گوناگون

جزییات کامل برگزاری نخستین جشنواره اینترنتی سی پال (cipal)

جشنواره اینترنتی مد و لباس سی پال ، نخستین رویداد دیجیتالی فشن در ایران است که به نظر می رسد بتواند در سال  های آینده پس از برگزاری جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، یکی از اتفاقات خوب و جذاب در حوزه  صنعت پوشاک و اکسسوری و مد نویسی در ایران عصر ۱۴۰۰ باشد. با توجه به افزایش میزان دانشجویان و دانش آموختگان عرصه مد و لباس و هم چنین استقبال عمومی به مد دیجیتالیاز طریق شبکه های اجتماعی، کسب و کار خوبی در انتظار فعالان عرصه فشن است که به نظر می رسد بتواند بخشی از بار بیکاران را کم و رونق استارت آپ های فشن را تسهیل کند.

گزارش امروز سرویس رویداد مجله تخصصی مد و سبک زندگی لوکس تهران نگاهی دارد به جزییات برگزاری نخستین جشنواره اینترنتی مد ایران با نام سی پال با چند و چون شرکت و ثبت نام و برگزاری آن در سال ۹۷ آشنا شویم. با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: جزییات شرکت در هشتمین جشنواره مد و لباس فجر ۹۷

جشنواره اینترنتی مد و لباس سی پال

درباره جشنواره اینترنتی مد سی پال

این جشنواره برای نخستین بار با ایده  موسسه فرهنگی و هنری چیامد به مدیریت سهیلا چیا که محقق لباس اقدام و طراح لباس است راه اندازی شده و تلاش می کند تا تحقیق و پژوهش در حوزه  لباس اقوام ایرانی را باز آفرینی  کند.  هم چنین تلاش به منظور معرفی لباس اقوام در جهت ترویج فرهنگ ایرانیان و معرفی ان به گردشگران خارجی در ایران از دیگر اهداف این جشنواره است. توسعه آموزش و پشتیبانی از طراحان جوان لباس اقوام ایرانی و شناسایی طراحان خلاق از دیگر اهداف این رویداد اعلام می شود.

تا کنون بیش  از ۱۷۰۰  اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که بیش از ۱  هزار اثر مربوط به طراحی لباس، بیش از ۲۰۰ اثر به بخش اکسسوری  و بیش  از صد اثر  به بخش کیف و ما بقی به عکس و مد نویسی تعلق دارد.  سید محمد مجابی،‌ مشاور دکتر  معصومه ابتکار، معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و خانوت شهبازی (دبیر جشنواره) از اعضای شورای سیاست گذاری این جشنواره هستند.

درباره جشنواره اینترنتی مد سی پال

(تصویر سایت جشنواره سی پال )

تاریخ برگزاری جشنواره سی پال

نخستین جشنواره اینترنتی مد و لباس ایران ( سی پال )، ۲۴ تا ۲۸ آبان ماه ۹۷ در کاخ نیاوران برگزار می شود و علاقمندان به شرکت در این رویداد می توانند آثار  خود را در اسرع وقت به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. فعالان مد و لباس در حوزه های: طراحی، تصویر سازی پوشاک و منسوجات، طراحی کیف و کقش و اکسسوزی و جواهرات، عکاسان دنیای مد و مد نویس ها می  توانند آثار خود را برای بررسی کمیته داوری به دبیرخانه ارسال کنند.

بخش مسابقه جشنواره سی پال در چارچوب فراخوان نسبت به پذیرش آثار اقدام می کند و وجه هنری  آثار، اهمیت زیادی برای کسب امتیاز خواهد داشت. از متقاضیان خواسته شده تا عکس ۱۰ اثر از برترین آثار خود را در اسرع وقت به دبیرخانه نخستین جشنواره اینترنتی سی پال ارسال کنند.

تاریخ برگزاری جشنواره سی پال

(خاتون شهبازی، دبیر نخستین جشنواره اینترنتی سی پال )

حتما بخوانید: ۲۰ نکته برای علاقمندان به طراحی لباس

بخش طراحی لباس جشنواره لباس سی پال

بخش طراحی لباس با هدف حمایت از تواید ملی و ترویج آن در جامعه به منظور انتخاب لباس  های ایرانیو  مشاهده نوآوری و ظرفیت های طراحان ایرانی در نظر گرفته  شده تا خانه های مد و مزون ها و طراحان برند ها و فعالان کسب و کار فشن  بتوانند محصولات خود را به این بخش جشنواره ارسال کنند.  لباس های  طراحی شده بایستی در غالب  لباس اجتماع برای  آقایان و بانوان باشد.

خلاقیت و تاثیر از فرهنگ ناب ایرانی و امکان تولید انبوه اثر  باید درنظر گرفته شود.  هم چنین سایز لباس ها برای مردان  از ۴۸ تا ۵۰ و برای زنان از ۳۸ تا ۴۰ باشد. هر فرد می تواند ۱۰ اثر را در این بخش  شرکت دهد. هر  اثر باید شناسنامه  تفکیکی شده داشته  باشد و تم و الهام و متریال  تولید در آن ذکر شود. همه  لباس  های راه یافته به جشنواره سی پال باید کد شیما از بنیاد ملی مد و لباس وزارت ارشاد داشته باشد. آثاری  که عرف جامعه را رعایت نکنند حذف می شود.  عکس آثار ارسالی در بخش  طراحی لباس سی پال باید در قطع A3 بوده  و رنگی باشد.

در این بخش، شرکت کنندگان می بایست خلاقیت و نوآوری و متد های روز در الگو سازی و تولید و دوخت و دوز را رعایت کنند و پارچه و محصولات  تولید داخل استفاده شود که به نسبت پارچه خارجی امتیاز بیش تر خواهد داشت.

بخش طراحی زیور آلات جشنواره سی پال

در این بخش،‌ جواهرات دست ساز تولید شده و تصویرگری جواهرات مد نظر خواهد بود. تم و الهام اثر و جنس اثر باید در شناسنامه درج شود.  هم چنین کیفیت راندو، نمایش فلز، گوهر و موارد دیگر که مورد توجه هیات داوران است در این بخش مد نظر  شرکت کنندگان قرار داشته باشد. آثار سه بعدی رایانه ای، بایستی کیفیت رندر خوبی داشته  باشد.  هم  چنین کیفیت ساخت با استاندارد های روز همراه باشد. اکسسوری های این بخش نیز می بایست کد شیما از بنیاد ملی مد و لباس  ایرانی داشته  باشد.

شما می  بایست  برای شرکت در این  بخش، عکس اکسسوری را در قالب JPG  ارسال  کرده و تصویر گری اکسسوری ها نیز باید در قطع A3 ارائه شود. از امضا روی اثر خودداری شود. در بخش طرح های سه بعدی، از هر مدل سازی رایانه ای که کیفیت رندر خوبی داشته باشد می توان استافده کرد. برای افزایش موفقیت در این قسمت، به نوآوری، اصالت طرح، فلسفه طرح، بهره  گیری از گوهر ها و تولید بر اساس کاربرد جامعه توجه شود.

حتما بخوانید: ۶۰ مدل کیف و کفش لوکس valentine  را ببینید

بخش طراحی کیف و کفش

در این بخش جشنواره سی پال ، طراحان و تولید کنندگان کیف و کفش خلاق ایرانی می توانند آثار تولید شده یا طراحی شده خود را شرکت دهند. شرایط  شرکت در این بخش به این صورت است که خلاقیت و الهام و تاثیر از فرهنگ ایرانی در  آثار ارسالی بارز باشد  و فرصت های کارآفرینی برای  تولید انبوه لحاظ شود.  هم چنین، هر طراح می تواند ۱۰ اثر ارسال کند.  شناسنامه اثر که شامل منبع الهام و تم اثر و ذکر متریال است باید ارائه شود.  عکس طرح ها در قالب JPG  و طرح دستی در ابعاد A3  باشد و بدون امضا.  سبک های نوین طراحی کیف و کفش و استفاده از مواد با کیفیت و رعایت اصول طراحی اهمیت زیادی دارد.

حتما بخوانید: تجربه های طراحان fashion  جهان را بخوانید

بخش طراحی اکسسوری سی پال

طراحی اکسسوری در سال های اخیر به مدد شبکه های اجتماعی و استقبال مردم از این آثار مکمل تیپ، روند صعودی داشته و بخش ویژه ای در این جشنواره به خود اختصاص داده است. هدف  از این بخش، حمایت از تولید ملی بوده تا انتخاب آکسسوری ایران منطبق با فرهنگ ایرانی و توسعه توان مندی طراحان این بخش، گسترش  یابد.  این بخش شامل طراحی انواع شال و روسری و کلاه و دستکش و کمربند و عینک و هد بند و پاپوش و محلقات حجاب بانوان است.

آثار این بخش باید خلاق بوده و شناسنامه آثار با منبع الهام و متریال و ذکر رویکرد اثر همراه شود. همه آثار ارائه شده به این بخش نیز باید کد شیما داشته باشند و مطابق با اصول و عرف جامعه باشند. عکس آثار در قالب JPG و در بخش تصویرگری، عکس A3 باشد.  استفاده از پارچه و محصولات تولید داخل در تولید اکسسوری، امتیاز ویژه خواهد داشت.

حتما بخوانید: اکسسوری چیست؟

بخش عکاسی مد جشنواره سی پال

عکاسی مد روز به روز مخاطبان بیش تر کسب می کند چرا که صنعت مدلینگ در ایران در حال توسعه بوده و سلبریتی ها نیز وارد این عرصه شده اند. عکاسی مد، نقش مهمی در معرفی FASHION ART داشته و بدنه FASHION INDUSTRY را تشکیل می دهد. این  بخش تلاش دارد تا فعالان این بخش را شناسایی و حمایت  کند.  رویکرد جشنواره سی پال در بخش عکاسی، اصالت و نگاه ایرانی است. عکاسی هنری از لباس و کیف و کفش و اکسسوری زنان ایرانی و مردان و هم  چنین عکاسی تبلیغاتی مد نظر خواهد بود.

خلاقیت و الهام از فرهنگ غنی ایرانی در آثار  این بخش باید رعایت  شود و هر اثر با شناسنامه شامل رویکرد و منبع الهام و متریال، ارائه گردد. ارسال عکس در قالب فایل JPG بوده و قابلیت چاپ DIGITAL در قطع A3‌ داشته باشد. از درج امضا روی عکس ها خودداری شود و مطابق با عرف جامعه باشد. لوکیشن عکس ها برای کمیته داوری اهمیت دارد و به خصوص نوع زاویه و نورپردازی  و توجه به تنوع جغرافیایی اثر.

بخش مد نویسی جشنواره سی پال

این بخش تلاش دارد با خبرنگاران و نویسندگان و فشن بلاگر ها و تولید کننده گان محتوا در حوزه فشن را شناسایی کند و ۲ اثر پذیرفته و معرفی خواهد شد. افرادی که در پرتال های رسمی و خبرگزاری های داخلی به تولید مطالب فشن می  پردازند و در عرصه دیجیتال مارکتینگ فعالیت داشته و INFLUENCER هستند، می توانند آثار خود را ارسال کنند.  هر مد نویس می تواند ۱۰ اثر ارسال کند با شناسامه مربوطه. معیار های مورد نظر داوری بخش مد نویسی جشنواره سی پال : تولید محتوای تخصصی، آشنایی با فضای  مد ایران و جهان و تولید محتوا با محوریت حمایت از تولید ملی  است.

بخش مد نویسی جشنواره سی پال

ثبت نام در جشنواره سی پال

برای ثبت نام در این جشنواره از این لینک استفاده کنید. اگر می خواهید در مراسم اختتامیه جشنواره در کاخ نیاوران شرکت کنید نیز به این لینک بروید. جزییات بیش تر از فعالیت سی پالی ها را در صفحه اینستاگرام و کانال تلگرامی دنبال بفرمایید.

ثبت نام در جشنواره سی پال

امیدواریم این جشنواره و دیگر رخدادهای حوزه مد و لباس ایران بتواند فرهنگ لباس ایرانی پوشاک را در جامعه ایران امروز گسترش داده و مزون ها و خانه های مد داخلی را در راستای حمایت از تولید ملی، پر رونق کند.

دنیای مد، لباس، لاکچری گردی را هر روز با لوکس تهران دنبال کنید.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا