گوناگون

با رشته طراحی پارچه و لباس آشنا شویم

دنیای مد، فضایی میان رشته ای مثل بسیاری از رشته های دانشگاهی امروز از مهندسی تا پزشکی است. در واقع، صنعت مد و لباس جهان که یکی از صنایع فعال و پر مخاطب در کشورهای مختلف به شمار میرود، حیات خود را وابسته به بسیاری از صنایع تبدیلی و غیر تبدیلی دانسته و به همین خاطر، افرادی که علاقمند به فعالیت مستقیم و غیر مستقیم در صنعت فشن می شوند، الزاما دانش اموخته فشن یا مشاوران و طراحان خانه های مد نیستند.

یکی از گرایش های جذاب در عرصه طراحی مد، گرایش طراحی پارچه و لباس بوده که به واسطه توسعه صنعت مد و همچنین جادوی فناوری اطلاعات در شبکه های اجتماعی که روز به روز مد ها و استایل ها و طرح های گوناگونی را در دنیای هشتگ ها (HASHTAGS) و فشن بلاگرها  (FASHION BLOGGERS) و استارت آپ های خلاق لاکچری (LUXURY START-UP) در اختیار مخاطبان قرار می دهد، مورد استقبال علاقمندان به دنیای فشن قرار گرفته است.

در سرویس مد گردی لوکس تهران، تا کنون به معرفی مقصدهای تحصیلی مهم در آموزش مد و گرایش های مربوطه پرداختیم و این روند همچنان ادامه خواهد یافت تا رویکرد تخصصی لوکس تهران به مقوله مد و لباس و طراحی فشن، سبب آشنایی هر چه بهتر شمار افزون تری از مخاطبان با مقولات آکادمیک صنعت مد و لاکچری گردی و کسب و کارهای مربوطه شود.

گروه طراحی و پارچه دانشگاه الزهرا

(گروه طراحی و پارچه دانشگاه الزهرا، یکی از تخصصی ترین مقصدهای آموزشی طراحی فشن در ایران است که بیش از ۲۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد طراحی پارچه و لباس این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. تصویر بالا ، شو لباس این دانشگاه را در سال ۹۴ نشان می دهد )

اگر شما علاقمند هستید تا در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی داخل کشور در زمینه طراحی پارچه و لباس مشغول به تحصیل شوید و پس از دانش اموختگی، از فرصت های کاراموزی و اشتغال و کارآفرینی در عرصه مد و لباس بهره مند شوید، تحصیل در رشته کارشناسی ارشد طراحی پارچه و لباس را به شما توصیه می کنیم.

با ما همراه باشید.

الگوهای مختلف و رنگارنگ طراحی پارچه

(برای آشنایی با الگوهای مختلف و رنگارنگ طراحی پارچه و مشاوره با کارشناسان مجرب طراحی پارچه در مد و لباس، به سایت طراحی الگو در این نشانی رجوع کنید)

مقدمه ای بر طراحی لباس و پارچه

دوره کارشناسی ارشد طراحی پارچه و لباس (MS in Textile Design & Technology) یکی از دوره های تخصصی آموزش تکمیلی در کشورهای مختلف دنیا از جمله ایران است که هدف ان، تربیت کادر متخصص طراحی پارچه و لباس در فرآیند های طراحی مد بوده به نحوی که دانشجویان ضمن تحقیق و تکمیل اطلاعات علمی و بدست آوردن توان هنری لازم، قادر باشند پس از دانش آموختگی، مشکلات طراحی پارچه و پوشاک کشور را در شاخه های مختلف تولیدات صنعتی مرتفع کنند.

طراحی لباس کودک

(ژوژمان طراحی لباس کودک در گروه طراحی لباس و پارچه دانشکده هنر دانشگاه الزهرا تهران)

این دوره ۲ ساله هست و در کشورهای مختلف دنیا، از جمله ایران، در ۴ ترم تحصیلی و با گذراندن ۳۲ واحد معادل ۱۸۰ ECTS تدریس می شود. در برخی از کشورها نیز این رشته در ۱۵ تا ۱۸ ماه ارائه می شود.

اگر قصد تحصیل در رشته کارشناسی طراحی پارچه و لباس در ایران را داشته باشید می بایست دروس زیر را در آزمون کارشناسی ارشد سراسری هر ساله پاسخ دهید:

  • درس زبان تخصصی انگلیسی طراحی مد- ضریب ۲
  • درس نقد هنری و ادبی- ضریب ۳
  • درس فرهنگ و هنر و ادبیات ایران و جهان – ضریب ۲
  • درس پارچه شناسی – ضریب ۲
  • درس اصول طراحی پارچه و لباس – ضریب ۲
  • درس تاریخ پارچه و لباس ایران و جهان – ضریب ۲
  • درس امتحان عملی طراحی پارچه و لباس شامل تسلط در طراحی منسوجات- ضریب ۴

نرم افزارهای تخصصی در طراحی مد ولباس

(استفاده از نرم افزارهای تخصصی در طراحی مد ولباس به خصوص طراحی پارچه اهمیت بسیار دارد. اگر قصد فعالیت در این زمینه را دارید، مهارت خود را در زمینه ICT افزایش دهید)

فهرست دروس تخصصی رشته کارشناسی طراحی پارچه و لباس

فهرست دروسی که در دانشگاه در رشته کارشناسی طراحی پارچه و لباس در ایران فرا خواهید گرفت به شرح زیر است. یعنی اگر شما قصد تحصیلی در این رشته را در دانشگاه های خارج از کشور هم داشته باشید، می بایست کتاب هایی با عناوین زیر را دریافت و مطالعه کنید تا آمادگی ذهنی خوبی داشته باشید. حتی اگر خودتان هم بخوانید در عرصه مد و لباس به خصوص در گرایش طراحی پارچه، صاحب نظر و اطلاع بشوید، تسلط بر مفاهیم دروس زیر الزامی است:

  • درس زبان تخصصی طراحی پارچه و لباس – ۲ واحد
  • درس نقش و جایگاه رایانه در طراحی پارچه و لباس- ۲ واحد
  • درس تحقیق هنر در زمینه البسه و منسوجات – ۲ واحد
  • درس مبانی سازمان و مدیریت مد و بازاریابی مد و لباس- ۲ واحد
  • درس پارچه شناسی تخصصی – ۲واحد
  • درس آشنایی با ماشین آلات مرتبط با چاپ و بافت – ۲ واحد
  • درس تجزیه و تحلیل منسوجات ایران و جهان – ۲ واحد
  • درس روش های کاربرد رنگ درپارچه – ۲ واحد
  • درس سبک شناسی در طراحی پارچه و لباس- ۲ واحد
  • درس کارگاه طراحی تخصصی- ۲ واخد

دروس اختیاری

دروس اختیاری که بنا به صلاحدید دانشگاه می بایست انتخاب شود به شرح زیر است:

  • فلسفه هنر – ۲ واحد
  • جامعه شناسی هنر- ۲ واجد
  • زیبایی شناسی هنر- ۲ واحد

آشنایی با دروس رشته کارشناسی ارشد طراحی پارچه و لباس

بار دیگر تاکید میکنیم که دروسی که در ادامه معرفی می شود، فقط مربوطه به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته طراحی پارچه و لباس در داخل کشور نیست و متقاضیان تحصیل در این رشته در دانشگاه های انسوی مرزها نیز تقریبا مفاد درسی آنها در حوزه طراحی پارچه و لباس، بسیار شبیه آنچیزی است که داخل تدریس می شود.

دانشکده مد و لباس دانشگاه ناتینگهام انگلستان

(دانشکده مد و لباس دانشگاه ناتینگهام انگلستان یکی از مقصدهای تحصیلی معتبر طراحی مد در انگلستان است)

درس زبان تخصصی مد

در این درس، واژگان و اصطلاحات و موضوعاتی که در حوزه طراحی مد و لباس از فناوری مد گرفته تا طراحی جواهرات و پارچه به زبان انگلیسی مطرح می شود تا دانشجویان با منابع علمی و کاربرد واژگان در صنعت فشن آشنا شوند.

درس رایانه در طراحی مد

یکی از مهم ترین درس هایی است که در موسسات آموزشی و دانشکده های مد و حتی مدرسه های دوخت و برش جهان، به دانشجویان طراحی فشن آموزش داده می شود تا استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات به خصوص نرم افزارهای طراحی پیشرفته را در طراحی مد و لباس (گرایش پارچه) یاد بگیرند. مبانی علمی گرافیک و مقولاتی در این حوزه در درس رایانه در طراحی مد اراسه می شود.

درس پژوهش هنر در البسه و منسوجات

رشته های هنر با بازار کار خوب و در حال توسعه

(یکی از رشته های هنر با بازار کار  خوب و در حال توسعه، رشته طراحی پارچه و لباس است که در کشورهای جنوب شرق آسیا، مخاطبان بسیار دارد)

در این درس، با توجه به خصوصیات تصویری و بصری در منسوجات با معیارها و ضوایط تحقیق و پژوهش هنر و متدولوژی تحقیق پارچه و لباس، هر یک از دانشجویان به امر تحقیق در هنرهای تجسمی می پردازند و توسط استاد راهنما، نمونه های موفق در این زمینه برای دانشجویان ارائه و نقد و تحلیل می شود.

علاوه بر این، دانشجویان موظف هستند یک کار تحقیقی موفق پیرامون اثر هنری یا یک موضوع از موضوعات مرتبط با طراحی البسه به صورت نوشته ارائه کنند.

درس مبانی سازمان مد و برنامه ریزی

درس مهم برنامه ریزی مد (Fashion Planning) یا مدیریت مد (Fashion management) از جمله موضوعات مهم در صنعت فشن به شمار می رود که بدون آن، صنعت مد، قابلیت معرفی و توزیع ندارد. در این درس، ایجاد، سازماندهی جهت اجرا وراه اندازی طرح های تولیدی بر اساس اصول سیستماتیک و برنامه ریزی پیشرفته معرفی میشود و دانشجو با اصول سازماندهی و برنامه ریزی و مدیریت پروژه های مد و طراحی پارچه آشنا می شود.

مقولاتی چون : فرهنگ مد- نگرش مد- جایگاه مد- شاخص های مدیریت مد- مد در فرهنگ های مختلف و برندینگ در مد (Fashion branding) در این درس مورد توجه قرار می گیرد.

پارچه های طراحی شده توسط دانشجویان

(پارچه های طراحی شده توسط دانشجویان دانشکده مد و لباس دانشگاه گلاسگو اسکاتلند. برای آگاهی از فعالیت های این دانشگاه به این لینک مراجعه کنید)

درس پارچه شناسی تخصصی

در درس پارچه شناسی تخصصی، بررسی فرآیندهای تولید انواع پارچه های چاپی، بافتنی در قالب های مختلف و ارائه ایده و طرح در جهت تولید پارچه های جدید و خاص مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

درس آشنایی با ماشین آلات

شناخت کافی از ماشین آلات تولید پارچه و البسه سبب می شود تا ذهن طراحان، با محدودیت ها و چالش های فنی تولید پارچه از دید صنعتی آشنا شده و بتوانند این الزامات را در فاز طراحی رعایت کنند. در این درس، آشنایی با نحوه ارتباط دستگاه های تولیدی و سیستم های نرم افزاری طراحی پارچه مورد بررسی قرار می گیرد. به کار گیری مباحث فنی و هنری طراحی پارچه در جهت هماهنگی ان با مباحث فنی ماشین آلات از جمله مباحث ارزشمندی است که طراحان مد در صورت نیاز باید خودرا مسلط به مفاهیم آن کنند.

 طراحی پارچه لباس های پاییزی و زمستانی

(یکی از مهم ترین مقولات در طراحی مد، طراحی پارچه است که فرصت های اشتغال و کسب و کار زیادی برای  علاقمندان به فعالیت در این حوزه بخصوص در طراحی پارچه لباس های پاییزی و زمستانی وجود دارد)

درس تجزیه و تحلیل منسوجات در ایران و جهان

از جمله دروس مهم در رشته کارشناسی ارشد طراحی پارچه و لباس، میی توان به درس آنالیز منسوجات در ایران و جهان پرداخت که شما را با روند تولید منسوجات در کشورهای مختلف آشنا می کند. درسی برای فهم این قضیه که چگونه سنت و مدرنیته در طراحی و تولید مد و لباس فعال بوده و میتوان از شاخص های سنتی و فرهنگی هر جامعه ای، برای طراحی و عرضه مد های خلاقانه بهره جست که در مختصات مد مفهومی (conceptual fashion) نیز قرار می گیرد.

در این درس، آشنایی دانشجویان با طرح ها و رنگ های منسوجات گذشته و تجزیه و تحلیل انها بنا بر موقعیت های جغرافیایی، آیین و سنت و امکاناات موجود در کشورهای مختلف دنیا و در حقیقت، شناسایی و آنالیز منسوجات تاریخ بشریت مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

درس روش های کاربرد رنگ در منسوجات

روانشناسی رنگ ها و کاربرد آن

(یکی از قابلیت هایی که باید دانشجویان رشته طراحی مد و لباس به خصوص طراحی پارچه داشته باشند، قابلیت فهم روانشناسی رنگ ها و کاربرد آن و خلاقیت در طراحی و نوآوری در اجرا است)

یکی از درس های مهم رشته کارشناسی ارشد طراحی پارچه و لباس، درس بررسی تکنیک های کاربرد رنگ در منسوجات است که نقش زیادی در موفقیت پارچه طراحی شده در بازار پر رقابت امروزی دارد. بحث رنگ در عصر حاضر از جایگاه ویژه ای برخوردار است و این نقش در جهان جذاب و رنگارنگ و وسوسه کننده استایل ها و نقش ها، بسیار خاص است.

در واقع، البسه با وجود رنگ ها توانسته اند جای خود را به شکل وسیع تری در بین مردم باز کنند. تاثیرات روانی رنگ ها نیز به این امر کمک شایانی کرده و از انجه که صنعت نساجی به دنبال دست یابی به رنگ هایی هست که به این امر کمک کند، لذا نقش یک طراح پارچه خلاق در عرصه مد و حتی لاکچری میتواند پر رنگ باشد.

درس سبک شناسی در طراحی پارچه و لباس

در این درس، آشنایی با انواع ساختارهای فرمی و طرحی در دنیای گسترده طراحی پارچه و لباس مورد توجه قرار می گیرد. بررسی و دسته بندی انواع روش های طراحی و برخورداری متفاوت هنرمندان این رشته با فرم ها در خصوص ایجاد نقش در طراحی پارچه و لباس، از گذشته تا به امروز بر اساس امکانات تولیدی و فرهنگی و کاربردی طرح ها در دستور کار بوده است.

 رنگ بندی در طراحی پارچه

(به تصویر بالا نگاه کنید. نوع رنگ بندی در طراحی پارچه کت و شلوار پاییزی زنانه فوق نشاندهنده تلفیق  سنت و مدرنیته در طراحی مد و لباس است که فرم شناسی و رنگ بندی خوبی در ان رعایت شده است)

در واقع سبک شناسی در طراحی مد به خصوص در طراحی پارچه، ارزشمند ترین موضوعاتی است که دانشجویان مد و لباس باید به آن توجه کنند. تقسیم بندی های متفاوتی که در بحث فرم و رنگ در سطوح پارچه وجود دارد ، نیاز به جایگاه خاص خود را داشته تا بتوان در حیطه های پیشنهادی، رشد و توسعه بیشتری را ب=خلق کرد.

درس کارگاه تخصصی مد

این درس در کلیه مراکز تحصیل مد و لباس در اختیار دانشجویان قرار می گیرد تا در محیط های واقعی، با اصول طراحی مد آشنا شوند. در این درس، انواع تکنیک های روز طراحی مد و لباس به خصوص در عرصه طراحی پارچه و منسوجاتت از طراحی بافت گرفته تا طراحی چاپ و لباس تدریس می شود. در این درس، دانشجویان باید قادر باشند تا کلکسیون هایی را بر اساس نظر استاد، طراحی و آماده نمایش عمومی کنند.

لازم به ذکر است که طراحی تخصصی پارچه و لباس از جمله دروس اصلی و بنیادی بوده که به جرات میتوان گفت، اساسی ترین بار رشته کارشناسی ارشد طراحی پارچه و لباس را به دوش می کشد. لذا لازمه ارائه این درس، آشنایی کامل با دروس مبانی فرم و رنگ و طراحی است.

 مختصات مهم شیک پوشی

(سادگی، یکی از مختصات مهم شیک پوشی است که در طراحی مد و لباس به خصوص طراحی پارچه میتوان ان را جلوه گر کرد)

درس سمینار

در این درس، دانشجویان با دیدگاه های رشته های علوم انسانی در هنر از قبیل روانشناسی هنر، جامعه شناسی هنر، مردم شناسی هنر و زیبا شناسی آشنا می شوند.

در این درس، با دعوت از متخصصان و اساتید رشته های فوق الذکر در دانشگاه، مباحث علمی پیرامون هنر به صورت سمینار ارائه می شود و دانشجویان نیز با طرح سوالات مربوطه، در مباحث شرکت می کنند. دانشجو موظف است در کلیه جلسات سمینار حضور فعال داشته و در پایان، یک کار تحقیقی موفق پیرامون یکی از مباحث ارائه شده در سمینار ارائه دهند.

درس فلسفه هنر

آشنایی با فلسفه در هر رشته ای برای دانشجویان و محققان ان رشته ضروری است و دید خوبی به ان ها نسبت به گذشته و حال و دلایل شکل گیری و توسعه و انحطاط می دهد. این مقوله در عرصه هنر و مد و لباس نیز مستثنی نیست. آشنایی با زیر ساخت های هنر در شاخه های هنری به خصوص طراحی پارچه و لباس از جمله مواردی است که در این درس تدریس می شود و برای بالا بردن سطح توانایی های نظری دانشجویان در حیطه فلسفه هنری و پرداختن به راهکارههای مناسب جهت طراحی پارچه و لباس مورد توجه خواهد بود.

 طراحی پارچه و لباس

درس جامعه شناسی هنر

هر طراح مد و لباس برای افزایش موفقیت خود، باید نگرش ها، سبک زندگی ها، دیدگاه ها و علایق پوشش و آرایش آن مردم و جامعه ای که قصد دارد برای ان ها طراحی مد و لباس بکند را بشناسد و درک کند. مثلا طراحی مد و لباس و پارچه برای مردم اندونزی، یک رویکرد را در طراحی پارچه نیاز دارد و طراحی مد برای مردم سوئد، رویکرد متفاوتی با جنوب شرق آسیا . بنابراین، فهم خوب از مباحثی که در مقوله جامعه شناسی هنر به خصوص در عرصه جامعه شناسی مد ارائه می شود، سبب افزایش درک طراحان مد (دانش اموختگان این رشته) نسبت به الزامات آیینی و نگرشی در مختصات طراحی پارچه و مد می شود.

درس زیبایی شناسی هنر

بررسی فرآیند و عوامل زیبایی و زیبا شناسی در هنرهای محض و هنرهای کاربردی به خصوص مد و لباس از جمله اهداف این درس است که البته بیشتر در ایران ارائه می شود. در این درس، بررسی فرایند و عوامل زیبایی و زیباشناختی در هنر به معنی عام و در طراحی پارچه و لباس به معنی خاص و آشنایی با مبانی زیبایی شناسی در قالب های فرم و رنگ به صورت مجزا و بررسی این دو عامل و ارتباط بین ان ها و چگونگی به کار گیری این مبانی هنر بر روی سطح پارچه و لباس مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

درس زیبایی شناسی هنر

رشته طراحی پارچه و لباس را در کدام دانشگاه ها میتوان اموخت؟

رشته طراحی پارچه و لباس (Textile Design) یکی از محبوب ترین رشته ها در عرصه طراحی مد و لباس بوده که هم در داخل و هم در خارج از کشور، مخاطبان زیادی دارد. در داخل کشور، برخی از دانشگاه ها مانند دانشگاه الزهرا به پذیرش دانشجو در این رشته اقدام می کنند که برای ورود به آن می بایست در آزمون کارشناسی ارشد رشته هنر شرکت کرده و حد نصاب های لازم را کسب کنید.

برای تحصیل در این رشته چه در مقطع کارشناسی و چه در مقطع کارشناسی ارشد، بیش از ۵۰ مقصد تحصیلی در سراسر جهان در دسترس شما است که یکی از انها، موسسه بین المللی فشن فرانسه است که در پاریس قرار داشته و یکی از مقصدهای تحصیلی معروف برای یادگیری مبانی مدگردی و لاکچری  و کسب و کارهای مربوطه در پایتخت فشن جهان (فرانسه( به شمار می رود.

طراحی پارچه و طراحی لباس و اصولی که باید برای آن در پوشاک آقایان و بانوان در نظر داشت، موضوع مهمی در طراحی فشن است و به همین خاطر، همواره خانه ها مد، برندهای مد و همچنین شرکت های تولید، نیاز به دانش اموختگانی دارند که در این حوزه، تخصص لازم را داشته و بتوانند در تجاری سازی ایده ها مد (Fashion commercialization) کمک کنند.

برای تحصیل در رشته طراحی پارچه و لباس در خارج از کشور چه مدارکی نیاز است؟

این رشته را میتوان در برخی ازدانشگاه های انگلیسی زبان و غیر انگلیسی زبان دنیا فرا گرفت. مثلا دانشگاه بارسلونا یا دانشگاه مادرید، این رشته را به زبان های انگلیسی و اسپانیولی ارائه می دهد. اما در کشورههای انگلیس و آمریکا و فرانسه نیز مقصدهای تحصیلی در این رشته بسیار است. مهمترین مدرکی که برای تحصیل در رشته طراحی پارچه و لباس نیاز دارید، مدرک زبان است. مثلا اگر این رشته به زبان انگلیسی تدریس شود، نیازمند به مدرک آیلتس ۶ از ۹ یا تافل اینترنتی ۸۰ از ۱۲۰ هستید. البته آشنایی با رشته طراحی پارچه و دارا بودن مدرک مرتبط در صورتی که خواهان تحصیل در مقطع ارشد باشید هم الزامی است.

آشنایی با مراکز تحصیل در رشته طراحی پارچه و لباس

مراکز تحصیل در رشته طراحی پارچه و لباس

اگر قصد تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور در رشته طراحی پارچه و لباس را دارید، ۶ مورد زیر  به شما پیشنهاد می شود.

رشته کارشناسی ارشد طرای پارچه و لباس در دانشگاه توماس جفرسون

که یکی از برترین دانشگاه های ایالات متحده برای تصحیل در رشته طراحی پارچه ولباس، دانشگاه توماس جفرسون است. در این دانشگاه، رشته  های دیگر مد و لباس نیر تدریس می شود. برای اگاهی از فرصت های تحصیلی این دانشگاه در رشته TEXTTILE DESIGN به این لینک رجوع کنید.

برای تحصیل در این رشته ، نیازمند مدرک زبان IELTS-TOEFL هستید اما مدرک GRE‌ نیاز نیست. ۲ توصیه نامه از اساتید دانشگاه کارشناسی شما نیز نیاز است که به دانشگاه ارسال شود.

کارشناسی ارشد طراحی پارچه و مد دانشگاه rhode island

کارشناسی ارشد طراحی پارچه و مد دانشگاه

از دیگر مقصد های تحصیلی در رشته طراحی پارچه و لباس، دانشگاه رد آیلند آمریکا است که این رشته را ارائه کرد و برای آگاهی از فرصت های تحصیلی و شانس دریافت بورس این دانشگاه، به این لینک رجوع کنید.

این دانشگاه برای پذیرش داوطلبان علاقمند به تحصیل در رشته TEXTILE DESIGN, FASHION AND MERCHANDISING، مدرک آیلتس ۶.۵ از ۹ و مدرک GRE با بخش وربال ۹۰۰ از ۱۲۰۰ درخواست می کند.

رشته کارشناسی ارشد طراحی پارچه در دانشکده پارچه دانشگاه NC STATE

کارشناسی ارشد طراحی پارچه در دانشکده پارچه

یکی از مقصدهای تحصیلی خوب  و موفق در زمینه طراحی پارچه و لباس در آمریکای شمالی، می توان به دانشگاه NC STATE اشاره کرد که این رشته را در این لینک ارائه می کند. رشته هایی که در کالج پارچه و مد این دانشگاه ارائه می شود عبارتند از:‌

  • رشته کارشناسی مد و طراحی پارچه – لینک
  • رشته کارشناسی مد و مدیریت پارچه – لینک
  • رشته کارشناسی پلیمر و شیمی رنگ
  • رشته کارشناسی مهندسی پارچه
  • رشته کارشناسی فناوری پارچه
  • رشته کارشناسی ارشد شیمی پارچه
  • رشته دکترا طراحی مد و فناوری فیبر – لینک
  • رشته دکترا مدیریت فناوری پارچه – لینک

رشته کارشناسی ارشد طراحی پارچه دانشگاه تگزاس

کارشناسی ارشد طراحی پارچه دانشگاه تگزاس

دانشگاه تگزاس در Austin یکی از مقصدهای محبوب تحصیلی ایرانیان در رشته های مهندسی در ایالات متحده به شما رمی رود که در رشته طراحی مد و فناوری طراحی پارچه نیز مقصد خوبی برای علاقمندان به مقولات مد است. رشته کارشناسی ارشد طراحی پارچه دانشگاه در این لینک در دسترس است.

رشته کارشناسی ارشد طراحی پارچه در دانشگاه میشیگان شرقی

کارشناسی ارشد طراحی پارچه در دانشگاه میشیگان شرقی

دانشگاه میشیگان شرقی نیز از جمل دیگر مقصدهای تحصیل در رشته TEXTILE DESING AND TECHNOLOGY است که برای اگاهی از سیلابس درسی و فرصت هایی که در اختیار دانشجویان بین المللی در این دانشگاه قرار دارد به این نشانی مراجعه کنید. این دانشگاه رشته های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته هایی: طراحی مد و طراحی پارچه ارائه میکند که توسط برترین مشاوران خانه های مد و غرب تدریس می شود.

رشته کارشناسی طراحی پارچه در دانشکده هنر دانشگاه لیدز انگلستان

کارشناسی طراحی پارچه در دانشکده هنر دانشگاه لیدز انگلستان

انگلستان، مقصد شماره یک طراحی مد و لباس و لاکچری گردی در دنیا است و بسیاری از برندهای معتبر و مطرح این حوزه، پایگاهی در لندن دارند. دانشگه لیدز انگلیس، یکی از معروف های این کشور در زمینه طراحی مد و طراحی پارچه است که برای کسب اطلاعات بیشتر به این نشانی بروید. شهریه تحصیل در این رشته، برای دانشجویان بین المللی ۲۰ هزار پوند بوده و در اختیار داشتن مدرک آیلتس آکادمیک ۶.۵ که هیچ مهارتی زیر ۶ نباشد الزامی است.

توصیه های ضروری به علاقمندان تحصیل در رشته طراحی مد و پارچه

اگر به عنوان دانشجوی طراحی مد و لباس و طراحی پارچه یا مشتاق به تحصیل در این رشته این گفتار را مطالعه کردید، برای تحصیل وفعالیت در این حوزه، توصیه های ۱۰ گانه زیر را در نظر داشته باشید:

  • مهم ترین مدرک برای علاقمندان به تحصیلات آکادمیک در عرصه طراحی مد و پارچه در دانشگاه های خارج از کشور، داشتن مدرک آیلتس یا تافل است. حداقل نمره را کسب کنید تا امکان تحصیل با بورس هم برای شما فراهم شود.
  • اگر قصد تحصیل در خارج از کشور در رشته های طراحی مد و لباس و پارچه دارید، حتی الامکان از دانشگاه های مورد تایید اداره کل دانش اموختگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری استفاده کنید تا پس از دانش اموختگی، مدارک حرفه ای شما برای کار و فعالیت در ایران، معادلسازی و ارزشیابی شود.
  • ارز دانشجویی تنها به دانشجویانی تعلق می گیرد که در دانشکده های مد دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم تحصیل کنند.
  • برای آشنایی با دانش اموختگان و فعال طراحی مد و مشاوران حرفه ای طراحی پارچه در کشورهای مختلف دنیا، به شبکه اجتماعی متخصصان در com مراجعه کنید.
  • روز به روز بر شمار افرادی که خواهان تحصیل آکادمیک در رشته fashion design, fashion marketing, fashion technology, textile design و حتی Fashion management هستند افزوده می شود و بازار کار۷ نیازمند فعالانی با دید اکادمیک و حرفه ای است. از کتاب ها و مقالات اصلی برای ارتقای اطلاعات خود در این عرصه استفاده کنید.
  • اگر شما یک طراح پارچه یا طراح مد حرفه ای هستید، از فرصت های کسب و کار در بزرگ ترین سایت فریلسنرها (دورکارها) جهان در com استفاده کنید. در این سایت، کارفرمایانی از خانه ها مد و شرکت های تولید طراحی پارچه و مد، منتظر دیدار و عقد قرارداد با طراحان و خلاقان جوان در کشورهای مختلف دنیا هستند.
  • اگر قصد دارید تا در زمینه مد و لباس و طراحی پارچه، شرکت یا برند یا سایت یا مجموعه ای راه اندازی کنید، از خدمات درگاه سرمایه پذیری (کرادفاندینگ) استفاده کنید.
  • برخی از دانشگاه های ایران مثل علمی کاربردی، پیام نور و دانشگاه الزهرا، دوره های کاردانی تا کارشناسی ارشد طراحی پارچه و لباس را ارائه میکنند که برای آشنایی اکادمیک با این فضا، انتخاب خوبی است. از این فرصت های کمتر شناخته شده در بازار کار ایران استفاده کنید.
  • بخش از کسب و کار لاکچری (Luxury Business) به مقوله Textile design مرتبط است. اگر خلاقیت خوبی در ارائه ایده و طراحی دارید، شانس خود را برای موفقیت در این حوزه میان رشته ای که تلفیقی از هنر و طراحی و نوآوری است امتحان کنید.

سرویس مد گردی لوکس تهران اماده ارائه مشورت های رایگان به علاقمندان به تحصیل در رشته مد و لباس و طراحی پارچه و کسب و کارهای لاکچری در دانشگاه ها و موسسات اموزشی داخل و خارج از کشور است. کافیست درخواست خود را کامنت کرده تا مورد بررسی کارشناسان ما قرار بگیرد.

دنیای مد و لباس را هر روز در سرویس مد گردی تخصصی لوکس تهران تجربه کنید.

7 دیدگاه

7 Comments

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا