آقایان و بانوان کدام است؟

  • آیا با عوارض آن آشنا هستید؟
  • آیا می دانید تکنیک SUT با FUT چقدر تفاوت قیمتی دارد؟
  • آیا به دنبال بهترین کلینیک کاشت مو در شهر محل سکونت هستید؟
  • آیا می دانید سلبریتی های سینمای ایران از کدام مرکز کاشت مو استفاده می کنند؟
  • آیا با شیوه های کاشت مو برای پیشانی های بلند آشنا هستید؟
  • آیا می دانید چگونه می توان کاشت مو را بدون تراشیدن سر انجام داد؟
  • آیا با روش تکثیری آشنا هستید؟
  • آیا می دانید در کدام کلینک های تهران و تبریز و اصفهان و شیراز، کاشت مو با STREM CELL انجام می شود؟
  • آیا می خواهید در دوره های کوتاه مدت آرایشگری و ترمیم پوست و مو در کالج های مد اروپا شرکت کنید؟

با کارشناسان لوکس تهران در ارتباط باشید.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

0 Comments

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا