برند ها

سیکو چگونه پدید آمد؟

ساعت سیکو

در دنیای هیجان انگیز ساعت ها، برند ژاپنی ساعت سیکو یکی از پیشتازان ساعت های زیبا و با کیفیت است که با سالیان سال تجربه در طراحی و تولید ساعت های مچی یکی از برترین برندهای ساعت در جهان به شمار می رود.خالق این برند محبوب، کینتارو هاتوری در اواخر دهه ۱۸۸۰ساعت فروشی خود را در شهر توکیو افتتاح کرد.
در سال ۱۹۱۳ کینتارو با توجه به استقبال بازار از ساعت های مچی  ساعتی به نام لادورل (Ladurel) را ساخت که یکی از اولین ساعت های مچی ژاپنی بشمار می آید. این ساعت قابی نقره ای و صفحه ای از جنس مینا داشت. این ساعت در کارخانه ای که کنتارو نام آن را سیکوشا گذاشته بود طراحی و تولید شد.

مدل ساعت سیکو

شکل گیری برند ” سیکو “

زلزله بزرگ کانتو در سال ۱۹۲۳ باعث تخریب کارخانه سیکوشا شد. اما این اتفاق باعث بازایستادن کینتارو نشد. او بسیار پرقدرت تر از گذشته با صرف هزینه های بسیار این کارخانه را بازسازی کرد و یکسال بعد ساعت “سیکو” روانه بازار شد. اینگونه بود که برند سیکو شکل گرفت.در سال ۱۹۲۹ راه آهن ملی ژاپن سِیکو را به عنوان تولید کننده ساعت های کارکنانش برگزید. این اقدام باعث شناخته شدن برند سِیکو در سرتاسر ژاپن شد.

در دهه ۱۹۶۰ سیکو با معرفی ساعت “گراند سِیکو” (Grand Seiko) وارد عرصه های بین المللی شد. ویژگی های خاص این ساعت اتوماتیک همچون ظاهری زیبا و قیمت مناسب خیلی زود موفقیتی جهانی را برای سِیکو رقم زد. در سال های بعد سِیکو با معرفی ساعت های کورنوگراف با کیفیت و زیبا نشان داد که همگام با نیازهای بازار پیش می رود. در سال ۱۹۶۹ سیکو ساعتی را معرفی کرد که نه تنها نقطه عطفی در پیشرفت این برند که یکی از تعیین کننده ترین محصولات در صنعت ساعت سازی بشمار می رود. این ساعت با نام “استرون” (Astron) اولین ساعت ساخته شده از کوارتز در جهان بود.

سِیکو در دهه ۱۹۷۰ قدم به عرصه تولید ساعت های دیجیتال گذاشت. اولین ساعت های دیجیتالی شش رقمی جهان را سیکو با نام خود به ثبت رساند. این ساعت ها بخاطر سبک خاص خود و راحتی در استفاده با استقبال بالایی مواجه شدند.

ساعت سیکو برند ساعت

ساعت سیکو

بزرگترین دستاورد سیکو

بزرگترین دستاورد این برند در سال ۱۹۸۹ بدست آمد. در این سال سِیکو ساعت ای.جی. اس  (A.G.S ) را به بازار معرفی کرد. این ساعت که بعدها کینِتیک (Kinetic) نام گرفت اولین ساعت کوارتز از نسل ساعت های نبضی بود که با ویژگی های برتری همچون عدم نیاز به باتری باردیگر توانست بازار ساعت های مچی را تکان دهد. در دوره های بعدی نمونه های دیگری ازکینِتیک با امکانات جانبی افزونتر وارد بازار شدند. از دیگر نمونه های بروز شده سِیکو می توان از نمونه جدید استرون که با بهره گیری از تکنولوژی جی پی اس قادر است به سرعت ساعت و تاریخ محلی را ارائه کند، اشاره کرد.

سیکو یکی از برندهای موفقی است که با بهره گیری از تکنولوژی سعی دارد همزمان با نیازهای روزجهان پیش می رود. ورود برندهای جدیدی به بازار پر رقابت سِیکو در طول سالیان متمادی نتوانسته این برند را از عرصه بدر کند.

Seikowatches

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا