استایل و مد آقایان

گرانژ (Grunge) ؛ استایلی عجیب ولی جذاب

استايل گرانژ چيست

استایل عجیب گرانژ (Grunge)  چیست؟ ۵۰ مدل جذاب گرانژی ها

استایل گرانژ (Grunge fashion) به ساده گرایی و تضاد در طراحی مد و لباس اعتقاد دارد. به بر هم زدن همه آن چیز هایی که در طراحی  استایل از  هارمونی رنگ تا کمپوزیسیون طرح و نقش اشاره می شود. این استایل، برداشتی از استایل گروه موسیقی نیروانا و پیرل جم (گیتاریست های دهه هشتاد) و خرده فرهنگ های مربوطه است که در اواسط دهه هشتاد قرن بیستم میلادی در شهر سیاتل ایالات متحده آمریکا باب شده و به سرعت جهانی گردید و بعدها توسط استایلیست ها و طراحان مد در فشن ویک های نیویورک و لندن استفاده شد و ژانر موسیقی گرانژ (POP/ROCK) را محبوب نمود.

محبوبیت استایل گرانژ از اوایل دهه نود میلادی بیش تر شد و در کانون توجه رسانه های  مد و لباس و عموم  مردم در کشورهای مختلف جهان قرار گرفت. مثل بسیاری از مد های دیگر  که خواستگاه آن، پوشش ستارگان موسیقی پاپ شد، گرانژیست ها هم از خوانندگان آن دوره  الهام گرفتند. خوانندگانی که از قشر ثروتمند جامعه  نبودند و به  نوعی با پوشش خود نیز نگاهی اعتراضی  را در جامعه دنبال می  کردند.

می توان تا حدی استایل گرانژ را مصداق مفهومی مثل ضد مد (anti  fashion) قلمداد کرد که تضادی آشکار با سبک های پوشش پیش از  آن را ارائه می کرد و بالطبع، در میان نوجوانان و جوانانی که همیشه  به دنبال جریان های فراگیر در حوزه استایل کژوال و غیر لاکچری بودند، به  سرعت جای خود را پیدا کرد. گرانژیست ها یعنی افرادی که علاقمند به پوشش استایل گرانژ هستند، هم چنان در کشورهای مختلف دنیا مثل طرفداران تیپ پاپ آرت و گوتیک، از این پوشش استفاده می کنند. چرا که ساده و ارزان است.

استایل عجیب گرانژ (Grunge) چیست؟

حتما بخوانید: آشنایی با تیپ پاپ آرت و گوتیک

پوشش گرانژ را می توان الهامی از پوشش دست دوم و ساده (thrift-store fashion) قلمداد کرد. پوششی که برای قشر ضعیف جامعه در کشور های غربی به خصوص آمریکا متداول بود و مخاطبان و هوادارانش را طیف ثروتمند و لوکس گرا و شیک پسند تشکیل نمی داد. به هر حال، یکی از خواستگاه های استایل گرانژ را می توان ستارگان موسیقی پاپ از جمله  کورت کوبین (KURT COBAIN)، کورتنی لاو (COURTNEY LOVE) و پرل جم (PEARL JAM) دانست.

 استایل گرانژ با استایل پانکی ها (PUNK STYLE)

بعضی ها معتقدند که استایل گرانژ با استایل پانکی ها (PUNK STYLE) تفاوت آشکار  دارد. پانکی  ها که الهام بخش آن ها نیز ستارگان موسیقی بودند، ژاکت  چرمی بر  تن می  کردند و شلوار های جین پاره  (RIPPED) یا ریش  ریشی می پوشیدند و معمولا بولیز  های  بدون آستین استفاده می  کردند. ساعت های تیره  و زنجیرهای  فلزی نیز بخشی جدا نشدنی از طراحی مد و لباس  پانکی  ها است که البته  خیلی ها معتقدند که گرانژ، شاخه ای از پانک است.

شلوار های جین پاره (RIPPED)

هشتگ #GRUNGESTYLE در اینستاگرام

(هشتگ #GRUNGESTYLE در اینستاگرام شما را با قریب  به ۷۰۰ هزار ایده و الگو آشنا می کند)

طرفداران گرانژ  که  از دهه هشتاد قرن بیستم  میلادی  آن را گسترش  دادند،  لباس خود را همه وقت و همه  جا بر تن  می کردند و هم  اکنون هم یکی  از  استایل های پر طرفدار  در میان دختران وپسران  غربی  محسوب  می شود.  خواننده و گیتاریست نیروانا (NIRVANA) یعنی کورت کوبین، سویتر های بزرگ و شلوار جین  آبی ریش ریشی و موهای  آرایش نشده را می  پسندند و معمولا هم با چکمه هایی  از برند DOC MARTENS  همراه می شود. درباره این برند در سایت اینترنتی: DrMartens.com  اطلاعات لازم را کسب کنید.

طرفداران گرانژ که از دهه هشتاد

(کورتنی لاو)

(کورتنی لاو)

از موسیقی تا مد

از موسیقی تا مد

مد قرن بیستم

مد قرن بیستم را باید مدیون موسیقی دانست. همان طور که امروزه نیز مد و لباس سلبریتی های پرده نقره ای و استیج، از آریانا گرانده و سلنا گومز گرفته  تا جاستین بیبر  و لیدی گاگا و تیلور سویفت و مدونا، در کانون توجه رسانه های فشن به خصوص  جوانان قرار دارد. آلبوم های موسیقی مطرحی  که در شکل  گیری  این مد نقش موثری ایفا کرد سه آهنگ از نیروانا به نام: BLEACH, NEVER MIND و IN  UTERO بود. علاوه بر  این ها، ترانه هایی هم چون:  Soundgarden’s Badmotorfinger and Superunknown مطرح بودند. آلبوم هایی از PEARL JAM به نام TEN  & VS و هم چنین ترانه SUPERFUZZ از MUDHONEY  و ترانه DIRT  نیز در شکل گیری این ترند نقش آفرینی کرد.

تاثیر فرهنگ موسیقی پاپ (Pop-culture fashion)

تاثیر فرهنگ موسیقی پاپ (Pop-culture fashion) در رونق استایل گرانژ در  دهه نود میلادی را نباید فراموش کرد. یکی از  بزرگ ترین  تاثیر  گذاران (influencers) های  تیپ گرانژ را همان طور  که در بالا عنوان کردیم، باید  کورت  کوبین دانست. خواننده موفق برند NIRVANA  که هسته  اصلی محبوبیت این روش پوشش را مدیون  وی  می دانند. استایل KURT COBAIN را ترکیبی از  مد مردانه و زنانه می  توان دانست. استایلیست ها معتقدند که تیپی  که او در دهه  هشتاد میلادی عرضه کرد، ترکیبی از استایل  های  متداول  کارگران در دهه چهل تا هفتاد قرن بیستم  میلادی بود.

(گرانژ در فشن ویک ها)

(گرانژ در فشن ویک ها)

به  هر  حال  استایل گرانژ را می توان الهام بخش  جریان  مد دکتر مارتیمز نیز بر شمرد. تیپ گرانژ را ترکیبی از تیپ های ساده  و راحت مردانه و زنانه می دانند که به همین خاطر به آن ANDROGYNOUS  استایل گفته می شود. تی شرت هایی با شعار  و لوگو های بعضا اعتراضی، شلوار های معمولی ریش  ریشی که گاها با کفش  های برند DOC MARTENS تکمیل می شود.

شلوار های جین پاره و ریش ریشی از نماد های گرانژیست ها

(شلوار های جین پاره و ریش ریشی از نماد های گرانژیست ها به شمار می رود که در عکس فشن بلاگر فوق مشاهده می کنید)

 استایل گرانژ مارک جاکوبز (MARC JACOBS) در دهه نود

برخی از طراحان مطرح لباس  و مدیران  فشن ویک ها در اواخر قرن  بیستم  میلادی  سعی  کردند تا استایل گرانژ را  وارد عرضه  لوکس  و مد سطح  بالا کنند. مارک جاکوبز (MARC JACOBS) در دهه نود قرن  بیستم میلادی ، نخستین طراح مد مطرحی بود که تلاش کرد تا گرانژ را به سکوی  لاکچری گرد ها پیوند دهد.

(مارک جاکوبز و PERYY ELLIS GRUNGE)

(مارک جاکوبز و PERYY ELLIS GRUNGE)

در سال ۱۹۹۲ میلادی، جاکوبز به عنوان طراحی ارشد لباس زنانه خانه  مد PERRY  ELLIS ، استایل گرانژ را در کلکسیون بهاره خود عرضه  کرد. تی شرت های فنل، لباس  های چاپ دار  و لوگو دار، شاخص های مد گرانژ گرای جاکوبز بود. با این حال خیلی از  منتقدان مد و لباس، مرگ استایل گرانژ را در دهه نود میلادی اعلام کردند. اما واقعیت استایل های کژوال دختران و پسران غربی  در  خیابان های میلان، استکهلم، لندن و نیوروک که پایتخت های مد جهان است، حقیقت دیگری را نشان می دهد: گرانژ هنوز زنده  است.

(آرایش صورتی الهام از COURTNEY LOVE)

(آرایش صورتی الهام از COURTNEY LOVE)

(از ایده های آرایشی طرفداران این سبک)

(از ایده های آرایشی  طرفداران این سبک)

 ایوز سنت لارن (YVES SAINT LAURENT) و دریز ون نوتن (DRIES VAN NOTEN)

در سال  ۲۰۱۳ میلادی، ایوز  سنت لارن  (YVES  SAINT  LAURENT) و دریز ون نوتن  (DRIES VAN NOTEN) تلاش کردند تا تیپ گرانژ را به کت واک فشن ویک های جهان وارد کنند تا دوباره ترندی زنده  و محبوب در میان طیف  بیش  تری  از  نوجوانان و جوانان نسل قرن بیست و یکم شود. کلکسیون  های آماده  پوشیدن  (READY-TO-WEAR) این افراد تا حدی  تاثیر گذار  بود. مخصوصا  که استایل ها  ساده  و ارزان بودند.

شاخص های استایل گرانژ

شاخص های استایل گرانژ

استایل گرانژ را با سادگی و راحتی می توان برابر دانست. استایلی است که برای  تهیه آن همان طور که در تاریخچه مختصر بالا عرض شد، پول زیادی  نباید پرداخت کرد و شاید یکی از دلایل محبوبیت گسترده این تیپ در میان نوجوانان و جوانان اروپایی و آسیایی و حتی آفریقایی را بتوان  در ارزان بودن تهیه متریال آن دانست. پارچه هایی که از فنل است و اکسسوری های فلزی ارزان قیمت، بخشی از این استایل را تشکیل می دهند.

شاخص های استایل گرانژ

بعضا طرفداران گرانژ را با لباس  هایی با رنگ های تیره و بعضا زرشکی مشاهده می  کنیم. اگر چه هیچ رنگ و تناژی را نمی توان رنگ غالب و نمادی از گرانژ برشمرد. تیپ های گرانژ را می توان بخش بندی کرد. بخشی  soft است. بخشی الهامی از  تیپ پانکی ها و بخشی نیز طرفداران  هیپی ها هستند. البته  گرانژ هایی که در دهه نود میلادی هم  باب شد و به نوعی مد اعتراضی قلمداد می شد را نیز می  توان به این دسته ها اضافه کرد.

دامن جین کوتاه و جوراب شلواری طرح دار

(دامن جین کوتاه و جوراب شلواری طرح دار، بخشی از استایل  دختران غربی شیفته  GRUNGE  به شمار می رود)

رنگ هایی که در استایل خیابانی طرفداران  GRUNGE  شاهد هستیم، رنگ  های پاستیلی و گل دار  است. آرایش های دختران مشتاق این تیپ نیز معمولا تیره  و سنگین بوده و هم چون طرفدارن استایل گوتیک، از پیرسینگ در بینی و دهان استفاده می شود. اگر سری به شبکه های اجتماعی عکس محور مثل اینستاگرام، تامبلر و امثالهم  بزنید، خلاقیت  طرفداران گرانژ را در طراحی استایل شاهد خواهید بود و هم چنین ترندهایی که در یک دهه اخیر،‌ آنها در دستور  کار خود قرار داده اند. بارز  ترین استایل ها را میتوان در پینترست شاهد بود.

BE YOURSELF برای استایل گرانژ

(اگر طرفدار  این ترند مد هستید، حتما خودتان باشید (BE  YOURSELF) و از  اینکه مورد تمسخر دیگران قرار بگیرید ناراحت  نشوید. البته  همواره عرف جامعه را رعایت کنید)

گرانژ ی  ها به جسارت و بی اهمیت بودن به قضاوت شدن توسط دیگران شهره هستند. آنها همان طور که در بالا گفتیم، علاقمندند تا همه  قواعد نانوشته طراحی فشن را از هارمون رنگ تا کمپوزیسیون نقش  و طرح  و میمیک چهره و روانشناسی رنگ را زیر سوال برده و فقط متفاوت از بقیه لباس بپوشند. برای برخی که با این تیپ آشنا نیستند، تلقین انرژی منفی در فشن دیزاین تداعی می شود.

 بررسی فرهنگ گرانژ

(یکی  از  راه هایی که می توان بیش تر و بهتر  به اهداف این استایل و ترندهایی که در  دهه های  اخیر در حیطه آن شکل  گرفت، بررسی فرهنگ گرانژ است که رفتار سازمانی اعتراضی دارد و بعضا نگاه مسئولانه به محیط زیست و مبارزه  با نژاد پرستی را در  دستور کار می دهد. داستان LGBTO ها را در نظر داشته  باشید.  )

طراحی این تیپ، کار ساده  است. می توان از لباس  های مختلف روی هم در طرح ها و رنگ های مختلف استفاده کرد. شلوغی اکسسوری ها به عنوان مکمل تیپ نیز  از دیگر ابزاری است که گرانژیست ها در نظر می گیرند. بعضا پارچه های  گلدار یا خال خالی نیز در تیپ جوانان طرفداران این مد استفاده می شود که در  تصاویر بالا مشاهده می کنید. چون هیچ  قانونی در مد وجود ندارد ( به خصوص در GURUNGE FASHION) هر سبکی می تواند الهام بخش ترندهای دیگر باشد. اصطلاح تیپ در هم  بر هم را می توان به استایل گرانژ تسری داد که البته، کرت کوبین خواننده نیروانا تا حدی تاثیر گذار ترین فشن  آیکون این روند محسوب می شود که هنوز  پس از مرگش، تیپ پر طرفداری  دارد.

فنل و ژاکت چرمی اکسسوری دار

همان طور  که قبلا  گفتیم، جین های پاره، سویشرت، پارچه های  فنل و ژاکت چرمی اکسسوری دار  و لباس هایی رها و آزاد و بعضا گشاد که روی آن چاپ و طرح های مختلفی  به نشان  اعتراض درج شده است، ماهیت این استایل را نمایان میکند. هنوز هم  هستند افرادی که عینک های آفتابی دهه نودی  را برای طراحی مد خود در این تیپ استفاده  می کنند.

فشن بلاگر های  امروز که کارشان در شبکه  های اجتماعی عکس محور مثل اینستاگرام  خیلی سکه است و روز به روز بر شمار طرفدارانش اضافه  می شود، بعضا از هواداران گرانژ به  شمار می آیند. لواننا پرز مشتی  نمونه خروار است. اکنون فشن بلاگر  های هوادار  این سبک، در تامبلر و اینستاگرام، طرح های جذاب خوش آب و رنگی از گرانژ های نسل جدید را در اختیار نسلی قرار می  دهند که فشن آیکون های مطرحی چون سلنا گومز و گرانده را ساعت به ساعت رصد می کنند.

حتما بخوانید: پر فالورترین کاربران اینستاگرام را بشناسیم

قابل توجه عاشقان گرانژ

اگر دوست دارید در  جشن های  هالوین، استایل های کژوال خیابانی یا مهمانی های خودمانی یا بعضا خز پارتی ها، از این تیپ کلاسیک استفاده کنید، موارد زیر را در نظر داشته  باشید:

  • حتما جدید ترین طرح هایی که فشن آیکون های مطرح گرانژ در سال های اخیر رونمایی کردند را بررسی کنید.
  • یکی از بهترین الگو ها برای همراهی با ترندهای جدید گرانژ، طرح هایی هست که فشن بلاگر ها رونمایی می کنند.
  • گرانژ، هیچ قاعده و قانونی ندارد و خلاقیت و نوآوری شما می تواند تیپی را الهام بخش کند.
  • گرانژیست ها، طرفدار رنگ های جیغ و تناژ رنگ خیلی روشن نیستند و رنگ های تیره و بعضا خنثی را ترجیح می دهند.
  • در این سبک پوشش، کت و ژاکت چرمی حضور فعالی دارد.
  • هر کفشی در این  استایل جواب میدهد به جز کفش های لوکس چرمی لاکچری!
  • معمولا کفش های اسپرت برای طراحی تیپ استفاده می شود تا حس ساده و راحت آن تداعی شود.
  • در تیپ هایی که طرفداران GRUNGE بر تن دارند، کفش پاشنه بلند در میان گرانژیست های دختر دیده نمی شود.
  • هر چقدر ظاهر شما قدیمی تر باشد، به  دهه  نودی های نوستالژیک، نزدیک تر هستید.
  • شاید تعجب کنید: هر چقدر لباس در هم  بر هم باشد، سطح اعتراض بیشتر و قرابت شما با طرفداران این سبک افزایش پیدا می کند.
  • آن چه در این سبک اهمیت زیادی دارد، توجه به MININMALISM افراطی است!
  • همان طور که در ابتدای گفتار لوکس تهران عرض کردیم، بوت های دکتر مارتینز از زمان فراگیری این استایل، محبوب بود.
  • شلوار های جین مشکی ریش ریش مشکی یا آبی، بخش جدایی ناپذیر از این استایل به شمار می رود.
  • اگر پیراهن های چهار خانه روشن-تیره دارید، حتما  در طراحی استایل استفاده کنید.

مدل پیراهن چهار خانه دکمه باز روی شلوار از ترندهای کلاسیک گرانژ

(مدل پیراهن چهار  خانه دکمه باز روی شلوار از ترندهای کلاسیک گرانژ )

  • اکسسوری های ارزان بزرگ و بلند نیز بخش جدایی نشدنی GRUNGE STYLE  است. در نظر  بگیرید!

حتما بخوانید: راهنمای انتخاب اکسسوری زنانه شیک  را اینجا تماشا کنید

  • کلاه خیلی فرقی نمی کند چه طرحی باشد. معمولا به کار می رود.
  • بوت هایی که سگگ دار است، البته  نه سگگ های  لاکچری،  در طراحی تیپ این سبک به  کار می رود.
  • دختران اروپایی و آمریکایی برای پارتی ها، معمولا از جوراب شلواری تیره برای ست کردن تیپ خود استفاده می کنند.
  • اگر تی شرت طرح دار دم دست شماست، آن را با بوت دکتر مارتینز و یک شلوارک ست کنید. خیلی به استایل GRUNGE‌ نزدیک خواهید شد. مخصوصا اگر این ست را با یک کت  تیره  رنگ همراه کنید.
  • شلوار جین تیره با تیشرت  و فلنل هم می تواند گزینه  خوبی  برای راحت پوشان باشد.
  • برای کسانی که دنبال تیپ های کمی جدی تر گرانژ هستند، کت چرم مشکی یا قهوه ای با کلاه و شلوار جین  تیره  و بوت دکتر  مارتینز یا حتی کفش اسپرت نایک گزینه خوبی  خواهد بود.

(استایل ریحانا، خواننده مشهور سیاه پوست موسیقی پاپ که از طرفداران این سبک است)

(استایل ریحانا، خواننده  مشهور سیاه پوست موسیقی پاپ که از طرفداران  این سبک است)

(تیپ ALICE DELLAL را مشاهده می کنید که شلوار جین آبی معمولی را با ژاکت مشکی چرمی

(تیپ ALICE  DELLAL  را مشاهده می کنید که شلوار جین آبی معمولی را با ژاکت مشکی چرمی  ست کرده  است)

(از تیپ ALEXA CHUNG می توان فهمید که گرانژ ی ها خیلی درهم برهم نمی پوشند!)

(از تیپ ALEXA  CHUNG  می توان فهمید که گرانژ ی ها خیلی درهم  برهم نمی پوشند!)

(از تیپ های کلاسیک محبوب مجله معروف ELLE از گرانژ های دهه نودی در استایل SIENNA MILLER)

(از تیپ های کلاسیک محبوب مجله معروف ELLE از گرانژ های دهه نودی در استایل SIENNA MILLER)

 پیراهن های چهار خانه روشن روی شلوار

(همان طور که گفتیم، پیراهن های چهار  خانه  روشن روی شلوار در فهرست ابزارهای محبوب  طراحی  مد طرفداران این سبک قرار دارد که در مد GWEN STEFANI  در تصویر  بالا مشاهده می کنید)

تیپ ساده سفید و آبی گرانژ ی WILLOW SMITH

(تیپ ساده  سفید و آبی گرانژ ی WILLOW SMITH را در عکس بالا شاهد هستیم)

 گرانژ ی به سبک KATE BOSWORTH

( گرانژ ی به سبک KATE BOSWORTH  که به نظر می رسد چنین طرح پیراهنی برای هر فردی  در هر سنی می تواند جذاب باشد)

 RITA ORA را مشاهده می کنید که گرانژ ی شیک با همان طرح چهار خانه

(در  این عکس، RITA ORA  را مشاهده می  کنید که گرانژ ی شیک با همان طرح چهار  خانه در  استایل کژوالش را به نمایش گذاشته  است)

کریستین استورات در این عکس، استایل GRUNGE

( کریستین استورات در این عکس، استایل GRUNGE را در نیویورک گردی های ۲۰۱۷ ارائه کرده  است)

مایلس سایروس ژاکت چرمی مشکی گرانژ

(مایلس سایروس، خواننده محبوب و پر فالور مد بازهای اینستاگرام را در استایل گرانژ مشاهده می کنید که ژاکت چرمی مشکی با تی شرت یقه گرد و بوت های چرمی بلند بر تن کرده است)

(تیپ اشکلی اولسن) گرانژ

(تیپ اشکلی  اولسن)

گرانژی بپوشید

مغازه های لباس های دست دوم سبک گرانژ

(به مغازه های لباس های دست دوم یا ارزان مراجعه کنید و کالاهایی که گران  نیست انتخاب کنید. اگر کمی گشاد باشد بهتر است! دنبال مد سطح بالا (high fashion) نباشید. حتی اگر لاکچری باز  هستید)

گرانژ پیراهن های گشاد روی شلوار

(سعی کنید پیراهن های گشاد روی شلوار هم  انتخاب کنید و در کمد لباس شما موجود باشد. معمولا این لباس ها در لباس فروشی های ارزان فروش بسیار است. آستین ها را بالا زده و اکسسوری خوبی  با آن انتخاب کنید. این پیراهن ها را با ژاکت های چرمی و ژاکت جین می  توانید بپوشید)

 سر زانو های ریش ریشی یا پاره گرانژ

(همان طور که در  عکس های قبلی دیدید، سر زانو های ریش ریشی یا پاره، نمادی از این استایل به شمار می رود. با قیچی،‌ می توانید چنین طرح هایی را روی شلوار خود ایجاد کنید که مدتی است حتی مد شده و سلبریتی های سینما و موسیقی ایران و جهان نیز از این شلوار ها استفاده م یکنند)

 ژاکت های پشمی سبک بلیزر (blazer style) برای grunge look

(خیلی اهمیت دارد که شما سویشرت ها  و شلوارک ها و لباس  هایی گشاد  و ارزان در کمد لباس خود داشته باشید تا بتوانید آن ها را با طرح ها و رنگ های مختلفی از پوشش، ست کرده و خود را طرفدار این سبک نشان دهید. دامن های ماکسی برای دختران می تواند گزینه خوبی با الگوهای وینتیج باشد. ژاکت های پشمی سبک بلیزر (blazer style) برای grunge look را فراموش نکنید!)

انتخاب نوع و طرح کفش استایل گرانژ

(همان طور که گفتیم، انتخاب نوع و طرح  کفش می تواند در جذاب  تر  شدن استایل گرانژ شما موثر  باشد.  اصلا از کفش  های لاکچری و رسمی برای طراحی  این سبک  استفاده  نمی کنند. کفش DR MARTENS از پر طرفدار  ترین انتخاب های برای  طراحی  این استایل به شمار می رود. البته  نیازی به انتخاب بوت های سنگین ندارید و موارد سبک و کانورس های شیک را انتخاب کنید)

اکسسوری های غیر لوکس مثل عینک های آفتابی کلاسیک مکمل تیپ گرانژ

(اکسسوری های غیر  لوکس  مثل  عینک های آفتابی  کلاسیک و دکمه ها و گردن بند های فلزی و حتی چوبی می تواند به  عنوان مکمل تیپ گرانژ شما  انتخاب مطلوبی به  نظر برسد. این  اکسسوری ها را می  توان به کوله پشتی خود نیز اضافه  کنید)

 رنگ کردن بخشی از مو مثلا قرمز یا بنفش و دم اسبی سبک گرانژ

(مو های دم اسبی  هیچ  گاه  نماد این سبک نبود. اما مدل  مو درهم  بر هم می  تواند نماد جالبی باشد. اما آن را  همشه تمیز نگهدارید. رنگ کردن بخشی  از مو مثلا قرمز یا بنفش، به  خصوص  در میان دختران  اروپایی طرفدار این استایل بسیار متداول است. معمولا استایل مو طرفداران این سبک، در میان  دختران و پسران، موهای کوتاه است. اگر چه قاعده  و قانون خاصی  ندارد)

گزینه محبوب دختران گرانژیست

(آرایش سبک و استفاده از  ابزار آرایشی  ارزان  در  آرایش صورت دختران و بانوان طرفدار این سبک پوشش  در  نظر  گرفته  شود و پول زیادی برای آن پرداخت نکنید. سایه چشم  تیره  معمولا گزینه محبوب  دختران گرانژیست است)

اگر به عنوان دانشجوی مد و طراحی لباس در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد این گفتار را می خوانید، می  توانید از تاریخچه آن الگو گرفته و ایده سازی کنید و در تولید محصولات خود از الهامات گرانژ ی ها بهره مند شوید. اگر به عنوان دانشجوی مدیریت و اقتصاد و جامعه  شناسی این گفتار را مطالعه می کنید، توصیه  میکنیم ریشه  های شکل گیری این استایل در آمریکا و دلایل گسترش آن در اروپا را در نظر گرفته و مقالات وپایان نامه هایی در این زمینه تالیف کنید.  اگر علاقمند به راه اندازی استارت آپ لاکچری  هستید یا طراح مزون هستید، از گرانژیست ها در فشن ویک ها و خلاقیت پوشش آن ها الگو گرفته و در توانمند سازی کسب و کار خود استفاده کنید.

استایل عجیب گرانژ

یادتان نرود که دنیای مد، دنیای خلاقیت و ظرفیت آفرینی و ارزش آفرینی مستمر است و هیچ قانون از پیش  نوشته شده ای ندارد.

دنیای مد و لباس و لاکچری گردی را هر روز با لوکس تهران دنبال کنید.

حتما بخوانید: لاکچری  ترین مزون های لباس تهران را اینجا ببیند

نظر شما درباره این استایل عجیب چیست؟ فکر میکنید چه پیامی را منتقل می کند؟

3 دیدگاه

3 Comments

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا