سفرهای لوکس

سفر به شهر استانبول  ترکیه را از دست ندهید

استانبول

شهر استانبول یکی از دیدنی ترین شهرهای دنیاست که با وجود جاذبه های دیدنی فراوان و امتیازات منحصر بفرد ، سالانه میلیون ها گردشگر را از سراسر جهان به سوی خود فرا می خواند . این شهر پایتخت فرهنگی قاره اروپا نام گرفته و دلیل آن هم تاریخ و فرهنگی غنی این سرزمین است که ریشه در هزاران سال پیش دارد . سراسر شهر استانبول با اماکن باستانی ، موزه ها و گالری های هنری فراوان ، تزئین شده که برای بازدید همه آن ها به هفته ها زمان نیز خواهید داشت تا آنجا که حتی شمارش آن ها کاری بسیار دشوار خواهد بود . اما ما در ادامه این مطلب نگاهی به برخی از مشهورترین جاذبه های شهر استانبول می اندازیم و شما را با بخشی از جاذبه های دیدنی آن آشنا می کنیم .

تنگه بسفر

در ابتدا پیشنهاد می کنیم به تنگه بسفر بروید و شاهد تماشای منظره زیبای دریای مرمره ، دریای سیاه و خلیج شاخ طلائی باشید . تنگه بسفر یکی از زیباترین چشم اندازهای شهر استانبول را مقابل دیدگانتان قرار می دهد و جالب اینکه اینجا همان جائی است که نقطه اتصال دو قاره آسیا و اروپا بوده و شهر استانبول را به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم می کند .

در اطراف این منطقه در تور استانبول آفر جاذبه های دیدنی و آثار تاریخی متعددی وجود دارد ، و به همین خاطر اغلب گردشگران گشت و گذار در این شهر را از همین مکان آغاز می کنند . باید افزود تنگه بسفر در حدود سی کیلومتر طول دارد و عرض آن هفتصد متر است . در حوالی این منطقه رستوران ها و کافه های بیشماری دیده می شود که همگی دارای محیطی گرم و دوست داشتنی هستند و صرف غذا در آنها تجربه ای بیاد ماندنی خواهد بود  . همانطور که گفتیم آثار تاریخی متعددی در حوالی تنگه بسفر به چشم خورد که معروف ترین آن ها عبارتند از : کاخ چراغان و کاخ باشکوه دولما باغچه ، موزه زکی پاشا ، مسجد اورتاکوی و قلعه های سنگی . که پیشنهاد می کنیم بازدید از آن ها را در برنامه خود بگنجانید نید .

کاخ توپکاپی

در ادامه سفر باتو شما را با یکی از باشکوه ترین کاخ های این شهر آشنا می کنیم که به شهرت جهانی رسیده و سالانه میلیون ها بازدید کننده دارد . کاخ توپکاپی یکی از برجسته ترین آثار تاریخی شهر استانبول است که به دست سلاطین عثمانی ساخته شده و به مدت چهارصد سال محل اقامت و مقر فرماندهی آنان محسوب می شد . این کاخ در محل تلاقی تنگه بسفر ، خلیج شاخ طلایی و دریای مرمره قرار دارد و اکنون به موزه تبدیل شده و سالانه پذیرای میلیون ها بازدید کننده دارد .

کاخ توپکاپی عظمت و شکوه امپراتوری عثمانی را به نمایش گذاشته و بقدری وسیع است که بازدید از همه جزئیات آن به هفته ها زمان نیاز دارد . جالب است بدانید این بنا در سال ۱۹۸۵ میلادی توسط سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسیده است . حین گشت و گذار در این موزه با مجموعه ای زیبا از جواهرات و اشیاء قیمتی و همچنین مجموعه ای از دست نوشته‌های سلاطین عثمانی روبرو خواهید شد که هر کدام بسیار جالب و تماشایی هستند . در میانه كاخ عمارتی دیده می شود که ردای حضرت محمّد (ص) در آن نگهداری می گردد و بازدید از آن دیدنی خواهد بود .

در نهایت باید اضافه کنیم ورودی این کاخ در حدود سیزده دلار بوده و گردشگرانی که مایل اند از بخش حرمسرا بازدید کنند ، می باید علاوه بر ورودی ، مبلغ ده دلار دیگر پرداخت کنند .

کاخ دولما باغچه

پس از تماشای کاخ توپکاپی بهتر است به بازدید از این بنای باشکوه و بسیار زیبا بروید . برای درک همه زیبائی های کاخ دولما باغچه بهتر است بدانید کارشناسان این سازه را با کاخ ورسای هم ردیف می دانند . این بنا در قرن نوزدهم میلادی و به دستور سلطان عبدالمجید اول در نزدیکی تنگه بسفر ساخته شد . و در ابتدا از آن برای اسکان مهمان خارجی استفاده می گردید و بعد ها از آن برای اقامت تابستانی سلاطین عثمانی استفاده شد . معماری با شکوه و زیبای کاخ دولما باغچه تلفیقی از سبک های معماری اسلامی ، عربی و اروپایی است .

تور کیش سفر با تو را از دست ندهید.

مسجد آبی – مسجد سلطان احمد

این بنای باشکوه از دیگر شاهکارهای معماری دوران عثمانی است که به دستور سلطان احمد و برای نشان دادن عظمت این امپراتوری به جهانیان و نیز تقابل با مسجد ایاصوفیا ساخته شد . در ساخت این بنا از هزاران قطعه کاشی آبی رنگ استفاده شده و به همین علت نام آن را مسجد آبی گذارده اند . مسجد آبی تنها مسجد در این کشور است که دارای شش مناره بوده و در آن زمان تنها مسجد الحرام دارای شش مناره بود . و به همین خاطر شاه سلطان احمد برای رفع شدن همه سوء تفاهم ها دستور داد با پرداخت مبلغی مناره دیگری به مسجد الحرام اضافه شود .  تور ترکیه قیمت ارزان را در سایت ببینید.

شش مناره بر افراشته این مسجد تقریبا از همه نقاط شهر قابل رویت است و این بنا به یکی از نمادهای شهر استانبول تبدیل شده است .

 

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا