تکنولوژی و دیجیتال

برترین پرتال های مد و لباس جهان ؛ از سایت Elle تا مجله فشن

پرتال های مد و لباس

برترین پرتال های فشن و مد

در گزارش امروز، نگاهی داریم به روندهای جاری در دنیای مد و لباس و همچنین به معرفی برخی از برترین سایت های دنیای فشن می پردازیم که خود می تواند الگوهای موفقی برای کارآفرینی دیجیتالی و استارت آپ ها جهت فعالیت در عرصه جذاب لاکچری گردی باشد.

با لاکچری گردی امروز ما همراه باشید.

بسیاری از برندهای معروف دنیای رنگارنگ مد و لباس

چرا مد، فرصت آفرین است؟

مد، امروزه فصلی فرصت آفرین و فرصت ساز برای کسب و کارهای مختلف به شمار می رود. در دنیای تبلیغات، بازاریابی، توسعه کسب و کار و حتی طراحی شیوه های معرفی محصولات و خدمات، دنیای رنگارنگ فشن، نقش بسزایی ایفا می کند.

مانکن هایی که دنیای رنگارنگ استیج را با کت واک های خود جذاب می کنند، در خارج دنیای فشن ویک ها نیز، با فوتوشوت های گوناگون، به کمک فعالان مد و لباس می آیند. از طرفی، دنیای فشن بلاگر ها، فریلسنرهای مد و فشنیستا (fashionista) که این روزها با جادوی اینستاگرام، درآمد زایی دیجیتالی دارند، روند جدیدی در دنیا مد به راه انداخته اند.

فشن بلاگر ها اکنون در فیس بوک و اینستاگرام و لینکدین، درآمد دارند. با معرفی ظرفیت های مختلف مد به قشرهای مختلف مردم، به تبلیغ جدید ترین طرح های مزون های معروف شرق و غرب عالم می پردازند.

از طرفی، درگاه هایی که به معرفی قابلیت های گوناگون دنیای مد و لباس برای بانوان و آقایان می پردازند، مخاطبان بسیار داشته و جنبش های اجتماعی دیجیتالی نیز در این عرصه به آن ها کمک کرده است. تنها در ایران ظرف ۵ سال اخیر، بیش از ۱۰۰ پرتال در زمینه مد و لباس طراحی و راه اندازی شده و هزاران نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم برای این مجموعه ها مشغول به کار هستند.

اکنون با کمک کانال های تلگرامی، هزاران نفر با راه اندازی کانال، به معرفی مد های ایرانی و بین المللی پرداخته و لابلای تولید محتوای خود، به معرفی برندهای داخلی و حتی فروش مستقیم کالا و خدمات اقدام می کنند. همه این ها، مثال هایی از فرصت آفرینی دنیای مد و لباس در عصر امروز در میان کاربران جامعه اطلاعاتی کشور است.

مد، اکنون درآمد زا و فرصت آفرین شده است

مد، اکنون درآمد زا و فرصت آفرین شده است. حتی سایت هایی که خیلی موضوع کاری آن ها به دنیای رنگارنگ مد و فشن ویک ها و برندهای این عرصه مربوط نمی شود، بخشی از فعالیت خود را به اطلاع رسانی این عرصه پر مخاطب و جذاب اختصاص داده اند.

اگر قصد دارید تا در زمینه ای استارت آپ راه اندازی کرد و طیف های گسترده مردم را به سمت خود بکشانید، قطعا، مد و لباس یکی از مقولات جذاب و فرصت آفرین برای کسب و کار و کارآفرینی شما خواهد بود که در پایان این مطلب، ۲۰ توصیه به علاقمندان این حوزه معرفی خواهد شد.

دنیای مد و دنیای فاوا

دنیای مد و دنیای فاوا

(طراحی اپ، یکی از ظرفیت های فرصت آفرین برای علاقمندان به فعالیت در عرصه مد است)

بیش از ۳ میلیارد کاربر اینترنت در دنیا فعال هستند که از این تعداد، ۴۰ میلیون نفر در ایران هستند. اکنون بیش از نیم میلیارد نفر کاربر اینستاگرام و بیش از ۱ میلیارد نفر کاربر فیس بوک هستند. بسیاری از برندهای متوسط و صاحب نام جهان در عرصه مد و لباس، در این دو شبکه حضور فعال دارند.

H&M، غول مد و لباس اسکاندیناوی با میلیون ها فالوور در اینستاگرام، روز به روز طرح ها و نقش های جدید خود را معرفی می کند و البته از روش های خلاقانه جدیدی برای معرفی طرح های خود استفاده می کند که بهره گیری از ماریا ادریسی، نخستین مدل محجبه مسلمان، از آن جمله است.

اچ اند ام و دیگر برندهای معروف دنیا، مزون های خود را به میان کاربران شبکه های اجتماعی آورده و از طریق این شبکه ها و تحلیل کامنت ها و نظرات و هشتگ ها، به تحلیل نیازهای مد و لباس قشرهای مختلف مخاطبان و مشتریان می پردازند.

اینستاگرام روند جدیدی در دنیای مد و لباس

(درگاه هایی که “چی بپوشم” و “چی بپوشید” و “چگونه آرایش کنید” را ترویج می دهند، مخاطبان بسیار دارند)

اکنون باید اینستاگرام را روند جدیدی در دنیای مد و لباس دانست. چرا که استقبال یا عدم استقبال کاربران از طرح یا کالکشن فصلی، می تواند در نظر طراحان مزون های معروف دنیا تاثیر گذار باشد و در قرن بیستم میلادی، چنین ظرفیت نابی در اختیار برندها برای تحلیل رفتار مشتریان و ارتباط با آن ها (CRM) در اختیار نبود.

در واقع، باید اذعان کرد که دنیای صنعت فشن (fashion industry) به طور غیر قابل باوری با دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) عجین شده است.

همه بزرگان عرصه مد و لباس، به طور گسترده ای از ظرفیت های دنیای دیجیتال برای معرفی آخرین دستاوردهای هنری خود استفاده می کنند تا طیف های مختلفی از مخاطبان را در سراسر جهان، با ذوق و خلاقیت هنری در دنیای طراحی لباس آشنا کنند. امروزه شاهد برگزاری فشن ویک (fashion week) های متعددی برای رونمایی از جدید ترین طرح های خانه های مد (fashion house) از پاریس و لندن نیویورک تا میلان و لس آنجلس هستیم که در فصول مختلف سال برگزار می شود و مخاطبان میلیونی دارد.

هفته مد مرسدس بنز آلمان

(هفته مد مرسدس بنز آلمان، اهمیت و ارزش اقتصاد مشارکتی در دنیای مد و لباس را نشان می دهد)

برندهای مطرحی مانند: شنل و لویی ویتون و بسیاری از برندهای صاحب نام و صاحب سبک فرانسوی در عرصه مد و لباس، الهام بخش دنیای فشن در سراسر جهان هستند و به همین خاطر، سایت های این برند ها معمولا در طول سال، برای خرید مجازی و دریافت اطلاعات از سوی ناشران و مجلات مد و لباس مانند People و Vogue مراجعه کننده زیادی را تجربه می کند.

شمار کاربرانی که به سایت های برند های مختلف دنیای مد و لباس هر روز مراجعه می کنند بسیار زیاد است و در کنار آن، پرتال های تحلیلی مد و لباس هم مخاطبان بسیاری دارند.

فیس بوک و اینستاگرام و پینترست، نقش زیادی در معرفی مد و لباس

دنیای fashion به قدری پر مخاطب شده است که حتی سایت های خبری و اطلاع رسانی نیز به پوشش اخبار و رویداد های بزرگ این عرصه روی می آورند. جدید ترین خبر ها از دنیای هفته های مد را در سایت دنبال کنید. در این سایت آخرین خبر ها از دنیای مد و لباس در بیش از ۲۰۰ کشور دنیا ارائه شده و شما می توانید لحظه به لحظه با دنیای مد در کشور های مختلف جهان مطلع شوید و از سایت های رسمی این رویدادها آگاه شوید.

رد کارپت (Red Carpet)  مراسم هنری از جمله اسکار، Germmy Award، MET GALA، Golden Globe و حتی فشن ویک های اختصاصی کمپانی های معروفی چون مرسدس بنز آلمان (Mercedes Benz Fashion Week) یکی از پر بیننده ترین مراسم هنری ۲ دهه اخیر بوده است که حتی از جذاب ترین رویداد های ورزشی و سیاسی نیز،‌مخاطبان بسیاری را با خود همراه کرده است.

جایی که بر روی فرش قرمز رویدادهای هنری بزرگ، سلبریتی های پرده نقره ای و دنیای موسیقی، جدید ترین طرح ها کمپانی های طلا و جواهرات و کیف و کفش و لباس را هم چون کت والک های مانکن ها در فشن ویک ها به نمایش گذاشته و فلاش دوربین ها و نگاه صدها میلیون بیننده را به سمت آخرین دستاوردهای هنری طراحان خانه مد در دنیا می کشانند.

شبکه های اجتماعی به خصوص فیس بوک و اینستاگرام و پینترست، نقش زیادی در معرفی مد و لباس در دنیای کنونی به طیف های زیادی از مخاطبان داشته و در این بین، دنیای هشتگ ها و فالوها و کامنت ها، جنبش های اجتماعی فراوانی را حتی در دنیای مد و لباس ایجاد کرده است. شبکه اجتماعی تصویر مدار اینستاگرام، روزانه ده ها میلیون عکس را توسط نیم میلیارد کاربرش به اشتراک می گذارد که شماری از این تصاویر، تصاویر مد و لباس سلبریتی ها در دنیای فشن است.

بسیاری از این تصاویر ،‌الهام بخش طراحان در سراسر دنیا بوده تا کسب و کار خود را با این الگو های پر طرفدار، رونق ببخشند. الگو هایی که این روزها، دنیای صنعت فشن را به ابزار رسانه ای و تبلیغاتی نیز تبدیل کرده است.

پست های کیارا فراگنی در اینستاگرام درباره مد

(تصویر یکی از پست های کیارا فراگنی در اینستاگرام درباره مد پیشنهادی جدید که با ۲۳۹ هزار لایک و صدها کامنت همراه شده است)

دنیای فشن را باید محرکی برای کارآفرینی دیجیتالی قلمداد کرد. شمار کاربرانی که در دنیای فشن فعال هستند و از طریق فناوری اطلاعات به تولید محتوا و فروش محصولات و خدمات در این حوزه اقدام می کنند، روز به روز در حال افزایش است.

برخی از فشن بلاگر ها (fashion blogger) که زیر ۳۰ سال سن دارند، مانند کیارا فراگنی،  بیش از ۱۴ میلیون فالوور در اینستاگرام در اختیار دارند و بعضا، عضو کانون های طراحی شرکت برتر مد و لباس مانند H&M سوئد نیز هستند. خانم فراگنی یکی از این ها است.

کیارا فراگنی از فشن بلاگرهای مطرح

(کیارا فراگنی از فشن بلاگرهای مطرح که بیش از ۸.۵ میلیون فالوور دارد)

مجموعه مطرح دیگر، بلوند سالاد است که ده ها هزار نتیجه جست و جو برای این درگاه ارائه گردیده که  توسط فشن بلاگر اداره می شود.

 صفحه رسمی فشن بلاگر در اینستاگرام

صفحه رسمی این فشن بلاگر در اینستاگرام با ۲۹۲ هزار فالوور  صدها عکس را به اشتراک گذاشته است.

معرفی طرح و برند توسط یکی از فشن بلاگرها

(معرفی طرح و برند توسط یکی از فشن بلاگرها)

خانم Chiara Ferragni دختری اهل پایتخت مد اروپا یعنی میلان ایتالیا هست که در چند سال اخیر یکی از تاثیرگذار ترین فشن بلاگر های دنیای مد و لباس به شمار آمده است. وی به عنوان فعال عرصه مد و لباس در اینترنت، هم اکنون مشغول به تحصیل در رشته حقوق در یکی از دانشگاه های این کشور هست. هم چون کیارا، در ایران نیز فعالان مد دیجیتالی زیادی داریم.

کیارا فراگنی فشن بلاگر معروف ایتالیایی

(تصویر کیارا فراگنی، فشن بلاگر  معروف ایتالیایی که میلیون ها فالوور در اینستاگرام دارد و یکی از شخصیت های الهام بخش جوان در عرصه مد دیجیتالی به شمار می رود)

 

سایت های فشن از پر بیننده ترین سایت های تور جهان گستر

(سایت های فشن، از پر بیننده ترین سایت های تور جهان گستر توسط کاربران عمومی به شمار می رود)

سبک زندگی دیجیتالی، بخش های مختلفی از زندگی سنتی ما را تحت تاثیر قرار داده است. از سبک غذا خوردن و حرف زدن و نوشتن و درس خواندن گرفته تا شیوه های کسب و کار و رانندگی و خرید و فروش و بازاریابی و سفر و فیلم دادن و هزار کوچک و بزرگ دیگر. همه چیز را سبک زندگی دیجیتالی تحت الشعاع خود می کند.

سبکی که اگر چه برای شهروندان هزاره سوم، روشی خلاقانه و مدرن و مبتنی بر ارتباطات وسیع و سریع هست، اما برای نسل های پیش از ما، دیدن نسلی که عشقش آیفون و زندگیش شبکه های اجتماعی و دائم در حال لایک و کامنت و فالو و هشتگ نویسی هست، کمی غیر قابل درک است!

به هر حال، دنیای دیجیتال، سبک زندگی ما را دست خوش تغییر کرده است و باید بکوشیم این تغییر، ما را از اصالت و فرهنگ و جایگاهی که داریم غافل نکند و از این ابزار، برای رشد و تعالی فرهنگ و شخصیت و اصالت خود و جامعه استفاده کنیم و ابزار،، همواره و هم چنان تنها یک ابزار باشد و جای خود را به چیز های دیگر ندهد.

۵ درگاه برتر دنیای مد و لباس

یکی از روند هایی که سبک زندگی ما را به طور کاملا واضح و آشکاری تحت تاثیر قرار داده است، سایت های فعال در عرصه مد و لباس هست که می کوشد، برندهای مختلف لباس و جواهرات و اکسسوری و مسائلی ازاین دست را با رنگ ها و طرح ها و تحلیل ها و نظرات مختلف، با قیمت های گوناگون و مانکن های ریز و درشت، به دنیای مد و لباس ما وارد کند.

صنعت مد و لباس این روزها، با کارآفرینی دیجیتالی در حال گسترش هست و جذابیت و تنوع آن سبب شده تا طیف گسترده ای از مخاطبان به این صنعت علاقمند شده و به دنبال خبرها و اتفاقات ریز و درشت که معمولا با حاشیه هایی از سلبریتی ها نیز همراه است، هستند.

حالا با این مقدمه، برای اگاهی از برترین پرتال های دنیای مد و لباس این روزهای اینترنت، با ما همراه باشید.

سایت Elle

از مطرح ترین درگاه های مد و لباس دنیا

یکی از مطرح ترین درگاه های مد و لباس دنیا را باید elle.com دانست. روی جلد این مجله، آرزوی بسیاری از فعالان مد و لباس جهان است که تصویری از آن ها منتشر شود. درگاه این نشریه مخاطبان بسیار داشته و یکی از تاثیرگذار ترین درگاه های اطلاع رسانی در سرزمین مد به شمار می رود.

اگر کلید واژه fashion را در موتورهای جستجو (گوگل) دنبال کنید، تقریبا نخستین نتایج جستجوی معرفی شده مربوط به همین سایت است. این درگاه را باید یک الگوی خوبی برای راه اندازی کسب و کاری در زمینه مد و لباس دانست که از جنبه های مختلف به موضوع فشن نگاه می کند.

 مقوله مد و لباس

این سایت به مقوله مد و لباس، هم به طور عمومی و هم اختصاصی توجه دارد و آخرین خبر ها از فشن ویک (fashion week) ها تا حضور سلبریتی ها در اسیتج ها و فرش قرمز ها و مراسم گوناگون را پوشش تصویری و ویدئویی می دهد.

نکته مهم درباره این سایت آن هست که پرتال elle از ویراستارها و عکاسان و مشاوران حرفه ای در عرصه مد و لباس برخوردار است و بعضا کلکسیون هایی که از لباس های مختلف معرفی می کند، با بازتاب های خبری و خرید در سایت های دیگر برخوردار می شود.

شبکه فشن

 فشن دات نت یکی از فعالان دنیای مد و لباس امروز جهان

درگاه فشن دات نت را باید یکی از فعالان دنیای مد و لباس امروز جهان دانست. سایتی که به مدد دامنه خوب، توانسته با اطلاع رسانی گسترده دنیای جذاب فشن، مخاطبان بسیاری را به سمت خود جلب کند.

از سال ۱۹۹۵ میلادی به این سو، این پرتال از معتبر  ترین سایت های اطلاع رسانی در عرصه مد و لباس بوده و نگاه تخصصی به این مقوله دارد. ارائه تصاویری شفاف و با کیفیت در کنار تحلیل های ارزشمند از ویراستاران حرفه ای، بازتاب خبری این پرتال را در سایت های دیگر افزایش داده است. تحلیل برند های مختلف دنیای فشن از جمله برنامه های این سایت به شمار می رود.

طراحی خاص این سایت سبب می شود تا اطلاع رسانی سایت از حالت خبری صرف خارج شود و وضعیت جذابی در مرور تصاویر و خواندن تحلیل های دنیا مد در اختیار داشته باشیم.

حتما بخوانید : زیباترین دختر جهان کیست ؟

مجله ووگ

معروف ترین مجلات دنیای مد و لباس

از معروف ترین مجلات دنیای مد و لباس است که به عنوان سومین درگاه پر بیننده دنیای فشن به شمار می رود. روی جلد این مجله در ده ها سال اخیر، همواره استایل سلبریتی های جهان را با برندهای مختلف دنیای مد به تصویر  کشیده است.

در سایت vogue.com، شاید نمایش آخرین روندهای دنیای مد در زمینه های مختلف هستیم و به همین خاطر، ووگ به خصوص ووگ بافتنی را باید یکی از تاثیرگذاران دنیای مد و لباس دانست.

بخش فشن مجله در این نشانی در دسترس است. این بخش تلاش دارد تا اخبار و تحلیل های داغ از دنیای مد و لباس این روزهای مزون های طراحان برند های معتبر دنیا ارائه کند.

بعضا، خبرهای ووگ، بازتاب های اینترنتی زیادی پیدا می کند، مخصوصا روی جلد های ان ها در برخی موارد، جنجالی و پر حاشیه می شود. مانند تصویر کریس رونالدو و یک مدل روسی که گفته می شد با سب بلاتر، رییس قبلی فدراسیون جهانی فوتبال فیفا نیز در ارتباط عاشقانه بود.

به هر حال، دنیای پر حاشیه و جذاب مد و لباس، همواره مخاطبان خاص خود را دارد و این نشریه می داند که چگونه تحلیل های ناب این دنیای رنگارنگ را به مخاطبان عرضه کند.

مجله فشن

سایت fashionmagazine.com را باید یکی از فعال ترین سایت های مد و لباس دانست که به طور اختصاصی به این مقوله می پردازد. سایت هایی که تا کنون معرفی کردیم، بخش خاصی به مد و لباس اختصاص داده اند و فعالیت اصلی ان ها مد نیست. اما این سایت فقط به مقوله صنعت مد و حواشی ان اشاره می کند. اخباری که این مجله درباره آن ها اطلاع رسانی می کند، همه حوزه های مد از سلبریتی ها و مراسم هنری تا طراحان و متخصصان برندینگ جواهرات و پوشاک مردانه و زنانه را شامل می شود. تصویری که در بالا مشاهده می کنید، خبرهای داغ این سایت از دنیای مد شرکت کننده گان در مراسم جشنواره سینمایی کن ۲۰۱۶ فرانسه هست.

فشن نووا

سایت FASHIONNOVA.COM از جمله پرتال های پر بیننده و فعال اینترنت

سایت FASHIONNOVA.COM از جمله پرتال های پر بیننده و فعال اینترنت در عرصه مد و لباس است. این سایت هم سایت تحلیلی و هم مجموعه ای برای فروش برنده های مختلف در حوزه های گوناگون مد و لباس به شمار می رود. این سایت درباره مد آقایان مطالبی منتشر نکرده است.

۷ سایت فعال دنیای مد از نگاه AWWWARDS.COM

 سایت فعال دنیای مد از نگاه AWWWARDS.COM

(تصویر ایندکس سایت http://emploinewyork.com)

بوخران دومین درگاه معرفی شده توسط اواردز

بوخران، دومین درگاه معرفی شده توسط اواردز است.

درگاه نلی نیز در فهرست پر بیننده های دنیای مد و لباس

درگاه نلی نیز از نگاه اواردز، در فهرست پر بیننده های دنیای مد و لباس است.

کراپ یکی از سایت های پر بیننده دنیای فشن

کراپ یکی دیگر از سایت های پر بیننده دنیای فشن است.

 آر وی ال تو در زمینه روندهای جدید مد فعال است.

درگاه آر وی ال تو در زمینه روندهای جدید مد فعال است.

والنتینو از جمله درگاه های پر مخاطب در زمینه مد

درگاه والنتینو از جمله دیگر درگاه های پر مخاطب در زمینه مد است.

سایت لهستانی هاس از جمله درگاه های فعال در زمینه مد

سایت لهستانی هاس هم از جمله درگاه های فعال در زمینه مد است.

سایت هایی که در بالا به آن اشاره شد، بخشی از دنیای بزرگ و جذاب مد و لباس در فضای اینترنت هستند اما همین لینک ها نیز تا حد زیادی شما را با آخرین رویدادها و تحولات و روند ها دردنیای مد و لباس سلبریتی ها و طراحان برند آشنا می کند.

حتما بخوانید : با خواص آرگان آشنا شوید

توصیه های خوب برای استارت آپ های دنیای فشن

اگر علاقمند هستید که در زمینه مد و لباس در اینترنت کسب و کاری را هدایت کنید، توصیه های زیر می تواند نقشه راه خوبی باشد.

۱-اگر علاقمند هستید تا فروشگاه عرضه فروش آنلاین لباس و پوشاک راه اندازی کنید، از درگاه های پرداخت جهانی برای سهولت دریافت و پرداخت مشتریان استفاده کنید. برای پرداخت ریالی نیز باید مجوز نماد اعتماد الکترونیک را دریافت کنید.

۲-بهترین سایت های اینترنتی دنیای فشن، در کنار ظرفیت های اطلاع رسانی جادویی اینستاگرام و فیس بوک تعریف می شوند. به قدرت شبکه های اجتماعی در روند سازی و جریان سازی دیجیتالی دنیای فشن توجه کنید.

۳-بسیاری از سایت های مد ایرانی، نسخه انگلیسی ندارند و برخی از مخاطبان مد ایرانی، از آگاهی درباره ظرفیت ها و رویدادهای مد ایرانی بی خبر می مانند. از این فرصت بکر استفاده کنید.

۴-اطلاع رسانی مداوم و گسترده در عرصه فشن، رمز موفقیت فشن بلاگر های مطرح این روز ها به شمار می رود. برخی در طول چند سال، بیش از ۱۰ هزار پست منتشر کرده اند. این بدان معنا هست که مخاطب این عرصه، به صورت ساعتی، به رصد اخبار و محتوای دنیای مد و لباس علاقمند هست و همواره به دنبال ایده های جذاب و جدید می رود.

۵-ده ها هزار کامنت و نظر خواهی از وبلاگ و سایت فشن بلاگر ها نشان می دهد که این قضیه می تواند ایده دیجیتالی خوبی برای عاشقان استارت آپ باشد .پرتالی برای پاسخ گویی تخصصی به پرسش های امشب چی بپوشم و امشب چی را با چی ست کنیم!!!

۶-فشن بلاگر ها که قبلا در سلسله گفتارهای ۴ گانه در لوکس تهران معرفی کردیم، میراث عظیمی ندارند. اکثرا زیر ۳۰ سال هستند. اما خلاقیت دیجیتالی در کنار ایده های جذاب، برای آن ها فرصت آفرین شده است.

۷-دنیای فریلنسرهای عرصه مد را جدی بگیرید. در این زمینه ظرفیتی گسترده ایجاد نشده است.

۸-صدها میلیون کاربر زیر ۳۵ سال در اینستاگرام، فرصت خوبی برای استارت آپ هایی در زمینه مد و لباس به شمار می رود.

۹-مد نویسی و فعالیت در عرصه کسب و کار دیجیتالی مد و لباس، یکی از بستر های پر مخاطب و پر فروش برای علاقمندان به استارت آپ های اینترنتی به شمار می رود.

دنیای مد، دنیایی فرصت آفرین برای علاقمندان به استارت آپ های دیجیتالی و لوکس گردی است که روز به روز، دنیای آن داغ تر از قبل می شود. از این جهان فرصت آفرین استفاده کنید.

دنیای لاکچری گردی را هر روز در لوکس تهران دنبال کنید و نظرات خود را درباره گفتارهای سایت از طریق بخش ارتباطی اطلاع دهید.

 

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا