استایل و مد آقایان

جنتلمن های تاکسیدو پوش حتما بخوانند !

کت شلوار رسمي تاکسيدو

راهنمای خرید و پوشیدن کت و شلوار تاکسیدو

تاکسیدو ( TUXEDO ) از جمله متداول ترین و محبوب ترین پوشش آقایان شیک پوش است که معمولا در مراسم رسمی پوشیده می شود و به همین خاطر، تاکسیدو را باید با کت و شلوار معمولی و کت و شلوار تک متفاوت دانست. تفاوت های ظاهری و پنهانی بین کت و شلوار و تاکسیدو وجود دارد که تلاش شده است در این گفتار ارائه شود.

گزارش امروز سرویس مد گردی مجله تخصصی مد و سبک زندگی لوکس تهران شما را با ۴۰ مدل شیک و جدید تاکسیدو و نکات مهم در پوشیدن و انتخاب تاکسیدو آشنا می کند. اگر شما هم از جنتلمن های شیک پوش ایرانی  هستید و تجارب خوبی در استفاده و انتخاب این طرح دارید، نظرات و دیدگاه های خود را از طریق کامنت یا کانال های لوکس تهران در شبکه های اجتماعی در اختیار ما قرار دهید تا در تولید گزارش های بعدی  لحاظ کنیم.

با تاکسیدو گردی امروز ما همراه باشید.

حتما بخوانید: ۷۰ مدل  کت و شلوار شیک و مجلسی مردانه

فرق تاکسیدو با کت و شلوار چیست؟

فرق تاکسیدو با کت و شلوار چیست؟

این سوالی است که در ذهن اکثر مردان شیک پوش و کسانی که دنبال مد جدید هستند در هنگام مواجه شدن با کلمه تاکسیدو می پرسند. فرق تاکسیدو (TUXEDO) با کت و شلوار (SUITS) چیست؟ تفاوت از جنس پارچه است یا نوع دوخت و دوز و شیوه برش پارچه یا طراحی استایل؟ چه نوع تاکسیدو هایی برای مردان بلند قد مناسب است؟ کوتاه قد ها هم از چه یقه هایی استفاده کنند؟ بهترین مزون برای سفارش این مدل کت و شلوار در ۳۱ استان کشور کدام است؟

حتما بخوانید : اصول پوشیدن کت و شلوار به سبک وکیل جذاب سریال کت و شلوار ها

المان هایی که در لباس تاکسیدو

(المان هایی که در لباس تاکسیدو هست را در این عکس مشاهده می کنید که با کت و شلوار معمولی متفاوت است. تفاوت اصلی کت و شلوار با تاکسیدو این است که در تاکسیدو از یقه  ابریشمی بعضا  استفاده می شود و دکمه ها  نیز پلاستیکی  نیست)

( تاکسیدو معمولا با اکسسوری و گل سینه ترکیب جذابی دارد. )

( تاکسیدو معمولا با اکسسوری و گل سینه ترکیب جذابی دارد. )

آمریکایی ها، به کت و شلوار خیلی رسمی تاکسیدو می گویند که معمولا با پاپیون ست می شود. اما انگلیسی ها به تاکسیدو ، پوشش مجلسی یا DINNER STYLE اطلاق می کنند که برای مهمانی های شبانه و مراسم عصرانه  از آن استفاده می کنند و قطعا یک پوشش رسمی محسوب می شود.

(دور سینه را پیش از خرید در نظر بگیرید) برای تاکسیدو

(دور سینه  را پیش از خرید در نظر بگیرید)

 تاکسیدو یا پوشش مجلسی به قول انگلیسی  ها، از دو یا سه بخش تعیین شده و با ساتین (SATIN) یا لاپل ژاکت (Jcket’s  lapel) شناخه می شود. تاکسیدو ها که سابقه آن به اواخر قرن هجدهم بر می گردد و به نوعی، کد لباس پوشیدن غیر رسمی غربی به شمار می آید، همواره مشکی، آبی تیره یا سفید و با پیراهنی متضاد با رنگ کت ست می شود.  پاپیون های رنگارنگ نیز برای تکمیل ست استفاده می شود.

فاوت های ظاهری کت و شلوار و تاکسیدو

( تفاوت های ظاهری کت و شلوار و تاکسیدو را می توانید در عکس بالا تا حدودی مشاهده کنید)

لباس مردانه شب یا dinner  jacket  از اواخر قرن هجدهم میلادی در بریتانیا باب شد و در سال ۱۸۸۹ میلادی در ایالات متحده نیز به عنوان لباس رسمی مردان لاکچری  گرد آن دوران استفاده شد. دردهه شصت قرن بیستم میلادی، به طور فراگیری در آمریکا با ژاکت های سفید و رنگارنگ مورد استفاده قرار گرفت. گفته می شود که تاکسیدو ، به نوعی برگرفته از TUXEDO PARK  در منطقه HUDSON VALLEY بوده که نخبگان نیویورکی در آن جمع می شدند و استایل آن ها شبیه چیزی است که امروز تاکسیدو گفته می شود.

(وقتی کت و شلوار با تاکسیدو متفاوت می شود)

(وقتی کت و شلوار با تاکسیدو متفاوت می شود)

تاکسیدو همیشه با پاپیون به عنوان یک اکسسوری جذاب و هیجان انگیز که خیره کنندگی خوبی در نگاه اول در ذهن بیننده ایجاد می کند، همراه بوده است. برای دوخت تاکسیدو ، همان طور که گفتیم از ساتن در برگردان یقه (بعضا از ابریشم یا SILK هم استفاده می شود) و دوخت جیب ها و هم چنین به صورت نواری بلند و ممتد از درز کنار شلوار تا پایین بهره می گیرند. اما همان طور که می دانید، در کت و شلوار های  مرسوم، چنین ساتنی  کاربرد ندارد و دکمه ها هم  پلاستیکی است. در حالی که در تاکسیدو معمولا چنس دکمه ها پلاستیکی نیست.

 خرید تاکسیدو ، به کیفیت دوخت و ساتن

(در هنگام خرید تاکسیدو ، به کیفیت دوخت و ساتن و هم چنین اندازه بودن آن با درشتی و کوتاهی و بلندی اندام خود توجه کنید)

البته تاکسیدو هایی که در چند دهه اخیر طراحی و تولید می شود، از ساتن کم تر استفاده می شود و کاربرد آن در  سطح نوار باریک کنار درز یقه و درز کناره های شلوار است. پس اگر می خواهید تفاوت عمده تاکسیدو با کت و شلوار را بدانید، باید به موضوع SATIN  توجه کنید.

همان طور که در تصاویر مشاهده می کنید، تفاوت های ظاهری بین تاکسید و کت و شلوار بسیار نیست. گاها TUXIDO با پاپیون ست می شود،‌ اما خوب کت و شلوار را می توان  به تناسب رنگ و طرح، با کراوات های مختلف ست کرد. معمولا با تاکسیدو ، جلیقه ست نمی شود یا اگر استفاده شود،‌ جلیقه کوتاه بوده و کمربند ساتن دار، اکسسوری مرسوم  تاکسیدو به شمار  می رود.

(WHITE DINNER JACKET)

(WHITE  DINNER  JACKET)

(تروپیکال تاکسیدو را در این عکس می بینید)

(تروپیکال  تاکسیدو را در این عکس می بینید)

در TUXIDO، استثنائاتی هم وجود دارد که بیش تر به تغییر روندها در طراحی مد و لباس و تغییر سلایق باز می  گردد. در تاکسیدو های کلاسیک و مدرن امروزی، بعضا از ساتن استفاده نمی شود و شاید ترکیبی از رنگ بندی سیاه و مشکی هستیم که تاکسیدو TROPICAL BLACK نامیده می شود. همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، پیراهن یقه دار  سفید، اکسسوری مشکی با شلوار همرنگ که با کتی سفید رنگ ست شده است، تروپیکال تاکسیدو را تشکیل می دهد. در این نوع TUXEDO، آن چه اهمیت دارد، تک دکمه  بودن کت سفید رنگ و یقه آرشالی بودن آن است. جنس پارچه یقه  و جیب با پارچه کت نیز باید هم راستا باشد تا تفاوت پارچه و طرح احساس  نشود.

( دیوید بکهام در کنار همسرش با TOPICAL BLACK TIE را مشاهده می کنید)

( دیوید بکهام در کنار همسرش با TOPICAL BLACK TIE را مشاهده می کنید)

رنگ  این سبک کت شلوار تاثیر زیادی در  استفاده یا عدم استفاده از  ساتن دارد. به  گونه  ای که در تاکسیدو هایی که رنگ نوک مدادی  یا خاکستری  و به قولی از تناژ های تیره  سود می برند، از  ترکیب ساتن استفاده می شود. هر  چقدر رنگ این سبک کت شلوار رسمی روشن باشد  مثلا زرد و آبی تیره و قهوه ای روشن، معمولا از  ساتن استفاده نمی شود و این یک قاعده  کلی  و قطعی نیست.

تفاوت مهم بین تاکسیدو و کت و شلوار

اگر می خواهید تفاوت مهم بین تاکسیدو و کت و شلوار را بدانید آن است که بعید است در استایل های روزانه برای  اداره و مهمانی های عمومی و مراسمات شهری، افرادی  را مشاهده کنید که TUXEDO به تن دارند.  در واقع تاکسیدو ، گزینه  شیک پوش ها و جنتلمن ها در  ایونت های خاص است و عادت اجتماعی محسوب نمی شود. پوشش  خاص برای مراسم خاص،‌ همان تاکسیدو است. اگر مراسم عروسی در پیش دارید یا جشن نامزدی دارید یا می خواهید در  یکی از متفاوت ترین جشن ها و ایونت های زندگی خود شرکت کنید، بهترین گزینه برای فوتوشوت های رویایی، تیپ مخصوص جنتلمن های خوش تیپ یعنی فعطثیخ است.

(روی سر آستین ها در این کت شلوار رسمی ، ساتن

(روی سر آستین ها در  این کت شلوار رسمی ، ساتن به کار رفته  که ترکیبی متفاوت را ایجاد کرده  است.  همان طور که مشاهده می  کنید، پیراهن سفید رنگ، پاپیون مشکی و کفش مشکی، بخش  جدایی ناپذیر  از استایل را تشکیل می دهد)

(استایل جذاب تام فورد و اینکه الزامی وجود ندارد که کت با شلوار هم رنگ باشد)

(استایل جذاب تام فورد و اینکه الزامی وجود ندارد که کت با شلوار هم رنگ باشد)

اصولی در پوشیدن تاکسیدو

در پوشیدن این لباس  هم مثل بر تن کردن هر  لباسی، باید اصولی را رعایت کنیم. مخصوصا که این لباس بسیار خاص و رسمی بوده و خیلی در  طول  هفته  یا ماه  توسط  افراد دیده  نمی شود و به همین خاطر، ‌جذابیت  ظاهری بسیاری  دارد و همین امر، حساسیت را دو چندان می کند.

این لباس، یک مد رسمی کلاسیک بوده و اغوا گرانه به نظر می رسد. اما باید هم چون کت و شلوار، متناسب با اندام شما طراحی و دوخته شود. کت این لباس، کمی تنگ تر از کت و شلوار معمولی است  اما نباید این تنگ بودن به قدری  باشد که درجه آزادی شما را سلب  کند. شما باید در این کت، فضای مناسب برای تحرک و نشست و برخواست را داشته باشید. درز حلقه  آستین ها مهم است تا جای درستی باشد و به خوبی دوخته شود. بلندی آستین نباید افراطی باشد و بهتر است تا مچ دست را بوشاند. بلندی کت باید روی باسن باشد و اگر خیلی بلند باشد، قامت شما را کوتاه نمایش می دهد.

اصولی در پوشیدن تاکسیدو

(شال، باید برای افرادی که علاقه ای به کمربند ندارند می  تواند به عنوان اکسسوری جذاب و متفاوت استفاده شود. البته بیشتر  گزینه  ای برای رژه سلبریتی ها در رد کارپت ها بوده است و خط وصل  پیراهن با شلوار  را ملایم تر  جلوه  می دهد)

یقه تاکسیدو ها

یقه تاکسیدو تاثیر  زیادی  در طراحی استایل شما دارد و گزینه  مهمی برای طراحی فاکتور های تیپ خوب استالیست ها به شمار می رود. پهنای یقه به عنوان مثال ، می توان باعث باریک و بلند به  نظر  رسیدن شما شود. یقه  باریک، شما را کشیده تر و لاغر تر نشان خواهد داد.

یقه تاکسیدو ها

  • یقه آرشال (shawl) که منحنی دار و زاویه  نداشته  و استایل رسمی است.

(یقه آرشال)

(یقه آرشال)

  • یقه انگلیسی (NOTCH) زاویه دار بوده و از کاربردی ترین  یقیه ها است.

(یقه انگلیسی)

(یقه انگلیسی)

  • یقه تیزی (PEAK) به  نوعی  فانتزی  تر از مدل های دو گانه فوق الذکر بوده و یقه بلیزر هم شناخته می شود.

(یقه peak که پهن تر از NOTCH LAPELS هستند که برای استایل های خیلی رسمی کاربرد دارد)

(یقه peak که پهن تر از NOTCH LAPELS هستند که  برای استایل  های خیلی رسمی کاربرد دارد)

(تصویری از کت شلوار های رسمی برای نامزدی WEDDING TUXEDO)

(تصویری از کت شلوار های رسمی برای نامزدی WEDDING TUXEDO)

شلوار تاکسیدو ها

شلوار ها هم باید تابع اصولی باشد. اول اندازه باشد.  دوم خوش دوخت باشد. سوم، تناسب رنگ با کت داشته باشد. چهارم، خیلی تنگ نباشد. چهارم، کمر  شلوار در استایل تاکسیدو نباید خیلی پایین تر از نام  شما باشد و بلندی فاق هم قابل توجه نباشد. کمر شلوار باید به گونه مناسب ست شود تا مرتب مجبور  به  تنظیم  کردنش نباشید. اندازه بلندی  شلوار هم  المان مهمی  است که باید رعایت شود. شلوار  هایی که بالای  قوزک پا است را فراموش کنید. مناسب  شلوار این مد نیست.

شلوار تاکسیدو ها

(رنگ  های متنوع)

صویری از جنس پارچه تاکسیدو

(تصویری از جنس پارچه که برای مصارف شما در زمان و مکان های مختلف  متفاوت است)

پیراهن تاکسیدو

معمولا سفید است، اگر چه باید تناسب رنگ و طرح مطلوب و فاخری با کت و شلوار داشته باشد. مخصوصا با پاپیون چون معمولا با TUXEDO، کراوات استفاده نمی شود. پیراهن های یقه پهن انتخاب خوبی  خواهد بود. دکمه های  سفید رنگ همیشه امکان ندارد و این بستگی به رنگ پیراهن شما دارد. همیشه در بخش یقه پیراهن خود، کمی  آزادی حرکت در نظر بگیرید که خیلی  خسته  کننده  نباشد.

پیراهن تاکسیدو

کفش استایل تاکسیدو

کفشی که برای این استایل در نظر می گیرید هم اهمیت زیادی دارد. در این گفتار، شاهد ده ها عکس تاکسیدو پوشی سلبریتی های جهان هستند. به  ندرت رنگ غیر  مشکی و رنگارنگ مشاهده می کنید!

کفش استایل تاکسیدو

(الگویی برای کفش چرمی مشکی طرح دار تاکسیدو )

(الگویی برای کفش  چرمی  مشکی طرح  دار  تاکسیدو )

کفش چرمی مشکی

کفش چرمی مشکی از نوع براق و درخشان را در نظر داشته باشید که با توجه به رسمیت مراسم از ان استفاده کنید و حتی المقدور گل میخ و اکسسوری  دار نباشد.

مدل کفش برای تاکسیدو

الگوهایی برای شلوار و کفش برای تاکسیدو

(الگوهایی برای شلوار ارائه شده است که همان طور که مشاهده می کنید، با کفش مشکی ست می شود)

همان طور که حتما با ما هم  عقیده هستید، انتخاب یک دست کت و شلوار شیک و مجلسی  تک رنگ، بسیار راحت تر از انتخاب  لباس  کژوال یا اسپرت است. ست کردن کت تک با شلوار و کفش، بسیار سخت  تر از پوشیدن یک کت و شلوار رسمی برای یک ایونت خاص خواهد بود. علت  هم در محدود بودن انتخاب شما است. هر اندازه انتخاب شما محدود باشد، گزینه  ها کمتر است و انتخاب آسان تر.

پوشت سفید رنگ ترکیب رنگ خوبی با پیراهن سفید دارد. پاپیون مشکی

(پوشت سفید رنگ ترکیب رنگ خوبی با پیراهن سفید دارد.  پاپیون مشکی هم  با کت رسمی ، ست خوبی دارد. این  فرد قد بلندی دارد و کت دو طرف  دکمه دار  استفاده کرده است. )

(کت آبی تیره که با پیراهن سفید رنگ و پوست همرنگ

(کت آبی تیره که با پیراهن سفید رنگ و پوست همرنگ ست شده است و انتخاب هوشمندانه  پاپیون مشکی و کفش مشکی، ترکیب جذابی را برای مردان قد بلند به ارمغان می آورد)

رنگ زرشکی یکی از رنگ های عالی خاص برای شیک پوش ها

(رنگ زرشکی یکی از رنگ های عالی خاص برای شیک پوش ها و مشکل پسند ها به شمار می رود. کت زرشکی با پیراهن سفید و پاپپیون همرنگ، ترکیبی جذاب را در این استایل تک دکمه به ارمغان آورده است)

اگر شما دنبال پوشیدن این سبک کت شلوار هستید، المان های پوشش شما زیاد نیست و محدود است. کت شلوار های رسمی که به  همراه پاپیون است، معمولا زیبا تر و شکیل تر بوده و شما گزینه های خوبی برای فاخر کردن استایل خواهید داشت. مدل های بال خفاشی و پروانه ای در ست کردن پاپیون با این مدل  را در نظر داشته باشید.

معمولا جنتلمن ها، از کفش آکسفورد برای  ست کردن استایل در تیپ های  تاکسیدو استفاده  می کنند. معمولا با این سبک کت شلوار های رسمی ، کفش  های رنگی پوشیده  نمی شود. اگر چه قانون کلی در این زمینه  وجود ندارد. جلیقه  مردانه کوتاه یا بلند در  تاکسیدو اهمیت دارد.  اگر جلیقه  مردانه شما خوب باشد، کمربند دیده  نمی شود و هدف از  این اکسسوری، همین  است. تاکسیدو ها با شلوار  مردانه  مشکی زیاد دیده می شود. جنس  یقه  کت باید هم  خوانی خوبی  با جتس پارچه  شلوار  داشته  باشد  تا ظاهر شما در هم  نشان داده  نشود.

انتخاب تاکسیدو های چند دکمه

(انتخاب تاکسیدو های چند دکمه به قامت شما بستگی دارد. هر چقدر  دکمه کمتر باشد، استایل شما کشیده  تر  و تیپ شما رسمی تر خواهد بود. تاکسیدو تک دکمه (SINGLE-BUTTON) محبوب ترین مدل این سبک های کت شلوار های رسمی به شمار می رود و سه دکه خیلی نادر  است)

(اکسسوری برای تکمیل استایل جنتلمن ها دکمه سر دست

(اکسسوری برای تکمیل استایل جنتلمن  ها مورد نیاز است)

(اکسسوری طلایی و مشکی به صورت دکمه، گزینه خوبی برای دیزاین تیپ عاشقان این مدل است)

(اکسسوری طلایی و مشکی به صورت دکمه، گزینه خوبی برای دیزاین تیپ عاشقان این مدل است)

(انواع پوشت برای این مدل شیک)

(انواع پوشت برای  این مدل شیک)

همواره آن را با پیراهن مردانه سفید ست کنید تا جذابیت استایل  بهتر نمایان شود. پیراهن تک رنگ را می  توان با تاکسیدو ست کرد و پیراهن های راه راه یا چهارخانه و گل دار و از این جور مدل ها، اصلا گزینه ای برای طراحی استایل محسوب نمی شود. پیراهن سفید یقه  فراک بهترین گزینه خواهد بود.

با این  تیپ، مثل هر  استایل شیک و مجلسی،‌ می توان اکسسوری های مختلفی را ست کرد که از آن جمله  می توان به پوشت، گل روی  یقه، ساعت مچی و دکمه  سرآستین سنگی یا فلزی اشاره  کرد.

(انتخاب انواع پیراهن برای تاکسیدو

(انتخاب پیراهن شما برای  این استایل، با هر پیراهنی فرق دارد. حتما با استالیست خود مشورت کنید)

حتما بخوانید: استایلیست کیست و چطور  استالیست  بشوید؟

همان طور که در عکس های این گفتار شاهد بودید، روی یقه ، پارچه براق دوخته می شود. سعی کنید تاکسیدو هایی انتخاب کنید که برش و دوخت این قسمت با کیفیت خوبی همراه شده باشد. هم  چنین برای  پوشیدن این سبک کت شلوار های رسمی ، حتی المقدور از جلیقه  استفاده کنید. احتمالا متوجه این منظور شده اید که TUXEDO را با کراوات نمی پوشند و به همین خاطر، بهتر است ست های پاپیون خود را گسترش دهید.

پاپیون تیرا با پیراهن سفید

پاپیون برای تاکسیدو

پاپیون خال خالی

کفش مشکی، گزینه اول جنتلمن های تاکسیدو پوش بوده و به فکر کفش های چرمی رنگی اصلا نباشید. اگر لاغر و قد بلندی دارید، توصیه می کنیم که حتی المقدور، از تاکسیدو های دو طرف دکمه دار استفاده کنید تا استایل شما کشیده نشان داده شود. اما اگر چاق و قد کوتاه هستید، تاکسیدو ها تک دکمه گزینه بهتری برای شما خواهد بود.

تاکسیدو های زرشکی  و رنگ های تیره  در کت واک مانکن ها در فشن ویک ها مشاهده می شود. اگر با اصطلاح SMOKING JACKET مواجه شدید، بدانید که کت تاکسیدو از نظر فرانسوی ها است.

تاکسیدو سفید در عکس بالا مشاهده می کنید که ترکیب رنگ خوبی با شلوار تیره

( تاکسیدو سفید در عکس بالا مشاهده می کنید که  ترکیب رنگ خوبی با شلوار تیره دارد که WHITE DINNER  JACKET است)

(تصویری از MID-NIGHT BLUX را در عکس بالا شاهد هستیم)

(تصویری از MID-NIGHT BLUX را در عکس بالا شاهد هستیم)

(عکسی از ROSE SHAWL COLLAR مشاهده می کنید)

(عکسی از ROSE SHAWL COLLAR مشاهده می کنید)

متفاوت ترین طرح های تاکسیدو

(از متفاوت ترین طرح های تاکسیدو که در این گفتار ارائه شد و استایلی برای مهمانی های خصوصی و غیر رسمی است که BLACK WATCH TARTAN نام دارد)

(در این عکس، طرح VELVET JACKET را شاهد هستیم)

(در این عکس، طرح VELVET JACKET  را شاهد هستیم)

انتخاب طرح  و رنگ این نوع لباس مردانه، نیاز به  سلیقه  و مهارت  دارد و بهتر است که زیر نظر یک استایلیست باشد چون گران است.

( تاکسیدو کلوین کلین (CALVIN KLEIN) با قیمت ۷۰۰ دلاری)

( تاکسیدو کلوین کلین (CALVIN KLEIN) با قیمت ۷۰۰ دلاری)

دنیای مد و لباس  و لاکچری گردی  را هر روز با لوکس تهران دنبال کنید.

راهنمای و تعریف تاکسیدو

(در انتخاب های  خود اول استایل و رنگ را در نظر بگیرید)

(انتخاب اکسسوری هم نیاز به مشورت دارد) برای تاکسیدو

(انتخاب اکسسوری هم  نیاز به مشورت دارد)

حتما بخوانید: بهترین اکسسوری برای تیپ های مردانه

به نظر شما جذاب  ترین طرح تاکسیدو کدام است و چه رنگی؟

  • آیا در جستجوی مزون لوکس برای سفارش این سبک کت شلوار های رسمی مردانه هستید؟
  • آیا می دانید سلبریتی های سینمای ایران چه کت شلوار های رسمی بر تن کرده  اند؟
  • آیا محبوب ترین یقه تاکسیدو های سلبریتی های هالیوود را می دانید؟
  • آیا برند کت شلوار های رسمی مورد علاقه جورج کلونی و دیوید بکهام را می دانید؟
  • آیا می دانید چرا لئوناردو دی کاپریو، تاکسیدو بر تن نمی کند؟
  • آیا می دانید چگونه می توان نسبت به  دوخت این سبک کت شلوار رسمی اقدام کرد؟
  • آیا جدید ترین طرح های تاکسیدو سال ۲۰۱۹ را می دانید؟
  • آیا رنگ برتر این سبک کت شلوار های رسمی در سال ۲۰۱۹ را می دانید؟

با مشاوران لوکس تهران تماس بگیرید

تاکسیدو اوباما

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا