برند ها

لیوایز : خالق شلوار جین

برند لیوایز

تاریخچه برند لیوایز

در حال حاضر شلوارهای جین آبی در تمامی فروشگاه های پوشاک سراسر جهان دیده می شوند اما اولین نمونه های این شلوارهای جذاب توسط لیوایز و در سال ۱۸۷۳ طراحی و تولید شدند. از آن پس تا به امروز این شلوارها یکی از پرفروشترین محصولات بازار پوشاک در سرتاسر جهان بوده اند.

مؤسس برند نام آشنای لیوایز ، لوی استراوس بود. او در سال ۱۸۲۹ در ایالت باواریای آلمان بدنیا آمد. لوی پس از مرگ پدرش به همراه خواهرانش به نیویورک مهاجرت کرد. او در نیویورک از برادرانش که یک کمپانی خشکبار را اداره می کردند، اصول تجارت را آموخت. لوی با بالا گرفتن تب پیدا کردن طلا در سال ۱۸۵۳ به کالیفرنیا رفت، هرچند هرگز نتوانست طلا پیدا کند. او سپس تصمیم گرفت کمپانی خشکبار خود تاسیس کند.

تاریخچه برند لیوایز

ورود شلوار جین لیوایز به بازار پوشاک

در سال ۱۸۷۲ یکی از مشتریان لوی، خیاطی اهل نوادا با نام جاکوب دیویس به او نامه ای نوشت و از شلوارهای جدید و بادوامی که خود او دوخته بود خبر داد. او در این نامه شرح کاملی از مواد مورد استفاده در این شلوار و نوع دوخت آن ارائه کرده بود. جاکوب در نظر داشت که به کمک یک سرمایه گذار به تولید انبوه این شلوارها بپردازد. لوی از این ایده بخوبی استقبال کرد و اینگونه شد که یکسال بعد شلوار جین متولد شد. این شلوارها به محض ورود به بازار به دلیل دوام فوق العاده شان بسرعت مورد توجه قرار گرفتند. نام شلوار “جین” در دهه ۱۹۶۰ بر روی شلوارها گذاشته شد.

لوی در کنار تولید انبوه این شلوارها دیگر فعالیت های تجاری خود را نیز ادامه داد. اقدامات خیرخواهانه لوی به معرفی هر چه بیشتر شلوارهای جین کمک شایان توجهی کرد. با ورود فرزندان و سپس نوه های لوی فعالیت های تجاری کمپانی لوی استراوس گسترش قابل توجهی پیدا کرد.

لیوایز پس از مرگ لوی استراوس

با مرگ لوی در سال ۱۹۰۲ کمپانی ۶ میلیون دلاری او به دست نوه ها و دیگر اعضای خانواده او افتاد. در سال ۱۹۰۶ و در زلزله سانفرانسیسکو دفاتر مرکزی کمپانی لوی استراوس تخریب شد. این اتفاق باعث ساخته شدن دفاتر و مراکز تولیدی جدید شد. در سال ۱۹۱۲ شلوارهای جین بچگانه و در سال ۱۹۱۸ شلوارهای جین زنانه این کمپانی وارد بازار شدند. در سال ۱۹۲۸ نام تجاری “لیوایز” بطور رسمی به ثبت رسید.

در دهه ۱۹۳۰ توجه بازارهای آسیایی به شلوارهای جین لیوایز جلب شد و بدنبال آن این محصولات وارد این بازارها شدند. در دهه ۱۹۵۰ شلوارهای جین در برخی ازمدارس جهان بخصوص در کشورهای شرقی به دلیل آنچه تاثیرات بد این شلوارها عنوان شد، ممنوع شدند. هر چند این اتفاق مانع سرعت گرفتن مسیر پیشرفت لیوایز نشد و در سال ۱۹۵۴ این برند خط تولید “جین خانوادگی” را به دیگر خطوط خود افزود.

لیوایز لباس جین مردانه

در سال ۱۹۶۱ شلوارهای تنگ لیوایز به بازار آمد که با استقبال بالای جوانان مواجه شد. مشتریان به دلیل رنگ سفید این شلوارها به آن ها “لیوایز سفید” می گفتند، نامی که بعدها برای دیگر شلوارهای جین سفید از دیگر برندها نیز بکار رفت.در سال ۱۹۶۵ لیوایز به رؤیای دیرینه خود، پیوستن به بازارهای پررونق اروپایی و آسیایی، جامه عمل پوشاند. در سال های ۱۹۸۰ و ۱۹۸۴ لیوایز بدنبال موفقیت های بین المللی خود در عرصه تولید پوشاک موفق شد به طراحی و تولید لباس های بازی های المپیک بپردازد.

در سال ۱۹۹۶ برند لیوایز تصمیم گرفت با بازتولید اولین شلوارهای لیوایز پیشینه تاریخی ارزشمند خود را احیاء کند. شلوارهایی که در نتیجه این تصمیم عرضه شدند همانطور که انتظار می رفت با استقبال خوبی مواجه شدند. با ورود محصولات لیوایز به بازارهای آفریقایی حضور این برند در جهان گسترده تر از پیش شد. از این پس لیوایز با معرفی مداوم محصولات جدید و استفاده از جدیدترین متدهای طراحی، تولید و توزیع به یکی از بزرگترین کمپانی های پوشاک بخصوص در میان کمپانی های محصولات جین تبدیل شد.

Global.levi

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا