لوازم آرایش

ماسک های اعجاب انگیز برای رفع فوری انواع لک های پوستی

ماسک صورت رفع لک

 ماسک برای درمان لک صورت

لک های پوست و جای جوش، همواره مشکلاتی را برای زیبایی پوست آقایان و بانوان لاکچری گرد مشکل پسند ایجاد می کند که رفع این معضل، گاهی با لیزر و درمان های شیمیایی کوتاه مدت انجام می شود. اما می توان با راهکارهای طبیعی مثل استفاده از ماسک های خانگی صورت (Homemade Facial Mask)،‌ این چالش پوستی را مرتفع کرد و هزینه کم تری پرداخت کرد.

استفاده از ماسک های لایه بردار و تغذیه کننده پوست، به خصوص در نوع گیاهی، می تواند بازسازی سلولی را سبب شده و پاک سازی و جوان سازی پوست و رفع لک دائمی را برای شما به ارمغان آورد. گزارش امروز مجله تخصصی مد و سبک زندگی لوکس تهران شما را با ده ها ماسک شگفت انگیز برای رفع لک و جوش پوست های خشک و چرب آشنا می کند. اگر شما هم برای رفع جای جوش و لک های پوستی، از ماسک های خوبی استفاده کردید و تجربه مطلوبی دارید، از طریق کامنت یا کانال های لوکس تهران در شبکه های اجتماعی با ما در ارتباط باشید.

حتما بخوانید: ۱۲۵ کتاب عالی برای آشنایی با انواع کرم پودر و ماسک صورت

داستان لکه های پوستی

لکه های پوستی و جای آن ها، یک دغدغه اساسی برای بانوان و آقایان است. مخصوصا برای بانوان که با لک های دوران بارداری هم مواجه هستند. لک های پوستی، دانه های قهوه ای و بعضا سرخ رنگ هستند که گاهی، اعتماد به نفس بانوان جوان را کاهش داده و هزینه تمام شده آرایش آن ها را افزایش می دهد و تحت الشعاع خود می کند. کرم های گران قیمت و درمان های تهاجمی لیزری و ماسک های شیمیایی، گاها به طور موقت، درمان مقطعی بوده و پس از مدتی، نتیجه مطلوب بدست نیامده و فرد سر خورده می شود. البته لک و پیس با هم فرق دارد و همه ناشی از مشکلات کبدی و کلیوی نیست. سوء تغذیه و کمبود ویتامین، می  تواند از علل شایع لک های پوستی باشد. انواع لک های پوستی را اینجا بخوانید.

گاهی لک های پوستی، یک شبه به وجود می آید و شما هم به صورت ظاهری، از دلیل و علت ایجاد آن بی خبر هستید. لذا باید به پزشک متخصص پوست مراجعه کرده و از درمان های اینترنتی خودداری کنید. نکته ای که باید توجه کنید آن است که لک های پوستی، یک شبه درمان نمی شود. مثل زگیل تناسلی نیست که شما با لیزر، آن ها را ظرف مدت کوتاهی سوزانده و با پماد ۷۲ ساعته، همه چیز عین روز اول شود! برای درمان لک های پوستی باید صبور باشید.

حتما بخوانید : هرآنچه از روغن آرگان لازم است بدانید

درمان سریع لک های پوستی با کمک ماسک صورت

راهکار های خانگی و طب سنتی و ماسک های میوه ای و گیاهی، فرآیند کم هزینه و آسان و خانگی برای مقابله با این چالش فراگیر بین گروه های مختلف سنی در شهر های سراسر کشور است. ما در یک کشور نیمه خشک و بیابانی زندگی می کنیم و پر واضح است که انواع و اقسام لک و جوش ها می تواند در این اکو سیستم، روی بدن ما شکل بگیرد. اگر چه جای نگرانی نیست و با روش های ارزان،‌ می توان بدن را در برابر این معضل بیمه کرد.

ماسک صورت برای رفع لک پوست های تیره

حتما بخوانید: سلبریتی ها از چه ماسک هایی استفاده می کنند؟

ماسک صورت برای رفع لک پوست های تیره

اگر پوست تیره رنگ یا سبزه دارید و قصد از بین بردن نقاط های تیره رنگ روی بخش های مختلف بدن در ذهن دارید، توصیه می کنیم که از ماسک سیب زمینی آغشته به شیر استفاده کنید. سیب زمینی را رنده کرده  و آب آن را گرفته و با مقداری شیر مخلوط کنید و پس از آن روی قسمت های تیره رنگ دار قرار دهید. با تکرار مداوم آن در طول هفته و ماه،‌ متوجه کاهش اثرات آن خواهید شد. این روند شگفت انگیز  است و به شما در حذف کک و مک ها با قیمت ارزان کمک می کند.

ماسک صورت برای رفع لک و سفید کننده

ماسک صورت برای رفع لک و سفید کننده

اگر پوست روشن دارید و می خواهید نقاط تیره رنگ از بین رفته و درخشندگی پوست شما حفظ شود، از ماسک آب لیمو ترش استفاده کنید که با مقداری عسل مخلوط شده است. عسل یک ماده طبیعی شگفت انگیز در طبیعت است که نرمی و لطافت پوست را به ارمغان آورده و از طرفی، سبب تغذیه سلول های پوستی می شود. لیمو ترش به خاطر خاصیت اسیدی، برای رفع لک های پوست و آکنه مفید است. از این منبع ویتامین c برای بازسازی سلولی و روشن کردن بخش های تیره رنگ دارای نقاط قهوه ای استفاده فرمایید. شیر، یک تسکین کننده بوده و همین نقش را ماست که شیر تخمیر شده است نیز ایفا می کند. ماسک ماست و خیار را برای رفع مشکلات فراگیر و التهابات و خارش ها، فراموش نکنید!

ماسک لیمو ترش برای لک صورت

ماسک لیمو ترش برای لک صورت

همان طور که گفتیم لیمو ترش برای از بین بردن این نقاط آزار دهنده صورت توصیه می شود. اگر آن را با خیار و شیر و مقداری عسل هم مخلوط کنید، خمیر نرمی ایجاد می شود که اگر به صورت دورانی بمالید، اثرات شگفت انگیز آن در کوتاه مدت عیان می شود.

لایه برداری ارزان قیمت با ماسک جوش شیرین

لایه برداری ارزان قیمت با ماسک جوش شیرین

ماسک جوش شیرین همان طور که احتمالا می دانید، یکی از ارزان ترین لایه بردار های طبیعی بوده که خاصیت ضد عفونی کننده قوی دارد. سلول های مرده پوست را از بین برده و PH پوست شما را تنظیم می کند. این ماسک می  تواند نقطه های قهوه ای را کم رنگ کند. برای تاثیرگذاری چند برابر، توصیه می شود تا مخلوط جوش شیرین را با شیر آمیخته کنید و بعد روی بدن خود بمالید. جوش شیرین خواص آنتی باکتریال خوبی دارد و به کاهش اکنه پوستی کمک می کند. مخصوصا اگر با آب لیمو مخلوط  شود، یک ماسک عالی ارزان برای شما فراهم خواهد کرد.

ماسک پاپایا و خاصیت روشن کنندگی

(پاپایا که در بهبود بافت پوست موثر بوده و خاصیت روشن کننده پوست دارد)

خیار، ضد لک و مرطوب کننده طبیعی

خیار را باید یکی از بهترین ضد لک های طبیعی دانست. هم آب رسانی به پوست را تسریع می بخشد و هم برای درمان لک و کک های پوستی موثر خواهد بود. کافی است خیار را رنده کرده و روی پوست و لکه ها بمالید یا حتی ورقه های نازک خیار را روی پوست صورت خود گذاشته و چند دقیقه اجازه  دهید که روی آن قرار بگیرید. همیشه  از پوست کنده شده خیار، برای خنکی و آبرسانی به پوست پیشانی استفاده کنید که آسان است.

ماسک گردو و ماسک

ماسک گردو و ماسک

گردو فوق العاده برای مغز مفید است. هم چنین چون منبع سرشار از آنتی اکسیدان است، سبب درخشندگی و لطافت پوست شما می شود. چربی گردو برای پوست های خشک مفید بوده و خشکی آن را کاهش می دهد. اگر به دنبال یک لایه بردار و ضد لک طبیعی هستید، ترکیب گردو و ماست یا شیر را فراموش نکنید که سبب از بین رفتن لایه های مرده پوست شده و به  پاک سازی skin شما کمک شایانی خواهد کرد.

گوجه: معجزه ای ضد آفتاب سوختگی

گوجه فرنگی هم  برای مردان جهت  به تعویق انداختن پروستات مفید است، هم به دلیل آن که مملو از آنتی اکسیدان و لیکوپن است، گزینه ای عالی برای آفتاب سوختگی و کاهش نقاط تیره رنگ بدن به شمار می رود. آب گوجه فرنگی هم برای skin care شما مفید خواهد بود. گوجه فرنگی رنده شده را روی پوست بمالید و معجزه آن را در کوتاه مدت مشاهده کنید. اگر به دنبال پوست شفاف و صاف هستید، گوجه فرنگی در سبک زندگی شما به وفور یافت شود.

ماسک پرتقال

از نیمه دوم سال، پرتقال در همه استان های ایران به وفور یافت می شود. چه بهتر که از این ضد لک و سفید کننده طبیعی ارزان، برای مراقبت های پوستی استفاده کنیم. به دلیل آن که پرتقال، غنی از ویتامین سی و آنتی اکسیدان است، یکی از بهترین میوه ها برای از بین بردن لک مردان و بانوان و رفع تیرگی پوست به شمار می رود.

موز: دشمن لک

موز، پتاسیم و کلسیم خوبی دارد و مصرف آن در وعده های غذایی، اقدامی عالی به نظر می رسد. پوست موز را دور نیاندازید! با آن، پوست را ماساژ داده و شاهد بر طرف شدن این مشکل پپوستی فراگیر باشید.

۱۰ ماده عالی برای رفع لک های پوستی

۱۰ ماده عالی برای رفع لک های پوستی

آلوئه ورا یکی از بهترین ماده های برای روشن کردن پوست و از بین رفتن لک های پوست است. میوه ای گران و پر خاصیت با ارزش غذایی بالا و مراقبت پوستی خوب که شدت رنگ دانه های پوست را کاهش می دهد. اگر به دنبال کاهش لک های سر سیاه هستید، ژل آلوئه ور را تهیه کرده و روی لک بمالید. این گیاه، خاصیت آنتی باکتریال داشته و پوست های  تحریک شده را تسکین میدهد و مرطوب کننده قوی به شمار می آید.

آلوئه ورا یکی از بهترین ماسک های پوست

ماست ترش از دیگر ابزار طبیعی ارزان قیمت است که می توانید با آن به جنگ لک های پوستی بروید. ترکیب آن با زرد چوبه و لیمو،‌ ماسکی عالی را تشکیل می دهد که برای کاهش جای لک نیز مفید خواهد بود.

جوی دو سر هم  برای پوست عالی است و هم برای تقویت و رشد مو در نوجوانان تا میانسالان. اگر جو را با دوغ ترکیب کنید، ماسکی ایجاد می شود که هم لایه بردار طبیعی بوده و هم سبب درخشندگی پوست شما می شود و برای کاهش لک های قهوه ای توصیه می شود.

آبلیمو یکی  از الزامی ترین عناصر در رژیم غذایی و سبک زندگی امروز ما است. اسید سیتریک همان طور که احتمالا بدانید، یک سفید کننده  قوی بوده و برای از بین بردن جوش ها و لک های قهوه ای مفید خواهد بود. از مخلوطی از گلاب و آب خیار و آبلیمو را با کمی عسل طبیعی مخلوط کنید، محصول خمیری شکل نرم را می توان به آرامی روی پوست مالید و از نتایج شگفت انگیزش بهره مند شد.

سیب زمینی  یک لکه بردار قوی است. اثربخشی خوبی روی پوست داشته و اگر رنده کنید و آن را صاف کرده، با قرار دادن روی پوست در میان مدت، شاهد کاهش لک های ناجور خواهید بود.

بادام را باید کلکسیونی از ویتامین ها دانست. برای از بین بردن لک های قهوه ای عالی بوده و اگر آن را با سفیده تخم مرغ ترکیب کنید و کمی آب لیمو هم به آن اضافه کنید، معجونی خوب برای پاکسازی پوست و مقابله با چین و چروک و لک خواهد بود. اگر این کار ده روز مرتب انجام شود، تاثیر شگفت انگیزی برای شما به ارمغان می آورد.

روغن کرچک برای حذف لک های قهوه ای توصیه می شود. اگر چه فواید دیگری هم دارد.

استفاده از برگ ریحان بعنوان ماسک روشن کننده پوست

برگ ریحان نیز از دیگر محصولات طبیعی است که برای رفع لک به کار برده می شود. اگر برگ ریحان با نعناع مخلوط شود و کمی زرد چوبه به آن اضافه کنید، خمیر نرمی حاصل می شود که دشمن جای لک خواهد بود.

ماسک زردچوبه

زرد چوبه همان طور که قبلا گفتیم، یک آنتی باکتریال و روشن کننده فوق العاده پوست بوده که به کاهش لک های پوستی مردان و زنان کمک می کند. هم چنین عاملی برای کاهش اختلالات پوستی و عفونی بوده و اگر آن را با آب آناناس یا آرد نخود چی و شیر مخلوط کنید، محصول خمیری شکل  نرم، می تواند تاثیر زیادی در کاهش لک های قهوه ای داشته باشد.

امیدواریم سلسله موضوعاتی که دراین گفتار ارائه شد، راهنمای خوبی برای  علاقمندان به آشنایی با ماسک های طبیعی میوه ای و گیاهی برای رفع لک و آکنه و جای جوش باشد.

طب سنتی و ماسک های طبیعی خانگی

(همواره طب سنتی و ماسک های طبیعی خانگی ارزان را در اولویت فرآیند های درمانی پوستی قرار دهید)

دنیای مد و لاکچری  گردی را هر روز با لوکس تهران دنبال کنید.

حتما بخوانید: لوکس ترین مزون های تهران را اینجا ببینید

به نظر شما بهترین ماسک برای رفع لک های پوستی کدام است؟

  • آیا می دانید بهترین ماسک صورت برای رفع لک های بارداری کدام است؟
  • آیا بهترین ماسک صورت برای رفع لک پوست های خشک را می شناسید؟
  • بهترین ماسک برای رفع جای جوش پوست های چرب کدام است؟
  • فرق ماسک صورت زرد چوبه و خاک رس را برای رفع لک می دانید؟
  • تفاوت خواص ماسک گل ختمی و ماسک نعناع جهت رفع لک را می دانید؟
  • آیا ماسک نشاسته برای رفع لک صورت همه گروه های سنی توصیه می شود؟
  • ماسک محبوب هنرمندان سینما برای رفع جای جوش را می شناسید؟
  • آیا قصد کسب مدرک بین المللی ماساژ و SPA را دارید؟

با کارشناسان لوکس تهران تماس بگیرید

بهترین ماسک برای رفع لک های پوستی

6 دیدگاه

6 Comments

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا