برند ها

سیر موفقیت برند شناخته شده آون

برند آون

تاریخچه برند آون

در سال ۱۸۸۶ دیوید اچ مک کانل در شهر کالیفرنیا کمپانی عطر خود را پایه گذاری کرد که بعدها تبدیل به کمپانی و سپس برند شناخته شده آون در شهر نیویورک شد. ورود مک کانل به عرصه مواد آرایشی و بهداشتی داستان جالبی دارد.

او که در اصل فروشنده کتاب بود برای ترغیب مشتریان به خرید کتاب، نوعی عطر تلفیقی با بوی گل رز را تولید کرد. این عطر چنان محبوب شد که مک کانل تصمیم گرفت فروشندگی کتاب را رها کرده و کمپانی تولید عطر خود را راه اندازی کند. اولین محصولات این کمپانی انواع عطر بودند.

مک کانل توانست ظرف یک سال پس از تاسیس کمپانی بیست عطر را روانه بازار کند.

عطر و ادکلن برند آون

 

مک کانل در سال ۱۸۹۷ اولین کارخانه تولید عطر خود در شهر نیویورک را افتتاح کرد. این کارخانه در کنار خطوط راه آهن قرار گرفته بود که باعث سهولت جابجایی و انتقال اجناس می شد. از سال ۱۹۰۲ مک کانل خط تولید لوازم آرایشی خود را براه انداخت. در سال ۱۹۲۰ این کمپانی توانست یک

تغییر نام کمپانی مک کانل به آون

میلیون دلار فروش را به ثبت برساند. پس از مرگ مک کانل در سال ۱۹۳۷ پسر او زمامدار امور شد. در سال ۱۹۳۹ نام کمپانی به آون (Avon) تغییر کرد.در طول جنگ جهانی دوم کارخانه های آون همانند دیگر کارخانه ها به تولیداتی همچون مواد دافع حشرات و ماسک های ضد گاز برای کمک به ارتش پرداخت.

با رشد اقتصادی آمریکا پس از جنگ جهانی دوم، میزان فروش آون نیز شاهد رشدی قابل توجه بود. در سال ۱۹۴۹ آون ۶۵۰۰۰ عامل فروش و ۲۵۰۰ کارمند در بخش های مختلف داشت.

لوازم آرایش برند آون

سیاست های فروش آون در سال های آغازین

سیاست فروش مستقیم آون در سال ۱۸۸۶ و توسط پی.اف.ای آلبی شکل گرفت. این سیاست فروش درواقع اولین از نوع خود بود. آلبی که زنی خوش فکر و جسور بود تصمیم گرفت عطرهای کمپانی را خانه به خانه بفروش برساند.

با موفقیت این روش فروش، او تیمی از فروشندگان خبره که همگی زن بودند را دور هم جمع کرد. این شغل در شرایط اجتماعی که زنان نمی توانستند حضوری پررنگ و مستقل در جامعه داشته باشند، فرصتی را فراهم آورد تا آنها بتوانند به موفقیت های بزرگی دست یابند و تا حد زیادی مسیر را برای دیگر زنان شاغل هموار کنند.

اولین تبلیغ تلویزیونی این برند در سال ۱۹۵۴ پخش شد. شیشه های خلاقانه آون در دهه ۱۹۶۰ وارد بازار شدند و اشکال مختلف آن در سال ۱۹۶۸ عرضه شدند. این شیشه ها در سال های بعد در اشکال مختلفی همچون انواع حیوانات، گل ها، پرندگان و وسایل نقلیه ظاهر شدند.

در دهه ۱۹۹۰ آون کمپینی برای مبارزه با سرطان سینه راه اندازی کرد و در خلال این کمپین محصولاتی با آرم تجاری “روبان صورتی” (pink ribbon) را بفروش رساند. امروزه آون جزء برترین برندهای لوازم آرایشی و بهداشتی بشمار می رود.

چند سالی است که این برند در لیست برترین برندهای محصولات زیبایی جهان توسط مجله فوربز قرار می گیرد. آون در حال حاضر بیش از ۵ میلیون عامل فروش در سرتاسر جهان دارد که طیف گسترده ای از محصولات این برند همچون انواع لوازم آرایش،عطر، جواهرات، انواع صابون و وسایل تزیینی را عرضه می کنند.

Avon

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا