برند ها

تاریخچه ای مختصر از روند شکل گیری برند اچ اند ام

اچ اند ام

برند اچ اند ام یکی از بزرگترین کمپانی های چند ملیتی تولید و پخش پوشاک در جهان است که در سال ۱۹۴۷ قدم به عرصه وجود گذاشت. در سال ۱۹۴۶ کارآفرین سی ساله سوئدی، ارلینگ پرسون به آمریکا سفر کرد. در خلال این سفر ایده تولید و پخش لباس های مد روز در ذهن پرسون خلق شد. سال بعد او فروشگاه لباس های زنانه خود با نام “هِنِس” (Hennes) را در شهر وستروسو با محصولاتی مد روز و ارزان قیمت راه اندازی کرد.

دهه ۱۹۵۰ را می توان آغاز موفقیت های پرسون به شمار آورد. در سال ۱۹۵۲ پرسون فروشگاهی را در شهر استکهلم افتتاح کرد. موفقیت زودهنگام این فروشگاه باعث راه اندازی فروشگاهی دیگری در همین شهر شد. پرسون برای موفقیت هر چه بیشتر این فروشگاه ها اقدام به فعالیت های گسترده تبلیغاتی نمود.

لباس مردانه برند اچ اند ام

خلق نام اچ اند ام ( H & M )

در سال ۱۹۶۸ پرسون یکی از مطرح ترین کمپانی های خرده فروشی استکهلم با عنوان موریتس ویدفورس را به تملک خود درآورد و از آن پس نام فروشگاه های پرسون به هنس اند موریتس (Hennes & Mauritz) تغییر کرد که با نام اختصاری اچ اند ام شناخته شد. پرسون پس از این تلفیق موفقیت آمیز اقدام به افزودن لباس های مردانه و بچگانه به مجموعه محصولات خود نمود.

رشد حیرت انگیز این کمپانی بسیار زود اتفاق افتاد و در سال ۱۹۶۹ اچ اند ام صاحب ۴۲ فروشگاه شده بود. حضور بین المللی این کمپانی با فروش محصولات آن در کشورهای دانمارک، برتانیا و سوییس آغاز شد.

در سال ۱۹۷۳ برند اچ اند ام اقدام به عرضه لباس های زیر نمود. در همین سال  آنی-فرید لونگستاد عضو گروه مشهور آبا (ABBA) به عنوان اولین سوپر مدل تبلیغاتی این برند به تبلیغ خط جدید فروش آن، خط فروش محصولات آرایشی پرداخت. پیشرفت این برند با افتتاح پنج تا شش فروشگاه در سال ادامه پیدا کرد. در اواخر دهه ۱۹۷۰ لباس های جین این برند طرفداران بسیاری در میان جوانان و نوجوانان پیدا کرد.

برند اچ اند ام لباس زنانه

برند اچ اند ام : پیشرو در ارائه خدمات منحصربفرد به مشتریان

در دهه ۱۹۸۰ اچ اند ام تبدیل به یک برند شناخته شده جهانی شد. افتتاح فروشگاه هایی در بازارهای پررونق کشورهای آلمان و هلند را می توان از جمله این موفقیت های جهانی به شمار آورد. تفکر خلاقانه دست اندرکاران این برند در ارائه خدمات به مشتریان تاثیر بسیار زیادی در موفقیت آن داشت. بسیار پیش از اینکه تجارت الکترونیک قدم به عرصه وجود بگذارد، کمپانی اچ اند ام با در اختیار گرفتن کمپانی پستی راولز در دهه ۱۹۸۰ امکان خرید غیرحضوری را برای مشتریان فراهم کرد.

در سال ۱۹۸۲  ارلینگ پرسون پس از ۳۵ سال فعالیت مستمر  جای خود را به پسرش استفان داد.  در دهه ۱۹۹۰ تبلیغات وسیع شهری برند اچ اند ام با استفاده از بیلبوردهای بسیار بزرگ آغاز شد. در این دهه بسیاری از چهره های شناخته شده و محبوب جهان به سمت این برند کشیده شدند. دهه ۱۹۹۰ همچنین شاهد فعالیت های گسترده کمپین های تبلیغاتی اچ اند ام بود.

در سال ۱۹۹۸ برند اچ اند ام به عنوان اولین شرکت سوئدی امکان خرید آنلاین را فراهم کرد. گسترش جهانی این برند با افتتاح شعبات بیشتر در کشورهای اروپایی از جمله فرانسه همچنان ادامه پیدا کرد. در سال ۲۰۰۰ یکی از مهمترین مراکز فروش این برند در شهر نیویورک راه اندازی شد. این فروشگاه که اولین مرکز فروش اچ اند ام در کشور آمریکا بود زمینه را برای حضور این برند در خارج از مرزهای  اروپا هموارتر کرد.

لباس زنانه برند اچ اند ام

اچ اند ام در همکاری با برترین طراحان لباس جهان

در سال ۲۰۰۴ برند اچ اند ام با همکاری کارل لاگرفلد مجموعه ای از لباس های پرفروش را عرضه کرد. این اتفاق نقطه شروع همکاری های این برند با طراحان مطرحی همچون ورساچه، روبرتو کاوالی، الکساندر وانگ و استلا مک کارتنی بود. در همین زمان فروش آنلاین محصولات این کمپانی همگام با تعدد فروشگاه های آن گسترش بیشتری پیدا کرد.

در سال ۲۰۰۷ برند اچ اند ام با افتتاح فروشگاه هایی در شهرهای شانگهای و هنگ کنگ وارد بازارهای پررونق آسیا شد. در سال ۲۰۰۹ این برند عرضه لوازم خانگی را آغاز کرد و با توجه به پیشینه پربارش توانست در این عرصه نیز موفق شود.

در سال ۲۰۱۰ این کمپانی تمرکز خود را بر تولید مجموعه لباس هایی با استفاده از مواد اولیه با دوام گذاشت. در این سال گسترش بین المللی این کمپانی همچنان ادامه پیدا کرد و در کشورهای آمریکای شمالی، آفریقا و استرالیا فروشگاه های این برند یکی پس از دیگری افتتاح شدند. در سال ۲۰۱۴ خط تولید جدید محصولات ورزشی اچ اند ام با هدف تولید محصولات ورزشی برای تمام افراد خانواده آغاز بکار کرد. در همین سال خط تولید کفش این کمپانی بروز شد و در بازارهای بیشتری عرضه شد.

در سال ۲۰۱۵ مجموعه آرایشی و بهداشتی برند اچ اند ام با طیف وسیعی از محصولات توانست توجه مشتریان بسیاری را بخود جلب کند. در همین سال برند اچ اند ام اقدام به راه اندازی جایزه تغییرات جهانی نمود. هدف از راه اندازی این جایزه ترویج تغییرات خلاقانه ای که منجر به تغییر الگوی خطی صنعت مد به الگویی منحنی شود، عنوان شد.

H&M

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا