برند ها

مارک گس : داستان موفقیت یک برند

مارک گس

گس یکی از بزرگترین و معتبرترین فروشگاه های خرده فروشی آمریکایی است که توانسته با عرضه طیف گسترده ای از محصولات با کیفیت تبدیل به برندی شناخته شده شود. گس یکی از اولین فروشگاه های آمریکاست که شلوارهای جین زنانه و مردانه از برندهای برتر جهان را بفروش رساند.

این برند  توسط برادران مارسیانو پایه گذاری شد. این برادران در شمال آفریقا بدنیا آمدند. آنها کار خود را با فروش کراوات به فروشگاه های بزرگ آغاز کردند. رفته رفته برادران مارسیانو محصولات دیگری را نیز به این فروشگاه ها فروختند و توانستند موفقیت های قابل توجهی کسب کنند. آنها در سال ۱۹۷۹ به لوس آنجلس نقل مکان کردند و به محض ورود به آمریکا متوجه پتانسیل بالای این کشور برای راه اندازی برند تجاری خود شدند.

لباس زنانه برند گس

 گس در بورلی هیلز

در سال ۱۹۸۱ برادران مارسیانو اولین فروشگاه این برند را در بورلی هیلز افتتاح کردند. پس از مدت  پس از زمانی کوتاه فروشگاه های  گس یکی پس از دیگری در مناطق مختلف راه اندازی شدند. در سال ۱۹۸۳ و به دنبال موفقیت زودهنگام این برند، برادران مارسیو ۵۱ درصد از سهام این کمپانی را به برادران ناکاش واگذار کردند. این مشارکت برخلاف انتظارها خوب پیش نرفت و تنها شش ماه پس از امضاء قرارداد ، برادران مارسیانو از برادران ناکاش بدلیل عدم اجرای مفاد قرارداد شکایت کردند.

هر چند این قضیه در همین جا فیصله یافت اما اختلافات میان این دو خانواده حل نشده باقی ماند و سرانجام در سال ۱۹۹۰ برادران ناکاش با واگذاری سهم خود از گس موافقت کردند. این اتفاق چهره قدرتمندتری از برند گس در بازار مد آمریکا ساخت تا جایی که درآمد این برند از ۳۵۰ میلیون دلار به ۵۷۵ میلیون دلار رسید.

لباس جین برند گس

راز موفقیت برند گس

این برند از آغاز پیدایش خود تا به امروز با ۱۵ هزار کارمند در بخش های مختلف محصولات متنوعی همچون انواع پوشاک، اکسسوری، انواع عطر، محصولات آرایشی و بهداشتی و جواهرات را عرضه می کند. یکی از بزرگترین نقاط قوت این برند در مقایسه با دیگر برندهای مشابه کمپین های تبلیغاتی قدرتمند و هدفمند آن است. این کمپین های تبلیغاتی ظرف مدت کوتاهی گس  را تبدیل به برندی جهانی با مشتریان پرشمار کردند. این کمپین ها با وجود شهرت و محبوبیت بالای این برند همچنان به گسترش فعالیت های خود ادامه می دهند.

از سال ۱۹۸۴ این برند عرضه انواع لباس های بچگانه را با نام “بیبی گس”آغاز کرد. در این زمان این برند همچنین وارد عرصه لوازم خانگی شد. راه اندازی خط تولید لباس های زنانه گس با نام “مارسیانو” نیز از دیگر فعالیت های این برند بود که با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.

تبلیغات ساعت مچی برند گس

در حال حاضر این برند یکی از لوکس ترین برندهای جهان است که به عرضه بهترین آثار طراحان برجسته جهان می پردازد. این برند با کمک کارشناسان حرفه ای با دقت سلیقه طیف های مختلف جامعه را رصد کرده و براساس نتایج حاصل به عرضه محصولات مختلف می پردازد. محصولات این برند در حال حاضر در بیش از ۸۰ کشور جهان عرضه می شود. تعداد فروشگاه های گس در آمریکا و کانادا ۵۰۴ عدد و در خارج از مرزهای این دوکشور ۲۵۱ عدد می باشد. علاوه بر این فروشگاه ها، ۸۰۴ مرکز فروش بزرگ در جهان محصولات گس را بفروش می رسانند.

Guess

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا