استایل و مد آقایان

بررسی اشتباهاتی که آقایان برای داشتن استایل جذاب تر باید از آنها دوری کنند

ویژگی های مردان بدلباس

معرفی ویژگی های ظاهری مردان بدلباس

خوشبختانه قوانین مد و فشن در قرن بیست و یکم این فرصت را به شما می­ دهد که مد و ترندهای روز دنیا را با یکدیگر ترکیب کنید و استایل متفاوت و متمایزی را که گویای سلیقه، شخصیت و احساسات شما باشد را فراهم سازید.

اما برای آنکه شیک و جذاب به نظر برسید باید به قوانین سادۀ صنعت مد و فشن احترام بگذارید و به جزئیات توجه کنید در غیر اینصورت حتی اگر تک تک آیتم­ های لباسی خود را به دقت انتخاب کرده باشید، زیبایی استایل خود را به یکباره از دست می­ دهید. توجه به این موضوع در مورد نحوۀ پوشش آقایان خوش پوش هم بسیار اهمیت دارد. باید تمام آیتم هایی که برای استایل آقایان در نظر گرفته می­ شود با فرم اندام آنها تطابق داشته باشد.

در ادامه با لوکس تهران همراه باشید تا چند مورد از اشتباهاتی که آقایان برای داشتن استایل جذاب تر باید از آنها دوری کنند، را بررسی می­ کنیم.

بررسی اشتباهاتی که در استایل آقایان زیاد دیده می شود و راهکاری برای رفع آنها

مردان با چند راهکار ساده می­ توانند از اشتباهات رایج دوری کنند و استایل شیک تری داشته باشند و در مجالس، مهمانی، محل کار و یا حتی مکان های تفریحی جذاب به نظر برسند.

حتما بخوانید : کفش کالج مردانه را با چه لباس هایی بپوشیم ؟

کفش اسپورت را با کت و شلوار رسمی و مجلسی ست می­ کنید

گاهی اوقات آقایان می خواهند که قوانین و قواعد مد را برهم زنند و با سلیقه و نظر خود آیتم­های استایل خود را انتخاب کنند. رعایت نکردن بعضی از قوانین فرعی مد اشکالی ندارد اما اگر می­خواهید که قوانین اصلی را رعایت نکنید باید منتظر نگاه ­های نه چندان جالب اطرافیان خود باشید.

ست کردن کتونی با شلوار رسمی و مجلسی یکی از آن استایل هاییست که از نظر عاشقان صنعت مد مسخره به نظر می­ رسد. اگر می­خواهید جذاب و خوش لباس به نظر برسید هرگز دچار چنین اشتباهی نشوید.

پوشیدن کفش اسپرت با کت شلوار

(کفش مجلسی با کت و شلوار رسمی در مقایسه با کفش اسپرت با کت و شلوار رسمی)

حتما بخوانید : چگونه رنگ کفشی متناسب با کت و شلوارمان انتخاب کنیم؟

اندازۀ شلوار را نادرست انتخاب می­ کنید

زیبا بودن تن خور شلوار به انتخاب صحیح مدل و اندازۀ آن بستگی دارد. حتی اگر مدل زیبایی را هم انتخاب کنید ولی سایز درستی را انتخاب نکنید ظاهر خوب و جذابی به شما نخواهد داد. یکی از اشتباهاتی که آقایان برای داشتن استایل جذاب تر باید از آنها دوری کنند انتخاب نادرست دور کمر و قد شلوار است . شلوارهای خیلی بلند، پای شما را کشیده ­تر و یا لاغرتر نشان نمی­ دهد و فقط به زودتر پوسیده شدن شلوار کمک می­ کند. شلوارهای خیلی گشاد هم فرم نازیبایی به ظاهر شما می­ دهد و پیشنهاد می­کنیم که هرگز پول خود را برای خرید آنها به هدر ندهید.

شلوار با سایز نا مناسب قد و سایز

(انتخاب اندازۀ مناسب قد شلوار در مقایسه با انتخاب اندازۀ ناصحیح قد و سایز شلوار)

زیرپیراهنی قابل رویت

برای آنکه از پیراهن خود در برابر عرق بدن محافظت کنید استفاده از زیرپیراهنی ضروریست اما باید دقت کنید که اصلاً نباید مشخص و قابل رویت باشد. پنهان بودن لباس زیر یکی از نکات مهم و اساسی در آداب معاشرت است که باید به آن توجه کرد. زیرپیراهنی نباید خطوط افقی به ظاهر شما اضافه کند چون این خطوط باعث می­شود که تناسب و زیبایی اندام شما به چشم نیاید. بهترین راه حل برای افرادی که مهارت در پوشاندن زیر پیراهنی ندارند استفاده از زیر پیراهنی یقه هفت است .

زیرپیراهنی قابل رویت

(مشخص نبودن زیر پیراهنی در مقایسه با مشخص بودن زیر پیراهنی)

ظاهری شبیه مدادرنگی

ترکیب کردن و ست کردن رنگ کار چندان سختی نیست اما مهارت و تجربه می­خواهد. اگر جزو افرادی هستید که عاشق رنگ هستید و استایل­های رنگی رنگی را می پسندید باید به شما به خاطر روحیۀ شاد و پرانرژی تان تبریک بگوییم اما باید توجه داشته باشید که زیاده روی در ترکیب رنگ­ ها ظاهر چندان جذابی به آقایان نمی­ دهند.

فرض کنید که کت را نارنجی، پیراهن را صورتی و شلوار را زرد انتخاب کنید آیا با این ست استایل شیکی خواهید داشت؟ شاید توجه زیادی به خودتان جذب کنید اما مطمئناً این نگاه­ها عقیده­ای بر زیبا بودن استایل و ظاهر شما ندارند.

یکی از اشتباهاتی که آقایان برای داشتن استایل جذاب تر باید از آنها دوری کنند، استفاده از طیف های رنگی نامربوط در استایلشان است . رنگ­ های پایه و خنثی به شما استایل شیک تری می­دهد و اگر دوست دارید که از یک رنگ شاد و جیغ استفاده کنید سعی کنید که یکی از اکسسوری های ریز خود را مثل جوراب به آن رنگ انتخاب کنید.

لباس های رنگی رنگی مردان بدلباس

مهارت در انتخاب ترکیب رنگی استایل در مقایسه با بی تجربگی در انتخاب رنگهای استایل

حتما بخوانید : کت شلوار زنانه ؛ لباس محبوب خانم های شیک پوش

 قدِ کت خود را خیلی بلند و یا خیلی کوتاه انتخاب می­ کنید

همانطور که می­دانید کت و شلوار یکی از مهمترین آیتم­ های لباسی آقایان است و در استایل سازی آنان نقش بسیار مهمی ایفا می­کند. قد کت یکی از مهمترین المان هاییست که در زمان انتخاب و خرید کت باید به آن توجه داشته باشید چون کوتاهی و یا بلندی بیش از اندازۀ آن ظاهری نازیبا به شما می­ دهد. اگر شما جزء آن دسته از مردانی هستید که به همراه کت و شلوار، پالتو می­ پوشید باید پالتویی را انتخاب کنید که از کت شما بلندتر باشد و آن را کاملاً بپوشاند.

طول قد کت و اورکت

(انتخاب سایز و قد صحیح کت در مقایسه با سایز و قد نادرست کت)

سرتاپا اکسسوری !

یکی از اشتباهاتی که آقایان برای داشتن استایل جذاب تر باید از آنها دوری کنند، زیاده روی کردن در استفاده از اکسسوری است. استفاده از اکسسوری های زیاد و متنوع نه تنها به زیباتر شدن استایل شما هیچ کمکی نمی­کند بلکه تاثیر بسیار بدی بر روی ظاهر شما نیز دارد.

این موضوع به قدری مهم است که یکی از طراحان معروف کوکو شنل می­ گوید:

” قبل از آنکه از خانه بیرون بروید به آینه نگاه کنید و هر آنچه را که در استفاده از آن زیاده روی کرده اید، دربیاورید.”

توجه داشته باشید که خانم­ ها جذب آقایان خوش سلیقه و خوش لباس می­ شوند پس حتماً از اکسسوری­ های مینیمال استفاده کنید و مطمئن باشید که بهترین انتخاب را کرده اید.

حتما بخوانید : جذاب ترین انتخاب ها برای لباس و اکسسوری مردانه

زیاده روی در استفاده از اکسسوری

(استفاده از اکسسوری مینیمال در مقایسه با زیاده روی کردن در استفاده از اکسسوری )

آیا در کمد شما تیشرت بدون لوگو هم پیدا می شود ؟!

وجود لوگوی برندهای معروف بر روی تیشرت به معنای خوش سلیقگی و باکلاس بودن شما نیست، حتی نشان دهندۀ کیفیت بالای لباس هم نیست پس لطفاً در استفاده از چنین تیشرت هایی زیاده روی نکنید.

حتما بخوانید : راهنمای عالی برای خرید تی شرت مردانه و زنانه

در انتخاب تیشرت باید راحتی آن را در نظر بگیرید نه اینکه تیشرت را به خاطر داشتن لوگوی فلان برند انتخاب کنید چون این موضوع مطمئناً برای اطرافیانتان اهمیت زیادی ندارد.

اما اگر باز هم اصرار دارید که تیشرت با لوگو تهیه کنید از تیشرت هایی که لوگوی کوچکی دارند انتخاب کنید. تیشرتهای تک رنگ می­تواند ظاهری جذابتر به شما دهد.

تیشرت ساده و بدون لوگو

 (تی شرت ساده در مقایسه با تی شرت با هولوگرام درشت)

کاریکاتور جوراب و صندل

استفاده از صندل در تابستان و در مکان هایی مثل ساحل توصیه می­شود پس اصلاً جالب نیست که همه جا و در همۀ فصول سال صندل به پا کنید. صندل برای راحت بودن است و باید بدون جوراب استفاده شود اما هنوز هم آقایانی هستند که با صندل جوراب می پوشند و وقتی دلیل این کار را از آنها می پرسیم می گویند که از نشان دادن پاهایشان خوششان نمی آید.

اگر واقعاً از شکل پاهای خود رضایت ندارید و یا به هر دلیلی دوست ندارید که دیگران پاهایتان را ببینند حتماً از کفش جلو بسته استفاده کنید.

صندل بی جوراب در مقایسه با صندل با جوراب

( صندل بی جوراب در مقایسه با صندل با جوراب )

در انتخاب کراوات به فرم اندام خود توجه نمی کنید

آیا می­دانستید که باید در انتخاب کراوات به فرم اندام خود توجه کنید؟ کراوات پایان بخش یک استایل زیباست و اگر به آن توجه نکنید تمام تلاش­های شما را برای داشتن استایل شیک و زیبا از بین می­ برد. طول کراوات بسیار مهم است و نهایتاً باید مماس بر سگک کمربند شما قرار بگیرد.

حتما بخوانید : برترین برندهای کراوات مردانه در جهان

پس باید از انتخاب کراوات هایی که سگک کمربند شما را می پوشاند پرهیز کنید. یکی از اشتباهاتی که آقایان برای داشتن استایل جذاب تر باید از آنها دوری کنند،  عدم توجه به عرض و پهنای کراوات است .

در صورتی که پهنای کراوات بسیار مهم است و باید اندازۀ آن متناسب با جثۀ فرد انتخاب گردد. مثلاً اگر جثۀ متوسطی دارید پهنای کراوات خود را بین ۷٫۵ تا ۹٫۵ سانتی متر در نظر بگیرید تا خوش استایل تر به نظر برسید.  پهنای بیش از اندازۀ کراوات ظاهر شما را نازیبا می کند پس اگر جثۀ ریزی دارید حتماً به این موضوع توجه خاص و ویژه داشته باشید.

سایز کراوات پهن یا باریک

(کراوات باریک در مقایسه با کراوات پهن با توجه به جثۀ فرد )

تیشرت خود را داخل شلوار می­ کنید

برخی از آقایان فکر می­ کنند که اگر تیشرت را داخل شلوار خود ببرند ظاهر آراسته تری خواهند داشت در صورتیکه کاملاً اشتباه می­ کنند. چون زمانی که تیشرت را در شلوار می­کنید چروک می­ شود و خط و خطوط زیادی به ظاهر شما اضافه می­ کند و نه تنها ظاهر نامرتبی به شما می­ دهد بلکه تناسب اندام شما را برهم میزند.

پس برای داشته ظاهری آراسته و مرتب تیشرت را به روی شلوار خود قرار دهید. حتی به شما پیشنهاد می­ کنیم که زمانی که از ست های ورزشی هم استفاده می­ کنید تیشرت را در شلوار خود فرو نبرید چون باید بندهای شلوار از نظرها پنهان بماند.

حتما بخوانید : راهنمای عالی خرید پلوشرت

البته همانقدر که توصیه می­ کنیم تیشرت را در شلوار فرو نکنید همانقدر هم توصیه می­ کنیم که زیر پیراهنی خود را داخل شلوار قرار دهید.

تیشرت را از شلوار بیرون بکسید

 (تیشرت روی شلوار در مقایسه با تیشرت در داخل شلوار )

brightside

یک نظر

یک نظر

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا