برند ها

نعیم خان : برند محبوب طرفداران طرح های پر جزییات شرقی

نعیم خان

برند نعیم خان : برند محبوب طرفداران طرح های پر جزییات شرقی

نعیم خان یکی از نام های شناخته شده دنیای مد است که توانسته در مدت کوتاهی توجه چهره های محبوبی همچون اوا لونگوریا، میشل اوباما، شاهزاده آقاخان، لیتون میستر، جنیفر لوپز، کتی پری، پنه لوپه کروز، بیانسه و بروک شیلدز را بخود جلب کند. نعیم خان در طراحی لباس فیلم نیز فعالیت های قابل توجهی داشته است. این طراح خوش ذوق هندی تبار به تازگی با مدل و طراح جواهرات رانجانا خان ازدواج کرده است.

علاقه نعیم خان به دنیای مد و طراحی لباس را می توان میراث پدربزرگ او دانست. پدربزرگ او در اوایل ۱۹۳۰ در زمینه تولید لباس های قلابدوزی شده فعالیت می کرد و یکی از تولید کنندگان محبوب اعضای خانواده سلطنتی هند به شمار می رفت. پدر او نیز این مسیر را ادامه داد.  بزرگ شدن نعیم خان در محیطی هنری و خلاقانه تاثیر بسیار زیادی در شکل گیری ذوق هنری او داشت. او بعدها از هنر موروثی خانواده اش در طراحی لباس بهره بسیاری برد.

خانواده نعیم خان زمانی که متوجه علاقه و استعداد او شدند، او را تشویق کردند که در این زمینه تحصیل کند. به دنبال این تصمیم نعیم خان به نیویورک و موسسه تکنولوژی مد رفت اما هرگز نتوانست درسش را به اتمام برساند.

لباس زنانه برند نعیم خان

برند نعیم خان در آغاز راه

یکی از مهمترین فرصت هایی که در این دوره نصیب نعیم خان شد ملاقات پدر او با طراح معروف آمریکایی  هالستون برای فروش پارچه های قلابدوزی شده بود. این ملاقات باعث آشنایی او با هالستون و در نهایت همکاری این دو با یکدیگر شد. این طراح جوان که تنها ۲۰ سال داشت تحصیلش را نیمه کاره رها کرد و مشغول بکار شد.

کار در کنار هالستون تجربیات ارزنده ای را در اختیار نعیم خان گذاشت. او کار با انواع پارچه و طراحی لباس را در این دوره آموخت و فرصت همکاری با چهره های شناخته شده ای  همچون الیزابت تیلور، اندی وارهول، لیزا مینلی و ترومن کاپوتی را کسب کرد. او طراحی لباس تئاتر را هم در این دوره فراگرفت. او از این دوره به عنوان دوره ای سازنده و تعیین کننده در مسیر هنری خود یاد می کند.

شکل گیری برند نعیم خان

در سال ۲۰۰۳ نعیم خان پس از کسب تجربیاتی ارزنده اولین مجموعه از لباس های خود را با نام خود روانه بازار کرد. لباس های شب پیچیده برند او که از پارچه های دست ساز و با جزییاتی مثال زدنی تشکیل شده بودند، توانستند ظرف مدت کوتاهی توجه ها را بسوی این طراح با استعداد جلب کنند. در سال ۲۰۰۵ او مجموعه ای از لباس های خود را در هفته مد المپیوس به نمایش درآورد.

پس از این نمایش فروشگاه های بزرگی همچون نیمان مارکوس (Neiman Marcus )، ساکس فیفس اونیو (Saks Fifth Avenue ) و هارودز (Harrods) مجموعه لباس های برند نعیم خان را بفروش رساندند.

برند نعیم خان

با فروش بالای این مجموعه لباس ها، فروشگاه های بزرگی از سراسر جهان اقدام به عرضه لباس های برند نعیم خان کردند. در سال ۲۰۰۸ این طراح به عضویت انجمن طراحان لباس آمریکا درآمد.

در سال ۲۰۰۹ این طراح مجموعه ای را برای کمپانی بزرگ اچ.اس. ان  (HSN) آماده کرد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت. تمام لباس های این مجموعه تنها دقایقی پس از عرضه بفروش رفتند. این اتفاق باعث شناخته شدن این طراح در سطحی بسیار گسترده شد. مجموعه های بعدی او نیز با استقبالی مشابه مواجه شد.

خط طراحی و تولید لباس عروس برند نعیم خان در سال ۲۰۱۳ راه اندازی شد و با طراحی منحصربفرد خود توانست بزودی مورد استقبال واقع شود. در حال حاضر مجموعه لباس های این طراح مستعد در بیش از ۱۰۰ فروشگاه بزرگ جهان بفروش می رسد.

Naeem Khan

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا