لوازم آرایش

با فواید باور نکردنی ۲۰ ماسک عسل صورت آشنا شویم

ماسک صورت عسل

معرفی ۲۰ ماسک عسل

ماسک عسل هم چون ماسک خیار و ماست، یکی از عالی ترین و بهترین ماسک های صورت خانگی طبیعی (Homemade Facial Mask) بوده که نقش فوق العاده ای در پاک سازی پوست های خشک و چرب بانوان و آقایان داشته و برای بازسازی پوست و شفافیت و درخشندگی آن توصیه می شود. فواید باور نکردنی عسل بسیار بوده و اهمیت آن برای مراقبت از پوست و مو نیز فراوان می باشد که در تلاش کرده ایم در این گفتار به آن اشاره کنیم.

گزارش امروز مجله تخصصی مد و سبک زندگی لوکس تهران تلاش دارد تا شما را با خواص شگفت انگیز عسل و طرز  تهیه و تولید ماسک عسل خانگی ترکیبی که از بین برنده انواع جوش سر سیاه و آکنه و لک و جای جوش است آشنا کند.

اگر شما هم در استفاده از این محصول عالی، تجربه و دیدگاهی دارید، اطلاعات خود را از طریق کامنت یا کانال های لوکس تهران در شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی فرمایید.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: ۱۲۵ کتاب برای مراقبت های پوست و مو تهیه ماسک صورت

فواید عسل و پوست

فواید عسل و پوست

عسل را باید بهترین تقویت کننده پوست و مو دانست. اگر پوست حساس دارید، حتما از ماسک عسل استفاده کنید که ترکییش با شکر قهوه ای و روغن زیتون و آب لیمو، شگفت آور است. پوست های خشک نیز می توانند از  ترکیب  عسل و شیر استفاده کنند که برای التیام زخم و التهاب های پوستی هم توصیه می شود. آنزیم های عسل ، می  توانند پوست را نرم کرده و برای تسکین آفتاب سوختگی نیز به کار رود. برای درمان سریع جوش و هم چنین درمان سیاهی دور چشم و گودی ها و هم  چنین ترمیم زخم، عسل یک اکسیر فوق العاده اعجاب آور ضد پیری است.

عسل علاوه بر خواص غذایی و درمان برای همه گروه های سنی آقایان و بانوان، از قدیمی ترین مواد طبیعی  موثر و مفید برای شادابی و طراوت پوست بوده که در درمان خشکی و التهابات می توان از آن استفاده نمود. عسل یکی از نقش  های مهمی  که دارد، پاک کنندگی بوده که پوست را از شر سلول های خشک و مرده نجات می دهد.

عسل خاصیت مرطوب کنندگی قوی داشته و پوست را از دهیدراته شدن که افیون پوست است نجات می دهد.از  عسل در ساخت کرم و ماسک ها استفاده می شود. عسل حاوی آنزیم ها و آنتی اکسیدان های فیتونوترین بوده  که برای  سلامتی پوست و مو مناسب است.

عسل دارای هیدورکسی بوده که خاصیت مرطوب کننده دارد. این ماده سبب می شود که پوست، بتواند رطوبت هوا را جذب کرده و این رطوبت، در لایه های زیرین پوست حفظ شود. هیدروکسی سبب می شود که به نفوذ بیشتر  رطوبت به لایه عمقی تر پوست کمک شود و در نهایت هیدراته شدن پوست برای طولانی مدت به ارمغان آید.

عسل را باید بهترین تقویت کننده پوست و مو

پس اگر پس از شستشو پوست، یک قاشق غذا خوری عسل خام روی پوست بگذارید و تا ۲۰ دقیقه روی پوست بمالید، به جذب رطوبت پوست کمک شایانی کرده اید.

حتما بخوانید: مدل  های معروف چگونه  از پوست خود مراقبت می کنند؟

پاک سازی منافذ پوستی از دیگر خاصیت های عسل است. هانی، روشن کننده پوست بود و منافذ را باز می کند. خاصیت آنتی باکتریال آن سبب می شود که اگر با روغن JOJOBA و روغن نارگیل ترکیب شود، معجون بدست آمده برای حفظ تعادل پوست مفید بوده و از التهاب پوست ممانعت می کند. اگر می خواهید پاک کننده طبیعی داشته باشید، با این ماده شگفت انگیز طبیعت آشتی کنید و HONEY MASK را جدی بگیرید.

از honey می توان به عنوان یک لایه بردار  قوی هم نام برد. چون از آنزیم و آنتی اکسیدان های خوب برخوردار است، سبب تقویت پوست شده و پوست شما را هیدراته می کند. جوش شیرین هم به عنوان یک لایه بردار ملایم، لایه های مرده را از بین می برد و ترکیبش با این ماده غذایی طلای رنگ، برای جوان سازی پوست توصیه می شود.  همیشه دو قاشق آن را با جوش شیرین ترکیب کرده و به صورت دورانی روی پوست بمالید. تکرار این کار در بلند مدت، جوان سازی پوست و رفع چین و چروک را به همراه خواهد داشت.

ترکیب honey با روغن زیتون و یا نارگیل رفع لک پوستی

این ماده ، التیام دهنده جای زخم است. به دلیل ترکیبات ضد التهابی و ضد باکتریایی که دارد، جای زخم ها را کم رنگ می کند و به بهبود و باز سازی بافت تازه پوست کمک شایانی می کند. خواص آب رسانی آن و روغن زیتون یا نارگیل  همراه با هم می تواند به احیای پوست شما کمک کند و گردش خون زیر پوست را نیز تسهیل و تسریع کند. ترکیب honey با روغن زیتون و یا نارگیل را در نظر داشته باشید برای رفع لک جای زخم و هم چنین بهبود زخم های پوست صورت و پا.

این محصول اعجاب انگیز  زنبور، برای درمان آکنه بسیار موثر است. چون خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی داشته و به  از بین بردن باکتری کمک می کند. این خواص ضد التهابی، می تواند قرمزی و سرخی پوست را کاهش دهد. البته آنتی اکسیدان هایی که در این محصول است، نقش یک آب رسان خوب و مرطوب کننده را ایفا کرده و از دوست شما در برابر اکسیداسیون، محافظت می کند.

خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی ماسک عسل

نکته ای که باید درباره آن بدانید آن است که این، ماده ترمیم کننده بوده و آبرسانی را تا عمیق ترین لایه های پوستی توسعه می دهد. هم  چون میوه آلوئه ورا، خاصیت ضد التهابی دارد که ماسک آن برای گروه های مختلف سنی  توصیه می شود. ماده ژلاتینی آلوئه ورا هم ماده ای هم چون عسل ، خاصیت ضد التهابی قوی دارد.

ماسک عسل برای روشن شدن پوست حساس

اگر پوست حساس دارید و به دنبال درخشندگی پوست هستید، ترکیب عسل و آلوئه ورا را در نظر بگیرید. کافی است  دو قاشق غذا خوری آن را با یک قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا ترکیب کرده تا کاهش حساسیت و قرمزی پوست را احساس کنید. آلوئه ورا برای پوست های حساس عالی بوده و التهاب پوستی را تسکین می دهد. این یک ماسک خوب اما گران است. کافی است مواد را ترکیب کرده و سپس ماسک را بر روی همه بخش های پوست قرار دهید و ۲۰ دقیقه زمان بدهید.

ماسک عسل برای روشن شدن پوست حساس

علاوه بر این ماسک، برای روشن شدن پوست می توانید از ماسک عسل با هلو و هویج رنده شده نیز استفاده کنید. سفیده تخم مرغ هم تاثیر زیادی در درخشندگی پوست دارد.

ماسک عسل برای روشن شدن پوست خشک

پوست خشک و زبر، خطوط مشخصی دارد و مواد این ماسک می تواند سبب مرطوب شدن پوست شده و خطوط را محو کند. به شما توصیه می کنیم که یک قاشق چای خوری عسل خام را با آووکادو له شده ترکیب کرده و کمی ماست هم به آن اضافه کنید. ما حصل کار، ورود اسید لاکتیک به پوست شما بوده که سبب لطافت پوست شده و کلاژن ساری را تسهیل و تسریع می کند.  این ماسک برای ترمیم حفره های پوست هم  موثر خواهد بود.

توجه کنید که مواد به طور مناسب با هم مخلوط شود تا خمیری صاف بدست آید و به راحتی روی پوست شما پخش شود. حتما نیم ساعت نگهداری کنید تا مخلوطی مناسب پوست ایجاد شود. این ماسک را چند بار در هفته می توان  استفاده نمود.

ماسک عسل برای روشن شدن پوست خشک

ماسک عسل مناسب برای پوست های مستعد آکنه

اگر پوستی مستعد آکنه دارید، یعنی نقاط قرمز رنگ و حفره های مسدود، از honey mask استفاده کنید.  کافی است سه قاشق چای خوری عسل خام را با نصف قاشق  چای خوری دارچین ترکیب کرده تا  از  خواص آنتی باکتریال عسل و دارچین برای پوست مستعد آکنه استفاده کنیم. این کار، پوست شما را از تشکیل آکنه نجات می دهد. دارچین،‌ ادویه ای قوی بوده  و ممکن است برخی افراد به آن حساسیت نشان دهند. برای این که تاثیر گذاری ان را حس کنید، نیم  ساعت روی  پوست قرار داده و سپس پوست را با آب بشویید. یک بار در هفته نیز کفایت می کند.

ماسک عسل مناسب برای پوست های مستعد آکنه

ماسک عسل و سیب برای جوش های سر سیاه

جوش های سر سیاه برای افراد همیشه مشکل ساز است. سیب، ارزش غذایی عالی دارد و مثل یک پنی سیلین طبیعی عمل می کند. در تهیه ماسک سیب سعی کنید از سیب های  ارگانیک استفاده کرده تا پوست شما با سیب هایی که از کود شیمیایی تهیه شده آسیب نبیند.

مواد لازم برای این کار یک عدد سیب و چند قاشق عسل است. همیشه هسته را از سیب خارج کرده و خوب له کنید تا حالت پالپ شود. سپس چند قاشق عسل اضافه کنید تا محصول، برای ماسک شدن آماده شود. توصیه شده است که اول، یک  لایه  زده تا خشک شود و سپس لایه بعدی اضافه شود. در نهایت، صورت خود را با آب ولرم شسته و منتظر نتایج باشید. تهیه این ماسک آسان و ارزان است و سعی کنید همیشه تازه باشد.

نکته ای که درباره ماسک عسل باید بدانید آن است که تفاله های سیب به عنوان یک اسکراب ملایم بوده و برای پاک سازی  پوست صورت شما بسیار مفید است. لذا،  برای تمیز کردن منافذ پوست به کار رفته و اسید گلیکولیک آن، لایه بردار عالی به شمار می رود.

ماسک عسل خوب برای جوش بعد از اصلاح

اگر  جوش زیر  پوستی دارید یا با جوش های پس از اصلاح دچار شده  اید، از  ماسک عسل و ماست و آب لیمو و شیر تازه استفاده کنید. یک پاکساز و لایه بردار فوق العاده قوی که قابلیت آبرسانی خوبی برای پوست شما به ارمغان می آورد. کافی است، ۲ قاشق غذا خوری شیر و عسل و مقداری آب لیمو را با ماست تازه مخلوط کرده تا یکنواختی شبیه لوسیون را ایجاد کند.

یک لایه از این مخلوط را روی کل صورت و گردن مالیده و ۲۰ دقیقه صبر کنید تا کاملا خشک شود. سپس لایه دوم اضافه شود و تا تمام شدن محتویات، این کار را ادامه دهید. سپس صورت را با آب ولرم شسشته و با حوله خشک کنید. از این لوسیون می توانید ۴ بار در هفته استفاده کنید. اسید سیتریک موجود در آب لیمو، پاک کننده قوی بوده و در کنار ماست، لطافت خوبی را برای شما به ارمغان می آورد.

ماسک عسل برای جوش بلوغ و کاهش چین و چروک پوست

اگر با معضل جوش بلوغ فرزندان مواجه هستید و می خواهید چین و چروک های پوستی زیاد نشود، عسل و پودر دارچین را فراموش نکنید. معمولا ۳ تا ۴  قاشق غذا خوری پودر  دارچین برای پوشش کل صورت کفایت می کند. خمیر باید شل باشد و یکنواخت. استفاده از این ماسک باید ۲ تا ۳ هفته ادامه داشته باشد تا نتیجه آن را مشاهده کنید.

چرا دارچین خوب است؟ بخاطر اینکه سینامالدئید دارد. اوژنول و لینالول و یتاکاریوفلین داشته که فیبر های لازم برای پوست محسوب می شود. همه این ها ضد میکروب بوده و آکنه ها را محو می کند. دانه های دارچین درشت، هم  چنین یک لایه برداری قوی برای پوست است.

ماسک عسل برای جوش بلوغ و کاهش چین و چروک پوست

ماسک آلوئه ورا برای مرطوب کنندگی

اگر با مشکل خشکی مفرط پوست مواجه هستید، توصیه می شود که ماسک آلوئه ورا استفاده کنید که ترکیبش  با عسل ،‌ اعجاب انگیز است. نرم کنندگی و تسکین پوست،‌ از خواص این میوه گران بوده و ضد میکروب به شمار می  رود. عوارض جانبی ندارد.  اما اگر پوست حساس دارید مراقب باشید.

ماسک آلوئه ورا برای مرطوب کنندگی

( عسل اتیوپی  در ساخت ماسک های خانگی قوی نقش یک ماسک تغذیه کننده را ایفا می کند)

ماسک عسل و روغن درخت چای

اگر ۲ قطره اسانس درخت چای را با یک قاشق غذا خوری عسل  ترکیب  کنید، ماده حاصله، لوسیونی می شود که اثر بخشی خوبی روی سطح بدن داشته و آن را به خوبی ضد عفونی می کند و با قارچ مقابله  می کند. امیدواریم تفاوت قارچ با زگیل تناسلی و تبخال تناسلی و روش کرایو و لیزر  تراپی برای حذف آن را با این اشتباه نگیرید! اگر باردار هستید، از این ماسک استفاده نکنید.

امیدوایم مجموعه اطلاعاتی که درباره ماسک عسل در این گفتار ارائه شد، راهنمای خوبی برای آقایان و بانوان لاکچری گرد مشکل پسند برای حفاظت از پوست با روش های طبیعی ارزان باشد.

دنیای مد و لاکچری گردی را هر روز با لوکس تهران دنبال کنید.

ترکیب عسل و لیمو در SPA های لوکس دوبی و کوالالامپور و آنتالیا

(ترکیب عسل و لیمو در SPA  های لوکس دوبی و کوالالامپور و آنتالیا استفاده می شود)

حتما بخوانید: فهرست ۳۰ مزون لوکس تهران را اینجا ببینید

به نظر شما بهترین ماسک عسل برای بانوان کدام است؟

  • بهترین ماسک عسل برای پوست خشک کدام است؟
  • بهترین ماسک عسل برای پوست چرب را می دانید؟
  • آیا به دنبال ماسک عسل برای مو هستید؟
  • آیا روش تهیه ماسک عسل با جوش شیرین و مخمر را می دانید؟
  • آیا بهترین ماسک برای رفع تیرگی دور چشم را میدانید؟
  • ماسک عسل را قبل از پرایمر استفاده کنیم؟
  • چرا سفیده تخم مرغ با عسل برای پوست نوجوانان مناسب نیست؟
  • آیا به دنبال بهترین محصول برای جوان سازی پوست هستید؟

با کارشناسان لوکس تهران تماس بگیرید.

 بهترین ماسک عسل برای بانوان

2 دیدگاه

2 Comments

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا