لوازم آرایش

رفع انواع جوش های پوست با ۲۰ ماسک صورت خانگی

جوش و ماسک صورت

معرفی ۲۰ ماسک صورت برای جوش

ماسک صورت خانگی (Homemade Facial Mask) ارزان ترین و آسان ترین روش طبیعی برای مراقبت از یکی از حساس  ترین ارگان های بدن است.  پوست، نخستین عضو بدن استکه فوری مورد قضاوت شما و دیگران قرار می گیرد و برای جوان سازی پوست و پاکسازی آن، باید برنامه مدون بلند مدت داشته باشید و با کرم های ضد آفتاب و ماسک های طبیعی روشن کننده آشتی کنید. انواع جوش و کک و مک و آکنه در طول سال روی انواع پوست خشک و چرب قرار می گیرد و برای رفع آن، نیاز به صرف هزینه زیاد برای خرید پرایمر و کرم های ضد حساسیت گران برند های مطرح بازار معمولا نیست. طب سنتی و ماسک ها، می تواند بدن شما را از آلودگی ها پاک کند.

گزارش امروز مجله تخصصی مد و سبک زندگی لوکس تهران تلاش می کند تا شما را با ده ها ماسک صورت عالی که برای رفع هر  گونه جوش زیر پوست، جوش بعد از اصلاح، جوش های سر سیاه،‌ جوش بلوغ و جوش های چرکی نیاز دارید، آشنا کند.

اگر شما هم برای ساخت ماسک صورت خانگی جهت رفع هر گونه جوش ، راهکار و تجربه خوب دارید، نظرات و دیدگاه های خود را از طریق کامنت یا توسط کانال های لوکس تهران در شبکه های اجتماعی (تلگرام و اینستاگرام) اطلاع رسانی کنید.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید : معرفی انواع ماسک صورت خانگی

ماسک صورت خانگی

ماسک صورت صنعتی ضد جوش نه!

ماسک صورت صنعتی که برای رفع جوش به کار می رود، توصیه  پزشکان پوست نیست. مخصوصا که در اقتصاد ایران امروز و رشد فزاینده قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی و ورود محصولات غیر  استاندارد و نامرغوب، شناخت سره از ناسره را مشکل می کند. به جای این رویه، از MASK های خانگی صورت طبیعی و ارزان استفاده کنید. توجه داشته باشید که تاثیر MASK های پوست، موقتی و استفاده مکرر  از ان ها بدون تجویز پزشک، زیان بار است.

ماسک صورت صنعتی ضد جوش

محصولات های اسکراپی را می توان محصولات های خوب دانست که دارای دانه های ظریف شن یا نمک دریایی  بوده و خاصیت ساینده دارند. مثل MASK خاک رس که در ادامه به آن اشاره شده  است. هر MASK نباید برای هر پوستی استفاده شود. مثلا  قرار دادن ماسک گوجه فرنگی روی پوست چرب، مضر است و ایجاد سوزش می کند. هر محصول خانگی که برای مراقیت استفاده می کنید، مصرف کافی آب آشامیدنی را در طول روز فراموش نشود.

ودر نارگیل برای پاک سازی پوست

(از پودر نارگیل برای پاک سازی پوست و رفع جای جوش استفاده کنید)

ماسک برای از  بین بردن جوش زیر پوستی

اگر دچار این مشکل هستید، از عصاره رازیانه استفاده کنید. گیاه خشک شده رازیانه را از عطاری گرفته و سه قاشق غذا خوری از آن را با دو لیوان آب داغ دم کنید. سپس آب جوشیده را از یک صافی عبور داده و اجازه دهید تا خنک شود. عصاره را با پارچه نخی سفید تمیز آغشته کرده و به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت بکشید. برای جلوگیری از چین و چروک ها و جوش های مختلف پوست، از لوسیون برگ و گل ختمی هم می توان استفاده کرد. گیاه دم اسب و گلاب نیز ترکیبی فوق العاده برای خلاص شدن از جوش های ریز هستند.

ماسک عسل

یکی از محصولات خانگی خوب برای رفع انواع جوش و لک، ماسک عسل است. عسل طبیعی نقشی عالی برای  از  بین بردن جای زخم و جوش های سر سیاه داشته و پاک کننده قوی به شمار می رود. ماسک عسل باید حداقل  بیست دقیقه  روی پوست شما باقی بماند و پس از مدتی آن را با آب گرم و حوله  نرم، شست و شو کنید. پس از آن، پوست را با آب سرد شسته  تا منافد پوست باز شود.

ماسک آرد جو دو سر

مصرف جو برای بهداشت پوست و مو بسیار توصیه  شده است. جو دو سر منبعی عالی از مواد مغذی و پروتئین بوده و کلسترول های خطرناک خون را از بین می برد. اگر جوش صورت می زنید، می توانید مخلوط آرد جو دو سر را با کمی عسل آغشته کرده و ماده خمیری شکل را به مدت بیست دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس با آب ولرم آن منطقه را شست و شو دهید. بر روی پوست خشک، معجونی عالی به شمار می رود.

ماسک برای از بین بردن جوش زیر پوستی

ماسک صورت زرد چوبه

زرد چوبه خواص زیادی دارد و مصرف آن در  غذا توصیه می شود. البته افرادی که مشکلات کلیه دارند در مصرف  آن محتاط باشند. اگر روغن بادام  را با زرد چوبه مخلوط کنید، ترکیبی کهربایی به وجود می آید که می توانید آن را با کمی آرد نخود مخلوط کرده و با مقداری آب، خمیری درست کنید که قرار گیری آن به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست و تکرار آن به تعداد ۳ بار در هفته، برای از بین بردن جوش و هم چنین جای لکه توصیه می شود.

طرز تهیه ماسک جوش شیرین

ماسک جوش شیرین برای رفع جوش های سر سیاه و لک و جای جوش فوق العاده تاثیر گذار است. روشی موثر برای از بین بردن انواع آکنه های روی بینی و روی گونه بوده و به آسانی  تهیه می شود. کافی است جوش شیرین را با آب مخلوط کرده و پس از تمیز کردن پوست، این خمیر بدست آمده را آرام روی پوست بکشید. صبر کنید MASK روی  صورت شما خشک شود. حال می توانید پوست را شست و شو داده و اگر حس کردید با پوست شما سازگار است، چند بار در هفته  این عمل را تکرار کنید. ترکیب آن با عسل نیز برای نرم شدن پوست شما مفید خواهد بود.

ماسک خیار برای آبرسانی پوست

اگر می خواهید هم آب رسانی پوست تسریع شود و هم جای جوش های سر سیاه  به خصوص آکنه های بلوغ کاهش یابد، از CUCUMBER MASK استفاده کنید. خیار، غذایی عالی برای پوست و مو بوده و برای هیدراته کردن پوست توصیه شده  است. ارزان ترین و آسان ترین MASK صورت خانگی، محصولی با خیار است. اگر آن را با جو دو سر مخلوط  کنید و خوب له کنید، خمیری ایجاد می شود که با مالیدن آن روی پوست، می توانید به مدت نیم ساعت،  شاهد تاثیر خوب آن با انجام مداوم آن در منزل باشید.

ماسک سیر برای جوش های سر سیاه

برای از بین بردن جوش سر سیاه، یکی از راهکار های عمومی توصیه شده، استفاده از سیر است که یکی از مواد غذایی فوق العاده شگفت انگیز در سبک زندگی امروز ایرانیان به شمار می رود. برای پاک سازی بدن و ضد عفونی کامل از آلودگی های سیستم گوارش و سطح پوست و مو، همواره سیر را در رژیم غذایی خود قرار دهید. کافی است یک حبه سیر را له کرده و آن را به چند قسمت تقسیم کنید و روی جوش بمالید تا خوب نفوذ کند.

سپس صورت را با آب ولرم و حوله نرم تمیز کنید. انجام چند روزه آن، شما را خیلی زود از شر این جوش ها خلاص می  کند.

ماسک سیر برای جوش های سر سیاه

ماسک صورت با خاک رس

خاک رس برای پاک سازی پوست توصیه می شود. اگر  جوش سر سیاه دارید، برای درمان آن، از MASK خانگی صورت استفاده کنید. مقداری نارون کوهی مقطر با یک قاشق غذا خوری بنزوئین و خاک رس می تواند مخلوطی ارزشمند را تولید کند. نیم ساعت باید مخلوط روی جوش قرار بگیرد تا خشک شده و پس از آن با حوله ای کوچک  و با آب گرم میز شود.  همیشه با حرکات دورانی دست روی پوست، خمیر را روی سطح  منتقل کنید.

ماسک ریحان دوای جوش

ماسک ریحان هم ارزان است و هم  آسان در طول هفته می توان تهیه کرد. برای آماده کردن ماسک ریحان کافی  است چند قاشق چای خوری ریحان خشک شده  را با یک لیوان آب داغ ، بگذارید دم بکشد و پس از خنک شدن این محلول، آن را با پنبه یا گوش پاک کن روی جوش بمالید. خواص خوبی ریحان برای سلامتی پوست و مو دارد که باید توجه داشته باشید.

ماسک ریحان دوای جوش

ماسک صورت برای سفیدی پوست و رفع جوش

اگر هم به دنبال رفع جوش هستید و هم می خواهید پوست سفیدی داشته  باشید، توصیه  می  کنیم که از ماسک سفیده  تخم مرغ به همراه آب لیمو استفاده  کنید.  این ماسک هم برای بازسازی سلول های پوستی مفید است و هم ملانین پوست که باعث کدری می شود را کاهش داده و اثرات ضد عفونی کننده لیمو ارگانیک، سطحی صاف و شاداب را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

البته زرده  تخم مرغ نیز برای تسکین زخم به خصوص شکستگی ها مفید است. زرده تخم مرغ سرشار از ویتامین A بوده  و اگر به مدت ۲۰  دقیقه در روز  روی جای زخم و جوش قرار بگیرد، در کاهش التهابات نقش بسزایی ایفا  می کند.

چگونه ماسک مخمر تهیه کنیم؟

چگونه ماسک مخمر تهیه کنیم

بعضی ها برای درست کردن ماسک صورت خانگی به دنبال ماسک مخمر هستند. ماسک مخمر، برای پوست هایی که سرشار از چربی هستید و استعداد زیادی در جوش زدن دارد مفید است. کمی ماست را با یک قاشق چای خوری مخمر ترکیب کرده  و به صورت رقیق شده روی صورت بمالید. بیست دقیقه این خمیر مانده و سپس با آب  گرم و حوله نرم شست و شو شود. نتیجه، باز شدن منافذ پوست را به همراه دارد.

ماسک لیمو ترش و جوش شیرین

تهیه این ماسک آسان است. بهتر است پوست صورت خود را کاملا تمیز کرده و آن را با ترکیب خمیری شکل از جوش شیرین  و لیمو ترش آغشته  کنید. حداقل یک ربع روی پوست صورت بگذارید. لیمو می تواند تاثیر خوبی در پاک سازی پوست از انواع جوش و آثار لکه آن داشته باشد.

ماسک لیمو ترش و جوش شیرین

ماسک گوجه فرنگی و سفیده تخم مرغ

توجه کنید که گوجه فرنگی، هم چون انار و سیب، مواد آنتی اکسیدان فراوانی برای مراقبت از SKIN و مو دارد. اگر  گوجه را به صورت پوره در آورده و آن را با سفیده تخم مرغ که برای شفافیت و درخشندگی آن عالی است، ترکیب  کنید، مخلوطی خمیری شکل بدست می آید که با نگهداشتن آن به مدت یک ربع روی سطح، شاهد تغییراتی دراز مدت در جای جوش  خواهید بود.

حتا بخوانید : معرفی انواع ماسک های مردانه

ماسک گوجه فرنگی و سفیده تخم مرغ

درمان جوش های بلوغ

جوش بلوغ در دختران و پسران،‌ همواره آزار دهنده است. مخصوصا که در این سن، مصرف شکلات و شیرینی  هم  افزایش می یابد.  توصیه  می کنیم  که برای این مشکل، از ماسک صورت خانگی  طبیعی ارزان استفاده  کنید. کافی  است، زردچوبه کوبیده شده را با روغن آرگان ترکیب کرده و مخلوط حاصل را با دو قاشق  غذا  خوری  ماست، ترکیب  کنید. اگر ماست محلی و پر چرب  باشد بهتر است.  خمیر  نرم را به صورت دورانی روی پوست منتقل  کنید  و پوست صورت را با آب سرد بشویید.

ماسک آووکادو

(آووکادو را فراموش  نکنید)

ماسک صورت برای جلوگیری از التهاب آکنه

التهاب آکنه هم می تواند با ماسک صورت رفع شود. از ترکیب شگفت انگیز ماست، زرد آلو و خاک رس استفاده  کنید. برای از  بین بردن جای آکنه مهم است. زرد آلو خواص ضد التهابی دارد که برای کاهش قرمزی و جلوگیری از باقی ماندن آثار  ناشی از آکنه مفید خواهد بود.

ماسک صورت برای جلوگیری از التهاب آکنه

( ماسک هویج)

یک قاشق غذا خوری ماست را با زرد آلو پوست کنده و له شده مخلوط کنید. سپس نصف قاشق  غذا خوری خاک رس به آن اضافه  کنید. زرد آلو له شده را به گونه ای مخلوط کنید که خمیر نرم آماده شود. ۲۰ دقیقه خمیر را روی محل مورد نظر قرار داده  و با آب ولرم بشویید. توجه کنید که ماست، خاصیت ضد التهابی داشته و اثرات مرطوب کننده و خنک کننده برای SKIN  به ارمغان می آورد. خاک رس هم یک رویه ساب طبیعی است که به حذف آلودگی ها و سموم پوست کمک می کند.

بهترین ماسک صورت برای رفع هر گونه جوش

فواید ماست برای رفع جوش

  • ماست را بهترین روشن کننده پوست و مرطوب کننده باید دانست.
  • ماست، یاور همیشگی پوست های خشک و چرب است.
  • ماست با آکنه و جوش مبارزه می کند و قرمزی پوست شما را کاهش می دهد.
  • اگر به دنبال روشی بلند مدت و طبیعی و ارزان برای کاهش لکه های پوستی هستید، از ماست استفاده کنید.
  • ترکیب ماست با آرد عدس و پوست پرتقال توصیه می شود.

دنیای مد و لاکچری گردی را هر روز با سلسله گزارش های خواندنی لوکس تهران دنبال کنید.

به نظر شما بهترین ماسک صورت برای رفع هر گونه جوش صورت کدام است؟

  • بهترین ماسک صورت جوش شیرین  را می شناسید؟
  • بهترین ماسک صورت برای هر نوع جوش کدام است؟
  • آیا قصد نوشتن مقاله یا کتاب درباره انواع ماسک های صورت دارید؟
  • آیا به دنبال راه حلی برای حل معضل جوش سر سیاه هستید؟
  • آیا می دانید ماسک جوش شیرین چگونه تهیه می شود؟
  • آیا نقش نشاسته در ساخت ماسک جوش شیرین را می دانید؟
  • آیا می دانید کدام ماسک ها برای بعد از اصلاح آقایان مناسب است؟
  • آیا به دنبال ماسکی برای روشن شدن پوست هستید؟
  • آیا می دانید هنرمندان سینما برای جوش نزدن از چه ماسکی استفاده می کنند؟
  • بهترین ماسک و کرم پودر برای جوش های بلوغ کدام است؟

با کارشناسان لوکس تهران تماس بگیرید

2 دیدگاه

2 Comments

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا