استایل و مد بانوان

متین ستوده و پوشش های جنجالی اش ؛ بازیگر « مسخره باز »

بیوگرافی متین ستوده

متین ستوده ، اردیبهشت ماهی ۱۷۲ سانتی‌متری دهه شصتی و مجرد متولد تهران، هنرپیشه سینما و تلویزیون است که سابقه بازی در ۵ فیلم سینمایی از جمله مسخره باز را در کارنامه دارد. او به واسطه پوشش نامتعارفش در هتل لوکس اسپیناس پالاس سعادت آباد تهران در مهر ۹۸، به دادسرای ارشاد احضار شد و در پستی اینستاگرامی، عذرخواهی کرد. متین ستوده به واسطه حضور پدرش در صدا و سیما، در سن ۶ سالگی (با سریال این خانه دور است) وارد فعالیت های هنری شد و این اواخر در سریال «لیسانسه ها» و «سلام آقا مدیر»،  نقش آفرینی کرد.  تحصیلاتش در مقطع کارشناسی مدیریت بازرگانی را رها کرد.

او در آکادمی بازیگری استاد امین تارخ، دوره های بازیگری را طی کرده بود. متین ستوده اگر چه جوان است، اما تا کنون سابقه بازی در فیلم هایی با حضور سلبریتی های سینمای ایران (از علی نصیریان تا رضا کیانیان) را در کارنامه دارد. متین ستوده عاشق طبیعت گردی و ایرانگردی است و روایت سفرهایش از دیار «ترین‌ها» (یزد) تا سرزمین «اولین‌ها» ایران (تبریز) را با فوتوشوت های هنری در اینستاگرامش منتشر کرده است.

متین ستوده را باید یکی از خوش سلیقه ترین دختران بازیگر ایرانی دانست که کلکسیون لباس و اکسسوری های وی در این گفتار مجله تخصصی مد و سبک زندگی لوکس تهران ارائه شده است. متین ستوده هیچ صفحه ای در توییتر و تلگرام نداشته و اینستاگرامش، ۶۳۰ هزار فالور دارد.

اگر شما مخاطب گرامی، درباره استایل ها و پوشش و نقش آفرینی متین ستوده در سینما و تلویزیون و شبکه خانگی، دیدگاهی دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: همه چیز درباره بیوگرافی و تصاویر مریم معصومی: بازیگر « هزارتو»

کلکسیون مانتو های خوش سلیقه متین ستوده

(کلکسیون مانتو های خوش سلیقه متین ستوده که تناسب  رنگ خوبی  با اکسسوری و شال او دارد)

زندگی ، تحصیلات و تاهل متین ستوده

متین ستوده ، متولد ۲۲ اردیبهشت ماه سال شصت و چهار در تهران است. او چند ماه پس از مریم معصومی، هنرپیشه سینمای ایران متولد شد.  این دختر اردیبهشت ماهی دهه شصتی، امروزه یکی از سلبریتی های جنجالی سینمای ایران محسوب می شود. پوشش خاص او در یک اکران خصوصی سبب شد تا به دادسرای ارشاد تهران احضار شود.

متین ستوده ، در سینما، تئائر و تلویزیون فعال است. مثل ترلان پروانه و بهنوش بختیاری و البته بهاره رهنما. اگر چه بعضی از این ها را در اینستاگرام ۶۱۰ هزار فالوری خود دنبال می کند.

زندگی، تحصیلات و تاهل متین ستوده

نکته  جالب درباره متین ستوده این است که مثل مریم معصومی که دانش آموخته علوم سیاسی و وارد دنیای بازیگری شد، دانشجوی رشته مدیریت بازرگانی بود و عاشق سینما شد. در واقع تحصیلاتش ربطی به بیزینس او ندارد. او البته  گویا موفق به اتمام دوره کارشناسی مدیریت بازرگانی از دانشگاه آزاد اسلامی تهران نشد و جذب آکادمی بازیگری استاد امین تارخ شد.

پدر متین ستوده، از اهالی خرم آباد و مادرش نیز اهل رشت است.

پدر متین ستوده ، از اهالی خرم آباد و مادرش نیز اهل رشت است. بچه سوم یک خانواده شمالی و خرم آیادی و خواهر مانی و مریم. پدر مریم، بازنشسته صدا و سیما بوده و مادرش نیز از جامعه معلمان می باشد. متین ستوده مثل بسیاری از سلبریتی  های سینمای ایران، مجرد است و البته شاید مثل ۱۳ میلیون مجرد زیر ۴۰ سال ایران در سال ۱۳۹۸، بزودی به سن تجرد قطعی برسد! مشخص نیست.

کلکسیون مانتو های شیک متین ستوده شاهد مانتو جلو باز تیره هستیم

(از  کلکسیون مانتو های شیک متین ستوده شاهد مانتو جلو باز  تیره هستیم که با مو نسکافه ای رنگ بدون دکلره و شال شیری رنگ، کنتراست زییایی را خلق کرده است. این تیپ، محصول برند دوستش: حانیه حداد (صاحب برند دیزاین هانی) است که وی در اکران خصوصی  فیلم «کار کثیف» به کارگردانی خسرو معصومی در تابستان ۹۸ رونمایی کرد. )

خلاصه در زمان تنظیم این گزارش لوکس تهران، متین ستوده مجرد است و شایعات درباره ازدواج او با فلان بازیگر و شخصیت سیاسی و فرهنگی، کذب است.

ایرانگردی های متین ستوده به روایت پشت بام های زیبا در استان یزد

(ایرانگردی های متین ستوده به روایت پشت بام های زیبا در استان یزد)

متین ستوده از ۱۲ سالگی وارد دنیای هنر شد که کارنامه فعالیت های او را در انتهای این گفتار لوکس تهران مشاهده خواهید کرد.

حتما بخوانید: مد گردی با الناز شاکردوست

جنجال پوش نامتعارف متین ستوده

مهر ماه نود و هشت یکی از جنجالی ترین روزهای زندگی متین ستوده را در سال نود و هشت رقم زد. شماری از کاربران شبکه های اجتماعی، به نوع پوشش نیمه باز متین ستوده در اکران یک فیلم سینمایی اعتراض کردند. اعتراض سبب شد تا دادسرای ارشاد تهران وی را احضار کند. موضوعی که در نهایت به انتشار عذرخواهی اینستاگرامی متین ستوده منتهی شد.

جنجال پوش نامتعارف متین ستوده

او در واکنش به اعتراض کاربران به نوع لباسش که در اکران خصوصی فیلم مسخره باز در سالنی در هتل لوکس اسپیناس پالاس سعادت آباد تهران صورت گرفت، گفت که لباسش نامتعارف نبود و نیاز به حاشیه سازی نبود. چون رد کارپت، محل عکس  گرفتن است! علت این که پوشش متین ستوده در این اکران، بازتاب گسترده پیدا کرد و جنجالی شد، به کشف حجاب متین ستوده و شلوار پاچه کوتاه او مرتبط  بود که چنین پوششی با عرف جامعه مغایرت دارد.

استایل جنجالی متین ستوده در فرش قرمز فیلم مسخره باز در هتل اسپیناس

(تصویر مد و لباس متین ستوده در فرش قرمز فیلم مسخره باز در هتل اسپیناس پالاس که بازتاب های خبری گسترده ای پیدا کرد و آن را مصداق لباس نامتعارف خواندند)

اگر  چه پوشش متین ستوده در مهر  ماه نود و هشت، خیلی نامتعارف تر از پوشش سلبریتی ها در فرش قرمز کنفرانس های خبری فیلم های بخش مسابقه  ایران جشنواره فیلم  فجر در بهمن ماه سال های اخیر نیست!

انتشار خبر احضار متین ستوده به دادسرای ارشاد تهران

ساعاتی پس از انتشار خبر احضار متین ستوده به دادسرای ارشاد تهران، او در پستی اینستاگرامی بدون این که توضیحی برای ان ارائه  کند، از پوشش خود عذرخواهی کرد. بعضی ها، متین را به اجبار  در این نوشته  متهم کردند و بعضی ها آن را بدون هیچ اجباری دانستند. به هر حال، متین ستوده از  این پوشش هنجارشنکنش موجب تکدر خاطر عده ای شد، از خانواده معظم شهدا عذرخواهی کرد. . . .

جنجال پوشش متین ستوده به قدری بود که احتمال احضار وزیر ارشاد به مجلس

جنجال پوشش متین ستوده به قدری بود که احتمال  احضار وزیر ارشاد به مجلس را رسانه ای کرد.  گویا قرار است به همین خاطر، شورای سلبریتی ها در وزارت ارشاد تشکیل و دستورالعمل نظام مند کردن حضور چهره ها در مراسم سینمایی تنظیم و در زمستان ۹۸ ابلاغ شود. گویا  لباس سلبریتی های سینمای ایران نیز در دستور کار بنیاد ملی مد و لباس ایرانی قرار گرفته است.

حتما ببینید: زیبا ترین کلکسیون لباس های پاییزی سلبریتی های سینما

اینستاگردی با متین ستوده

متین ستوده از جمله سلبریتی های جوان سینمای ایران است که هنوز اینستاگرامش، تیک آبی ندارد. او در ۲ سال اخیر، حدود ۱۶۰  پست گذشته و بیش از ۶۰۰ هزار فالور دارد. اینستاگرام متین ستوده در این لینک در دسترس است. صفحه او مملو از تیپ های رسمی و کژوالی می‌باشد که در تهران و مراکز استان ها گرفته و با اشعار و نوشته ها نغز و ادبی، به اشتراک گذاشته است. او علاقه زیادی به اکسسوری دارد و این را در طراحی تیپ وی می توان فهمید. به احتمال قریب به یقین، متین ستوده از استایلیست های مختلفی بهره می برد.

اینستاگردی با متین ستوده

در عکس بالا که تیپ متین ستوده را در اکران خصوصی یک فیلم  سینمایی به نمایش می گذارد، رنگ مو شکلاتی دکلره را با اکسسوری زیبای نقره ای روی تیپ مشکی رنگ  خود ست کرده  است. او در این تصویر اینستاگرامی که یک روز پیش از احضارش به دادسرای تهران منتشر کرد، شعری از محمد علی بهمنی را منتشر  کرد که در ذهن مردم، به دلیل ترانه ای از خواننده محبوب، مرحوم حبیب (مرد تنهای شب) جای دارد:

در این زمانه بی های و هوی  لال پرست      خوشا به حال کلاغان  قیل و قال پرست

چگونه شرح دهم لحظه لحظه خود را           برای این همه نابار خیال پرست؟

متین ستوده مثل برخی از سلبریتی ها تصویر حیوان خانگی

متین ستوده مثل برخی  از سلبریتی های ورزش و سینمای ایران، هر از گاهی  تصویر حیوان خانگی خود را نیز مثل تیلور سویفت  منتشر می کند. در عکس بالا که ۲۰ هزار  لایک  از سوی فالورهایش دریافت کرد، تمثال مخمل خان را مشاهده میکنید که متین ستوده زیرش  نوشت: ژستت رو قربون! اینستانوشته ای که صدها کامنت دریافت کرد!

متین ستوده مثل بهاره رهنما، اهل مطالعه است

متین ستوده مثل بهاره رهنما، نیکی  کریمی، الناز شاکردوست و مهناز افشار و ترانه علیدوستی، اهل مطالعه است و کتاب هایی که در طول ماه یا سال مطالعه می کند، به اطلاع فالورهای اینستاگرامی اش می  رساند.  کتابی که متین ستوده در تابستان نود و هشت خواند، کتابی به نام: «مسیو ابراهیم و گل های قرآن» نام دارد که نوشته اریک امانوئل اشمیت بوده و حسین منصوی آن را  به فارسی برگردانده است.

بازیگر فیلم مسخره باز در توضیح خود درباره این کتاب نوشت که زر را به سنگ محک، نیازی نباشد و مس به آن محتاج است. خود را تزکیه کن . . . .

متین ستوده ، بر  خلاف دیگر پست هایش، هیچ هشتگی هم برای دیده شدن بهتر و بیش تر این پست تگ نکرد.

یکی از پر لایک ترین و پر کامنت ترین تصاویری که متین ستوده در اینستاگرامش

یکی از پر لایک  ترین و پر کامنت ترین تصاویری که متین ستوده در اینستاگرامش به اشتراک گذاشته را مشاهده می کنید. او به استان های شمالی سرسبز و زیبای ایران رفته و با لباس رنگارنگ و زیبا و اصیل اقوام ایرانی، عکس گرفته و با ژست خاص، فوتوشوتی جذاب را برای مخاطبانش به اشتراک گذاشت.

این هنرپیشه در توضیح این عکس که به مناسبت تولد دوستش (بیتا محمدی) منتشر  کرد نوشت که تو فقط یک دوست نیستی و حتی یک خواهر نیستی. تو گذشته منی و خاطرات تمام اوج جوانی. دوستت دارم زیاد.

متین ستوده در کنار مجسمه ی استیو جابز

اشتباه نکنید! موزه مادام توسو لندن نیست! این جا، تایم لپس کافه در جزیره مرجانی کیش است که بخشی از روایت های تابستان گردی متین ستوده را در کنار استیو جابز فقید (رهبر اسبق اپل) به نمایش می گذارد. او درباره این پست که ۵۴ هزار لایک و صدها کامنت دریافت کرد نوشت که در ۳۳  سال  گذشته، من هر روز صبح به آینه  نگاه کردم و پرسیدم که اگر امروز روز آخر زندگی  من باشدچه کنم؟ هر وقت جوابم برای روز های زیادی پشت سر هم نباشد، می دانم که لازم است چیزی را تغییر دهم.

جمله ای که در بالا خواندید، سخن استیو جابز بود که متین ستوده خوش سلیقه، برای تکمیل این عکس جالب ارائه کرد. قیمت هر سهم اپل امروز از ۲۲۰ دلار گذشت.  . .

 کلکسیون فوتوشت های هنری سیاه و سفید متین ستوده

عکس بالا از کلکسیون فوتوشت های هنری  سیاه و سفید متین ستوده است که اواخر  تابستان نود و هشت در اینستاگرامش منتشر کرد و زیرش، شعری از مولوی آورد که می  گفت: چون مات توام، دگر چه بازم. این عکس را دوستش لیلا  پرهیزگار گرفت و ۳۶  هزار لایک دریافت  کرد.

کلکسیون فوتوشوت های شیک متین ستوده

از کلکسیون فوتوشوت های شیک این خانم خوش  سلیقه، بایستی به این عکس اشاره کرد که آخرین پست او در سال ۹۷ بود. زیرش،  نوشته ای از حسین منزوی را نقل کرد که می گفت:

از زمزمه دلتنگی هایم، از  همه بی زاری هایم، نه طاقت خاموشی، نه تاب سخن داریم. آوار  پرشانی  است . رو سوی چه بگریزیم؟ هنگامه حیرانی است. خود را به که بسپاریم؟ تشویش هزار آیا، وسواس هزار اما، کوریم  و نمی بینیم،  ورنه همه بیماریم . …

این عکس در استودیو ترنج تهران گرفته شده است.

کلکسیون تیپ های زمستانی متین ستوده در اسفند ماه نود و هفت

در عکس بالا، از کلکسیون تیپ های زمستانی متین ستوده در اسفند ماه نود و هفت، شاهد کت و دامن شیک با کنتراست رنگ عالی هستیم که او آن را با گردن بند محبوبش، ست کرده است. در عکس،‌ تیپ زمستانی سامان سالور و سمیرا حسین پور  را مشاهده می کنید که روایت مصوری است از شهاب اسدی.

تنها عکسی که متین ستوده در دی ماه نود و هفت

تنها عکسی  که متین ستوده در  دی ماه نود و هفت منتشر کرد، فوتوشوت پشت بامی با لباس پوشیده یلند است که بعضی از هوادارانش، آن را لباس سیندرلایی! خطاب کردند.  متین ستود،  اطلاعاتی درباره طراح این لباس نداد. اما عکاسش، دوستش سمیرا بختیاری بود.

سلفی آینه‌ای متین ستوده را در کنار شیدا بخشی

سلفی آینه‌ای متین ستوده را در کنار شیدا بخشی را مشاهده می‌کنید که طراحی مو او را مزون مانلی  انجام داده است.  او زیر  این عکس نوشت: چه کیفی داره  وقتی دو تا دوست جذاب و هنرمندداشته باشی که از قضا خواهرم هم  باشی! این  سلفی که از معدود تصاویر سلفی های اینستاگرامش محسوب می شود، ۴۵ هزار لایک گرفت.

شب کریسمس ۲۰۱۹ میلادی، متین ستوده

شب کریسمس ۲۰۱۹ میلادی، متین ستوده با انتشار  این  عکس در اینستاگرامش ، شعری از مولانا جلال الدین بلخی نوشت که می‌گفت: بر لبش قفل است و دردل رازها ، لب خموش و دل پر از اوازها. این فوتوشوت رمانتیک، ۴۴ هزار  لایک دریافت کرد و با «قربان صدقه» های اینستاگرامی هوادارانش نیز روبرو شد!

یکی از شیک ترین انتخاب های متین ستوده

یکی از شیک  ترین انتخاب های متین ستوده را در پاییز  ۹۷  مشاهده میکنید. آرایشی از محبوبه میک‌آپ و عکسی از تینا غفاریان که ۴۶ هزار لایک دریافت کرد. تضاد سفید و مشکی را در این  عکس با آرایش خوش تناژ خانم بازیگر را شاهد هستیم. او زیر این عکس نوشت: انسان تا وقتی خیال می کند که نارس است، به رشد و کمال ادامه می  دهد و به محض آن‌گه گمان کرد رسیده شده، آفت سراغ او می آید . . .

یکی از شیک ترین انتخاب های متین ستوده را در پاییز ۹۷

در اکران مردمی  فیلم گرگ بازی به نفع زلزله زدگان کرمانشاهی در پاییز  ۹۷، این مانتو خوش رنگ و خوش طرح را با آرایش دوست داشتنی رونمایی کرد.

فعالیت های تلویزیونی متین ستوده

  • سال ۱۳۷۰: سریال این خانه دور است.
  • سال ۱۳۸۸: سریال عملیات  ۱۲۵
  • سال ۱۳۸۹: سریال سه دونگ سه دونگ
  • سال ۱۳۹۱: سریال زمانه
  • سال ۱۳۹۲: سریال پروانه
  • سال ۱۳۹۳: سریال یادآوری
  • سال ۱۳۹۳: سریال میکائیل
  • سال ۱۳۹۳:سریال فاخته
  • سال ۱۳۹۴: سریال غیرعلنی
  • سال ۱۳۹۵: لیسانسه  ها
  • سال ۱۳۹۵: سریال در قصه های زندگی می کنند
  • سال ۱۳۹۶: سریال لیسانسیه ها۲
  • سال ۱۳۹۶: سریال سر دلبران
  • سال ۱۳۹۸: سریال فوق لیسانسه ها
  • سال ۱۳۹۸: سریال سلام آقای مدیر

فعالیت های تلویزیونی متین ستوده

فیلم های سینمایی متین ستوده

متین ستوده از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸ در ۵ فیلم سینمایی ایفای نقش کرده است که مهم ترین آن که این روزها اکران شده است، مسخره باز می باشد که او هم بازی سلبریتی های سینمای ایران از جمله  استاد علی نصیریان شد.

  • سال ۱۳۹۴: فیلم خانه دیگری به کارگردانی بهنوش صادقی که متین ستوده هم بازی گوهرخیراندیش و پژمان بازغی و مهنوش صادقی شد.
  • سال ۱۳۹۵: فیلم نرگس مست به کارگردانی سید جلال الدین دری که متین ستوده هم بازی میترا حجار، مهدی پاکدل و سعید پورصمیمی و هومن برق نورد شد.
  • سال ۱۳۹۵: فیلم زرد به کارگردانی مصطفی تقی زاده که متین ستوده هم بازی بهرام رادان، ساره بیات، مهرداد صدیقیان و بهاره کیان افشار شد.
  • سال ۱۳۹۶: فیلم ترمینال غرب به کارگردانی قربان علی طاهر فر که متین ستوده هم بازی ثریا قاسمی، مینا جعفر زاده و چنیگیز جلیلوند شد.
  • سال ۱۳۹۸: فیلم مسخره باز به کارگردانی همایون غنی زاده و تهیه کنندگی علی مصفا (همسر لیلا حاتمی) که متین ستوده هم بازی استاد علی نصیریان، صابر ابر و بابک حمیدیان و استاد رضا کیانیان شد.

پر افتخار ترین فیلمی که در کارنامه سینمایی متین ستوده دیده می شود، فیلم مسخره باز است که موفق به کسب ۴ سمیرغ بلورین از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در سال نود و هشت گردید.

فیلم های سینمایی متین ستوده

متین ستوده هم مثل مریم معصومی، تنها در یک سریال در شبکه نمایش خانگی ایفای نقش کرده است که قسمت دوم رالی ایرانی نام دارد.  به هر حال اطلاعات هنری متین ستوده در درگاه IMDB درج شده است.

حتما ببینید: شیکترین مانتو های پاییز ۹۸

همراه گرامی

اگر شما هم نظر و دیدگاهی درباره رنگ و سایز و استایل مد و لباس پاییزی و زمستانی متین ستوده دارید یا درباره نقش آفرینی  های او در سریال ها و فیلم های سینمایی سال های اخیر، نقد و پیشنهادی دارید، نظرات خود را از طریق کامنت در اختیار ما قرار دهید. لینک این گفتار را به دوستان مشکل پسند و شیک پوش خود از طریق شبکه های اجتماعی ارسال کنید. دنیای مد و لباسو لاکچری گردی را هر روز با لوکس تهران دنبال کنید. از سلیقه متین ستوده در فهم درست روانشناسی رنگ در طراحی استایل دخترانه شیک استفاده کنید.

به نظر شما بهترین لباس متین ستوده کدام است؟

به نظر شما بهترین لباس متین ستوده کدام است؟

یک نظر

یک نظر

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا