لوازم آرایش

۲۰ ماسک صورت ماست و فواید بی نظیر که نمی دانستید

ماسک ماست صورت

فواید ماسک ماست

ماسک صورت خانگی بهترین روش طبیعی و ارزان و البته خانگی برای محافظت از پوست به منظور در اختیار داشتن پوستی صاف، بدون چین و چروک، شفاف و سفید است. پوست صورت شما اولین موضوعی است که در نظر بیننده جلوه گر می شود و برای جوانسازی و پاکسازی آن، باید سرمایه گذاری کرد. یکی از سرمایه گذاری ها، استفاده از ماسک های صورت خانگی است که کک و مک و جوش را از بین می برد و یک لایه بردار قوی به شمار می  رود. ماست ، از بهترین مواد غذایی برای ساخت ماسک صورت خانگی بوده و مملو از ویتامین و مواد معدنی است که آبرسانی به پوست را تسریع و منافذ پوست را باز می کند.

در گزارش امروز مجله تخصصی مد و سبک زندگی  لوکس تهران که هر روز شما را با مقصدهای لوکس دنیا و دنیای مد و لباس و هم چنین سبک زندگی موفق انرژی مثبت آشنا می کند، قصد داریم ده ها روش برای تهیه ماسک صورت ماست را معرفی کنیم. اگر شما هم ماسک صورت ماست خوبی دارید، روش  تهیه را از طریق کامنت یا کانال های لوکس تهران در اینستاگرام و تلگرام اطلاع رسانی کنید.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: ۱۲۵ کتاب خیلی خوب برای مراقبت های پوست و مو

ماسک صورت خانگی

فواید ماست و ماسک

فواید ماسک را که همه می دانند. طبیعی ترین و ارزان ترین شیوه برای مراقبت های پوستی آقایان و بانوانی که به سلامت پوست خود اهمیت می دهند. هر چقدر شما به سلامت پوست اهمیت دهید، هزینه ای که برای درمان مشکلات پوستی و التهابات آن باید خرج کنید کاهش می یابد. مخصوصا اگر در مناطق خشک کره زمین زندگی می کنید یا پوست شما در معرض آلودگی های محیطی و رطوبت بالا قرار دارد. پوست از ارگان هایی است که تغییرات متابولیسم بدن شما را سریع با تغییر رنگ و خال و جوش های مختلف نشان می دهد.

اگر لکه های کدر و تیره و قرمز و خاکستری زیادی روی پوست خود مشاهده می کنید، می بایست به پزشک متخصص پوست مراجعه کرده و فرآیند درمانی انجام دهید یا از روش های طب سنتی استفاده کنید. اما به هر حال، ماسک های صورت هم می تواند تا حدی از ابتلا پوست شما به آلودگی های محیطی کاسته و طراوت و شادابی را برای شما به ارمغان آورد.

ماسک صورت ماست و فواید بی نظیر

ماست و خیار، دو غذای فوق العاده در سفره  ایرانیان است. مخصوصا اگر با نعنا همراه شود که سردی آن گرفته شود. ماست ، سالم ترین و خوشمزه ترین غذای سفیدی است که در  اختیار ما بوده و نیاز روزانه  بدن  ما را به انواع ویتامین ها و مواد معدنی تامین می کند. اگر چه این روزها صحبت بر آن است که Yogurt به دلیل فرآیند هموژنیزه و پاستوریزه شدن، خواص خود را از دست می دهند و بادام، کلسیم بیش تری دارد، اما به هر حال، هنوز  طب سنتی و طب نوین، به  اثرات فوق العاده ماست  اشاره دارند.

ماست (شیر تخمیر شده) اگر با میوه  همراه شود، میان وعده طبیعی کم شکر خوبی است. اثر این ماده  غذایی روی سطحبدن شما معجزه آسا است. اگر با سوختگی جزیی مواجه شده باشید یا بخواهید در کوتاه مدت، یک لایه سطح را سفید کنید، توصیه می کنیم از این ماده غذایی سفید و سفیده تخم مرغ در کنار ماسک خیار استفاده کنید که حتی بر روی روحیه شما هم تاثیر مثبت داشته و تهیه  آن در خانه ارزان و ساده است.

حتما بخوانید:  بهترین محصولات آرایشی برند MAC  را ببینید

مواد مغذی ماست

ماسک ماست ، از آسان ترین ماسک ها است که هزینه چندانی ندارد. اما مواد مغذی ماست ، فوق العاده باعث درخشندگی و جوانی پوست شده و دوران پیری پوست را به تاخیر می اندازد. اگر به دنبال کرم های پوست ضد پیری (ANTIAGING)‌ هستید، راه دور نروید! ماسک سفید طبیعی را دریابید.

مواد مغذی این محصول به قدری زیاد است که می تواند در میان مدت و بلند مدت، نسبت به بازسازی سلول های پوست کمک کرده و پوستی با طروات، سفت و تمییز را در اختیار شما قرار دهد. این ماده غذایی دارای موادی است که برای سلامتی پوست اهمیت فراوانی دارند.

روی یا همان زینک (ZINC) در ماست موجود است. افرادی که مشکل تامین روی دارند، از این ماده استفاده کنند. در  هر یک صد گرم ماست ، حدود یک میلی گرم روی وجود دارد که خاصیت ضد التهابی داشته و تکثیر سلولی را در پوست شما همان طور که قبلا گفتیم، تسهیل و تسریع می کند. هم چنین، این ماده معدنی می تواند چربی پوست شما را تنظیم کرده که برای دوام پوست و مقاومت آن اهمیت زیادی دارد. اگر می خواهید جوش کم تری داشته باشید، ZINC موجود در آن،‌ کمک بزرگی خواهد بود.

ماسک ماست برای پوست

توجه داشته باشید که برای رهایی از شر سیاهی دور چشم، ماسک صورت خانگی سفید به دلیل داشتن روی، مفید بوده و به رفع لکه ها هم کمک می کند.

کلسیم زیادی در این ماده غذایی وجود دارد و بخش زیادی از پوست ما را همین ماده  تشکیل داده  است. کلسیم اضافی به سلامت بدن شما کمک میکند و تسهیل روند بازسازی پوست را به ارمغان می اورد و کمبود آب را کاهش می دهد. اگر به دنبال هیدراته کردن پوست به روش طبیعی و ارزان هستید، همواره از ماست استفاده کنید.

ویتامین b سومین عنصر فوق العاده ای است که در این ماده وجود داشته و به طراوت پوست شما کمک می کند.  ماست ، مملو از VITAMIN B2, VITAMIN B5, VITAMIN B12 بوده که سبب درخشندگی و شفافیت پوست در بلند مدت می  شود. ریبوفلاوین یا همان ویتامین بی ۱۲ که در ماست موجود است، سبب محفاظت از سلول های پوستی در برابر رادیکال های آزاد می شود. چرا که پشتیبان تکثیر سلولی بوده و در ساخت سلول های چربی ساز نقش خوبی دارد.

ماسک ماست، از آسان ترین ماسک ها

اسید لاکتیک موجود در آن از دیگر عناصر مغذی در این غذای اعجاب انگیز است که ابن سینا بسیار به آن توجه داشت. اسید لاکتیک از عناصر تشکیل دهنده برای از محصولات پوست و مو بوده و یک لایه بردار عالی به شمار می رود. هم  چنین برای مرطوب کردن  پوست نیز  اهمیت بسیاری داشته و چین و چروک های پوست را کاهش می دهد. هم چنین از چین و چروک های جدید و تشکیل خطوط خنده جلوگیری می کند.

هر چقدر اسید لاکتیک بیش تر باشد، چین و چروک های پنجه کلاغی زیر چشم هم کم می شود و به همین  خاطر، عنصری ضد پیری است که به راحتی در این ماده غذایی ارزشمند در دسترس شما قرار دارد. چون اسید لاکتیک ماست ، آنزیم تایروزیناز را مهار می کند که عامل تولید ملانین است، تیرگی پوست کاهش یافته  و پوست درخشان تری را به ارمغان می آورد.

ماسک های صورت ماست عالی

هویج با ماست ، ترکیب فوق العاده ای است. هویج رنده شده برای مرطوب کردن پوست نقش بسزایی دارد و جوانسازی پوست را سبب می شود.

آب لیمو و ماست ، ترکیبی خوب برای پاک سازی منافذ پوست است. افزودنی عالی برای ماست که به  پاک سازی  منافذ مسدود شده آن کمک می کند و به لایه برداری پوست منجر می شود. اگر پوست تیره دارید، این ماسک صورت ارزان را فراموش نکنید. ویدیو زیر می تواند شما را در تهیه این MASK  یاری  کنید.

عسل و ماست ، اگر چه قابل خوردن نیست، اما برای پاکسازی پوست شما فوق العاده اهمیت دارد. نرم کننده طبیعی که آبرسانی به پوست را تسریع کرده و از خشکی آن ممانعت می کند و چین و چروک را کاهش می دهد با خاصیت ضد باکتریایی  آن.

ماسک های صورت ماست عالی

ماسک ماست برای پوست خشک

اگر پوست خشک دارید (DRY SKIN) توصیه می شود که از ماست برای رطوبت رسانی سود ببرید. کافی است ۲ قاشق غذا خوری ماست پر چرب را با عسل  و پوره  آووکادو مخلوط کرده و به این معجون، کمی جو پخته شده اضافه کنید. خمیر حاصل شده را روی پوست خود قرار دهید تا یک ربع بماند. سپس با حوله  نرم مرطوب تمییز کنید.  راه حل ارزان و خوب و خانگی برای پوست های خشک در مناطق بیایانی ایران عزیز.

ماسک ماست برای پوست خشک

ماسک ماست برای آفتاب سوختگی

درد آفتاب سوختگی را می توان با ماسک ماست کاهش داد. اگر پوست شما به دلیل عفونت و قرار گیری طولانی مدت زیر  آفتاب، ملتهب شده است، از این ماسک استفاده کنید. کافی است یک قاشق غذا خوری ژله آلوئه ورا را با مقداری عسل و روغن بابونه ترکیب کنید و خمیر ایجاد شده را به مدت ۱۵ دقیقه روی منطقه آسیب دیده قرار دهید و پس از آن با آب ولرم بشورید.

ماسک ماست برای آبرسانی

ماسک ماست برای آبرسانی

اگر قصد آب رسانی بالا دارید، از جو دو سر استفاده کنید که ترکیب فوق العاده ای با این ماده غذایی ایجاد می کند و سلول های مرده را حذف  و بهبود رنگ پوست را به ارمغان می آورد. یکی از فواید این معجون، ممانعت از Dehydration است که برای بانوان لاکچری گرد فوق العاده مهم است. پس ترکیب ماست و بلغور جوی دو سر و کمی عسل و روغن زیتون را فراموش نکنید که خمیر حاصل شده می تواند آبرسانی پوست را توسعه دهد. ماسک ایجاد شده را می توانید در یخچال نگهداشته و هر از گاهی استفاده کنید. پوست را هم  می توانید پس از مصرف، با سرم بشویید.

ماسک ماست برای آکنه ها

برای از بین بردن آکنه ها توصیه می شود که از ماست و خاک رس استفاده کنید. اگر مقداری هویج رنده شده هم  اضافه شود، معجون فوق العاده ای خواهید داشت. لکه های باقی مانده از آکنه را می توان با این محصول، روشن کرد. توجه کنید که خاک رس، رویه ساب طبیعی خوبی است و به حذف آلودکی و سموم از پوست کمک می کند. یادتان باشد که ترکیب ماست و آب لیمو هم برای سفیدی پوست مفید خواهد بود.

ماسک ماست برای سفت شدن پوست

بانوان از شل شدن پوست خود معمولا ناراضی هستند. ترکیب تخم مرغ و ماست و شکر قهوه ای، می تواند شما را به جلوگیری از شل شدگی پوست صورت کمک کند. کافی است تخم مرغ را شکسته و زده و سفید را جدا کرده و مقداری شکر هم به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. ماسک را روی صورت گذاشته تا خوب نفوذ کند و خشک شود. سپس با آب ولرم صورت را شست و شو دهید. شکر به خاصیت لایه برداری شهره است.

ماسک ماست برای جوش سر سیاه

اگر جوش سر سیاه  دارید، ماسک ماست گزینه عالی است. جوش های سر سیاه بیش از اندازه چربی پوست ایجاد می کند و به باکتری های تولید کننده آکنه اجازه رشد نمی دهند. اگر از یک قاشق غذا خوری ماست با عسل و آب لیمو استفاده کنید و به مخلوط ایجاد شده، زرد چوبه اضافه کنید، محصول خوبی برای کاهش جوش های سر سیاه بدست می آورید که اگر ۳ بار در  هفته به مدت ۱۵ دقیقه استفاده کنید، راهکار خوبی برای رهایی از شر جوش  های چرکی پیدا کرده اید.

ماسک صورت ماست برای درخشندگی پوست

ماسک صورت ماست برای درخشندگی پوست

اگر به دنبالwhitening  skin (درخشندگی) هستید، به عدس روی بیاورید که ترکیب آن با این ماده غذایی و پرتقال رنده شده، همیشه اعجاب انگیز است. اما باید خوب آسیاب شده تا وقتی روی پوست می گذارید، به اندازه کافی نفوذ کرده و صورتی درخشان و نرم را برای شما به ارمغان آورد. معمولا ترکیب Yogurt با پودر کاکائو هم  می تواند برای رفع گرفتگی صورت شما مناسب باشد.

ماسک ماست برای لایه برداری

اگر به دنبال فرآیند لایه برداری پوست هستید، ترکیب ماست با جو را فراموش  نکنید. از بین بردن سلول های مرده با این روش امکان پذیر خواهد بود.

چند نکته مهم

  • ماست محلی سالم، از ماست های کارخانه ای برای تولید ماسک صورت بهتر است.
  • اگر در استفاده از ماسک ماست ، سوزش خفیف احساس کردید، یعنی پوست حساس دارید.
  • اسید لاکتیک ماست می تواند حساسیت ساز باشد.
  • زمانی استفاده از ماسک ماست توصیه نمی شود که به بتای هیدروکسی اسید حساسیت پوستی داشته باشید.
  • ماست پر چرب و ماست ارگانیک برای تولید ماسک توصیه  می شود.
  • اگر پوست چرب و جوش دار دارید، هر روز از ماسک ماست استفاده کنید.
  • برای آبرسانی پوست، هفته ای  ۲ بار  از ماسک ماست استفاده شود.
  • اگر عفونت قارچی دارید، تعداد دفعات هفتگی را بیش تر کنید.

امیدواریم مجموعه نکاتی که در این گفتار ارائه شد، بتواند شما را با خواص شگفت انگیز ماست و نقش آن در تولید انواع و اقسام محصولات حفاظتی و مراقبتی یاری کند. این غذای سفید رنگ را در وعده غذایی و سبک زندگی خود بگنجانید.

دنیای مد و لباس و لاکچری گردی را هر روز روز با لوکس تهران دنبال کنید.

حتما بخوانید: لوکس ترین مزون ها تهران را ببینید

به نظر شما بهترین ماسک صورت ماست کدام است؟

برای دیدگاه ها کلیک کنید

0 Comments

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا