برند ها

نگاهی به تاریخچه و روند شکل گیری برند پوما

ریحانا سفیر پوما

نگاهی به تاریخچه و روند شکل گیری برند پوما

پیشینه برند شناخته شده پوما به سال ۱۹۲۴ باز می گردد. در این سال برادران داسلر، رودولف و آدولف در آلمان کمپانی تولید کفش خود را راه اندازی کردند. در مسابقات المپیک زمستانی سال ۱۹۲۸ بسیاری از ورزشکاران آلمانی کفش های این کمپانی را بپا داشتند. موفقیت ورزشکاران در این سال و سال های بعدی اعتبار بسیار بالایی را برای این کمپانی به همراه آورد.

خلق برند پوما

در سال ۱۹۴۸ رودولف داسلر پس از جدایی از برادرش کمپانی خود با نام پوما را پایه گذاری کرد. در همین سال اولین کفش فوتبال برند پوما با نام “اتم” (ATOM)، وارد بازار شد. در سال ۱۹۵۰ اعضای تیم ملی فوتبال آلمان غربی در مسابقه ای مقابل تیم سوییس این کفش را بپا داشتند. در سال ۱۹۵۲ پوما این کفش ورزشی را با قابلیت های پیشرفته تر و با نان “سوپر اتم” وارد بازار کرد. موفقیت های روز افزون پوما با ورود این کفش به بازار وارد مسیر جدیدی شد.

در سال های بعد و با استفاده گسترده ورزشکاران در اکثر رشته های ورزشی از کفش های برند پوما این برند به جایگاهی رفیع دست یافت. در سال ۱۹۵۷ این کمپانی اقدام به طراحی لوگوی خود نمود که تا به امروز نیز با وجود تغییرات در طی زمان، قالب اصلی خود را حفظ کرده است. در سال ۱۹۵۸ پوما به عنوان تنها کمپانی آلمانی تولید کننده کفش فوتبال در جام جهانی حضوری موفق داشت.

برند پوما کفش اسپرت

پوما همراه چهره های محبوب جهانی

در سال ۱۹۶۰ برند پوما به عنوان اولین کمپانی بزرگ تولید کننده کفش از تکنولوژی حرارت بالا در تولید کفش های خود بهره برد که عملکرد ورزشکاران را تا حد قابل توجهی بهبود بخشید. بازیکن برتر جام جهانی، پِلِه در مسابقات جام جهانی در سال ۱۹۶۲  کفش پوما را در پا داشت. او در سال های بعد نیز بارها و بارها کفش های پوما را پوشید و تبدیل به یکی از چهره های اسطوره ای این برند شد.  به دنبال قهرمانی تیم ملی برزیل در این مسابقات نام این برند بار دیگر در عرصه های جهانی درخشید.

در سال ۱۹۶۷ محصولاتی از جمله کیف و لباس ورزشی به تولیدات این برند افزوده شد. در دهه ۱۹۷۰ این برند تمرکز خود را بر تولید کفش های سبک تر، راحت تر و نرم تر گذاشت. در سال ۱۹۷۲ ورزشکارانی همچون مری پیترز، جان آکی بائو و رندی ویلیامز با کمک نسل جدیدی از کفش های این کمپانی در بازی های  المپیک آلمان موفقیت های زیادی کسب کردند. در سال ۱۹۷۴ و در جام جهانی فوتبال در کشور آلمان، یوهان کرایف که به عنوان بهترین فوتبالیست اروپا شناخته شد، کفش پوما را بر پا داشت. او تبدیل به یکی از حامیان  مشهور این برند شد که تا پایان دوران درخشش خود در دنیای ورزش تنها کفش های این برند را پوشید. در سال ۱۹۷۷ این برند با حمایت از تنیسورهای مطرح جهان چهره ای جدیدی از خود به نمایش گذاشت.

دیه گو مارادونا اولین حضور خود در جام جهانی را در سال ۱۹۸۲ و با پوشیدن کفش پوما تجربه کرد. این بازیکن با درخششی خیره کننده در سال های بعد به یکی دیگر از چهره های محبوب این برند بدل شد. در سال های بعد برند پوما تمرکز خود را بر ورزش تنیس بیشتر کرد. این برند با حمایت از تنیسورهای محبوبی همچون بوریس بِکِر و مارتینا ناوراتیلووا حضور خود را در این عرصه قوت بخشید.

در سال ۱۹۹۳ یوخن زایتس در سن سی سالگی به عنوان مدیر عامل این کمپانی برگزیده شد. او که جوانترین مدیر این برند از آغاز محسوب می شد توانست مشکلات مالی برند پوما را ظرف مدت کوتاهی از میان بردارد. علاوه براین زایتس توانست برند پوما را در شمار برجسته ترین برندهای جهان قرار دهد.

برند پوما و خلاقیت های تبلیغاتی

در سال ۱۹۹۶ و در بازی های المپیک آتلانتا کمپین تبلیغاتی این برند با خلاقیتی بی سابقه از لنزهای این برند استفاده کرد. در این کمپین لینفورد کریستی با این لنزها ظاهر شد و بسیار جنجال آفرین شد.

در سال ۱۹۹۸ این کمپانی با همکاری طراح لباس جیل سندر در صدد تلفیق مد و دنیای ورزش برآمد. در نتیجه این همکاری کفش های “کینگ”( KING) و “ایزی رایدر” (Easy Rider) به بازار معرفی شدند. در همین سال برند پوما قراردادی را با تنیسور مطرح جهان سرنا ویلیامز به امضاء رساند. در سال ۲۰۰۲ سرنا و پوما از “مجموعه تنیس سرنا ویلیامز” پرده برداری کردند. در همین سال این برند در مسابقات جام جهانی فوتبال بار دیگر حضور پررنگ خود در دنیای ورزش را به اثبات رساند. حضور این برند در این مسابقات با تولید محصولاتی همچون لباس ، کیف و و طیف وسیعی از محصولات ورزشی دیگر بسیار پررنگ تر از دوره های پیشین بود.

در سال هایی که به دنبال آمد برند پوما بر ورود کفش های این برند به زندگی روزمره مردم تمرکز بیشتری کرد. یکی از کفش هایی که در نتیجه این سیاست تولید شد کفش موسترو (Mostro) بود. این کفش بسیار مورد استقبال واقع شد و چهره هایی همچون مادونا از آن استفاده کردند.

کفش و شلوار برند پوما

در سال ۲۰۰۴ این کمپانی قراردادی بسیار مهم را با کمپانی قدرتمند فِراری به امضاء رساند که به موجب آن این برند حامی رسمی تیم اسکودریا فراری شد. این قرارداد همچنین باعث تولید جهانی کفش، لباس و اکسسوری های فراری توسط پوما شد. در سال ۲۰۰۶ این برند با حمایت از ۱۲ تیم فوتبال از میان ۳۲ تیم حاضر در مسابقات جام جهانی آلمان، برترین کمپانی حاضر در این مسابقات بود. در همین سال محصول جدید پوما با نام “SPEED BOOT V1.06” به بازار معرفی شد که در زمان خود سبک ترین کفش فوتبال جهان محسوب می شد. این کفش در سال های آینده بسیار مورد توجه باشگاه ها و تیم های ملی جهان قرار گرفت.

در سال ۲۰۱۰ و در مسابقات جام جهانی فوتبال در آفریقای جنوبی، برند پوما با حمایت از هفت فدراسیون فوتبال نام خود را بار دیگر در دنیای مسابقات ورزشی طنین انداز کرد. در همین سال این کمپانی وارد عرصه تولید لوازم ورزشی گلف شد و با تولید محصولاتی متنوع و با کیفیت در این عرصه توانست به یکی از برترین برندهای محصولات گلف بدل شود.

ریحانا سفیر برند پوما

حضور برند پوما در بازی های المپیک سال ۲۰۱۲  با حمایت از دوندگان همراه بود. دوندگان تحت حمایت این برند موفق به دریافت ۱۹ مدال شدند. در سال ۲۰۰۴ این کمپانی از جدیدترین محصول خود ” evoPOWER” پرده برداری کرد. این کفش فوتبال با آخرین تکنولوژی های روز تهیه شد و هدف از تولید آن بهبود چشمگیر عملکرد فوتبالیست ها در عین راحتی و زیبایی آن بود. در همین سال این برند قراردادی را با باشگاه آرسنال به امضاء رساند که یکی از بزرگترین قراردادهای این کمپانی به شمار می آمد.

در سال ۲۰۱۵ ریحانا سفیر جهانی پوما در بخش ورزش زنان شد. او همچنین به عنوان مدیر خلاق در طراحی و اجرای بسیاری از محصولات این برند و راه اندازی خطوط جدید تولید نظارت مستقیم داشت.  در همین سال این کمپانی قراردادی را با کمپانی تولید عینک “کِرینگ آیور” به امضاء رساند.

در سال ۲۰۱۶ پوما لباس و کفش اعضای تیم  مسابقه ردبول در مسابقات فرمول یک را بر عهده گرفت. در همین سال مسابقات جام ملتهای اروپا فرصتی را برای پوما فراهم آورد تا بتواند آخرین محصولات خود را به بهترین نحو به نمایش بگذارد.

puma

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا