تکنولوژی و دیجیتال

مد گردی با غول های کارآفرینی دیجیتالی : از گیتس تا زوکربرگ

کارآفرينان خوش پوش

مد گردی با کارآفرینان عرصه دیجیتالی

بزرگان کارآفرینی جهان در قرن بیستم را غول های خودروساز و لوازم الکترونیکی و مواد غذایی و شوینده تشکیل ندادند. غول  های اقتصاد جهان در قرن بیستم را انقلاب دات کام ها هدایت کردند. غول هایی که میلیونرهای زیر ۳۰ سال را به جهان معرفی کردند و انقلاب فناوری اطلاعات و ارتباطات، دهکده جهانی مک لوهانی را برای انسان ها به ارمغان آورد. امروزه با گوشی اپل و اینترنت و جادوی لری پیج در گوگل، هر کسی میتواند ادعا کند که مرکز جهان است. این روزها، با جادوی اپ نویسی، شاهد میلیونرهای جوانی هستیم که نه مثل پاریس هیلتون، ثروت افسانه ای دارند و نه مثل وارن بافت، سرمایه گذاری سنتی وال استریت هستند. آنها، فقط ایده های خلاقانه فناورانه دارند و بس.

کارآفرینی دیجیتالی (digital entrepreneurship) و استارت آپ ها (startup) در حال ایجاد انقلابی در انقلاب هستند که قرن بیست و یکم را دستخوش تغییرات عظیمی کرده است و سبک زندگی دیجیتالی، تنها مشتی نمونه خروار این انقلاب شگرف و ژرف است. کراد فاندر ها (منبع یاب ها) و فریلنسرها (دور کارها)، واقعیتی در اقتصاد دیجیتالی امروز جهان هستند که تجارت الکترونیک، همه قواعد بازی اقتصاد سنتی قرن بیستمی را که ترامپ ها، نماد آن هستند بر هم زده است و نسلی میلیونر از جوان های کم سن و سال را به دنیا معرفی کرده است.

در عصر فناوری اطلاعات، آن چه بیش از همه در میان بازیگران عصر دیجیتال، جالب  توجه است و برای رسانه ای تخصصی به نام لوکس تهران، جذابیت زیادی دارد، مقوله مد و لباس و استایل شناسی رهبران عصر اینترنت است که همه در یک ویژگی مشترک، شاخص هستند و آنهم ساده پوشی و ساده زیستی.

حتما بخوانید : درس های طلایی از موفق ترین زنان کارآفرین جهان

(تیپ ساده موسسان گوگل در کنار CEO خوش نام این شرکت)

(تیپ ساده موسسان گوگل در  کنار CEO  خوش نام این شرکت)

تیپ ساده رهبران گوگل و مدیرعامل

(تیپ ساده رهبران گوگل و مدیرعامل این شرکت دکتر اشمیت  در  کنارماریسا مایر، بانوی کارآفرین سیلیکون ولی)

(لری الیسون رهبر اوراکل در کنار بردلی کوپر)

(لری الیسون  رهبر اوراکل در کنار  بردلی کوپر)

بر خلاف بزرگان وال استریت و صاحبان شرکت های عظیم ساختمانی و صنعتی و تجاری و سرمایه گذاری  و حتی رهبران خانه های مد و لباس لوکس و مجلل که همواره برندهای صاحب نام لباس و ساعت و کیف و کفش را بر تن می کنند، بازیگران مهم  عصر دیجیتال، از استیو جابز فقید گرفته  تا بیل گیتس و تیم کوک و لری پیج و دیگران، استایل های ساده داشته و زندگی ساده و غیر مجللی را تجربه  می کنند و شاهد خودروهای چند میلیون دلاری  و خانه های مجلل مثل جنیفر لوپز و تیلور سویفت و مدونا و دیگران نیستیم!

رازهای شیک پوشی و ساده پوشی بزرگان عصر اینترنت و کارآفرینان

گزارش  امروز سرویس مد گردی مجله تخصصی مد و سبک زندگی لوکس تهران، در گزارش امروز خود شما را با رازهای شیک پوشی و ساده پوشی بزرگان عصر اینترنت و کارآفرینان این حوزه آشنا می کند که می تواند الهامی برای علاقمندان به طراحی استایل به سبک غول های فناوری اطلاعات جهان باشد.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: رازهای ساده پوشی استیو جابز فقید

 تغییر روند مد و لباس جهان در قرن ۲۱

اگر تا ۲ دهه پیش، لباس و استایل در کسب  و کارهای تجاری لوکس و غیر  لوکس، کت و شلوار و برندهای مجلل بود و استایل مدیران و رهبران کمپانی ها، تاثیر زیادی  در معرفی و مطرح شدن آنها در کسب و کار و میان رقبا می کرد، امروزه در قرن بیست و یکم، آنچه از نگاه مشتریان هوشمند، تاثیر زیادی ندارد، نوع لباس و پوشش مدیران  و کارمندان و رهبران  کمپانی ها به شمار می رود. نحوه  تیپ و استایل غول های فناوری اطلاعات جهان  از بیل گیتس و استیو جابز تا پل آلن و لری پیج نشان می دهد که همانطور که روند کسب و کار سنتی به  دیجیتال تغییر کرده، بلکه روند و جریان  مد گرایی میان کارآفرینان و میلیونر های اکثرا جوان هزاره سوم نیز با سابق، تقاوت زیادی دارد.

ساده پوشی، روندی است که در استایل شناسی کارآفرینان جهان می توان هر روز مشاهده کرد. حتی برخی از آنها مثل گیتس و وارن بافت، سرمایه زیادی  برای فرزندان خود به جا نمی گذارند و اکثر دارایی افسانه ای خود را وقف عام می کنند. واقعا چرا هیچ گاه گیتس را با ساعت چند میلیون دلاری یا لری پیج را با خودرو مجلل و یا زوکربرگ را با پورشه های افسانه ای مشاهده نکردیم؟ چرا جابز میلیاردر، با کتانی نیو بالانس و پیراهن یقه ۳ سانتی معمولی، از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۱ میلادی روبروی رسانه ها،  از محصولات عظیمش رونمایی می کرد؟

به نظر  می رسد که دنیا فرق کرده است  و این فرق  را باید قبول کرد و احساس کرد  و با خط کش های قرن بیستمی، به استقبال قرن بیست و یکم نرفت. یکی  از این فرق ها آن است که میلیونرهای کم سن و سال در حال رشد کردن هستند و آنچه برایشان اهمیت ندارد، کت و شلوارهای برند و لوکس و فوتوشوت های آنچنانی است! البته  نه برای همه! اما برای خیلی ها.

حتما بخوانید: ۷۰ عکس از کت و شلوارهای شیک و مجلسی  مردانه

مد گردی با استیو جابز

قبلا در گفتاری به بررسی  مد و لباس استیو جابز فقید، موسس و رهبر غول فناوری اطلاعات جهان یعتی apple اشاره کردیم. جابز  را همه با کتانی و پیراهن مشکی و شلوار جین طوسی یا آبی می شناسند. این همه تیپ آقای میلیاردر است. کسی  که در سال ۲۰۱۱ میلادی، یکی از میلیاردهای عصر فناوری اطلاعات بود اما در سن ۵۶ سالگی، سرطان لوز المعده او را امان نداد و جهان، خیلی زود یکی از بزرگان عصر دیجیتال را از دست داد.

مد گردی با استیو جابز

آنچه امروز و آیندگان در برابر قهرمان کارآفرینی  دیجیتالی جهان خواهد گفت، علاوه بر نبوغ و پشتکارش، ساده زیستی و ساده پوشی آقای استیو است که هم چون آی فون و آی پد و آی  مک، امضا استیو شد. خیلی ها دوست دارند از سبک لباس پوشیدن استیو، الگو برداری کنند. سبکی ساده  تر از آن چیزی که فکرش را بکنید. بسیار  ساده. ساده تر از ساده.  او مثل رهبر IKEA سوئد، از  مغاره های دست دوم خرید  می کرد و اصلا وقت گران بهای خود را صرف لاکچری گردی در مزون های لوکس نیویورک و ۵TH AVENUE نکرد!

ساده زیستی و ساده پوشی آقای استیو در کنار بیل گیتس

البته برند STEVE JOBS اکنون در اختیار دو برادر ایتالیایی است که این نام را برای ثبت روی محصولات لباس خود انتخاب و برگزیده اند  و در دعوای حقوقی در برابر  اپل، برنده شدند.

برند ایتالیایی استیو جابز

شرکتی که محصولاتش، تعریف کلاس و استایل و مصداق پست مدرن بود، رهبری داشت ساده  با لباس  هایی که شاید ۳۰۰ دلار  هم قیمت  نداشت! آستین های بالا زده، شلواری بدون کمربند، کتانی  های ساده که بند آن خیلی معمولی بسته  می شد. این ظاهر ساده استیو جابز فقید، هم چون استایل درهم و برهم آلبرت انیشتن، از  غوغای  درونی خبر  می داد . .

تصویری از لابس مشکی و شلوار جین اقای استیو جابز

لباس یقه اسکی مشکی استیو جابز

استیو در روزگار جوانی،  یعنی  زمانی که بیل گیتس جوان به دفترش می آمد و با او کنفرانس خبری برگزار می کرد، عاشق کت و شلوار مد روز بود. اما آرام  آرام، همه چیز تبدیل به استایلی  شد که در تصاویر بالا مشاهده کردید.

مد گردی به روش مارک زوکربرگ و همسرش

مد گردی به روش مارک زوکربرگ و همسرش

خالق سرزمین دیحیتالی  فیس بوک و غول  شبکه های اجتماعی، کسی نیست جز دانش آموخته برنامه نویس خلاق هاروارد آمریکا که در سن  ۳۰ سالگی، به  فهرست میلیاردهای فوربس اضافه شد. مالک ۱ میلیارد دلاری اینستاگرام و واتس آپ، اکنون یکی از ساده  زیست ها و ساده پوش های میلیاردر قرن  بیست و یکم است که سرمایه اش، ده ها برابر ترامپ، رییس جمهور مد گرای فاسد ایالات متحده تخمین زده می شود.

زوکربرگ در کنار همسر چینی اش

(زوکربرگ در کنار  همسر چینی اش)

شیرینی پزی های زوکربرگ و همسرش

(شیرینی پزی های  زوکربرگ و همسرش)

تصویری از مارک زاکربرگ و همسرش

استایل های مارک زاکربرگ ر کنار همسرش

سویی شرت و پیراهنی مشکی و طوسی معمولی آستین کوتاه برند H&M سوئد و کفش نایکی

او از استیو، کمی خوش تیپ تر بود. اما الگوی او در طراحی استایل، خیلی تفاوتی با جابز نداشت. بعید است جز در مراسم رسمی و نامزدی زوکربرگ، وی را با کت و شلوار و کراوات لوکس مشاهده کنید. او حتی روبروی دوربین خبرگاران نیز استایل معمولی دارد حتی در کنار روسای جمهور و حتل بیل گیتس!

آیا فکر میکردید که جوانی میلیاردر را روی استیج های بزرگ و جلوی دوربین خبرنگاران، با سویی  شرت و پیراهنی  مشکی و طوسی معمولی آستین کوتاه برند H&M سوئد و کفش نایکی ارزان آمریکایی مشاهده کنید؟ این تیپ متداول رهبر فیس بوک است. لباسی که هم  برای کار و هم  پیاده روی و استایل خیابانی استفاده می کند.

مد گردی با کارآفرین سنگاپوری ؛ لیانگ

مد گردی با لیانگ

موسس  شرکت RAZER را می توان یکی دیگر از کارآفرینان عصر دیجیتال دانست که خوش  پوش و ساده پوش است. این گیمر حرفه  ای و طراح بازی  های رایانه  ای، خیلی ساده می پوشد. کارآفرین خلاق سنگاپوری ها، موسس شرکت طراحی نرم افزار و بازی  های رایانه ای ریزر که در چند سال اخیر پول خوبی به جیب زد. اما سادگی استایل را هم چون هم قطاران خود فراموش نکرده  است.

 استایل این کارآفرین آی تی سنگاپوری، شلوار جین تیره و تی شرت مشکی آستین کوتاه یقه هفت

همان طور  که در عکس بالا مشاهده می کنید، استایل این کارآفرین  آی تی سنگاپوری، شلوار  جین تیره  و تی شرت مشکی آستین کوتاه یقه هفت است که خیلی تفاوت زیادی  با تیپ زوکربرگ و جابز نمی کند. اگر سرمایه  او را بدانید، حتما متعجب خواهید شد!

مد گردی با ایلان ماسک

مد گردی با ایلان ماسک

جوان خوش پوش خوش  چهره ۱۸۱ سانتیمتری عصر فناوری، ایلان ماسک (ELON MUSK) است. کاشت  مو و کنار گذاشتن لباس های معمولی قبلی و ازدواج با TALULAH RILEY و JUSTINE MUSK در فاصله سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۶  سبب شد تا وی به جمع خوش تیپ های عصر فناوری بپیوندد. او دانش اموخته دانشگاه پنسیلوانیا بوده و شرکت تسلا را پایه گذاری کرد که تولید خودروهای الکترونیکی و گردشگری فضایی، بخشی از کسب و کارهای بلند پروازنه این جوان میلیونر محسوب می شود. اما در طراحی استایل و خرید لباس، جنون آمیز رفتار نمی کند. اندیشه های او را اینجا دنبال کنید.

ایلان ماسک (ELON MUSK)

ازدواج با TALULAH RILEY و JUSTINE MUSK

مد گردی با لری پیج

بنیانگذار جوان GOOGLE را باید یکی از ساده پوش های عصر دیجیتال  دانست که محصولی که در اواخر قرن بیستم به جهان عرضه کرد، آتش در خرمن عاشقان عصر فناوری و فناوری اطلاعات  انداخت و دنیا را متحول کرد. خیلی ها، گوگل را مترادف  اینترنت می دانند و جهان بدون گوگل را غیر ممکن می دانند! اما این جوان ده ها میلیارد دلاری، ساده تر از ان چیزی است که تصور می کنید. مادر و پدر، استاد ریاضیات و جای تعجب نیست که دانش آموخته استنفورد، به الگوریتم و تحلیل آن ها بیش از همه چیز علاقمند باشد تا به طراحی استایل!

مد گردی با لری پیج

اگر چه او را با کشتی های کروز و هواپیمای اختصاصی می بینیم اما در طراحی تیپ، ساده ساده است. تی شرت قرمز یا سبز با کت مشکی و جین و کتانی،  بخش جدایی ناپذیر  از استایل اوست. مهم  نیست در TED سخنرانی میکند یا در کنگره آمریکا یا در جمع دانش اموختگان HARVARD! برترین CEO  سال های اخیر، به  همه چیز توجه دارد جز FASHION DESIGN. حتی اگر چند خیابان با مزون های لوکس فاصله داشته باشد.

لری پیج در کنار همسر ش

غول ساده پوش مایکروسافت

بیل گیتس، همیشه ساده می پوشید و ساده پوش بوده و هست و به نظر می رسد همین رویه را امروزه که از مدیرعاملی شرکت خارج شده و با وران بافت و همسرش (ملیندا) مشغول فعالیت های نیکوکاری در آفریقا هست نیز ادامه  می دهد. عینک همیشگی و موهای غیر مرتب و کت و شلواری که با پیراهن خیلی تفاوت دارد. او از ۴۰ سال پیش تا به امروز همین خط سیر و روند را در طراحی استایل حفظ کرده  است. پلیور تک رنگ و یقه هفت با پیراهنی ساده یقه بزرگ! این همه تیپ آقای ۹۰ میلیارد دلاری فهرست فوربس است. کسی که سالها، میلیارد ترین  فرد کره زمین بود و اکنون جای خود را به جف بزوس (صاحب AMAZON)  داده است.

بیل گیتس از جوراب بلند به جای جوراب کوتاه

(شاید تعجب کنید که چطور بیل گیتس از جوراب بلند به  جای جوراب کوتاه در این استایل استفاده کرده است)

(تیپ های پیاده روی بیل گیتس)

(تیپ های پیاده روی بیل گیتس)

(خیلی دور خیلی نزدیک) بیل گیتس

(خیلی دور خیلی نزدیک)

(تیپ های ساده آقای گیتس)

(تیپ های ساده آقای گیتس)

(مدل کراوات مجبوب بیل گیتس)

(مدل کراوات مجبوب بیل گیتس)

مد گردی با گرگ وال استریت

غول افسانه ای وال استریت با کراوات های قرمز خالخالی

(غول افسانه ای وال استریت با کراوات های قرمز خالخالی)

گرگ وال استریت، اسطوره بورس بازها، تئوریسین سرمایه گذاری افسانه ای، وارن بافت میلیاردر، کارآفرینی  است که هنوز هم سرمایه زیادی خرج فناوری اطلاعات نمی کند. نه  موبایل خاصی  دارد نه صبح تا شام وقت خود را صرف اینترنت می کند. اما دوست صمیمی او، خانواده گیتس است که ۹۰ درصد ثروتش را به بنیاد خیریه آنها بخشید. او دنبال طراحی استایل نبوده  و هم  چنان وی را با لباس های معمولی مشاهده میکنیم. انگار نه انگار او یکی از ۵ ثروتمند کره زمین است! کراوات های قرمز آقای  وارن بافت افسانه ای، قرمز با خال های سفید.

رهبر مایکروسافت، بیل گیتس

(بافت از دوستان قدیمی رهبر مایکروسافت، بیل گیتس است)

وارن بافت و بیل گیتس را در این عکس با استایل ساده

(پینگ پینگ بازی دو غول افسانه ای آی  تی و بورس، وارن بافت  و بیل گیتس را در این عکس با استایل ساده مشاهده می کنید)

پیاده روی های وارن بافت و بیل گیتس در سوییس

(پیاده روی های وارن بافت و بیل گیتس در سوییس)

وارن بافت در این تیپ، با کت و شلوار طوسی و کراوات راه راه

( وارن بافت در  این تیپ، با کت و شلوار طوسی  و کراوات راه  راه، مشغول بازدید از انبار شرکت BEJAMIN MOORE است)

تیپ وارن بافت در زمان دریافت مدال آزادی آمریکا در سال ۲۰۱۰

(تیپ وارن بافت در زمان دریافت مدال آزادی آمریکا در سال ۲۰۱۰ میلادی توسط باراک اوباما رییس جمهور اسبق  ایالات متحده آمریکا)

پیر مرد نود ساله، عاشق کوکا کولا

(پیر مرد نود ساله، عاشق کوکا کولا است. او یکی از سهامداران افسانه  ای این سهم در قرن بیستم بود)

 لری الیسون

رهبر اوراکل او یک سرمایه گذار و خالق دومین شرکت نرم افزاری مطرح جهان یعنی oracle

رهبر  اوراکل و یکی از میلیاردهای عصر فناوروی اطلاعات، او یک سرمایه گذار  و خالق دومین شرکت نرم افزاری مطرح جهان یعنی oracle است. او بر خلاف غول  نرم افزار جهان (بیل گیتس) اصلا ساده پوش نیست و علاقه زیادی به مد و لباس دارد. او را میتوان از معدود میلیاردهای فهرست  فوربس دانست که عاشق طراحی مد بوده و همواره وی را با استایل های لاکچری مشاهده می کنیم.

تیپ لری الیسون همیشه خوش تیپ با کت و شلوار مجلسی تام فورد

(تیپ لری الیسون همیشه خوش تیپ با کت و شلوار مجلسی تام فورد و پاپیون مشکی در کنار همسر مدلش با استایل سفید رنگ پوشیده)

لری الیسون را در این تیپ با کت تک قهوه ای

(لری الیسون را در این تیپ با کت تک قهوه  ای محبوبش  مشاهده میکنیم)

لری الیسون در این تیپ شیک، کت تک طوسی را با بلیز مشکی

(لری الیسون در این تیپ شیک، کت تک طوسی  را با بلیز مشکی ست کرده است و در کنار NIKITA KAHN در اکران فیلم STAR TREK INTO DARKNESS در هالیوود شرکت کرد. او عاشق دنیای مد و سینما است)

(دو تیپ از رهبر میلیاردر و خوش تیپ ORACLE)

(دو تیپ از رهبر میلیاردر و خوش تیپ ORACLE)

 

کت و شلوارهای شیک و مجلسی مردانه  آقای الیسون با کراوات های  رنگارنگ، به نوعی  امضا وی محسوب می شود. لباس  هایی که اندازه او با قد بلند بوده  تا تیپ اروپایی و آمریکایی وی هم  چنان مورد توجه مجلات مد و رسانه های این حوزه  باشد. وی یا استایلیست دارد یا خودش، هارمون و کمپوزیسیون را در رنگ ها و ترکیب آنها در طراحی استایل می شناسد.  داستان اوراکل را در ORACLE.COM  مشاهده کنید که غوغایی در زمینه  رایانش ابری (CLOUD COMPUTING) و دیتابیس های نسل جدید به پا کرده است.

جک دورسی

خالق توییتر و یکی از میلیاردردهای جوان قرن بیست و یکم

خالق  توییتر و یکی از میلیاردردهای جوان قرن  بیست و یکم. کت و شلوارهای شیک آقای دورسی، دوخت تمیز  و با میفیت  داشته  و همواره  کت و شلوار با اکسسوری  های خاصی که دارد ست می کند. پسر چهل و اندی ساله متولد سان فرانسیسکو، یکی از برترین استارت های آپ های جهان یعنی TWITTER را مدیریت میکند و یکی از خوشتیپ های دره سیلیکون  به شمار می ورد.

(از استایل های کژوال بنیانگذاری توییتر)

(از استایل های کژوال بنیانگذاری  توییتر)

(تیپ پاییزه جک دورسی)

(تیپ پاییزه جک دورسی)

جک دورسی، سبک خاصی در طراحی استایل

(جک دورسی،  سبک خاصی  در طراحی استایل دارد. مثلا از پیراهن با یقه ای که کم تر بر  تن رهبران سیلیکون ولی مشاهده میکنیم،  استفاده می کند)

شش تیپ متفاوت رسمی و کژوال جک دورسی، رهبر توییتر

(شش تیپ متفاوت رسمی و کژوال جک دورسی،  رهبر  توییتر  را در بالا مشاهده می  کنید)

ارائه خدمات مالی به شرکت ها و کسب و کار های دیجیتالی در شرکت حسابداری محاسبان

داستان ساده پوشی میلیونرها چیست؟

  • داستان ساده پوشی میلیونرهای عصر فناوری، از تغییر روند اشاره دارد.
  • تغییر روند، مصداقی بر تغییر نگرش و رفتارهای بازاریابی دارد.
  • استایل ثابت، حس اعتماد به نفس را گسترش داده و پیام محکمی به مخاطبان دارد.
  • پیامی که حس ثبات را تداعی کرده و از یک شیوه  حکایت دارد.
  • شیوه ای خوب در بازاریابی که پیام غیر مستقیم به مخاطبان محسوب می شود.
  • مخاطبانی که صبح تا شام در اینستاگرام مشغول مد بازی  هستند و با ساده  پوشی و ساده زیستی رهبران عصر کارآفرینی دیجیتالی و بورس، شوکه می شوند.
  • ساده پوشی بزرگان عصر فناوری، خبر از آزادی ذهن می دهد.
  • آزادی ذهن، خبر از فرصت برای الهام بخشی می کند.
  • الهام بخشی، نوید خلاقیت و فرصت آفرینی می کند که ایده و ارزش افزوده را به وجود می آورد و ثروت آفرین است.

شریل سندبرگ، عضو هیات مدیره فیسبوک در کنار مارک زوکربرگ

(شریل سندبرگ،  عضو هیات مدیره فیسبوک در کنار مارک زوکربرگ)

بانوی خوش تیپ هیات مدیره فیسبوک

(بانوی خوش تیپ هیات مدیره  فیسبوک)

تیپ ماریسا مایر از رهبران سابق یوتیوب

(تیپ ماریسا مایر  از  رهبران سابق یوتیوب)

ماریسا مایر

ماریسا مایر از رهبران سابق گوگل

(ماریسا مایر  از رهبران سابق  گوگل)

سادگی در طراحی استایل و پوشش، نمادی از شکوه در طراحی استایل است. با شکوه ترین استایل ها، همواره  لاکچری ترین  استایل ها نیست. پوشش ساده CEO پیام مهمی دارد: دنیا عوض شده  است و شما هم باید دید خود را عوض کنید. آنچه اهمیت دارد، خلاقیت و نوآوری است.  مدیران، با ابزار ساده پوشی، میتوانند پیام های بازاریابی  را انتقال دهند که در ارتقا کاریزمای آنها تاثیر گذار خواهد بود.

دنیای مد و لباس و لاکچری  گردی  را هر روز با لوکس تهران دنبال کنید.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا