لوازم آرایش

آن چه باید درباره کرم پودر ها و شیوه استفاده بدانیم

کرم پودر ها، بخش جدایی ناپذیر از فرآیندهای آرایشی بانوان به خصوص دختر خانم های مشکل پسند است و بازار امروز ایران هم مملو از کرم پودر های برند تا تقلبی است که خرید آن را برای افراد، سخت می کند. همواره توصیه شده که کرم پودر های اصل را که آسیبی برای پوست ندارند، از فروشگاه های معتبر تهیه کرده یا با توجه به گرانی بازار امروز لوازم آرایشی ایران، از دوستان و آشنایان مقیم خارج از کشور، درخواست خرید و ارسال جنس اصل کنید. در استفاده از کرم پودر ، بر خلاف تصور عموم، باید فاکتورهایی رعایت شود تا کرم پودر متناسب با بافت پوست و رنگ پوست انتخاب شود تا همراهی باشکوهی با استایل شما داشته باشد.

گزارش امروز مجله تخصصی مد و سبک زندگی لوکس تهران، شما را با معیارهای  مهم در انتخاب کرم پودر و اصولی که برای انتخاب کرم پودر مناسب با رنگ و بافت پوست نیاز دارید، آشنا می کند. اگر شما هم  تجربه  استفاده از کرم های برند مثل کلینیک و لانکوم و استی لادر و شانل دارید، نظرات و دیدگاه های خود را با ما در بخش کامنت یا کانال های لوکس تهران در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

کرم پودر ها، بخش جدایی ناپذیر از فرآیندهای آرایشی

حتما بخوانید: با جدید ترین کرم پودر های جهان آشنا شویم

کرم پودر خوب برای پوست خوب

توجه کنید که هر کرم پودری در بازار، مناسب پوست شما نیست. حتی اگر بهترین برند باشد! تشخیص نوع پوست شما، اقدام اول برای خرید POWDER CREAM خوب است. شما باید پوست خود را به درستی بشناسید. بهترین مشاور، متخصص پوست شما است نه فروشنده مزون ها و گالری های لوازم آرایشی سطح شهر! برای شناسایی نوع پوست، باید بدانید که کلا هر پوستی، یکی از این چهار طیف را شامل می شود: یا نرمال است. یا چرب است. یا خشک است یا ترکیبی از این ها یعنی مختلط است.

کرم پودر خوب برای پوست خوب

برای هر طیفی از پوست، کرم پودر مخصوص داریم و اگر شما پوست چرب داشته باشید و کرم پودر مخصوص پوست خشک استفاده کنید، حتما نتیجه لازم را نخواهید برد. این طبقه بندی نیز بر اساس میزان ترشح چربی پوست بوده که به آن سبوم گفته می شود.

اگر پوست سفت دارید، پوست شما خشک است و کرم پودر مخصوص پوست خشک توصیه می شود.

اگر پوست شما براق است و برق زدن در صورت شما محرز است، پوست مرطوب دارید که باید از کرم پودر مخصوص پوست چرب استفاده کنید. لانکوم و مک و استی لادر، گزینه های خوبی برای شما دارند. البته نمونه های گیاهی ایرانی نیز پیشنهاد می شود.

حتما بخوانید: با لوکس ترین مراکز خرید تهران آشنا شوید

اگر پوست شما در بخشی خشک و قسمتی دیگر مرطوب و چرب است و شاهد پوسته ریزی هستید، پوست مختلط دارید که باید از کرم پودرهای مناسب با پوست مختلط استفاده کنید. برند های DIOR. LINGERIE  و TEINT، گزینه های خوبی برای افرادی است که چنین بافت پوستی دارند.

ساختار شیمیایی کرم پودر ها

ساختار شیمیایی کرم پودر ها را موارد زیر تشکیل می دهد:

  • کرم پودر هایی که بر مبنای روغن و نرم کننده ساخته می شود
  •          ”         که بر پایه روغن ساخته می شود.
  •          ”         که بر پایه تالک ساخته می شود.
  •          ”         که بر پایه مواد معدنی مثل میکا تولید می شوند.
  •          ”         که اساس تولید آن، آب با بافت کرمی است.
  •          ”         که فاقد چربی هستند.
  •          ”         که مبتنی بر سیلیکون
  •          ”         که آب مقاوم به انتقال

با  این حال، کرم پودر ها به ۷ دسته تقسیم بندی می شوند:

  • محصولات مایع
  • محصولات استیکی
  • محصولات موی
  • محصولات کوشن
  • محصولات بی بی کرم
  • محصولات سی سی کرم
  • محصولات فومی

توجه کنید که ترکیب کرم پودر ها با بیس های گوناگون با هم اشکالی  ندارد. اما باید به ته رنگ پوست خود و فرمولاسیون آن توجه کنید تا کارکرد ضد هم  نداشه باشند. برچسب روی کرم پودرها را همواره مطالعه کنید.

رنگ پوست خود را شناسایی کنید

رنگ پوست خود را شناسایی کنید

گاها مشاهده می شود که بانوان، کرم پودری را انتخاب کردند که تناسبی با تنالیه پوست نداشته و محصول آرایشی، جذاب و ملیح نیست. تشخیص نوع پوست و ته رنگ پوست، هر دو اهمیت دارد. تشخیص ته رنگ پوست برای بانوانی که دارای پوستی روشن و سفید هستند، اهمیت زیادی دارد. چرا که انتخاب مدل نامناسب و تیره، چهره آن ها را مصنوعی خواهد کرد. تناژ رنگ هایی که معمولا در کرم پودرها مشاهده می شود، صورتی، کهربایی (زرد رنگ) و البته عاجی رنگ است. چون بانوان خاورمیانه، اکثرا پوست سبزه دارند، کرم پودر بژ، گزینه خوبی است.

چگونه ته رنگ پوست را تشخیص دهیم

شاید سوال کنید که چگونه ته رنگ پوست را تشخیص دهیم؟ کافی است مچ دست خود را زیر نور مهتابی سفید بگیرید. اگر رگ های دست شما، آبی بود، پوست سرد دارید و تگ رنگ پوست شما، PINK است. بنابراین سراغ کرم پودرهایی بروید که با تن صورتی، سازگاری دارد. اگر رگ های دست شما سبز رنگ بود، تن پوست شما گرم است و سراغ رنگ  های تن زرد بروید. افرادی که پوست سفید دارند، رنگ عاجی برای انتخاب کرم پودر را در نظر داشته باشند.

 کرم پودر ها به ۷ دسته تقسیم بندی می شوند

پس:

  • اگر ته رنگ پوست شما، قرمز یا آبی یا صورتی است، پوست سرد دارید. مثلا اگر جواهرات سفید و نقره ای بیش تر در استایل شما جلوه دارد.
  • اگر ته رنگ پوست شما به طلایی می زند یا هلویی است، پوست گرم دارید. مثلا اگر جواهرات و اکسسوری طلایی مناسب شما است.
  • اگر ته رنگ پوست شما ترکیبی از موارد بالا است، پوست خنثی دارید.

کرم پودر هایی که چربی ندارند

در ساخت کرم پودر ها معمولا از اسید چرب استفاده می شود. اما این اسید های چرب در دراز مدت سبب انسداد منافذ پوستی شده و آکنه و جوش، یادگاری آن ها روی پوست خواهند بود که مشکلاتی را برای پوست بانوان در سنین مختلف به ارمغان می آورد. پس در کرم پودرهایی که چربی ندارد، اسید چرب از طراحی فرمولاسیون حذف شده و استر جایگزین آن خواهد شد که برای همین شما با عنوان OIL FREE روی بسیاری از کرم پودرها مواجه می شوید.

بهترین فونداسیون های MAC برای انواع پوست ها که OIL FREE است

(بهترین فونداسیون های MAC برای انواع پوست ها که OIL FREE است)

توجه داشته باشید که OIL FREE بودن محصولات آرایشی هیچ ارتباطی به میزان SPF ندارد. این دو مقوله از هم جدا هستند.

کرم پودر های مفید مصرف روزانه

اگر شما عادت دارید تا هر روز یا هفته ای چند بار از کرم پودر استفاده کنید، نکاتی را باید مد نظر قرار دهید تا آسیب کم تری به پوست شما برسد. انتخاب مدلی برای مصرف روزانه ، به محل زندگی شما بستگی دارد. عزیزانی که در مناطق شمالی و مرطوب هستند، نوع کرم پودر آن ها با افرادی که در مناطق گرم سیر و خشک مرکز و جنوب کشور زندگی می کنند، متفاوت است و مراقبت های بهداشتی نیز فرق می کند.

حتما بخوانید: بهترین کرم پودر ها برای پوست های چرب را بشناسیم

کرم پودر های روزانه بهتر است که سبک باشد و از SPF ۱۵ تا ۳۰ برخوردار باشد تا از پوست در مقابل اشعه خورشید (UV) محافظت کند. کرم هایی که BB نام دارند یا BELMISH BLUM گزینه های خوبی هستند. چرا؟ چون معمولا حاوی مرطوب کننده (HYDRATION)، پرایمر، ضد آفتاب و ترکیبات ANTI AGING  (ضد پیری) و آنتی اکسیدان بوده و از پوست در برابر آقتاب و خشکی به خوبی محافظت می کنند. رنگدانه هایی که در کرم  بی بی وجود دارد، از پوست شما در برابر عیوبی که روی پوست است مثل آکنه و چروک های ریز، محافظت می کند.

 کرم پودر روزانه

معمولا اگر دنبال کرم پودر روزانه هستید و پوست شما دارای جوش های سر سیاه و ریز است، کرم CC توصیه  می شود که فرقشان با کرم BB این است که میزان رنگ دانه ها در آن ها بیش تر بوده و قدرت پوشانندگی بالا  (LONG WEARNING) دارند و ماندگاری آن ها نیز بهتر است.  تفاوت استفاده از کرم CC را در عکس زیر که روی پوست صورت یک دختر ایرلندی تست شده است مشاهده می کنید.

تفاوت استفاده از کرم CC

یک مشکل همیشگی را رفع کنید!

یکی از مشکلاتی که همواره گریبان گیر بانوان در زمان استفاده از کرم پودر است، نخوابیدن محتویات گرم  پودر روی پوست صورت است. برای حل این معضل، با پرایمر ها و فونداسیون ها آشتی کنید و اصول کارکرد آن ها را فرا بگیرید. در لوکس تهران، مطالب زیادی در این باره نوشته شده است.

قبل از کرم پودر ها، از پرایمر ها استفاده کنید

یک زیرسازی خوب، آرایش خوب را نوید می دهد. حتما قبل از کرم پودر ها، از پرایمر ها استفاده کنید تا سطوح ناهموار با خلل و فرج را کاور کرده و دوام آرایش و قدرت ماندگاری آن را افزایش دهد. چون از زیر سازی خوبی استفاده نمی کنید و هنوز در این زمینه مهارت کافی ندارید، کرم پودر روی پوست صورت شما، به خوبی قرار نمی گیرد. توجه داشته باشید که استفاده از مرطوب کننده به جای کرم پودر زمانی امکان دارد که فرمولاسیون شیمایی آن ها مشابه باشد. در غیر این صورت، استفاده از مرطوب کننده سبب خواهد شد تا اصطلاحا کرم پودر روی پوست صورت شما، فرم خوبی نگیرد.

حتما بخوانید: با بهترین کرم پودر های برند لانکوم آشنا شویم

دنبال بهترین کرم پودر نباشید!

دنبال بهترین کرم پودر نباشید

یکی از موضوعاتی که بانوان باید توجه داشته باشند ان است که کرم پودر مثل هر محصول آرایشی و بهداشتی و پوشیدنی، متناسب با سن و جنس و وزن و نیازهای پوستی افراد ، طراحی و تولید می شود و هر فرد می بایست متناسب با نیاز خود، دنبال برند متناسب با بافت صورت و ته رنگ پوست و موضوعاتی که در ابتدای گفتار به آن اشاره شد، باشد. در غیر این صورت، هزینه و زمان را هدر خواهد داد. بنابراین، همان طور که بهترین سبک  مدیریتی نداریم، بهترین محصول و بهترین برند کرم پودر هم نداریم.  همه چیز به نیاز شما بستگی دارد.

کرم پودر شما هم باید متناسب با جنس و رنگ پوست شما باشد

( کرم پودر شما هم باید متناسب با جنس  و رنگ پوست شما باشد و هم تنالیته خوبی با آرایش  چهره شما برقرار کند)

اگر محصولی متناسب با پوست مادر یا خواهر شما است، الزاما مناسب پوست شما نیست. چرا که شاید پوست شما مختلط و پوست دیگر اعضای خانواده، خشک باشد. برای سازگاری کرم پودر ها، به جای  این که دنبال بهترین برند باشید، دنبال شناسایی درست و صحیح جنس و رنگ و بافت و ظرفیت های پوست خود با مشورت پزشک متخصص پوست باشید تا تبلیغات کرم پودر ها، شما را گمره نکند!

آیا کرم پودر ، راه حل  خوبی برای جای جوش  است؟

 کرم پودر، راه حل خوبی برای جای جوش نیست

حتما خیر. جوش، معلول یک علت است. اگر شما به به دنبال معلول درمانی باشید و به علت کاری نداشته باشید، نقل افرادی می شود که برای سردردهای پیاپی خود، سرم و آمپول می زنند و صرفا میوه می خورند! در حالی که شاید علت سردردهای پیاپی، عفونت دهان و دندان و خیلی مسایل دیگر  باشد. در جای جوش هم، بایدبه دنبال علت درمانی بود.  یکی  از روش های علت درمانی در حوزه پوست، اصطلاح سبک زندگی و روی آوردن به رژیم غذایی سبز است.

حتما بخوانید: چگونه جوش و کک و مک صورت را با آرایش پاک کنیم؟

با سبک زندگی سبز (green life style) آشتی کنید. اجازه دهید تا گیاهان و میوه ها و سبزی ها، جای شیرینی و نوشابه و فست فود را بگیرد. اجازه دهید گیاهان دارویی ایرانی، طب سنتی، روش های مراقبتی درمانی و مصرف خشکبار به جای سم سفید (قند)، وارد رژیم غذایی شما شده و بدن را با این گیاهان و دم نوش ها،  پاک سازی کنید. جوش و آکنه ها و تیرگی چهره و گود افتادگی زیر چشم و بسیاری از مشکلاتی که انسان عصر دیجیتال امروز با آن مواجه است، با اصطلاح سبک زندگی، امکان پذیر خواهدبود.

حتتما بخوانید: با بهترین ماسک های عسل آشنا شوید

سبک زندگی سبز

از آهن و ویتامین D در رژیم غذایی استفاده کنید تا به کرم پودر ها برای از بین بردن آکنه و جوش سر سیاه و ریز متوسل نشوید. فراموش نکنید که مصرف زیاد کرم پودر ، پوست شما را کهنه و پیر می کند و آسیب پذیری آن را افزایش می دهد.

منظور از کرم پودر CRUELTY FREE  چیست؟

 کرم پودر CRUELTY FREE

اگر این عبارت را روی کرم پودر ها مشاهده کردید، یعنی در تولید و ساخت این محصول، از نمونه های حیوانی برای تست آن استفاده نشده و فرآورده های حیوانی نیز در فرمولاسیون آن به کارنرفته است. البته همه برند ها، محصولاتشان کرولتی فری نیست و شماری از ان ها به این صورت است. اطلاعات بیش تر را روی برچسب هر محصول مشاهده کنید. محصولاتی که ۱۰۰ درصد وگان هستند، معمولا کرولتی فری هستند. برای آشنایی با ده ها محصول VEGAN & CRUELTY-FREE از سایت PETA استفاده کنید.

کرم پودر MOUSSE بهتر است یا کرم پودر LIQUID؟

اصلا پاسخ صریحی برای این سوال وجود ندارد. همه چیز به نوع پوست شما و سازگاری آن با فرمولاسیون کرم پودر ها داشته و این را پزشک متخصص  پوست تشخیص می دهد. نوع کرم پودر ، ربطی به کارکرد و کیفیت آن ندارد. چرا که بحث سلیقه در میان است. افرادی که علاقه ای به کرمهایی با پوشانندگی بالا ندارند، ترجیح می دهند از نوع سبک استفاده کنند تا پوست آن ها در معرض آکنه و جوش قرار نگیرد.  بنابراین گزینه های BB و CC برای آن ها مناسب خواهد بود. پس هر مدل آن باید متناسب با راحتی پوست و فیدبکی که از پوست گرفته اید، انتخاب شود.

کرم پودر MOUSSE بهتر است یا کرم پودر LIQUID

اگر می خواهید از برق افتادگی کرم پودر روی پوست صورت بکاهید، از پنکیک و اسپری فیکس کننده استفاده کنید. پودر فیکس را هم زمانی به کار ببرید که کانسیلر و کرم پودر را مصرف کرده و برای ماندگاری بالا کرم پودر ، از ان بهره بگیرید. با اسپانچ های بیوتی بلندر می تواند، کرم پودر را روی صورت پخش کرد. مراقب باشید که اشتراکی نباشد و از وسایل دوستان و آشنایان نباشد!

حتما بخوانید: بهترین کرم پودر های برند MAC را بشناسیم

امیدواریم مجموعه نکاتی که در این گفتار ارائه شد در کنار لینک های  تکمیلی که در داخل متن مشاهده کردید، راهنمای خوبی برای خرید و استفاده از کرم پودر ها باشد. توجه کنید که ضد آفتاب هایی که در POWDER CREAM ها به کار می رود، همان خاضیت ضد آفتاب  را داشته اما میزان SPF و نوع آن را باید با مشورت پزشک پوست خود تعیین کنید. حتی الامکان در موقع ورزش کردن، از این محصول استفاده نکنید چرا که باعث لکه روی پوست خواهد شد. اگر ضد آفتاب زیاد استفاده می کنید، مصرف پنکیگ را کم کنید تا اثربخشی ضد آفتاب کاهش نیابد. ضد آفتاب هم باید هر ۱۲۰ دقیقه یک بار تجدید شود.

دنیای محصولات آرایشی و بهداشتی در اینستاگرام

(دنیای محصولات آرایشی و بهداشتی را همواره در هشتگ: #SKINCARE دنبال کنید که شما را از دید برندها و فشن بلاگرها با این حوزه آشنا می کند)

دنیای مد و لباس  و لاکچری گردی را هر روز با لوکس تهران دنبال کنید.

به نظر شما بهترین کرم پودر بازار کدام است؟

لوکس ترین مزون های تهران

 

برای دیدگاه ها کلیک کنید

0 Comments

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا