رویداد ها

مرجانی : رنگ سال ۲۰۱۹ و پیشنهادهای عالی طراحی مد

رنگ سال ۲۰۱۹ ، رنگ مرجان زنده (living  coral) با کد: ۱۶-۱۵۴۶ انتخاب شد. این انتخاب توسط  موسسه پنتون که هم چون یک رسم قدیمی و غیر رسمی، رنگ سال را برای محصولاتش انتخاب می کند، اعلام شده و رنگ حیات زنده است. رنگی جذاب برای انرژی مثبت ها که هم برای طراحی استایل های کژوال خیابانی و هم برای مشکل پسندان، گزینه ای ایده آل برای ست های مجلسی و شیک لوکس است. رنگ سال ۱۳۹۸ یا ۲۰۱۹ میلادی، رنگ مرجان زنده است که به نظر می رسد تا هفته های آینده شاهد تیپ هایی به این رنگ توسط لاکچری گرد ها و عاشقان مد و لباس باشیم.

گزارش امروز مد گردی مجله تخصصی مد و سبک زندگی لوکس تهران، شما را با آن چه درباره رنگ سال و شیوه ست کردن کیف و کفش و لباس و اکسسوری در این رنگ باید بدانید، آشنا می کند. اگر شما هم نظری درباره رنگ سال دارید، نظرات و دیدگاه های خود را از طریق بخش نظر دهی، با ما به اشتراک بگذارید.

با رنگ سال ۱۳۹۸ همراه باشید.

رنگ سال ۲۰۱۹

حتما بخوانید: ۵۰ نکته در انتخاب لباس با رنگ سال ۲۰۱۸

داستان رنگ سال ۲۰۱۹

موسسه PANTONE هم چون روال سال های قبل، مشخصات دقیق رنگ سال را اعلام کرد که رنگ مرجان زنده بود. این موسسه گفته بود که به دلیل آن که صخره های مرجانی، منبع حیات وحش در دریا ها و اقیانوس ها بوده و حفظ  آن اهمیت بسیاری برای آینده محیط زیست جهانی دارد، لذا رنگ سال ۲۰۱۹ را رنگ  مرجان زنده اعلام کرد. رنگی که یادآور طبیعتی است که این روزها در زمین و دریا، مورد تاخت  و تاز انسان قرار گرفته و برخی از سلبریتی ها مثل لئوناردوی دی کاپریو را بر آن داشته تا به جای سلفی و مد گردی و لاکچری گردی  های مرسوم سلبریتی ها در اینستاگرام، اینستانوشته های خود را ۱۰۰ درصد به مساله محیط زیست و لزوم توجه فراگیر به آن معطوف کند.

موسسه پنتون با ۱.۵ میلیون فالور

(تصویر صفحه اینستاگرام  موسسه پنتون با ۱.۵ میلیون فالور که رنگ سال در اینستانوشته های جدیدش حضور فعالی دارد)

 رنگ برخی از ساختمان های در کیف و پراگ مرجانی

( رنگ برخی از ساختمان های در کیف و پراگ، به رنگ مرجانی است که با استقبال توریسم فشن بلاگر ها قرار گرفته است )

لئوناردو دی کاپریو، خوش تیپ و سوپر استار هالیوود، چند سال است که نسبت به حیات مرجان ها و درختان و آلودگی های زیست محیطی  هشدار داده و همکاری خوبی با نهادهای مختلف از جمله  گوگل را در دستور کار خود دارد. موسسه  پنتون، مبتنی بر شرایط اقتصادی سال  و ترند های موجود، رنگ سال دنیای مد و لباس را انتخاب می کند که این روز ها با همت شبکه های اجتماعی فضای مجازی مثل اینستاگرام و توییتر و فیس بوک، خیلی زود فرا گیر می شود.

رنگ سال ۲۰۱۸ میلادی رنگ سلطنتی و با شکوه بنفش تیره (ULTRA VIOLET)

رنگ سال ۲۰۱۸ میلادی رنگ سلطنتی و با شکوه بنفش تیره (ULTRA  VIOLET) را انتخاب کرده بود که از رنگ های کم تر دیده شده در طراحی مد و لباس سلبریتی ها و حتی مشکل پسندان مرد و زن است. رنگی جذاب که فوق العاده پر انرژی و نشان از خلاقیت و آرامش و نهایت نوآوری عاشقان مد و لباس در انتخاب رنگ دارد. به نظر می رسد رنگ سال ۲۰۱۹ که خیلی شاد تر از رنگ بنفش تیره است، بتواند بعضی از علاقمندان لباس های تیره را به سمت لباس هایی با رنگ های  تند و شاد، متقاعد کند.

(تصویر بیانیه شرکت PANTONE در اعلام رنگ کورال به عنوان رنگ سال ۲۰۱۹ میلادی)

(تصویر بیانیه شرکت PANTONE در اعلام رنگ کورال به عنوان رنگ سال ۲۰۱۹ میلادی)

هم برای بانوانی که به دنبال انتخاب های رنگارنگ پاییزی و زمستانی برای تیپ های خیابان و دورهمی های معمولی هستند و هم برای آقایان مشکل پسندی که دوست دارند پاپیون و کراوات و حتی کت و شلوار های مجلسی را با رنگ مرجان زنده ست کنند، گزینه های بسیار در دسترس است. حتی می توان تاکسیدو های خوش دوخت مردانه را با رنگ سال ست کرد. حتی  تاکسیدو مشکی رنگ را می توان با پاپیون یا پیراهنی که تنالیته رنگ مرجان زنده را تداعی کند ست نمود و خود را با کاروان عاشقان مد و لباس به رنگ مرجان زنده که این روزها طوفانی از استایل های خوش رنگ را در اینستاگرام به پا کردند، همراه کرد.

( رنگ سال را در هشتگ COY2019 دنبال کنید)

( رنگ سال را در هشتگ COY2019 دنبال کنید)

 رنگ سال را در هشتگ LIVINGCORAL در اینستاگرام

( رنگ سال را در هشتگ LIVINGCORAL در اینستاگرام هم  می توان دنبال کرد و با نظرات و دیدگاه ها و استایل های مد باز های این شبکه اجتماعی محبوب درباره رنگ سال ۲۰۱۹ آشنا شد)

هارمونی رنگ مرجان زنده

در طراحی تیپ و لباس، آن چه استایلیست ها خیلی به آن توجه دارند، تناسب رنگ پوست افراد با رنگ لباسی است که بر تن می کنند. بسیار اتفاق افتاده که خوشگل ترین لباس های مردانه و زنانه که برای خرید آن ها پول های زیادی پرداخت شده را مشاهده می کنیم که جذابیتی بر تن کسی که آن را پوشیده است ندارد. بخشی از این نازیبایی، به عدم هارمون رنگ پوست مخاطب با رنگ لباس باز می گردد.

انتخاب های جذاب تیلور سویفت، خواننده پاپ آمریکا که استایل های کژوال را به رنگ مرجانی

(انتخاب های جذاب تیلور سویفت، خواننده پاپ آمریکا که استایل های کژوال را به رنگ مرجانی به نمایش در آورده است.  عکس وسط، تیلور را با رنگ سال ۲۰۱۸ نشان می دهد)

( رنگ مرجانی ، محبوب تیلور سویفت است)

( رنگ مرجانی ، محبوب تیلور سویفت است)

(مد گردی مرجانی با ملکه مد جهان (کیت میدلتون) )

(مد گردی مرجانی با ملکه مد جهان (کیت میدلتون) )

 تیپ کیت میدلتون با رنگ سال 2019

(اگر به دنبال ایده های خلاقانه و هوشمندانه در طراحی تیپ های شیک و مجلسی هستید، این انتخاب تیپ کیت میدلتون را نگاه کنید که چگونه کت مرجانی با دامنی زیبا که بین صورتی کم رنگ و بژ است، ست شده. رنگ های ختثی، بهترین انتخاب برای ترکیب رنگ با رنگ مرجانی است)

 تیپ مرجانی جینفر لوپز

( تیپ مرجانی جینفر لوپز در این عکس  مشاهده می کنید که نشان دهنده این واقعیت است که رنگ مرجانی با رنگ سفید به خوبی هارمونی دارد)

 لباس سنتی عروس ملکه انگلیس را در زمان هندوستان با ترکیب رنگ مرجانی

( لباس سنتی عروس ملکه انگلیس را در زمان هندوستان گردی با پرنیس ویلیام مشاهده می کنید که انتخابی هوشمندانه برای لباس بلند کژوال و جشنواره ای از تنالیته های خوش رنگ مرجانی  است)

در انتخاب لباس به خصوص در انتخاب لباس به رنگ ویژه مرجان زنده،  باید هارمونی رنگ پوست و انرژی رنگ در طراحی لباس مورد توجه قرار بگیرد. چرا که اولین چیزی که در ذهن بیننده تداعی می شود، رنگ لباسی است که پوشیده اید و به صورت اتوماتیک، تصورات ذهنی (هر چند اشتباه و ناشی از ذهن فریبکار!) قلیان می کند. قضاوت سریع ما از استایل یک نفر، تا حد زیادی به رنگی که پوشیده باز می گردد. بنابراین انرژی رنگ و روان شناسی رنگ را باید در نظر داشت و در طراحی مد و لباس فصلی به آن بها داد. موضوعی که استایلیست ها خیلی به آن توجه می کنند. از کارل لاگرفلد آلمانی تا جورجیو آرمانی ایتالیایی.

سیستم تطبیق رنگ PANTONE

رنگ، بخش مهم در طراحی برند و حتی برندینگ است و می توان در جلب نظر بیننده و مشتری تاثیر گذار باشد. رنگی را باید برای طراحی استایل و برند خود انتخاب کنید که هارمونی با دیگر اعضای کسب و کار و لباس شما داشته باشد. برای خلق یکپارچگی باشکوه، رنگ باید روانشناسی شود. رنگ سبز استارباکس را ببینید. همه  جا یک رگ است. یا رنگ کوکاکولا که قرمز بوده و روی همه  شیشه ها دیده می شود یا رنگ زرد مک دونالد یا نارنجی لوفت هانزا. همه  جا یکسان است. رنگ، عنصری حیاتی در برندینگ و طراحی لباس و صنعت مد بوده و باید به آن توجه داشت.

سیستم تطبیق رنگ PANTONE

در چاپ رنگ ها به خصوص برای طراحان پارچه و لباس و ناشران، سیستم های تطبیق رنگ، کارکرد زیادی دارد. ترکیب آبی و قرمز و سبز، همه جا یکسان نیست. اتخاذ سیستم های تطبیق رنگ یکی از موضوعاتی که طراحان لباس و ناشران برای این که تطابق رنگ با خواسته آن ها نزدیک باشد، در نظر دارند.

مثلا رنگ قرمز روشن، در مکان های مختلف، رنگ متفاوت دارد. سیستم تطبیق رنگ PANTONE، به شما کمک می کند تا با هر پرینتری در هر جایی، همان رنگ قرمز روشن را خلق کنید. بنابراین، شناسه عددی رنگ را باید به همراه داشت. سیستم پنتون، تنها سیستم موجود نیست. اما از دهه ۱۹۶۰ میلادی به این سو، نمودار های رنگی پنتون کاربرد زیادی پیدا کرد.

حتما بخوانید: توصیه های طلایی به انرژي مثبت های خوش پوش

سیستم تطبیق رنگ  پنتون که PMS  نامیده می شود، در سال ۱۹۶۴ میلادی معرفی شد. هدفش، کاهش میزان تغییر رنگ در چاپ و طراحی از لباس تا برند و نشر بود. شما باید برای طراحی لوگو و طراحی  پارچه و لباس های اوت کوتور، رنگ مورد نظر خود را از PMS استخراج کنید. این سیستم کمک می کند تا رنگ مورد نظر شما، همیشه ثابت باشد و کم رنگ و پر رنگ نشود. بیش از یک هزار و هشتصد رنگ در سیستم تطبیق رنگ پنتون ثبت شده است.

طراحی دکوراسیون اتاق کودکان با رنگ مرجانی ، انتخابی هوشمندانه برای والدین در سال ۱۳۹۸ است

( طراحی دکوراسیون اتاق کودکان با رنگ مرجانی ، انتخابی هوشمندانه برای والدین در سال ۱۳۹۸ است )

این سیستم، توانسته جریان های رنگ را در صنایع مختلف از دکوراسیون داخلی تا مد و لباس، تعیین کند و بر روی آن ها تاثیر گذار باشد. بنابراین، یک رفرنس و استانداردی برای انتخاب رنگ بوده  و در معرفی رنگ سال ، حرف اول را می زند. این سیستم برای نخستین بار از سال ۲۰۰۰ میلادی، با معرفی رنگ سال پرداخت که آن زمان، آبی نیلی بود تا سال ۲۰۱۸ که به رنگ بنفش تیره رسید.

همه این رنگ ها، ظرفیت و انرژی خاصی خود را دارند. البته گاها، رنگ هایی که در یک سال انتخاب می شود، بیان گر جریانات سیاسی و اجتماعی و ترندهای محبوب آن زمان نیز هست که مورد نظر  کارشناسان پنتون قرار می گیرد.

اکسسوری با رنگ سال 2019

(تصویری از ایده ای برای ست کردن لباس های بهاره و تابستانی با رنگ مرجانی)

(تصویری از ایده ای برای ست کردن لباس  های بهاره و تابستانی با رنگ مرجانی)

(کت و شلوار شیک و کژوال به رنگ مرجانی برای بانوان انرژی مثبت)

(کت و شلوار شیک و کژوال به رنگ مرجانی برای  بانوان انرژی مثبت)

همه ساله در ماه دسامبر، رنگ سال انتخاب می شود تا عاشقان مد و لباس و علاقمندان به طراحی دکوراسیون های مبتنی به رنگ سال ، پیش از اغاز سال جدید، خانه و لباس و تیپ و علایق خود را به این رنگ ست کننده و اینستاگرامشان را به  این رنگ اختصاص دهند. رنگ مرجان زنده، رنگ محبوبی است. رنگی شاد که پر انرژی بوده و محبوب انرژی مثبت ها است. نشانی از غم و اندوه از این رنگ تداعی نمی شود و به قول بورس باز ها، سیگنال مثبت و امید بخش دارد.

ر طراحی محصولات پارچه و لباس و دکوراسیوان با رنگ سال 2019

رنگ سال همان طور که گفتیم، در طراحی محصولات پارچه و لباس و دکوراسیوان و امثالهم، تاثیر دارد. حتی درب رژ لب و جعبه های طلا و جواهرات و اکسسوری تا پاپوش ها و پابند ها و بسیاری از محصولاتی که مردان و زنان عاشق مد به آن توجه دارند، بر  اساس این رنگ توسط تولید کننده ها عرضه می شود. پس تعجب نکنید که اگر استایل های خیابانی را با این رنگ مشاهده کنید و برخی از برندهای مطرح، محصولاتی به این رنگ تولید می کنند. از پالت های لوازم آرایش گرفته  تا ماگ ها و کیف های دستی و اکسسوری های ارزان تا گران. شرکت PANTONE با شرکت  SEPHORA نیز همکاری دارد. جزییاتی از این همکاری در این LINK در دسترس است.

رنگ سال  ۲۰۱۹ در کالکشن زمستانی و بهاره برند ها

رنگ سال ۲۰۱۹ در کالکشن زمستانی و بهاره برند ها

(محصولی از کلوین کلین به رنگ مرجان زنده )

(از کالکشن بلوز های کلوین کلین به رنگ مرجانی)

(از کالکشن بلوز های کلوین کلین به رنگ مرجانی)

(از کلکسیون کیف های دستی خوش رنگ کلوین کلین به رنگ سال ۲۰۱۹)

(از کلکسیون کیف های دستی خوش رنگ کلوین کلین به رنگ سال ۲۰۱۹)

(کیف دستی زنانه ساده خوش رنگ از CK که تنالیته ای از رنگ مرجانی زنده است)

(کیف دستی زنانه ساده خوش رنگ از CK که تنالیته ای از رنگ مرجانی زنده است)

رنگ مرجان زنده در تولید و ساخت و عرضه محصولات لوازم آرایشی و بهداشتی رد پای خود را به جا گذاشته و آن ها را در کالکشن های جدید که برند های مطرح بزودی ارائه می کنند خواهیم دید. لوازم آرایشی بانوان، خیلی زود از این رنگ الهام می گیرد. در کالکشن زمستانی برند هایی چون: CALVIN CLEIN, MOSKINO و PETER PILOTO از رنگ مرجان زنده استفاده شده است که در تصاویر مشاهده می کنید.

برند محبوب هدی بیتونی (HUDA BEAUTY) از جمله برند های سرشناس است که از رنگ مرجان زنده

برند محبوب هدی بیتونی (HUDA BEAUTY) از جمله برند های سرشناس است که از رنگ مرجان زنده در تولید سایه چشم به این رنگ استفاده کرد تا لاکچری گردهای مد باز، حتی سایه چشم خود را نیز با استایل لباس به رنگ مرجان زنده ست کنند. تناژ های گوناگون رنگ مرجانی را می توان در پالت های سایه چشم هدی بیوتی شاهد بود. رنگی مناسب برای همه تناژ های رنگ پوست بوده و بانوان مشکل پسند می توانند از این رنگ به خوبی در آرایش های ۲۰۱۹ استفاده کنند. البته رنگ سال ۲۰۱۹ خیلی مناسب رنگ مو نیست چرا که خیلی روشن است و محبوب بانوانی که رنگ های تیره را دوست دارند، نخواهد بود.

چگونه لباس های خود را با رنگ سال ۲۰۱۹ (مرجان زنده) ست کنیم؟

چگونه لباس های خود را با رنگ سال ۲۰۱۹ (مرجان زنده) ست کنیم؟

این سوالی است که خیلی ها مطرح می کنند و نمی دانند چه رنگ های مکملی را می توان با رنگ مرجان زنده در طراحی مد و لباس خود همراه کرد. نکته ای که در طراحی استایل باید بدانید آن است که صنعت مد، خیلی سلیقه ای بوده و استاندارد یا قانون خاص ندارد. هر چه پیش آید، خوش آید. اما! این جا یک اما و اگر هست که باید توجه شود: طراحی لباس شما باید متناسب با قد و وزن و مکان و زمان باشد و باشکوه.

بر اساس این اصل، شما می توانید طراحی لباس خود را با رنگ مرجان زنده همراه کنید. نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که رنگ مرجانی، خیلی راحت با رنگ های مختلف ترکیب می شود. یعنی ترکیب رنگش چون شاد و روشن است، عالی بوده و بسیاری از اکسسوری های رنگ شاد خود را می توانید در سال ۲۰۱۹ از کمد بیرون آورده و برای تکمیل استایل از آن استفاده کنید.

بانوان، جشنواره ای از اکسسوری های زیبا و دوست داشتنی را در کمد دارند که در استفاده از آن، گاها تعلل می کنند. شال ها، پاپوش ها، پابند ها، گوشواره ها و گردن بند های بلند یا زیورآلاتی که با سنگ های مرجانی ظریف کاری شده اند، بخشی از اکسسوری هایی است که این روزها در استایل بانوان خوش تیپ عاشق رنگ سال دیده می شود. کافی است المانی از رنگ سال در طراحی مد شما دیده شود. این  کفایت می کند.  نیاز نیست مونوکروم مرجانی بزنید!

رنگ سبز نعناعی را به پالت رنگ های محبوب خود در سال ۲۰۱۹ میلادی اضافه کنید تا شاهد یک رنگ جذاب در کنار رنگ مرجانی برای طراحی تیپ در سال ۱۳۹۸ باشید.

رنگ مرجانی، تنالیه رنگ متنوع و شادی دارد

رنگ مرجانی، تنالیه رنگ متنوع و شادی دارد که از آن می توان در انتخاب مانتو، اورکت، شلوار، دامن، کیف و کفش استفاده کرد. ترکیب رنگ های متضاد با این رنگ نیز توصیه می شود. مثلا، زوج رنگ های ساده با دو طیف از یک خانواده رنگ انخاب شود و با انتخاب های جسورانه تر، سه طیف رنگ چشم گیر در دستور کار شما قرار بگیرد. مرجانی در کنار صورتی، زیبا و دوست داشتنی است و شما را انرژی مثبت نشان خواهد داد. این سیگنال مثبت را در نظر داشته باشید. پوشیدن دامن و کت یا دامن و بافتنی با این رنگ برای استایل های کژوال بانوان، انتخابی هوشمندانه است که روی جلد مجله ووگ بافتنی هم دیده می شود.

(طیف رنگ هایی که لوازم آرایش لانکوم برای پالت های ۲۰۱۹ خود ارائه کرده است را در عکس بالا مشاهده می کنید)

(طیف رنگ هایی که لوازم آرایش لانکوم برای پالت های ۲۰۱۹ خود ارائه کرده است را در عکس بالا مشاهده می کنید)

رنگ مرجانی، رنگ زنده و درخشان است

رنگ مرجانی، رنگ زنده  و درخشان است. برای ست کردن لباس های خود با رنگ مرجان زنده، به سراغ رنگ های خنثی بروید. مرجانی و بژ، انتخابی عالی است اما ترکیب رنگ سال ۲۰۱۸ با رنگ سال ۲۰۱۹ یعنی بنفش تیره با مرجانی، کمی تیپ را جشنواره ای می کند که مناسب جشن های هالووین ۲۰۱۹ خواهد بود!

 محصولی جذاب از برند ویکتوریا بکهام که در فشن ویک ۲۰۱۷ و هارمونی رنگ ها با رنگ مرجانی

( محصولی جذاب از برند ویکتوریا بکهام که در فشن ویک  ۲۰۱۷  میلادی به نمایش در آمد و هارمونی رنگ ها با رنگ مرجانی را به نمایش می گذارد)

حتما بخوانید: استالیست کیست و چه کاری می کند؟

توصیه هایی برای ست های مرجانی ۲۰۱۹

توصیه هایی برای ست های مرجانی ۲۰۱۹

  • همواره از نظر استایلیست ها برای طراحی ست های بهاره و زمستانی به رنگ سال استفاده کنید.
  • طوفانی از تصاویر مد و لباس و اکسسوری کاربران اینستاگرام در هشتگ های پر بیننده مربوط به coral به راه افتاده است. از این ایده ها، الگو های خوبی بگیرید و برای طراحی مد خود استفاده کنید.
  • افرادی که به استارت آپ های دیجیتالی مد علاقمند هستند، محصولاتی مبتنی بر این رنگ در تولیدات خود قرار دهند.
  • بسیاری از فشن بلاگر ها، مثل کیارا فراگنی، محصولات جدید به رنگ ۲۰۱۹ معرفی کرده اند. از این الگو ها برای طراحی تیپ از کیف تا کفش و اکسسوری استفاده کنید.
  • رنگ مو بر اساس رنگ coral باید با دقت انتخاب شود تا تناسب خوبی با رنگ پوست و رنگ لباس شما داشته باشد.
  • حنا به رنگ کورال، انتخاب دوست داشتنی نیست. اما سایه های کم رنگش را می توان در طراحی حنا به کار برد.
  • رنگ سال ، انرژی شدید و زیادی دارد. از این انرژی برای شاد پوشی و سبک زندگی سبز استفاده کنید.
  • رنگ living coral یادآور طبیعت است و احترام به طبیعت زنده. علاقمندان به مد مفهومی (conceptual fashion) از این رنگ برای طراحی مد خاص خود استفاده کنند.
  • فشن ویک های ۲۰۱۹ حتما جدید ترین طرح های خانه های مد از لندن تا پاریس و میلان و نیویورک را مبتنی بر این رنگ عرضه خواهند کرد. در elle و VOGUE دنبال این الگو های باشکوه اوت کوتور باشید.

 طراحی استایل های بهاره، تابستانی، پاییزی و زمستانی ۱۳۹۸

امیدواریم اطلاعاتی که در این گفتار برای طراحی  استایل های بهاره، تابستانی، پاییزی و زمستانی ۱۳۹۸ برای مد گردها در طراحی تیپ سال ۲۰۱۹ میلادی به رنگ مرجانی ارائه شده، الگو ها و ایده های خوبی برای مشکل پسندان باشد تا فرهنگ شاد گردی و شاد پوشی را در کنار توجه به طبیعت، در سبک زندگی خود قرار دهند.

دنیای مد و لباس و لاکچری گردی را هر روز با لوکس تهران دنبال کنید.

به نظر شما، رنگ سال ۲۰۱۹ را با چه رنگی در طراحی لباس باید ست کرد؟

به نظر شما، رنگ سال ۲۰۱۹ را با چه رنگی در طراحی لباس باید ست کرد؟

2 دیدگاه

2 Comments

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا