استایل و مد بانوان

اصول نگهداری و پوشیدن کت و پالتو خز

کت و پالتو های خز (FAUX FUR COAT) در فصل پاییز و زمستان، یکی از انتخاب های لاکچری گردهای برای طراحی استایل های باشکوه و جذاب است. بسیاری از سلبریتی های سینما و موسیقی در شب گردی های نیمه دوم سال، کت و پالتو های خزد شیک کوتاه و بلند را برای استایل های کژوال و مجلسی ست می کنند که الگوی خوبی برای بانوان مشکل پسند ایرانی است. کت و پالتو خز، اصول پوشیدن خاصی دارد و لباس هایی با طرح و رنگ خاصی بهتر است با آن ست شود. علاوه بر این، نگهداری  از این پوشاک، متفاوت از نگهداری لباس های بهاره و تابستان است و موضوعاتی باید در نظر گرفته شود.

گزارش امروز مجله تخصصی مد و سبک زندگی لوکس تهران تلاش دارد تا در این گفتار، اصول نگهداری و پوشیدن کت و پالتو خز شیک را در اختیار شیک پوشان قرار دهد. اگر شما هم در پاییز و زمستان ۹۷ به دنبال پالتو خز هستید، گفتار امروز را تا انتها مطالعه کنید. اگر تجربه خز پوشی دارید، نظرات و دیدگاه های خود را از طریق بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: مد گردی با آناشید حسینی، شاخ اینستاگرام

مد گردی با پالتوهای خز

اصول نگهداری لباس های گران

فصل پاییز، فصل پوشیدن لباس های گران قیمت است. بر خلاف لباس های کژوال بهار و تابستان که بعضا نخی و تک لایه است، لباس های نیمه دوم سال، ضخیم و به واسطه متریال هایی که در طراحی این پوشاک گرم استفاده می شود، قیمت بسیار بیش تری از متوسط قیمت لباس هایی که در نیمه اول سال به تن می کنیم دارند. لذا نگهداری از آن ها بسیار اهمیت دارد. مخصوصا اگر لباس های پاییزی و زمستانی شما، از چرم و خز و جیر تشکیل شده باشد،نگهداری حساس تر و ویژه تر خواهد بود.

به بانوان لاکچری گرد در نیمه دوم سال همواره توصیه می شود که اصول نگهداری لباس های خود را دانسته تا در پاییز و زمستان سال آینده نیز مشتری آن ها باشند. پالتو و کت های خز، با توجه به نوسانات ارزی سال ۹۷، در فهرست گران ترین لباس های جنتلمن ها و بانوان شیک پوش ایران است که جایگزین  کردن آن اگر تخریب شود، مشکل خواهد بود.

ست خز های کوتاه با شلوار سفید

(خز های کوتاه را به راحتی می توان با شلوارهای راسته سفید رنگ برای ترکیبی زیبا از استایل های کژوال پاییزی ست کرد)

مراقبت های ویژه ای برای نگهداری لباس های خز باید در دستور کار شما باشد.  چرا که آسیب پذیری  بالایی دارد. مخصوصا که بانوانی که در مناطق مرطوب و بارانی زندگی می کنند مثل مناطق شمالی کشور، باید توجه بیش  تری به  استفاده از لباس های خز دار کنند که با رطوبت، تخریب نشود. انتخاب کمد لباس تاریک با رطوبت بسیار کم، از  جمله این ترفند ها است.

طرحی باشکوه از پالتو خز

(این طرح با شکوه را باید با روش های مراقبتی آن نیز آگاه بود)

پالتو خز لاکچری

(انتخابی هوشمندانه با تیپ های باشکوه لاکچری پاییزی و زمستانی بانوان مشکل پسند)

طرحی زیبا از پالتو خز پاییزی

(طرحی زیبا از پالتو خز پاییزی OLIVIA PALERMO در پاییز ۲۰۱۷ نیویورک)

استایل های خیابانی پاییزه با پالتو خز شیری کوتاه

(الگوی تیپی فوق العاده شیک برای استایل های خیابانی پاییزه بانوان که انرژی رنگ آبی را در طراحی این استایل  خیابانی به نمایش می گذارد و با پالتو خز کوتاه شیری رنگ ست شده است)

 طرح زیبا از پالتو خز شیری رنگ بلند بدون دکمه

(در این عکس، طرح  زیبا از پالتو خز شیری رنگ بلند بدون دکمه  از SANDRA BULLOCK را شاهد هستیم که با شلوار مشکی و نیم بوت چرم از دیور ست شده  است)

طرحی جذاب از استایل های SIENNA MILLER با پالتو خز قهوه ای از برند MARLOWEL

(طرحی جذاب از استایل های SIENNA MILLER  که پالتو خز قهوه ای از برند MARLOWEL را بر تن دارد)

 پالتو خز کیم کارداشیان

(این هم الگویی از پالتو خز کیم کارداشیان، ملکه سلفی اینستاگرام)

بعضی ها هم کت و پالتو خز دار از سایر لباس ها جدا کرده و روی آن را کاور می پوشانند. به هر حال توصیه هایی ارائه  می شود که در نظر داشته باشید.

مکان مناسب: جای تاریک

پالتو خز خاص

جای تاریک و بی رطوبت، بهترین مکان برای نگهداری  کت و پالتو خز است. اصلا نباید این لباس در مدت طولانی، زیر نور خورشید باشد. نگهداری ان  ها در کمد هایی که دیر به  دیر  باز می شوند را در نظر داشته باشید.

مکان خنک

کاپشن خز اسپرت

پارچه های خز دارد، در برابر حرارت، آسیب پذیر هستند و باعث کاهش طول عمر آن ها می شود.  پالتو های خز دار هم بهتر است مثل ادکلن و عطر،  در مکان هایی که در نقابل تشعشع آقتاب نیست قرار داشه باشند. مکان هایی که مقابل کولر یا اتاق های پنجره دار که جریان هوای خنک در آن برقرار است، مکان مطلوبی برای نگهداری آن  خواهد بود.

رطوبت: دشمن کت و پالتو خز

هر جا رطوبت است، بدانید که جای کت و پالتو خز دار شما نیست. به سرعت  رطوبت سبب تخریب بافت پارچه شده و به همین  خاطر، اگر در مناطق مرطوب زندگی می کنید، بهتر است با نم گیر، رطوبت را کاهش دهید.

خوشبو کننده ممنوع!

گاها مشاهده می شود که بانوان برای انتقال گت و پالتو خز دار خود به چمدان و سفرهای ریلی و هوایی، از  خوشبو کننده برای نگهداری آن استفاده می کنند. این دسته مواد شیمیایی،  روی بافت پارچه اثر  گذاشته و کیفیت آن را کاهش خواهد داد. خوشبو کننده ها، با دریافت  رطوبت ها، بوی خوشی تولید می کنند که سبب  افزایش آسیب و تهدید کیفیت این نوع پوشاک پاییزی خواهند شد. لذا در پاییز  و زمستان،  از خوشبو کننده در جایی  که این محصولات نگهداری می شود، پرهیز  شود.

پالتو و خز در کمد

کمد نگهداری پالتو خز

نگهداری کت و پالتو خز دار در کمد نیز اصولی دارد که باید به آن توجه کنید. نحوه  آویزان کردن این لباس مهم  است. اگر درست انجام بدهید، طول عمر  محصول افزایش می یابد. در غیر این صورت، پارچه ها آسیب خواهند دید. از  چوب لباس مخصوص استفاده کنید که بتواند وزن این لباس  های سنگین و ضخیم را تحمل کند. هم چنین در کمد، از کاور مخصوص کت و پالتو خز دار استفاده کرده و از پر کردن کمد لباس که باعث مچاله شدن این لباس می شود، جدا اجتناب کنید.

پالتو خز سفید

این کار سبب می شود تا میزان ساییدگی لباس ها زیاد شده  و به این خاطر، برای نگهداری کت و پالتو خز دار از کمد خلوت استفاده کنید تا فضای کافی  برای نگهداری لباس داشته باشید.

نگهداری  کت و پالتو خز دار  در تابستان سخت است و باید حتما دور از  رطوبت و هم  چنین گرما باشد.

چگونه کت و پالتو خز دار بپوشیم؟

اصول پوشیدن کت و پالتو خز دار  هم مثل نگهداری آن، راه و رسمی دارد که شیک پوش ها باید به آن توجه کنند. این محصول، اگر از خز اصل باشد، بسیار گران بوده و گزینه اول شیک پوشان در نیمه دوم سال به نظر می رسد. امروزه خز های مصنوعی هم  با کیفیت و طرح های گوناگون تولید شده که طرفداران حقوق حیوانات را راضی کرده است.

خز ها به خصوص خز هایی که طبیعی نیستند و مصنوعی می باشند، ویژگی خاص خود را دارند. مثل خز کوتاه یا فر و یا صاف. شما باید بر اساس سلیقه  خود و متناسب با استایل، از مدلی استفاده کنید تیپ شما را غیر عادی نشان ندهد.  جنس هایی از خز که براق هستند و مصنوعی بودن آن ها خیلی به چشم می آید را از دستور کار خارج کنید چون کیفیت خوبی نداشته و با چند بار شستن، کیفیت آن کاهش خواهد یافت.

پالتو خز کوتاه

حتما بخوانید: ۸۰ مدل کت و دامن شیک و مجلسی دخترانه و زنانه

بلندی پالتو خز نیز از جمله  موضوعاتی است که بانوان در نیمه دوم سال که لباس  های گرم به تن می کنند، در نظر داشته باشند. کت و پالتو خز،  کوتاه و بلند دارد و این بستگی به سلیقه و نوع طراحی استایل شما دارد که مدل کوتاه خریداری کنید یا بلند. کت های کوتاه خز دارد، برای استایل های جسورانه خوب است. اما کت های متوسط یا نیم پالتو ها برای استایل هایی که خیلی مدرن نیست، مطلوب تر خواهد بود. به  هر حال اگر دنبال استایل رمانتیک و دراماتیک هستید، از کت خز دار بلند استفاده کنید که نمونه هایی از آن را به انتخاب سلبریتی ها، در ابتدای گفتار معرفی کردیم.

ست پالتو خز پاییزه با بوت

حتما بخوانید:  اکسسوری چیست؟

اکسسوری ها، انتخاب های خوبی برای ست کردن تیپ شما با کت و پالتو خز دار است. توجه کنید که اکسسوری،برای تکمیل تیپ است و به خودی خود نقشی ندارد. پالتو خز دار و ترند هایی که برای کیف و کفش پاییزه و زمستانی در نظر می گیرید، با اکسسوری هاه کامل تر می شود. پالتوی خز را با شال گردن ساده ست کنید. شال گردن بهتر است از جنس کشمیر، ابریشم  یا پشمینه باشد.

ست پالتو چرم و شلوار جین

حتما سعی کنید در پوشیدن کت و پالتو خز دارد، استایل ساده طراحی کنید تا جشنواره ای از رنگ و طرح را به نمایش در نیاورید و از جلوه پالتو خز دار نکاهید. نکته دیگر هم که باید توجه کنید ان است که بهترین شلوار برای پوشیدن با کت و پالتو خز دارد، جین تنگ است که با حجم کت هماهنگ بوده و جذابیت پالتو خز دار پف دار شما را بهتر جلوه خواهد داد.

یک استایل کاملا شیک نیویورکی در پاییز ۲۰۱۸

(یک استایل کاملا شیک نیویورکی در پاییز ۲۰۱۸)

تیلور سویفت و ANNA KENDRICK و پالتو خز دار لاکچری آنها

(تیلور سویفت و ANNA KENDRICK، پالتو خز دار ۱۰ هزار دلاری خود را که از برند FURHUGO است در DevianArt به نمایش گذاشتند)

کت و پالتو خز دار را می توان بنا به استایل خود، با کفش  پاشنه بلند پوشید تا شکوه ان بهتر و بیش تر نمایان شود. مخصوصا گزینه خوبی برای پوشیدن روی دکلته ها در استایل های مجلسی شیک است.

معمولا کت و پالتو خز دار را با نیم بوت و کفش پاشنه بلند طرح  ساده ست می کنند. زیر کت و پالتو خز دار، لباس های ساده  بپوشید تا خیلی گرمتان نشود!

استایل های اینستایی با پالتو چرم

حتما بخوانید: پر بیننده ترین هشتگ های اینستاگرام ۲۰۱۸

همراهان گرامی

اگر شما هم در نحوه پوشیدن و نگهداری کت و پالتو خز، دارای روش و تجربه ای هستید، از طریق بخش کامنت با ما در ارتباط باشید. جذاب ترین مدل های کت و پالتو خز را در هشتگ اینستاگرام دنبال کنید که بیش از نیم میلیون مدل جذاب را شامل می شود.

دنیای مد و لباس و لاکچری گردی را هر روز با لوکس تهران دنبال کنید.

به نظر شما چه طرح کیف و کفشی را با کت و پالتو خز بهتر است ست شود؟

تیپ پالتو خز پاییزی جنیفر لوپز در نیویورک گردی های ۲۰۱۷

(تیپ پالتو خز پاییزی جنیفر لوپز در نیویورک گردی های ۲۰۱۷)

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا