برند ها

تاریخچه ای مختصر از برند منگو

تاریخچه ای مختصر از برند منگو

منگو یکی از بزرگترین کمپانی های چند ملیتی عرضه انواع پوشاک است که در شهر بارسلونای اسپانیا واقع شده است.  این کمپانی در حال حاضر یکی از شناخته شده ترین برندهای مد جهان است که به طراحی، تولید و عرضه انواع پوشاک زنانه و مردانه می پردازد. منگو با ۱۰۰۰۰ کارمند و بیش از ۲۳۰۰ فروشگاه در ۱۰۷ کشور جهان هر ساله سود قابل توجهی کسب می کند.

دوران پیشرفت این برند را می توان به دوره تقسیم کرد: دوره اول از سال ۱۹۸۴ تا   ۱۹۹۵ است؛ در این دوره منگو در پی پیدا کردن جایگاهی مناسب در دنیای مد و سپس تثبیت نام خود بود. در دوره دوم که از سال ۱۹۹۶ آغاز می شود، این برند توجه خود را معطوف به خلق ویژگی های منحصربفرد در محصولات و حضور هر چه بیشتر در بازارهای جهانی کرد. در این دوره فروشگاه های منگو وسعت و تعدد بیشتری پیدا کرد.

لباس مردانه برند منگو

شکل گیری برند منگو

منگو اولین فروشگاه خود را در سال ۱۹۸۴ در شهر بارسلونا افتتاح کرد. تنها یکسال بعد این برند موفق شد پنج فروشگاه دیگر  در بارسلونا راه اندازی کند. به دنبال موفقیت این فروشگاه ها، منگو فروشگاهی را در شهر والنسیا افتتاح کرد. در سال ۱۹۸۸ این برند ۱۳ فروشگاه در اسپانیا داشت.

در سال ۱۹۹۲ این کمپانی با افتتاح دو فروشگاه در کشور پرتغال قدم به عرصه های جهانی گذاشت. این کمپانی در سال بعد صدمین فروشگاه خود را در اسپانیا راه انداخت و با استخدام گسترده نیروهای کارآزموده قدم مهمی برداشت.در سال ۱۹۹۵ وب سایت منگو راه اندازی شد. در سال ۱۹۹۷ این کمپانی اقدام به افتتاح یکی از مهمترین شعبات خود در شهر پاریس کرد که با  افتتاح دیگر فروشگاه مهم این برند در لندن در سال ۲۰۰۰ دنبال شد.

برند منگو و لباس زنانه این کمپانی

در سال ۲۰۰۴ منگو توانست به مدد افتتاح چندین فروشگاه حضوری قدرتمند در کشورهای آسیایی داشته باشد. در سال بعد این برند قدم به عرضه اکسسوری گذاشت. سال ۲۰۰۶ با راه اندازی فروشگاه هایی در شهرهای کوستا مسا، شیکاگو، دالاس، لس آنجلس، مک لین، اورلاندو، سان فرانسیسکو و سانتا مونیکا سال ورود پرقدرت این برند به بازار پررونق آمریکا بود.

برند منگو برند محبوب سلبریتی ها

در سال ۲۰۰۷ این کمپانی بزرگترین مرکز طراحی در اروپا را با نام El Hangar Design Centre افتتاح کرد. به دنبال این حرکت بزرگ این برند فروشگاهی بسیار مهم را در شهر نیویورک راه اندازی کرد.در سال های بعد این برند با بهره گیری از طراحان خلاق اقدام به طراحی و تولید محصولاتی در پاسخ به نیاز بازار نمود که موجب رشد و گسترش این برند شد.

Mango

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا