رویداد ها

طوفان مد اسلامی در نمایشگاه مد بانوان مسلمان در سانفراسیسکو

طراح لباس مسلمان و محجبه

مد و حجاب اسلامی (Hijab fashion) که ظرف چند سال اخیر با حضور سلبریتی ها و مدل های شرق و غرب دنیای مد در استیج فشن ویک ها در کانون توجه رسانه ها و مخاطبان شبکه های مجازی قرار گرفته  است، مد اسلامی (Islamic fashion) را به کلید واژه مهمی برای طراحان خانه مد لاکچری یا معمولی تبدیل کرده تا محصولات خود را فقط برای مخاطبان خاص تولید نکرده و جامعه بانوان کشورهای مسلمان را نیز زیر نظر داشته  باشید.

بسیاری از برندهای مطرح دنیا از اچ اند ام در  اسکاندیناوی تا آرمانی و برخی از برندهای صاحب نام مد و لباس  بانوان،  تلاش هایی برای جلب توجه بانوان مسلمان در کشورهای مختلف جهان به سمت محصولات مد مبتنی بر نیازهای پوششی اسلامی حرکت کرده و بازاریابی گسترده ای در  این زمینه را در دستور کار قرار داده اند تا نیاز سنجی درست و اصولی از مخاطبان مسلمان داشته باشند.

مد اسلامی، اقتصاد جدید در دنیای رنگارنگ فشن بوده که به نظر می رسد هم چون گردشگری حلال، بتواند ترند نوینی در عرصه اقتصاد جهانی دهه سوم قرن بیست و یکم باشد.

اگر شما قصد راه اندازی استارت آپ در حوزه فشن دارید یا میخ واهید در کشورهای مختلف دنیا،  نسبت به طراحی و تولید محصولات مد بانوان اقدام کنید، تمرکز روی مد اسلامی می تواند بازارهای بکر و جذابی را در اختیار شما قرار دهد که تحت با مذاق بانوان غربی دکلته پوش هم جور در می آید و موفقیت های مد اسلامی در یک دهه اخیر، خود مصداق بارز این ادعا در ۵  قاره  است.

مد و حجاب اسلامی

(نمایی از پشت صحنه برگزاری رویداد مد معاصر مسلمانان در شهر سانفرانسیسکو آمریکا که با کت واک  مانکن های محجبه نیز همراه شد)

گزارش امروز سرویس رویداد مجله تخصصی مد و سبک زندگی لوکس تهران، امروز شما را به نمایشگاه مد مسلمانان در سانفرانسیسکو آمریکا می برد. جایی برای تماشای جشنواره رنگارنگی از اوت کوتور های فاخر تا لباس های آماده پوشیدن اسلامی که در رسانه های آمریکایی بازتاب بسیاری پیدا کرده  است.

با مد گردی امروز ما همراه باشید.

حتما بخوانید: طوفان انیسه حسبیان در هفته مد نیویورک

مد اسلامی: عرصه فرصت آفرین

استقبال از مد اسلامی و رویداد هایی که در این عرصه  برگزار میشود، روند صعودی داشته و اسلام هراسی (Islam phobia) تاثیر  چندانی در ترغیب مشتریان مسلمان و غیر  مسلمان به این روند نوین صنعت مد نداشته است. شبکه های اجتماعی و در صدر آن،  اینستاگرام را باید یکی از جریان سازهای خوب و قوی برای گسترش و فراگیری مد اسلامی دانست به گونه ای که هشتگ های مرتبط با مد و لباس اسلامی در این شبکه، روزانه میزبان ده ها هزار عکس و محتوایی هستند که بانوان مد گرای مسلمان از تیپ  و استایل خود که مبتنی بر اصول اسلامی  است به اشتراک می گذارند.

 نمایشگاه مد معاصر مسلمانان در سانفرانسیسکو

(مد مسلمانان در سراسر جهان، موضوع نمایشگاه های عکس است. عکسی  که در بالا مشاهده می کنید در بخش گالری عکس نمایشگاه مد معاصر مسلمانان در سانفرانسیسکو به نمایش در امد و دحتری را در  منطقه PUTRA JAYA مالزی نشان میدهد)

نمایشگاه مد مسلمانان در سان فرانیسیسکو

(عکس از نمایشگاه مد مسلمانان در سان فرانیسیسکو که آثاری از : baya by Wadha (Wadha Al-Hajri), a Qatari designer, in silk organza with cutwork and embroidery; Faiza Bouguessa, geometric abaya dress with belt; Haslinda Rahim, praying dress; Rasit Bagzibagli که جشنواره ای از ارگانزای  ابریشمی است را به نمایش گذاشته است)

 نخستین نمایشگاه مد معاصر بانوان مسلمان در شهر سان فرانسیسکو آمریکا

(لباسی از  ساتن ابریشم که در نخستین نمایشگاه مد معاصر  بانوان مسلمان در شهر سان فرانسیسکو آمریکا به نمایش در آمده و محصولی از DIAN PELANGI  است.  طراح جوان اندونزیایی از پر جمعیت ترین کشور اسلامی)

 نخستین محصولات ورزشی مخصوص بانوان مسلمان شرکت نایک

ما در سال های  اخیر شاهد افزایش  نگاه ها به سمت مد اسلامی از سوی برندهای مطرح جهان بودیم. شرکت نایک،  نخستین محصولات ورزشی مخصوص  بانوان مسلمان را روانه بازار کرد که آن  را SPORT HIJAB  خوانده بود. کارل  لاگرفلد، طراح مشهور  مد آلمانی  و رهبر خانه مد شانل نیز از جمله  طراحان نامداری است که به طراحی مد اسلامی روی آورده است. جان پل گالتیر نیز هم چنین.

تصویری از MAX HOLLEIN که در de Young Museum سانفرانسیسکو

(تصویری از MAX  HOLLEIN  که در de  Young Museum سانفرانسیسکو به منظور تماشای  رویداد مد معاصر بانوان مسلمان حاضر شد)

 رویداد مد معاصر بانوان مسلمان در سانفرانسیسکو

(مجسمه های به نمایش درآمده در رویداد مد معاصر بانوان مسلمان در سانفرانسیسکو)

برگزاری نمایشگاه بین المللی مد اسلامی با حضور  ۷۵ نماینده از مراکز مسلمانان شهر سانفرانسیسکو، که تا اوایل ژانویه ۲۰۱۹ میلادی، میزبان عاشقان مد اسلامی از سراسر جهان است را می توان نشان دهنده اشتیاق بی نظیر بانوان به حوزه مد و پوشش مذهبی دانست که در بهشت استارت آپ های این کشور، طوفانی از مد های پوشیده رنگارنگ و البته فاخر را در معرض دید همگان قرار داده است.

MONA HYDAR که رپر در رویداد مد

(فردی به نام MONA  HYDAR که رپر است نیز در این رویداد شرکت کرده و ترانه ای به نام WRAP MY HIJAB دارد)

ساختمان موزه هنرهای زیبا فرانکفورت آلمان

(تصویر ساختمان موزه هنرهای زیبا فرانکفورت آلمان)

موزه هنرهای زیبا در شهر سان  فرانسیسکو ایالات متحده در روزهای پایانی سال ۲۰۱۸ میلادی، مهم ترین جشن مد را پیش از جشن های کریسمس ۲۰۱۸ در این کشور میزبانی می کند و آن طور که مسولان این نمایشگاه اعلام کرده اند، قرار است نمایشگاه بین المللی مد اسلامی در سال ۲۰۱۹ میلادی در موزه هنرهای کاربردی فرانکفورت آلمان Frankfurt’s Museum Angewandte Kunst. برگزار شود. جزییات شرکت در این رویداد را در سایت موزه هنرهای کاربردی فرانکفورت تماشا کنید که در این نشانی در دسترس است.

 ایندکس سایت موزه هنرهای کاربردی فرانکفورت

(تصویر  ایندکس سایت موزه هنرهای کاربردی فرانکفورت که اردیبهشت سال ۹۸،  رویداد مد معاصر مسلمانان در انجا برگزار می شود)

  آلمان،  یکی از کشورهای موثر در عرصه مد جهانی بوده و اگر چه پایتخت  مد اروپا محسوب نمی شود،  اما در حوزه مد های نوین، مقصدی فناورانه برای صنعت فشن نوین جهان محسوب می شود.

حتما بخوانید: ۲۰ نکته برای طراح لباس شدن

طراحان مد اسلامی از هم اکنون خود را برای برگزاری یکی از بزرگ ترین نمایشگاه ها و رویداد  های مد اسلامی در فرانکفورت آلمان آماده می کنند که گویا قرار است در اردیبهشت ۹۸ در شهر نمایشگاهی ژرمن هاه برگزار شود. انتظار می رود شماری از طراحان ایرانی هم  در این رویداد شرکت کنند.

نمایشگاه مد اسلامی سانفرانسیکو

در نمایشگاه مد اسلامی سانفرانسیکو، مدلی محجبه با شالی فاخر به  نمایش در آمده است. مشاهده مانکن های محجبه برای آمریکایی ها در چند سال اخیر، مسبوق به سابقه  بوده. انیسه حسبیان، طراح مد اندونزیایی مقیم  نیویورک  را باید یکی از فعال  ترین طراحان مد بین المللی مسلمان دانست که طوفانی  از مد اسلامی را در فشن ویک نیویورک در سال های اخیر بر  پا کرد و  در کانون توجه رسانه ها قرار گرفت.

هشتگ ISLAMICFASHION در اینستاگرام

(هشتگ ISLAMICFASHION  در اینستاگرام، یکی از مکان های بررسی  علایق  مسلمانان به مد های جدید است)

مد معاصر مسلمانان در موزه هنرهای زیبا سانفرانسیسکو، مت گالا با شکوهی از نمایش ذهن های خلاق طراحان مد اسلامی است که تلاش دارند تا چهره نو و هوشمندانه ای از پوشش بانوان مسلمان را در اختیار مخاطبان مسلمان و غیر مسلمان قرار دهند که در هر صورت، تبلیغ موثری برای حجاب و معرفی اصول پوشش بانوان مسلمان است.

نمایش لباس های مجلسی و معمولی با پارچه های فاخر و گران

نمایش لباس های مجلسی و معمولی با پارچه های فاخر و گران قیمت تا معمولی از کشورهای مختلف جهان که مبتنی بر فرهنگ بانوان مسلمان است،  در موزه هنرهای زیبا سان فرانسیسکو به نمایش عمومی در آمده و آن طور که از پوشش  خبری مراسم پیدا ست، با استقبال عالی همراه شد. به  گونه ای که مدیر اتریشی الاصل این رویداد بزرگ اسلامی گفته  است که این نمایشگاه تلاش دارد تا تفکرات منفی درباره حجاب اسلامی را بر طرف و یکی از هنرمندانه ترین نمایشگاه های مد سال را معرفی کند.

نمایشگاه مد اسلامی سانفرانسیسکو اثار خان صبا علی

صبا علی

یکی از طراحان نمایشگاه مد اسلامی سانفرانسیسکو، خانم صبا علی  است. دختر پاکستانی الاصل متولد آمریکا که چند اثرش در نمایشگاه به نمایش درامده است.

دیان پلانگی

از دیگر طراحان حاضر در این رویداد بزرگ مد اسلامی آمریکا، دیان پلانگی است که از  اندونزی می آید و با وجود بیست و هفت سال سن، بارها محصولاتش را در فشن  ویک های بزرگ پاریس و نیویورک به نمایش گذاشته  است.

مراسم مد معاصر مسلمانان (Contemporary Muslim Fashion) از ۲۲  سپتامبر ۲۰۱۸ میلادی آغاز و تا ۶ ژانویه ۲۰۱۹ ادامه خواهد یافت. این نخستین رویداد مد موزه ای این شهر است که به دنبال پیچیدگی ها و ظرافت های مد اسلامی است.

رییس موزه هنرهای زیبا (FINE ART MUSEUM) سانفرانسیسکو به خبرنگاران گفته بود که افرادی هستند که اعتقاد دارند که بانوان مسلمان به دنبال مد نیستند، اما عکس این حرف، واقعیت دارد.  در بسیاری از کشورهایی که مسلمانان، اکثریت دارند، حس  های فوق العاده ای به مد و زیبایی دارد که جالب توجه است.

نمایشگاه مد معاصر مسلمانان در این شهر به دنبال کشف این موضوع است که بیننده به خوبی مشاهده کند که بانوان مسلمان با پوشش خود، به دنبال مطرح کردن چه تعریفی از خود و سبک زندگی و طرز فکر بوده و با اصول مذهب نیز آشنا شوند. آن هم مد هایی که با سنت ها و باورهای مسلمانان در کشورهای مختلف همراه شده و توسط برندهای سرشناسی  طراحی و تولید و روانه  بازار شده است.

شرکت کنندگان در این رویداد بزرگ مد اسلامی  از کشورهای خاورمیانه، آسیای  شرق و جوامع مسلمان در  اروپا و آمریکا هستند.

قریب به ۸۰  اثر از طراحان عالی لباس مسلمانان دراین رویداد به نمایش در امده و ۴۰ عکس  نیز  برای نمایش بخشی  از ظرافت های مد اسلامی در اقصی نقاط جهان در موزه هنرهای زیبا سانفرانسیکو درمعرض دید عموم بازدید کنندگان قرار گرفته  است. این مراسم  توسط شخصیت های حقیقی و حقوقی  موثر دنیای مد هم چون:  Jill D’Alessandro, Curator in Charge of Costume and Textile Arts, and Laura L. Camerlengo, Associate Curator of Costume and Textiles at the Fine Arts Museums of San Francisco. Reina Lewis, Professor of Cultural Studies at London College of Fashion, University of the Arts London ترتیب یافته و ترکیب برگزار کنندگان نشان می دهد که نگاه آکادمیک و تجاری حرفه ای به این مقوله مترکز شده است.

محل برگزاری نمایشگاه مد معاصر مسلمانان

(تصویری از هال اصلی  محل برگزاری نمایشگاه مد معاصر  مسلمانان که در فضایی  رمانتیک بانور پردازی  فوق العاده،  لباس بانوان مسلمان را از کشورهای مختلف  جهان  به  تصویر کشیده  است)

محل برگزاری نمایشگاه مد معاصر مسلمانان

(نوع چیدمان موزه به گونه  ای  است که بیننده بتواند با فراغت ذهنی، به مشاهده آثار  پرداخته  و بر اساس آنونس‌هایی که زیر  هر  اثر  است، جزییات را شامل نام  طراح، جنس  پارچه و کشور سازنده و برند را مشاهده کند)

 لباس های گران قیمت بانوان لاکچری گرد مسلمان

(در نمایش مد معاصر  مسلمان در موزه سانفرانسیسکو، تلاش شده  تا اوت کوتور هایی که با پارچه های  فاخر دوخته شده  است، بخشی  از  لباس های گران قیمت بانوان لاکچری  گرد مسلمان را نیز به نمایش بگذارد)

لباس های آفریقایی تا آسیایی و آمریکا در نمایشگاه مد

(لباس های آفریقایی تا آسیایی و آمریکا  در این نمایشگاه، جلوه دهنده سنت های بانوان مسلمان در انتخاب  پوشش اسلامی  است)

فهرست طراحان رویداد مد معاصر مسلمانان در سانفرانسیسکو

اگر می خواهید با آثار طراحان برجسته ای که در رویداد مد معاصر مسلمانان در سانفرانسیسکو شرکت کرده اند آشنا شوید، فهرست  زیر را مشاهده کنید. کافی است  نام آن ها را در اینستاگرام جست و جو کرده و با جدید ترین فعالیت  های آنان در طراحی لباس بانوان مسلمان آشنا شوید. اگر به دنبال الگوهای زیبا با رویکرد بازاریابی جهانی و شناخت المان های موثر در ترندهای نوین طراحی لباس بانوان کشورهای اسلامی هستید، کار طراحان زیر را توصیه  می کنیم که بزودی در  نمایشگاه فرانکفورت آلمان نیز در آوریل ۲۰۱۹ میلادی  عرضه خواهد شد.

  • Nora Aldamer, Saudi Arabia
    Wadha Al Hajri, Qatar
    Mashael Alrajhi, Saudi Arabia
    Mariam Al Remaihi, Qatar
    Renni Andriani, Indonesia
    Raşit Bağzıbağlı, Turkey
    Alaa Balkhy, United States/Saudi Arabia
    Faiza Bouguessa, United Arab Emirates
    Bernard Chandran, Malaysia
    Georgina Chapman for Marchesa, United States
    Barjis Chohan, United Kingdom
    Windri Widiesta Dhari, Indonesia
    Sarah Elenany, United Kingdom
    Jean Paul Gaultier, France
    Bill Gaytten, United Kingdom for Christian Dior, France
    Kuaybe Gider, Turkey
    Izree Kai Haffiz, Malaysia
    Anandia Marina Putri Harahap, Indonesia
    Rani Hatta, Indonesia
    Nour Kaiss, Canada
    Shakeel Karachi, Pakistan
    Mary Katrantzou, Greece
    Rebecca Kellett, United Kingdom
    li>Nzinga Knight, United States
    Layeur, United Arab Emirates
    Melinda Looi, Malaysia
    Mariam Bin Mahfouz, Saudi Arabia
    Saiqa Majeed, United Kingdom
    Carmen W. Muhammad, United States
    Naima Muhammad, United States
    Sanaz Nataj, Iran
    Nike, United States
    Hanan Ozair, United Arab Emirates
    Hessa Ozair, United Arab Emirates
    Papillion Jewelry, Qatar
    Dian Pelangi, Indonesia
    Pierpaolo Piccioli, Italy for Valentino, Italy
    Peter Pilotto, United Kingdom
    Datin Haslinda Abdul Rahim, Malaysia
    Maha Abdul Rasheed, United Arab Emirates
    Oscar de la Renta, United States
    Shereen Sabet, United States
    Yves Saint Laurent, France
    Khanaan Luqman Shamlan, Indonesia
    Céline Semaan Vernon, United States
    Zara Shiri, Iran
    Fahad Signature, Qatar
    Yasmin Sobeih, United Kingdom
    Shirin Vaqar, Iran
    Shiva Vaqar, Iran
    Lisa Vogl, United States
    Mohd Hafizi Radzi Woo, Malaysia
    Itang Yunasz, Indonesia
    Aheda Zanetti, Australia
    Rabia Zargarpur, United Arab Emirates

اگر برای فعالیت های تحقیقاتی مد و لباس خود نیازمند اطلاعات بیش تری از این رویداد بزرگ مد مسلمانان در آمریکا هستید،  تقاضای خود را به این نشانی hnordstrom@famsf.org ارسال کنید.

(پست اینستاگرامی رسمی موزه سانفرانسیسکو که برداشتی از مقاله وال  استریت ژورنال است که مخاطبانش را به بازدید از این رویداد مد اسلامی که برای تصحیح نگرش های منفی درباره پوشش زنان مسلمان مناسب می  باشد، دعوت کرده است)

حتما بخوانید: با گلناز  آشتیانی، طراح لباس ایرانی مقیم کانادا آشنا شویم

هدا کتابی یکی از طراحان ایرانی است که پست هایی درباره این رویداد بزرگ مد معاصر بانوان مسلمان را در اینستاگرامش بازتاب داده است. یکی از تصاویر کتاب هدا کتابی که به معرفی استایل خیابانی بانوان ایرانی در  تهران اختصاص دارد، به عنوان یکی از ۴۰ عکس منتخب در بخش گالری عکس رویداد مد معاصر مسلمانان در موزه  سانفرانسیسکو به نمایش در امده است که در  پست اینستاگرامی هدا مشاهده می کنید. او محقق  مد بوده و به مد سیاسی (POLITICAN FASHION)‌علاقمند است.

سایت رسمی این رویداد که جزییات برگزاری  کارگاه ها و حضور شخصیت های مطرح  مد و لباس جهان را نیز  منعکس  می دهد، در این نشانی در دسترس  علاقمندان قرار دارد.

دنیای مد و لباس و لاکچری گردی را هر روز در لوکس تهران دنبال کنید.

حتما بخوانید: جزییات شرکت در نهمین جشنواره مد و لباس  فجر

نظر شما درباره استقبال جهانی از  هفته های مد اسلامی چیست؟

یک نظر

یک نظر

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا