لوازم آرایش

۵۰ نکته خیلی مهم درباره ماسک صورت که باید بدانید

ماسک صورت خانگي

معرفی انواع ماسک صورت خانگی

ماسک صورت (FACIAL MASK) امروزه یکی از بهترین روش ها و راهکارها برای حفاظت از پوست و حفظ شادابی و طراوت آن با اقدامات محافظتی غیر شیمیایی و البته ارزان است. مهم نیست که شغل شما و سبک زندگی شما چگونه است. به راحتی قادر هستید با کمترین ابزار در محل زندگی خود، آرامش و شادابی را به پوست خود هدیه داده و چهره خود را بیش از ده سال جوان کنید. جوان گرایی پوست و حفظ شادابی آن، جز با اتخاذ روش های مخافظتی و آبرسانی مداوم و پرهیز از رژیم غذایی پر چرب و سبک زندگی پر استرس امکان دارد که ماسک صورت میتواند در این زمینه راهگشا باشد.

حتا بخوانید : معرفی انواع ماسک های مردانه

گزارش امروز مجله تخصصی مد و سبک زندگی لوکس تهران که سبک زندگی لوکس و البته مقرون به صرفه را در حوزه های مختلف فشن و گردشگری و دکوراسیون توصیه می کند، نگاهی دارد به آنچه برای استفاده از ماسک صورت باید بدانیم و آنچه که باید رعایت کنیم تا پوشتی شاداب، بدون چین و چروک و صاف برای بلند مدت داشته باشیم.

اگر شما هم  تجربیات خیلی خوبی در استفاده از این ابزار حفاظتی پوست دارید،‌ نظرات و دیدگاه های خود را از طریق کامنت یا کانال های لوکس تهران در شبکه های اجتماعی (تلگرام و اینستاگرام) در اختیار ما قرار دهید.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: اسپا های دوبی با ماسک های طلا

تراژدی جوش های آزار دهنده

جوش ها روی هر پوستی در هر سنی در هر اوضاع آب و هوایی، ایجاد می شود و برای هر فردی در طول زندگی، بارها اتفاق می افتد. خیلی ها برای از بین بردن جوش های ریز و بزرگ صورت ، به  اقدامات تهاجمی روی می آورند و بعضا از دارو های شیمیایی  و پماد ها و کرم هایی با فرمولاسیون شیمیایی برای رفع سریع زائده اقدام می کنند. اگر  چه جوش صورت با زگیل تناسلی و تبخال  تفاوت می کند، اما باید توجه داشت که از  بین بردن جوش صورت با درمان های اینترنتی فرآیند صحیحی نیست و باید حتما به پزشک متخصص پوست مراجعه شود.

گاهی برای  از بین  بردن جای جوش و هم  چنین برای ارتقا شادابی پوست، میتوان از روش های درمانی و حفاظتی بلند مدت با  تاثیرگذاری تدریجی ارزان استفاده کرد که mask از آن جمله است. جوش ها، به واسطه بروز بیماری های میکروبی و باکتریایی روی پوست شما ایجاد می شود و به سلول های پوست آسیب می زند. باعث  چروک و عوارضی مثل حساسیت شده و حفظ آن ها برای مدت زیاد روی پوست، مشکلاتی را برای سلول ها ایجاد می کند.

معرفی انواع ماسک صورت خانگی

انباشت چربی که به صورت یک زائده بیرونی ظاهر می شود، شکل  مناسبی نداشته  و افراد به دنبال حذف آن هستند. به خصوص در مواقعی که این زائده روی پوست صورت باشد. باید توجه کنید که جوش ها، انواع مختلفی داشته و وقتی پوست شما آسیب می بیند، برای  ترمیم خود اقدام به ساخت پروتئن کرده که  اگر این میزان پروتئین سازی خیلی زیاد باشد، محل آسیب دیدگی اصطلاحا باد کرده و جوش ایجاد می شود.

هر اندازه با ساختار جوش ها آشنایی داشته باشید، برای درمان آن بهتر می توانید اقدام  کنید. اما باید دقت کنید که کندن جوش و اقدامات درمانی خودسرانه، آسیب به بافت پوست را افزایش می دهد. یکی از دلایل اینکه این زایده های چرک روی پوست شما ایجاد می شود آن است که چربی زیادی روی پوست تولید می شود و باکتری ها با فرایند metabolization این چربی ها، منافذ پوست را مسدود می کنند و تورم ایجاد می شود و امکان خروج از چربی  سلب می شود.

جوش صورت با ماسک های صورت میوه ای و عسلی

جوش های آزار دهنده را می توان برخی را با ماسک های صورت میوه ای و عسلی حذف کرد و برخی نیز  باید درمان  دارویی برای آن ها زیر نظر پزشک متخصص پوست انجام شود. اگر چه ماسک های خانگی گاها جواب گوی نیاز ها است، اما صبوری و تحمل و دقت و انجام صحیح نیز باید در دستور کار قرار بگیرد. حتما پزشک متخصص خود را در جریان استفاده از ماسک خانگی و متریال مورد نظر قرار داده و هیچ گانه خودسرانه از این کار برای رفع زائده های پوستی اقدام نکنید تا مانع گسترش باکتری به نقاط دیگر بدن شوید.

حتما بخوانید:  رازهای شگفت انگیز هدی بیوتی و ماسک های بی نظیر

ماسک صورت خیار

خیار، هم چون انار و زیتون و سیر، معجونی فوق العاده برای بدن انسان است که کتاب های بسیاری درباره فواید شگفت انگیز این ۴ خوردنی اعجاب انگیز تالیف و منتشر شده و سال به سال علم بشر در عصر مدرن، پی به فواید بی نظیر این چهار خوردنی خوشمزه می برد که اتفاقا در طب سنتی هم به وفور از آن ها یاد شده است.

ماسک صورت خیار

اگر دنبال پوستی صاف و شاداب و بدون چین و چروک و سفید هستید، هر جای کره زمین هستید، سعی کنید خود را از خیار و پوست خیار و ماسک خیار دور نکنید. یکی از مهم ترین ماسک ها که ارزان و تاثیرگذار و نقش ارزشمندی در سلامتی پوست دارد، خیار است. مخصوصا اگر خیار ارگانیک باشد و در رژیم غذایی شما، حضور فعالی داشته باشد و طبع شما با آن نیز سازگار باشد. این که ایرانیان در خوردن ماست و خیار از نعناع و پودر گل سرخ استفاده می کنند، برای از بین بردن سردی آن موثر است. اگر چه علم جدید معتقد است که کلسیم بادام از ماست بیشتر است. ماسک بادام هم با عسل عالی به نظر می رسد.

ماسک خیار ارزان ترین ماسک برای حفاظت از پوست

ماسک خیار را در طول هفته استفاده کنید. ارزان ترین ماسک برای حفاظت از پوست در همه سنین است. خیار، جادوی سیفی جات و معجونی شفا بخش برای پوست است. اگه پوست صاف و شاداب و بدون کک و مک با قدرت آب رسانی بالا می خواهید، خیار را وارد سبک زندگی خود کنید. مقداری را رنده کرده و آب آن را گرفته و روی پوست قرار دهید و بمالید. نیم ساعت ثابت باشد و سپس  احساس خنکی می کنید.  اثر گذاری خوبی برای رفع و  درمان جای جوش دارد.

حتما بخوانید:  مراقبت از پوست و مو

ماسک صورت با جوانه گندم و جو

در سبک زندگی خود سعی کنید از گندم و جو زیاد استفاده کنید. اکنون مالت جو و مالت گندم نیز تولید می شود و در شیشه  های مربایی با تایید سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت به فروش می رسد. فوق العاده اکسیر جوان بخش برای پوست بوده و برای رشد مو ها و افزایش قوای بدنی کودکان و کهنسالان مفید است. غذایی ارزان و با ارزش غذایی قابل ملاحظه که در صبحانه بهتر است میل شود.

ماسک صورت با جوانه گندم و جو

گندم و جو برای رژیم غذایی مردمان روزگار ما فوق العاده توصیه می شود. حال اگر این جوانه گندم و جو با هم له شده و مقداری هم عسل تازه به آن اضافه شود، از فرمولاسیون گیاهی بهترین پمادها و کرم های پوست صورت نیز  موثر تر است. عسل برای پوست و از بین بردن جای زخم عالی است و حتما از ماسک جوانه گندم و جو و عسل برای جوانسازی پوست و حفظ شادابی آن در طول هفته استفاده کنید.

گندم و جو برای رژیم غذایی

ماسک صورت صورت آبلیمو

یکی دیگر از ماسک های خوبی که در این گفتار معرفی می کنیم، ماسک لیمو است. حتما میدانید که لیمو، مملو از ویتامین ث و اکسیری شفا بخش برای شادابی پوست و مو و ضد عفونی سیستم گوارش است. همه افراد در همه  سنین و همه نقاط کشور باید از لیمو در رژیم غذایی هفتگی استفاده کنند. عصاره لیمو، جشنواره آنتی اکسیدان است مثل انار.

ماسک صورت آبلیمو

ماسک لیمو حاوی اسید است که برای بدن شما مفید خواهد بود. مخصوصا برای  پوست که آلودگی سطحی پوست را همچون یک پرایمر خوب تمییز می کند و برای افرادی که در طول روز در محیط  های آلوده و خشک کار می کنند، گزینه خوبی برای پاک سازی به  شمار می رود. توجه کنید که اگر دنبال روشن شدن هستید، می توانید عصاره لیمو را روی مناطقی مثل آرنج و قوزک پا زده تا شاهد سفید شدن آن مناطق معمولا تیره رنگ باشید. البته استفاده زیاد از این ماسک می تواند حساسیست زا باشد و دقت کنید.

ماسک لیمو حاوی اسید است

حتما بخوانید : معرفی بهترین کرم های ضد آفتاب

ماسک صورت سیب زمینی

بله! سیب زمینی. سیب زمینی هم مثل خیار برای پوست شما مفید است. صورت های پف کرده و زیر چشم های گود افتاده، می توانند از سیب زمینی تمییز برای کاهش پف و گود رفتگی استفاده کننند. به دلیل این که سیب زمینی دارای هیدروکرین و نشاسته است، این ها مواد خوبی برای کاهش لک و تیرگی ها صورت به شمار می رود.  برای از بین بردن لکه های پوستی استفاده از ماسک سیب زمینی را توصیه می کنیم.

ماسک سیب زمینی

با پوره کردن سیب زمینی و مالیده شدن آن به نقاط مختلف پوست، هم شادابی و هم پاک سازی سطح  پوست را به ارمغان خواهید آورد. اگر این فرآیند سه بار در هفته انجام شود، هم ارزان و هم تاثیر خوبی در سفیدی پوست و سفت شدن پوست می کند. سیب زمینی برای بانوانی که به دنبال روش های سفت شدن پوست صورت هستند توصیه می شود. البته بدون روغن. ماسک آب سیب زمینی هم برای طراوت پوست توصیه  می شود.

ماسک صورت سیر

اگر بخواهیم درباره خواص و فواید سیر صحبت کنیم، صدها ساعت می توان صحبت کرد. خوردن یک عدد سیر در روز مثل خوردن یک عدد سیب در روز، قلب و مغز شما را بیمه کرده و سیستم گوراش را از سموم پاک می کند. وقتی پوست شما از سموم پاک شود،‌ می توان انتظار پوست شاداب و بدنی پاک داشت که آلودگی  ها در آن مجالی برای رشد و نمو پیدا نمی  کند.

ماسک صورت سیر

ماسک پوست سیر رنده شده، برای از بین بردن جای جوش ها فوق العاده عمل می کند. چرا که یک  پرایمر قوی  بوده  و البته  طبیعی که می تواند لایه  برداری خوبی را برای بانوان لاکچری گرد مشکل پسند به ارمغان آورد. البته بوی خفیف هم دارد که بهتر است آخر  هفته ها استفاده کنید. سیر را خوب له کنید و یا رنده کرده و سپس روی آکنه  ومحل  جوش بگذارید. اگر  دوست دارید پوست شفاف و سفید داشته باشید و سلول های مرده  از بین بروید، از این دوای طبیعی معجزه آور استفاده کنید.

ماسک پوست سیر رنده شده

ماسک صورت گلیسیرین و گلاب ناب  ایران

گلاب، برای آرامش اعصاب و سیستم گوراش، اکسیری هیجان انگیز و قوی به شمار می رود. حال اگر از قابلیت لایه برداری گلیسیرین و گلاب برای پاکسازی سطح هم استفاده کنید که کار خیلی خوبی را در دستور کار قرار داده  اید.  اگر می خواهید منافذ پوست شما باز شده و چربی و باکتری ها از بین  برود و ظاهری سالم برای پوست شما ایجاد شود، این ماسک را در نظر داشته باشید.

گلاب خاصیت ضد عفونی دارد و پوست را روشن می کند. ترکیبش با گلیسیرین هم اثر درمانی داشته و برای قشرهای مختلف سنی توصیه می شود.

ماسک صورت پیاز و عسل

بله! ترکیبی عجیب اما عالی برای شادابی پوست صورت افرادی که به جوان سازی پوست و آبرسانی آن توجه دارند. برای پوست باید از نوجوانی هزینه و سرمایه گذاری کرد تا پوست صورت شما در سن ۶۰ سالگی، با چروک و آسیب کم تر مواجه شود. حتما می دانید که پیاز، خاصیت پاک کنندگی و سوزانندگی دارد. اما ضد عفونی عالی کرده و ترکیبش با عسل هم که اکسیری شگفت انگیز می سازد. اگر این ۲ ماده را با نمک ترکیب کنید و خمیری کنید، آکنه ها ظرف چند دقیقه از بین می رود.

ماسک پیاز و عسل

اگر  خیلی به نعنا علاقه  دارید، توجه کنید که دم کرده آن به عنوان ماسکی  خوب  برای  باز کردن منافد  پوست است و سیاهی و لکه های ناشی از جوش را از بین  می برد.  البته گفته شده در  طب سنتی که روغن آرگان و اسطوخودوس و درخت چای، می تواند برای کسانی  که پوست چرب دارند و قصد از بین بردن جای لک و آکنه  دارند، مفید باشد.

ماسک های آب رسانی پوست صورت

ماسک های آب رسانی پوست صورت

استفاده از ماسک صورت طبیعی که در خانه برای آبرسانی پوست تهیه می شود را در نظر  بگیرید. ماسک  زعفران  از آن جمله است. اکسیری ضد عفونی و ضد افسردگی و حاوی مواد معدنی برای طراوت پوست و جوان سازی. ماسک پرتقال و خیار که در بالا اشاره شد نیز فراموش نکنید.

ماسک صورت ضد جوش و آکنه

ماسک ضد جوش و آکنه

یکی  از ماسک های ضد جوش خوب، ماسک آب برنج است. ترکیب لیمو و جوش شیرین هم فوق العاده به نظر  می رسد.

ماسک صورت برای پوست خشک

ماسک سیب را در نظر داشته باشید که سرشار از ویتامین A است. ماسک نشاسته و ماسک کدو حلوایی هم  هم  چنین.

۲۰ نکته در استفاده از ماسک صورت

  • ماسک صورت نباید چند بار در یک روز مصرف شود.
  • ماسک صورت برای اثربخشی، نیازمند اقدامات تدریجی و مداوم است.
  • ماسک صورت طبیعی را حتما با مواد ارگانیک و وسایل تمیز درست کنید.
  • ساخت ماسک صورت بهتر است بر اساس جنس پوست و سن مخاطب بوده و زیر نظر پرشک انجام شود.
  • استفاده از ماسک صورت بزرگسالان برای کودکان و نوجوانان ممنوع است.
  • پیش از استفاده از هر  نوع MASK، حتما به حساسیت های خود توجه کنید.
  • اگر از روش های طبیعی برای بهداشت پوست و مو استفاده می کنید، می بایست استرس و آلودگی را از خود دور کنید.
  • اگر در رژیم غذایی شما، نقش ویتامین D,E و K پر رنگ تر باشد،‌ تاثیر گذاری این فرآیندها چندین برابر  می شود.

۲۰ نکته در استفاده از ماسک صورت

  • آبرسانی به پوست و هیدراته نگهداشتن پوست، یکی از دغدغه های مهم بانوان در طول سال است. برای ارتقا اثربخش روش های مندرج در  این گفتار، همواره روش های  هیدراته نگهداشتن طبیعی سطح پوست را  در نظر داشته باشید.
  • ترکیب جوش شیرین و آب برای از بین بردن لکه ها و سیاهی چشم توصیه می شود. مخصوصا که حالت خمیری پیدا می کند و پخش کردن آن روی سطح به آسانی صورت می گیرد.
  • اگر می خواهید سطح را با پروتئین و آمینو اسیدها تقویت و غنی سازی کنید، از ماسک سفیده تخم مرغ استفاده کنید که هم برای رشد مو و هم چنین برای سفیدی پوست شما عالی خواهد بود.
  • اگر می خواهید با پوست خود مهربان باشید، آب حمام را همیشه ولرم نگهدارید.
  • طرز خوابیدن و خوب خوابیدن هم در شادابی پوست اهمیت زیادی  دارد.
  • اگز به دنبال لایه بردار خوب در فرآیند ماسک گذاری هستید، حرفه ای توصیه به استفاده از خاک رس  دارند که برای  پاک سازی موثر خواهد بود و جوش های ناشی از چربی  را از بین می برد.
  • شنبلیله برای کسانی که از تیرگی جای اکنه ها ناراحت هستید، اکسیری موثر است. پور کردن شنبلیله  و مالیدن روی نقاط مختلف و شستن با آب سرد را در نظر داشته باشید.

دنیای مد و لباس و لاکچری  گردی  را هر روز با لوکس تهران دنبال کنید.

به نظر شما بهترین ماسک صورت کدام است؟

به نظر شما بهترین ماسک صورت کدام است؟

  • با لوکس ترین سالن های زیبایی تهران برای ماسک گذاری آشنا هستید؟
  • آیا شما هم قصد کسب مدرک بین المللی ساخت ماسک صورت دارید؟
  • بهترین ماسک صورت مردانه را می شناسید؟
  • بهترین ماسک صورت برای پوست های خشک و چرب را می دانید؟
  • آیا می دانید هنرپیشه های سینمای ایران از چه ماسک صورت استفاده می کنند؟
  • آیا با فرصت های کسب و کار حوزه زیبایی در کشورهای خلیج فارس  آشنا هستید؟
  • آیا به دنبال مراکز SPA لاکچری آسیا و اروپا برای ماسک گذاری حرفه ای هستید؟
  • آیا جدید ترین روش ها و متد های طراحی ماسک را می شناسید؟

با کارشناسان لوکس تهران تماس بگیرید

3 دیدگاه

3 Comments

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا