استایل و مد بانوان

پیشنهاداتی برای پوشیدن بلوز و دامن و لباس چپ و راستی زنانه

بلوز و دامن بخش جدایی ناپذیر از تیپ های کژوال بانوان در مهمانی های دورهمی و غیر رسمی و استایل های خیابانی در خارج از کشور است. رایج ترین لباس زنانه که در شرایط  مختلف نیز قابلیت استفاده زیادی دارد و ترکیب رنگ های  زیادی هم می توان با آن در اختیار  داشت. اکثر بانوان حداقل یک دست بلوز و دامن به خصوص دامن میدی در کمد لباس داشته و از آن برای  فست فشن استفاده می کنند. چرا که ترکیبی زیبا و رنگارنگ بوده  و خیلی ارزان و تطبیق پذیر با مدهای فصلی است.

در گزارش امروز مجله تخصصی مد و سبک زندگی لوکس تهران شما را با انواع و اقسام ترکیب های بلوز و دامن و لباس چپ راستی (لنگی) که شاهزاده مد بلژیکی ها یعنی دایان ون فورستنبرگ٬ یکی از تاریخ سازان دنیای مد قرن بیستم ابداع کرد آشنا می کنیم. اگر شما هم ترکیب های جذابی از بلوز و دامن دارید در بخش نظرات٬ با ما به اشتراک بگذارید تا کاربران لوکس تهران با ایده های خوش سلیقه شما آشنا شوند.

با ما همراه باشید.

(ترکیب بلوز و دامن و لباس چپ و راستی  (لنگی) زنانه)

بلوز و دامن میدی و لباس لنگی زنانه

ترکیبی شناخته شده برای اکثر بانوان. همان طور که در بالا گفتیم٬ این لباس راحت و سبک بوده و تقریبا پاسخ گوی سلایق تیپ های غیر رسمی در خانه یا بیرون خانه است. به خصوص در نیمه  اول سال که هوا هم یاری کننده بانوان برای پوشیدن این لباس است. در کنار بلوز و دامن زنانه٬ لباس چپ و راستی یا لنگی هم قرار داد که در دهه هفتاد قرن بیستم میلادی توسط شاهزاده مد بلژیکی ها یعنی بانو دایان فون فورستنبرگ ابداع شد و خیلی زود با استقبال بانوان شیک پوش مشکل پسند در سراسر جهان مواجه شد. اینستاگرام این تاریخ ساز مد قرن بیستم را اینجا دنبال کنید.

برند DVF  این زن طراح مد و لباس زنانه٬ امروزه محبوب سلبریتی های موسیقی و سینما و ورزش بوده و در استایل های رسمی و غیر رسمی آن ها مشاهده میشود. به هر حال اگر چه دنیای مد٬ ماورای قانون است٬ اما هر لباسی برای پوشیدن٬ از یک سری قوانین نانوشته تبعیت می کند. مخصوصا اگر بخواهید لباس لنگی رنگی بر تن کنید.

(ترکیب بلوز سفید آستین بلند که سر  آستین آن بالا زده شده و با دامن میدی پیلی خوش طرح و رنگی ست شده است و در قامت ویکتوریا بکهام٬ همسر خوش  سلیقه دیوید بکهام دیده می شود)

(لندن گردی های ویکتوریا بکهام با دامن میدی مشکی و بلوز سفید رنگ)

حتما بخوانید: با خانواده خوش پوش دیوید بکهام آشنا شوید

دامن میدی و بلوز دکمه دار

اگر بخواهید دامن میدی و بلوز دکمه دار  بر تن کنید٬  در واقع به نوعی  تیپ مردانه را جلوه خواهید کرد. از جمله  لباس های کلاسیکی است که بانوان در طول هفته بر تن می کنند و وجود آن در کمد لباس شیک پوش ها توصیه  می شود. کاربرد فراوانی برای چنین ترکیب پوشش متصور  هستیم  که از آن جمله می توان به پوشیدن آن با شلوار جین یا کت  و شلوار اشاره کرد. اما شیک ترین ترکیب را می توان ترکیب پیراهن و دامن میدی پیلی دانست.

(مبدع  لباس  چپ و راستی زنانه بانو فورستنبرگ)

(لباس  چپ و راستی زنانه (LEFT TO RIGHT) که در فشن ویک نیویورک ۲۰۱۷ از  کارهای برند DVF رونمایی شد)

دامن پیلی که طیف رنگی گرم داشته باشد٬ وقتی با یک پیراهن دکمه  دار سفید همراه شود٬ تیپی زیبا و فاخر  برای استایل های بهاره وتابستانی بانوان خواهد بود. برای این که تیپ شما خیلی اداری به نظر  نرسد٬ بهتر است  آستین های پیراهن را باز کرده  و آن را با اکسسوری غیر از سیاه و سفید ست کنید. این استایل٬ جذاب و انرژی مثبت است و  البته  دوست داشتنی و مصداق فست فشن ارزان!

ترکیب دامن MIDI با T-SHIRT خاکستری رنگ

اگر شما تی شرت خاکستری رنگ را با دامن میدی رنگی ست کنید٬ مثلا تی شرت خاکستری رنگ را با دامن میدی رنگ مرجانی زنده که رنگ سال ۲۰۱۹ میلادی است بپوشید٬ حتما یک استایل زیبا و دلپذیر و شاد را خواهید داشت که ترکیبی پسرانه و دخترانه است! تی شرت خاکستری  آستین کوتاه رالف لارن یا پولوشرت تیره رنگ با دامن میدی مثلا از اچ اند ام سوئدی ها٬ ترکیبی است که به نظر می رسد در کمد لباس بسیاری از خانم های شیک پوش در دسترس باشد. این تیپ خوب برای ساحل گردی و دورهمی تابستانی بوده و برای رنگی پوش ها٬ گزینه ای هوشمندانه است.

البته اگر تی شرت را هم داخل دامن قرار دهید اشکالی ندارد. این کار سبب می شود تا قامت شما بلند تر به نظر برسد. مخصوصا برای بانوان درشت اندام قد کوتاه٬ توصیه می شود. به طور کل یادتان باشد که رنگ خاکستری از جمله  طیف رنگ هایی است  که با رنگ های مختلف ست شده و هماهنگی با آن سخت نیست.

(نگاه کنید که چگونه کمربند چرمی قرمز  رنگ ظریف٬ شکست رنگ شایسته  ای در  این تیپ دوست داشتنی شکیل ارزان و ساده به ارمغان آورده است و مصداقی از هارمونی تی شرت خاکستری رنگ آستین کوتاه با یک وینیتج دامن میدی سیاه و سفید است.  رکیب صندل فلت هم برای زیبایی تیپ افزوده است)

(ترکیبی که در بالا مشاهده میکنید٬ تی شرت آستین بلند سفید و مشکی راه راه افقی است  که با دامن میدی پیلی خاکستری ست شده و حضور کفش پاشنه بلند مشکی بند دار٬ هارمونی خاصی را با عینک آفتابی شانل به  ارمغان آورده است)

(در این عکس شاهد تی شرت آستین کوتاه خاکستری رنگ هستیم  که با دامن پیلی رنگ مرجانی زنده ست شده است  و یک اسنیکر هم استایل اسپرت این  بانوی شرقی  را کامل کرد. )

(در این تصویر نیز شاهد دامن میدی  خاکستری رنگ هستیم  که با تی  شرت  سفید و مشکی راه  راه افقی ست شده است.  کمربند به عنوان یک اکسسوری ضروری زنانه توانسته با رنگ قهوه ای٬ شکست رنگ خوبی را در این استایل زیبا و جذاب دخترانه به ارمغان آورد)

(در این عکس٬ شاهد دامن متالیک پیلی ساتین بلند هستیم که با لباس مشکی رنگ ساده ٬ هارمونی خوبی را به ارمغان آورده است. درباره SATEN PLEATED MIDI SKIRT بیش تر تحقیق کنید)

ترکیب دامن با بلوز گشاد کوتاه

از دیگر ترکیب هایی که برای بلوز و دامن می توان متصور شد٬ ترکیب بلوز و دامن  با بلوز گشاد کوتاه است. مخصوصا بلوز های کوتاهی که کمی بالا تر از خط کمر قرار می گیرند٬ معمولا ترکیب زیبایی را به ارمغان می آورند. با نمایش باریک ترین بخش بدن شما یعنی کمر٬ ترکیب زیبایی به نمایش در می آید که باید توجه داشت.

اگر این بلوز ها را با دامن میدی (MIDI SKIRT) بپوشید٬ جذابیت  دو چندانی خواهد داشت. برای ترکیب بلوز و دامن میدی  از بلوز گشاد کوتاه استفاده شود تا راحتی آن سبب ناراحتی شما برای پوشش ها طولانی مدت نیمه اول سال نباشد. در انتخاب طرح و رنگ دامن میدی هم محدودیتی وجود ندارد و بایستی  هارمونی رنگ ها حفظ شود.

ترکیب دامن میدی با بلوز چین دار

دیگر ترکیبی که برای بلوز و دامن پیشنهاد می کنیم٬ بلوز چین دار رافائل دار و بلوز های مدل ویکتوریایی (Victorian) است که در قسمت یقه و آستین٬ از جمله ترکیب های دوست داشتنی تیپ های کژوال بانوان شیک پوش محسوب می شود و طرفداران زیادی هم دارد. این ست برای هر  اندامی سازگار و محصولی جذاب را به نمایش می گذارد.

ترکیب دامن میدی با بلوز چین دار

اگر به دنبال ترکیبی خانمانه تا دخترانه هستید٬ این  ست را که در تصاویر مشاهده می کنید در نظر داشته و به  کمد لباس خود اضافه کنید. حتی اگر در انتخاب رنگ و طرح  دقت شود٬ گزینه  خوبی برای لباس های مجلسی شیک می شود. همواره باید سعی شود تا رنگ دامن و بلوز هماهنگ شده  و بلوز طرح  دار با دامن میدی طرح  دار و بلوز ساده با دامن ساده پوشیده شود تا تعادل و هماهنگی  برقرار  شود.

(ترکیب ژاکت گشاد با دامن میدی)

ترکیب دامن گشاد با ژاکت هم گزینه خوبی برای استایل های جذاب پاییزی و زمستانی بانوان شیک پوش است. یک ژاکن بافتنی  رنگی و البته  کمی آزاد  را می توان یک الزام در کمد لباس دختر خانم ها برای تیپ های نیمه دوم سال دانست.  دامن میدی را با هر  بلوزی می توان ست کرد و روی ان هم  ژاکت  پوشید.  تا هم  گرم و هم تیپ دوستی داشتنی داشته باشید.  این ترکیب می  تواند حتی روی پیراهن یقه  دار سبک مردانه یا T-SHIRT آستین بلند یا آستین کوتاه هم پوشیده شده و ترکیبی منحصر به فرد را به ارمغان آورد. قرار دادن ژاکت مثل  بلوز در  دامن٬ بر  خلاف تصور٬ خیلی هم ناپسند نیست!

چگونه لباس  چپ و راستی (لنگی) بپوشیم؟

یکی از  گزینه های همیشگی در طراحی  استایل های کژوال اسپرت بانوان٬ لباس  های چپ و راستی است که دایان فون فورستنبرگ  در دهه  هقتاد قرن بیستم میلادی٬ ابداع کرد. آن را می توان با کفش تخت بر  تن کرد. لباسی که قد آن بالا تر از زانو است٬ بهتر است  با کفش تخت پوشیده شود. این قانون مد فرانسوی را در نظر داشته باشید و مدل های کوتاه لباس چپ راستی را با FLAT  ها بپوشید.

هر  اندازه قد شما بلند است٬ کفشی که با لباس خود ست می کنید باید پاشنه بلند تری داشته باشد تا استایل شایسته  تری در اختیار داشته باشید.

(ترکیبی از ویکتوریا بکهام )

چند توصیه برای پوشیدن بلوز و دامن

  • اگر از مدل های آستین بلند لباس چپ و راستی استفاده می کنید توجه داشته باشد که خیلی گرم نباشد و جنس  نازک داشته باشد. مثلا برای مانتو های چپ و راستی این موضوع بسیار مهم  است به خصوص در فصل گرم تابستان. جنس poplin می تواند گزینه شایسته ای برای این  نوع لباس باشد تا دو لایه بودن بخش جلویی لباس٬ خیلی آزار دهنده نباشد.
  • این لباس چپ و راستی به خوبی با انواع اکسسوری ها ست می شود.
  • لباس هایی که خطوط عمودی باریک دارد را انتخاب کنید. لباس لنگی یا چپ و راستی با داشتن خطوط اریب و بستن کمربند٬ شما را باریک تر و لاغر اندام نشان می دهد.  اگر طرح  پارچه از  خطوط عمودی باشد٬ اثر چند برابر شده  و شما خوش هیکل تر به نظر  خواهید رسید.

(بهتر است بانوان قد بلند در لباس های کوتاه مجلسی به خصوص دکلته٬ از کفش  های پاشنه بلند استفاده کنند تا بلندی قامت ان ها بهتر به نمایش در آید)

  • همواره در تیپ های چپ و راستی از مدل های چند بخشی استفاده کنید. برای این که روی زیبایی اندام متمرکز شوید بهتر است از طرح های بلوکی استفاده شود . پوشش هایی که رنگ قسمت بالا تنه و پایین تنه متفاوت است تا با این حالت٬ روی کمر تاکید شده و فرم اندام مورد نظر شما را بگیرد.
  • مدل های طرح دار لباس چپ و راستی هم گزینه خوبی برای مشکل پسند ها خواهد بود. لباس لنگی گل دار (floral) را توصیه  می کنیم با طرح های هندسی که اتفاقا سبب می شود تا ایرادات اندام شما هم پوشانده شود.

همراهان گرامی

اگر شما هم پیشنهاداتی برای بلوز و دامن و طرح  های چپ و راستی زنانه شیک دارید٬ پیشنهادات خود را از طریق بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید. بهترین طرح لباس  های زمستانی و بهاره  ۲۰۱۹ را در  سرویس مد گردی مجله تخصصی مد و سبک زندگی لوکس تهران دنبال کنید.

دنیای مد و لباس و لاکچری گردی را هر روز با لوکس تهران دنبال نمایید.

به نظر شما بهترین طرح برای ست کردن بلوز و دامن چگونه  است؟

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا