سفرهای لوکس

معرفی جاذبه های گردشگری در استانبول

استانبول

کاخ دولما باغچه

پس از کاخ توپکاپی این بنای باشکوه نیز بسیار جذاب و تماشایی است و آن را هم ردیف کاخ ورسای در نظر گرفته اند  . دولما باغچه نیز مانند بسیار از آثار تاریخی شهر در نزدیکی تنگه بسفر قرار دارد . این بنا در قرن نوزدهم میلادی و به دستور سلطان عبدالمجید اول ساخته شده و برخی از آخرین سلاطین این سلسله در آن زندگی می کردند .

در ابتدا از این عمارت برای اسکان دادن مهمان خارجی استفاده می شد و بعد ها به محل اقامت تابستانی سلاطین عثمانی تبدیل گردید . معماری با شکوه و زیبای این کاخ تلفیقی از سبک معماری اسلامی ، عربی و اروپایی است .

بازدید از آن در تور استانبول لحظه آخری همه روز به جز روز های دو شنبه و پنج شنبه و از ساعت نه صبح الی چهار بعد از ظهر امکان پذیر خواهد بود .

مسجد آبی ( مسجد سلطان احمد )

به گزارش سفر باتو ، این بنای باشکوه یکی از شاهکارهای معماری در دوران عثمانیان است که به دستور سلطان احمد و برای نشان داده شکوه و عظمت این امپراتوری و همچنین تقابل با مسجد ایاصوفیا ساخته شده است .  در ساخت این بنا از هزاران کاشی آبی رنگ استفاده شده و به همین علت آن را مسجد آبی نیز می نامند . مسجد آبی تنها مسجد در این کشور است که دارای شش مناره بود و از این رو در ابتدا به آن ایراداتی گرفته شد زیرا تا قبل از آن تنها مسجد الحرام دارای شش مناره بود . به همین علت شاه سلطان احمد برای حل مشکلات و بر طرف کردن همه انتقادها با پرداخت مبلغی دستور داد مناره دیگری به مسجد الحرام اضافه شود .  شش مناره بر افراشته این مسجد یکی از دلایل الی شهرت این بناست و از همه نقاط شهر قابل رویت است و گردشگران را از هر نقطه ای از شهر برای بازدید به سمت خود می کشاند . از دیگر جاذبه های دیدنی و منحصر بفرد این بنا ، گنبدهای آبشاری شکل آن است و به نظر می رسد هر کدام از گنبد ها در حال سرازیر شدن به سمت پائین هستند .

جالب است بدانید سلطان احمد برای ساخت این بنا تلاش های بسیاری نمود و تمامی مراحل ساخت را شخصا دنبال می کرد اما تنها سه سال بعد از اتمام ساخت بنا از دنیا رفت و پیکرس در داخل همین مسجد به خاک سپرده شد .

مسجد سلطان احمد در تور ترکیه  به مانند بسیاری از آثار تاریخی شهر در منطقه قدیمی شهر به نام فاتح قرار دارد به همین خاطر دسترسی به آن بسیار آسان بوده و بیشتر وسایل تقلیه عمومی در نزدیکی آن توقف می کنند .

رستوران سالود کیش

رستوران ‏سالود شیک و زیبا یکی از بهترهاست که با ارائه انواع غذاهای دریایی ، کباب ها و خوراک های سنتی مشهور شده و ضمنا دارای موسیقی زنده است که حین صرف غذا فضایی دلنشین را برایتان پدید می آورد .

این رستوران دارای امکاناتی نظیر  ‏ترانسفر رایگان ،  پارکینگ و … است .

رستوران پایاب کیش

این رستوران در تور کیش ارزان دارای محیطی زیبا و سنتی است و می توانید غذاهای خود را در فضای باز بیرون رستوران میل کنید و همراه با آن از موسیقی زنده نیز لذت ببرید . رستوران پایاب دارای امکاناتی نظیر وای فای رایگان ، ترنسفر رایگان ، پارکینگ و …  است  و همچنین دارای یک چایخانه سنتی ات که بعد از صرف غذا می توانید خود را مهمان چای و قلیان کنید .

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا