سفرهای لوکس

جاذبه های دیدنی در جزیره زیبای قشم که به شما پیشنهاد می شود

بوستان آهوان کیش

جزیره قشم یکی از شگفت انگیز ترین نقاط این کره خاکی است که در جنوب ایران و در میان آب های خلیج فارس قرار گرفته است . قشم از نظر تقسیمات استانی به استان هرمزگان تعلق داشته و بزرگ ترین جزیره در تنگه هرمز محسوب می گردد . قشم از شمال با شهر بندرعباس و از شرق با جزیره لارک همسایه بوده و نیز از جنوب به جزیره هنگام و از جنوب غربی به جزایر  ابوموسی و تنب بزرگ و تنب کوچک می رسد .

جزیره قشم دارای پدیده های شگفت انگیزی است که برخی از آن ها در جهان بی مانند بوده و در فهرست سازمان جهانی یونسکو ثبت شده اند . این جزیره دارای آب و هوایی گرم و مرطوب است و بهترین فصول برای سفر به آن از اوایل پاییز شروع شده و تا اوایل فصل بهار ادامه خواهد داشت  . اما  آب و هوا در فصل تابستان یعنی تقریبا از خرداد ماه تا اواخر شهریور ماه بسیار سخت و طاقت فرسا خواهد بود و در این برهه از سال تعداد مسافران قشم به حداقل می رسد . از این رو ماه جاری و اردیبهشت ماه آخرین زمان برای سفر به قشم بوده و سپس می بایست برای سفر به قشم تا پایان تابستان صبر کنید .

در سالهای اخیر ، صنعت گردشگری و توریسم جزیره قشم رشد چشمگیری داشته و در همین راستا شاهد پدید آمدن امکانات رفاهی و تفریحی متعددی نظیر دهها هتل و اقامتگاه منحصر بفرد و همچنین مراکز خرید مدرن ومتنوع بوده ایم  و در پی آن روز به روز بر تعداد گردشگران نیز افزوده می شود .

در ادامه با تور قشم سفر باتو  همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر برخی از دیدنی ترین پدیده های طبیعی قشم را بشناسیم .

ژئوپارک قشم

ژئو پارک قشم منطقه ای شگفت انگیز است که پدیده های نادر زمین شناسی و زیستی این منطقه را در خود جای داده است و در فهرست سازمان جهانی یونسکو نیز ثبت شده است . ژئو پارک قشم پدیده های نادری همچون غار نمکدان ، دره ستاره ها ، بام قشم ، جنگل های حرا و دهها مورد شگفت انگیز دیگر را در خود جای داده که توصیه می کنیم بازدید از آن ها را بیش از این به تعویق نیندازید  .

تنگه چاهکوه

تنگه چاهکوه منطقه ای راز آلود و تماشایی است که از دو دره متقاطع با صخره های حفره دار تشکیل شده است . در اینجا صخره ها تحت تاثیر فرسایش شدید به اشکال مختلفی در آمده اند و گذر از میان آنها تجربه ای بی مانند و شگفت انگیز خواهد بود . گذر از میان این صخره های باریک گاه بقدری دشوار است که در میان راه حتی قادر به تماشای آسمان بالای سر خود نخواهید بود . توصیه می کنیم هنگام بازدید از این منطقه حتما با یک راهنمای راه بلد و با تجربه همراه شوید و آب کافی به همراه داشته باشید .

جزایر ناز

جزایر ناز در نزدیکی جزیره قشم قرار دارند و از طریق یک راه باریک به قشم متصل می شوند . این جزایر هر روز با بالا آمدن آب دریا و به هنگام جزر ، سر از آب بیرون می آورند . در این زمان راه باریکه‌ای از خشکی تا دل آب ظاهر می شود که با گذر از آن به جزایر ناز خواهید رسید . و زمان کوتاهی دارید تا شاهد مناظر شگفت انگیز دریا و برخورد موج ها با صخره ها باشید . در این زمان میتوانید بر روی جزیره ایستاده و به افق خیره شوید و حتی منظره تنگه هرمز و جزیره لارک را نیز از این نقطه خواهید دید. سپس و تا قبل از مد دریا می بایست خود را به قشم برسانید .

تور مشهد ارزان را آنلاین بخرید.

قلعه‌ پرتغالی‌های

قلعه پرتغالی ها از دیگر جاذبه های دیدنی جزیره قشم است که یادگار سالها اشغال و استعمار پرتغالی ها در این منطقه است . گفتنی است بخش‌ هایی از جزایر خلیج فارس سالها تحت تصرف پرتغالی ها قرار داشت  و آنها از راههای آب به فعالیت های بازرگانی میان هند و اروپا می پرداختند . قلعه پرتغالی ها در ضلع شمالی جزیره‌ قشم و در نزدیکی بندر لافت  قرار دارد ، که تماشای آن خالی از لطف نخواهد بود  . این قلعه با استفاده از سنگ‌های آهکی و گچی ساخته شده و در ساخت آن از ملاط ساروج محلی استفاده شده است . در این قلعه‌ انبارهایی را می بینید که برای نگهداری اسلحه و مهمات مورد استفاده بوده و در کنار آن مقر فرماندهی ، زندان ، کلیسا ، سربازخانه و آب انبار دیده می شود .

دشت بوخو

به گزارش سایت تور لحظه آخری سفر باتو این دشت زیبا و سرسبز محل زندگی و زیستگاه گونه های متنوعی از جانداران است که به خصوص در فصول سرد سال ، هوایی بهاری داشته و یکدست سر سبز و زیباست . کوه بوخو در وسط این دشت قرار دارد و ارتفاع آن به سیصد و پنجاه متر می رسد که بلندترین قله‌ در جزیره‌ قشم محسوب می گردد  . اینمنطقه زیستگاه خرگوش‌ ها ، آهوها و روباه‌ها بوده و بعید نیست حین گشت و گذار در این دشت دسته هایی از این جانوران را ببینید .

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا