لوازم آرایش

بهترین ماسک های صورت برای پوست چرب ، لک دار و حساس

ماسک برای پوست چرب

ماسک های خانگی صورت برای حفاظت از پوست های چرب آقایان و خانم ها، از پر مصرف ترین نوع ماسک ها  بوده و به  دلیل کیفیتی که پوست چرب به نسبت پوست خشک دارد، لذا متریالی که استفاده می شود با ماسک های خانگی صورت مناسب پوست خشک تا حدی متفاوت است. اگر شما هم پوست حساس، لک دار و چرب دارید و می خواهید که درخشندگی و سفیدی پوست شما با حذف جای لک و آکنه همراه شود، بهترین محصولات گیاهی و میوه ای خانگی ارزان را در این گفتار ارائه کرده ایم.

در گفتار امروز مجله تخصصی  مد و سبک زندگی لوکس تهران، همه  اطلاعاتی که درباره پوست چرب و شیوه مراقبت و هم چنین تهیه و ساخت ماسک های صورت خانگی مربوط به این نوع پوست نیاز دارید، ارائه شده است. اگر شما هم تجربه ساخت چنین محصولات خانگی مراقبت از پوست دارید، توصیه می کنیم که نظرات و دیدگاه های خود را از طریق بخش  کامنت یا کانال های لوکس تهران در شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی کنید.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید:  ۱۲۵ کتاب مراقبت از پوست و مو آقایان و بانوان

بهترین ماسک های صورت برای پوست چرب

داستان پوست چرب

همان طور که می دانید، پوست ها، انواع مختلفی داشته  و یکی از تخصص های پزشکی به شمار می رود.  خشک و چرب و مختلط و معمولی که مزایا و معایب هر یک فراوان است. کسی نمی تواند پوست بدن را عوض کند اما میتواند با رفتارهای مراقبتی کوتاه مدت و بلند مدت، کیفیت پوست خود را بهبود بخشد. پوست چرب بر خلاف تصور  عموم، خوب برنزه  می شود و روند پیری را کند می کند. در ادامه به این موضوع اشاره کردیم که این کیفیت چرب، سبب  مسدود شدن منافذ شده و اکسپژن رسانی را مختل می  کند که جوش های سر  سیاه و سر سفید از تبعات آن به شمار می رود.

بانوانی که پوست چرب دارند معمولا برای  ثابت نگهداشتن آرایش از کرم پودر ها استفاده می  کنند و رژ گونه کرمی را در دستور کاردارند.  شستن مرتب رو بالشی اجباری است  و همراه داشتن کاغذ خشک کن صورت غیر  قابل اجتناب است.

چه عواملی باعت چرب شدن پوست می شود؟

ماسک برای پوست های فوق العاده چرب و حساس

مواردی موثر است که به صورت خلاصه به شرح تعدادی می پردازیم:

  • ژنتیک: یکی از عوامل موثر بر این که چرا شما پوست چرب دارید. غذه سبابه فعال بی تاثیر نیست!
  • هورمون: تغییرات هورمونی در ایجاد آن تاثیر گذار است. از یائسگی و قاعدگی تا بلوغ و بارداری. هورمون آندروژن که چربی تولید می کند، هم در مردان و هم بانوان تاثیر گذار بوده و تحریک آن باعث تولید چربی می شود  که منافذ را تحت تاثیر قرار می دهد.
  • آب و هوا: رطوبت و گرما معمولا باعث افزایش میزان لیپیدها می شود.
  • مصرف داروها: مصرف دارو ها هم در ایجاد چنین مشکلی بی تاثیر نیست. داروهای جلوگیری از بارداری می تواند لپیدها را افزایش دهند و این قضیه در قرص های ضد بارداری شایع تر است. دارویی که سبب کم آبی بدن شود، فی  الواقع تولید لیپید ها روی SKIN  را تسریع می  کند.
  • محصولات مراقبتی: حتما از لایه بردار ها و پاک ساز ها در حد افراط استفاده نکنید که تهدید سلامتی است.
  • مالش زیاد: مالش زیاد با کیسه و لیف، خطرناک است و آن را تحریک می  کند.

اگر پوست شما خیلی براق است و منافذ بزرگی دارد و جوش های سرسیاه بسیار است، از این نوع پوست بهره مند هستید.

درمان های خانگی برای حفاظت از پوست های چرب

چون غدد چربی در افرادی که با چنین کیفیتی از پوست مواجه هستند، سبوم تولید کرده و سبب مسدود شدن منافذ می شود، لذا ایجاد آکنه روی سطح بدن غیر قابل اجتناب است. سبوم، ماده چربی است که سبب سلامت پوست شده و برای بهداشت بدن الزامی است. البته مقدار زیادی از تولید آن در بدن می تواند نامطلوب بوده و منافذ را مسدود کند. به همین خاطر اگر شما نیز از پوست چرب برخوردارید، باید مراقبت خاصی را در دستور کار  قرار دهید.

بهترین ماسک صورت طبیعی برای پوست حساس

علائم پوست چرب و شدت آن در افراد مختلف  است. ژنتیک می تواند در چگونگی داشتن این نوع پوست دخیل باشد.  تغییرات هورمونی و البته  تنش های عصبی و آلودگی محیطی هم بی تاثیر نخواهد بود. اگر پوست چرب دارید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • شست و شو کافی: همیشه با آب ولرم و صابون از  چربی روی  پوست خود بکاهید.
  • تونر های پوستی: تونری که داری آسترینجنت الکی است، پوست شما را خشک می کند. از آسترنیجنت های گیاهی مثل فندق استفاده کنید که خاصیت نرم  کنندگی هم به ارمغان می آورد.
  • استفاده از حوله نرم: اگر از تونر استفاده می کنید، با حوله نرم پوست را خشک کنید.
  • پد بهداشتی: پد ها مانع از تولید سبوم مازاد پوست شده و میزان چربی را کاهش می دهند.
  • ماسک صورت: اگر ماسک خاک رس و عسل استفاده کنید، برای این نوع skin مطلوب تر است.
  • مرطوب کننده ها: مرطوب کننده فاقد چربی برای این نوع skin  ر نظر داشته باشید.

ماسک خانگی خوب برای پوست های چرب

ماسک موز را باید یکی از ماسک های خانگی خوب برای چنین اسکین هایی دانست. موز، سرشار از کلسیم و ویتامین و آهن و پتاسیم بوده که همه برای سلامتی و بهداشت بدن مفید است. از بهترین FACIAL  MASK ها می توان به محصول ماسک موز اشاره نمود. اسکراب های میوه  ای بسیاری وجود دارد که موز یکی از آن ها برای مقابله با لیپیدهای زائد می باشد.

ماسک خانگی خوب برای پوست های چرب

(ترکیب ماست و عسل برای لکه برداری عالی است)

روش تهیه به این صورت است که شما یک عدد موز را به چند تکه تقسیم کرده و خوب له  می کنید. سپس  یک قاشق  غذا خوری عسل طبیعی به آن اضافه می کنید و خوب مخلوط کنید. سپس چند قطره آب لیمو به آن اضافه کنید. اسید سیتریک آب لیمو برای کاهش سطح چرب مناسب می باشد. اجازه دهید خمیر نرم ایجاد شده به مدت یک ربع ساعت روی پوست بوده و با جریان هوا خشک شود. حال با آب ولرم و حوله خشک، صورت را تمیز  کنید. تعدد در هفته می تواند نتایج شگفت انگیزی برای کسانی که با لیپیدهای زیادی روی سطح مواجه هستند، به ارمغان آورد.

بهترین ماسک ها برای انواع پوست

ماسک آووکادو

برای کسانی که از چنین سطح اسکینی رنج می برند توصیه می شود. اووکادو برای DRY SKIN نیست فقط و می توان برای دیگر انواع نیز به کار برد. مخصوصا اگه مستعد آکنه هستید. آووکادو، سرشار از مواد معدنی و ویتامین E بوده  و تاثیر ژرف و شگرفی روی SKIN خواهد داشت. چرا که چربی های غیر اشباع دارد و به همین  خاطر در تولید فرمولاسیون کرم ها نیز استفاده می شود و ضد پیری (ANTI AGING) می باشد.

ماسک آووکادو

ماسک برای پوست چرب ؛ بلغور جو دو سر

ماسک بلغور جو دو سر

در این ماسک توصیه  می شود که سلول های مرده را از بین می برد. نصف فنجان بلغو و یک میوه  رسیده آووکادور کمک  خوبی برای سلامتی است. مخصوصا اگر به خوبی مالش داده و یک ربع روی سطح نگهدارید  تا خوب نفوذ کند. ماسک  آووکادو و تخم مرغ هم برای سفیدی و درخشندگی توصیه  می شود و سبب سفت شدن سطح می  شود. اگر با شل شدگی مواجهید، از این سفیده استفاده  کنید.

معجون ماست را هم باید یکی از بهترین FACIAL MASK ها برای فرآیند های مراقبتی دانست. ماست، حاوی اسید لاکتیک و چربی و پروتئین بوده و خاصیت سم زدایی دارد. یک  لایه بردار و پاک سازی قوی و ارزان و طبیعی که استفاده از آن در طول  هفته  توصیه می شود.  اگر از  این نوع پوست رنج می برید، با ماست کم چرب آشتی کنید. چند قطره آب لیمو روی این MASK ریخته و خاصیت سم زدایی آن را افزایش  دهید. شما باید ده دقیقه این خمیر نرم را روی  سطح  مالش دهید.

معجون دارچین

ماسک دارچین

معجون دارچین و عسل هم فوق العاده برای پوست چرب مفید خواهد بود. بسیاری از مردم ترجیح می دهند که دارچین را از سبد غذایی حذف کنند.  در حالی که اقدام صحیحی نیست. دارچین، خاصیت ضد میکروبی داشته و رشد باکتری ها را متوقف  می کند.  برای رهایی از  شر  اسکارهای آکنه که  روی سطح  چرب  ایجاد می شود، از عسل به عنوان آنتی بیوتیک قوی طبیعی و دارچین استفاده کنید. ۲  قاشق دارچین و عسل روی این نوع سطح  ها ریخته  و مخلوط را به آرامی روی SKIN  مالش دهید. اگر  جوش  روی صورت دارید، از این MASK حتما استفاده کنید.

ماسک چای سبز برای پوست چرب

چای سبز  برای سلامتی بدن الزامی است و اگر با آب لیمو مخلوط شود که معجونی ارزشمند تر خواهد شد. آنتی اکسیدان قوی  که سطح  بدن را از  اشعه UV  حفظ  میکند.  تغذیه سازی و آب رسانی از دیگر فواید آن می باشد.برای  سفت شدن سطح  و باز  شدن منافذ از  ماسک چای  سبز و آب  لیمو استفاده کنید که  برای پوست های لک دار و حساس  مفید به نظر می رسد.

ماسک  چای سبز و آرد برنج

از ماسک های شرق  آسیا، میتوان به ترکیب چای  سبز دم کرده و آرد برنج اشاره کرده که چربی اضافی را به سرعت حذف می کند.  چای سبز به کاهش تولید سبوم کمک کرده  و آب لیمو نیز به شفافیت و درخشندگی کمک شایانی می کند.برای درخشندگی و شفافیت حتما از FACIAL  MASK استفاده کنید. شما کافی است که چای سبز  دم کرده را با آرد برنج ترکیب  کرده و یک قاشق چای خوری آب لیمو به آن اضافه کنید.

محصول خمیری شکل نرم را به خوبی مخلوط کنید تا خمیر حاصل، یکسد شده و غلظت خوبی داشته باشد. روش کار به این صورت است که اول چای را دم کنید و بگذارید خنک شده و آن را با آرد برنج مخلوط  کنید. حال آب لیمو اضافه کرده تا خمیری نرم و یکدست درست شود.

ماسک چای سبز و آرد برنج

اگر خمیر بیش از حد غلیظ شد، چای بیش تری اضافه کنید  و خمیر  را روی صورت مالیده به مدت بیست دقیقه.  در نهایت با مرطوب کننده خوب استفاده کرده و صورت رو خشک کنید.

ماسک خاک رس

ماسک خاک رس

درباره فواید خاک رس حتما زیاد شنیده اید. رس بتونیت از آن جمله  است. برای مواردی که سطح  روغنی دارند، این نوع MASK را توصیه می کنیم که تسکین دهنده و کاهش دهنده لک و التهاب است. غنی از منیزیم و سدیم و پتاسیم  بوده که برای SKIN مفید می باشد. چرا که سموم را کاهش داده و منافذ را پاک سازی می کند.  شما کافی است  که رس سبز را با عصاره علف لیمو و روغن هسته زرد آلو ترکیب کنید و خمیر حاصله را به آرامی روی سطح ماساژ دهید. ۱۰ دقیقه کفایت می کند تا لک ها کاهش یابد.

ماسک برای پوست چرب توت فرنگی و لیمو

ماسک توت فرنگی و لیمو

حتما بخوانید: مدل های معروف چطور از پوست مراقبت می کنند

بله! توت فرنگی و ماست برای سلامت پوست و مو عالی است.  حال اگر له شده و مقداری آب لیمو هم به آن اضافه شود و ۱ قاشق چای  خوری خاک رس، حتما یک لایه بردار شگفت انگیز را در اختیار خواهید داشت. اگر این ها را با هم به خوبی مخلوط کنید، می توانید ابزار مناسب برای پاک سازی داشته  باشید.

آن چه که مشاهده کردید این است که در طراحی و ساخت بسیاری از ماسک های صورت چه در بازار و چه نوع خانگی، از عسل، زرد چوبه، آب لیمو، سرکه سیب، آووکادو، چای سبز و دارچین استفاده می شود. پس در رژیم غذایی خود، با این مواد آشتی کرده و برای مراقبت های پوستی،‌ از شکر و نورآفتاب دوری کنید. توجه کنید که اشعه UV  سبب پیری زود رس می شود. ازاین ماسک ها استفاده کرده تا با روش های طبیعی و گیاهی و میوه ای، سلامت پوست را تضمین کنید.

امیدواریم موارد ارائه شده بتواند راهکار های خوبی برای سیستم های مراقبت بهداشتی طبیعی برای عزیزانی که پوست چرب دارند به ارمغان آورد.

دنیای مد و لاکچری گردی را هر روز با لوکس تهران دنبال کنید.

حتما بخوانید: بهترین کرم پودر ها برای پوست چرب را اینجا ببینید

به نظر شما بهترین ماسک صورت برای پوست چرب  کدام  است؟

  • بهترین ماسک سفت برای آقایان کدام است؟
  • آیا می دانید سلبریتی های سینما از چه ماسکی استفاده می کنند؟
  • بهترین ماسک برای شفافیت پوست و درخشندگی آن را می دانید؟
  • بهترین ماسک صورت گیاهی را برای مورد مختلط می دانید؟
  • بهترین ماسک صورت طبیعی برای پوست حساس را می شناسید؟

با کارشناسان لوکس تهران تماس بگیرید

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا