سبک زندگی لوکس

هدیه جدید و لاکچری با ویکادو

ایده برای هدیه جدید و لاکچری

هدیه تحفه یا پیشکشی است که شخصی به شخص دیگر تقدیم می‌کند . در واقع چیزی است که به صورت رایگان و بدون چشم داشت به کسی می‌بخشد. معمولا هدیه دادن یک هنر است. زیرا یک هدیه مناسب باعث خشنودی طرف مقابل، بهبودی روابط و رفع کدورت‌ها می‌شود.

از جمله اثرات روانشناسی هدیه دادن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1.     تاثیر زیاد‌ در شکل‌گیری و بهبود روابط میان انسان‌ها
  2.     احساس شادی در خود و دیگران
  3.     افزایش صمیمیت بین افراد
  4.     احساس ارزشمندی در طرف مقابل
  5.     برقراری رابطه‌ی اجتماعی بهتر
  6.     ترغیب و تشویق دیگران به هدیه دادن

فهرست مطالب

  • تاریخچه هدیه دادن
  • در چه مناسبت‌هایی می‌توانیم به عزیزانمان هدیه بدهیم؟
  • ایده برای هدیه جدید و لاکچری
  • فرهنگ‌های متفاوت دنیا در هدیه دادن
  • سخن آخر

تاریخچه هدیه دادن

هدیه دادن یکی از ابتدایی‌ترین فعالیت‌های بشر بوده و از ابتدای تمدن بشری وجود داشته است. طبق تحقیقات،غارنشینان و انسان‌های اولیه برای تقویت ارتباط اجتماعی و قدردانی هدایایی مثل سنگ‌های زیبا، دندان یا پوست حیوانات‌ و پوسته درختان را به یکدیگر هدیه می‌دادند.

در دوران مصر باستان، هدایایی که معمولا از طلا و جواهرات بود به فرعون‌ها تقدیم می‌شد و آن‌ها را در اهرام ذخیره می کردند. در دوران رم باستان به عنوان نماد موفقیت به یکدیگر هدیه می‌دادند یا در قرون وسطی گله گاو یا گوسفند یا فلزات گران‌بها را برای نشان دادن وفاداری و جلب توجه به  پادشاهان تقدیم می‌کردند.

امروزه با پیشرفت انسان در حوزه تکنولوژی و گسترش اینترنت و شبکه‌های اجتماعی شکل هدایا هم تغییر کرده است. مثلا شما می‌توانید فرد مورد نظر را  در هر جای دنیا با هدیه خود به شکل مجازی شگفت‌زده کنید. به عنوان مثال سایتی به نام ویکادو که نمونه ایرانی مشابه سایت آمریکایی کمیو به آدرس  www.cameo.com است به تازگی در ایران توسعه یافته و در آن شما می‌توانید از طریق سلبریتی‌ها به عزیزانتان تبریک بگویید.

در چه مناسبت‌هایی می‌توانیم به عزیزانمان هدیه بدهیم؟

معمولا افراد در مناسبت‌ها و روز‌های خاص به عزیزان خود هدیه می‌دهند و به ندرت پیش می‌آید کسی بدون دلیل برای کسی هدیه بخرد، این مناسبت‌ها عبارت‌اند از:

  • شروع شغل جدید
  • سال جدید
  • تبلیغات
  • جشن‌ها
  • خریدن خانهٔ جدید
  • شروع دوستی و همکاری
  • سالگرد آشنایی
  • عیدی
  • تولد
  • روز عشق
  • روز مادر، پدر، دختر و…
  • به دنیا آمدن فرزند (زایمان)
  • قبل یا بعد‌ از اینکه شخصی سفر رفته
  • نامزدی
  • عروسی
  • سالگرد ازدواج
  • فارغ التحصیلی
  • قبولی در آزمون و امتحانات
  • بازنشستگی
  • برای قدر‌دانی و تشکر
  • یادبود درگذشتگان
  • در مجلس ترحیم
  • خرید سوغاتی در سفر

ایده برای هدیه جدید و لاکچری

معمولا انتخاب هدیه یک عمل سخت و حساس است، چون هدیه باید طبق سلیقه فرد مورد نظر، متناسب با سن و روحیات او و به یاد‌ماندنی باشد. غافلگیری و سورپرایز کردن فرد مورد نظر در مناسبت‌های خاص یکی از دغدغه‌های افراد است و برای آن کلی برنامه‌ریزی می‌کنند. با دادن یک کادو خاص و ویژه می‌توانیم عزیزانمان را به آسانی خوشحال و غافلگیر کنیم.

البته منظور از کادو خاص همیشه خریدن وسایل و اشیا گران قیمت نیست، گاهی یک پیام تبریک متفاوت یا تهیه کادو‌های سفارشی مثل تابلو طراحی چهره وی، پلاک اسم، ساخت کلیپ و… می‌تواند شخص را بسیار خوشحال و شگفت زده کند. اگر شما در فکر تهیه کادو و غافلگیری عزیزانتان هستید ما به شما چند ایده جدید و خاص را معرفی می‌کنیم:

ساخت ویدیو خلاقانه

ساخت ویدیو خلاقانه

امروزه دوربین فیلم‌برداری و گوشی هوشمند در دسترس اکثر افراد است، می‌توانید از دوستان و آشنایان بخواهید که پیام‌های تبریک و آرزو‌هایی که برای شخص مورد نظر دارند را ضبط کنند و برای شما بفرستند و با آن‌ها یک کلیپ آرزوی گروهی تهیه کنید.

اما برای خاص‌تر کردن این ویدئو می‌توانید از یک فرد مشهور مثل بازیگر،ورزشکار، اینفلوئنسر و… بخواهید که یک پیام تبریک ویدیویی برای فرد مورد‌نظر شما بفرستد. شاید در نگاه اول، این قضیه امری غیر ممکن یا بسیار سخت به نظر بیاید. اما با وجود سایت ویکادو به آدرس www.vkado.net، دیگر این کار سخت و دست نیافتنی نیست.

ویکادو چیست؟

ویکادو سایتی است که توسط چند جوان خلاق ایرانی راه اندازی شده است. شما در مناسبت‌های مختلف مثل تولد، روز مادر، سالگرد ازدواج و… که می‌خواهید به عزیزانتان تبریک بگویید، می‌توانید از افراد معروف در حوزه سینما، ورزش، هنر و… بخواهید تا در یک ویدیو حضور پیدا کنند و به شخص مورد نظر تبریک بگویند  و آن را برای عزیزانتان بفرستید و آن‌ها را خوشحال و شگفت‌زده کنید. همچنین اگر به تازگی کسب و کاری را شروع کردید و دنبال یک فضا مناسب برای تبلیغات کار خود هستید، با ویکادو و توسط افراد مشهور می‌توانید خود را به مخاطبان معرفی کنید.

دلایل دوست داشتن

هر کدام ار دلیل‌هایی که فرد مورد نظر را دوست دارید را در کاغذ‌های کوچک بنویسید و آن‌ها را در یک جعبه یا قوطی قرار دهید و به او بدهید. چسباندن این کاغذ‌ها به دیوار یا آویزان کردن از سقف اتاقش هم ایده جدید و خاصی برای غافلگیر کردن است.

سفارش اشیا منحصر بفرد

هدیه‌های خاص منظور وسایلی که در آن‌ها عکس چهره یا اسم فرد مورد‌نظر به کار رفته است می‌تواند او را بسیار خوشحال و غافلگیر کند. با یک سرچ ساده در اینترنت یا شبکه‌های اجتماعی می‌توانید کسانی که هدایا سفارشی درست می‌کنند را پیدا کنید و هدیه مد‌نظر خود را سفارش دهید. مثل چاپ عکس روی تابلو فرش، پلاک اسم، لیوان‌های آینه‌ای، تابلو‌های سه بعدی، طراحی چهره، دستبند با پیام و جمله انگیزشی، پلاک اسم و یا هر شی‌ای که از اسم یا چهره فرد در آن مورد استفاده قرار گرفته است.

مرور خاطرات

خاطرات مشترکی که با یکدیگر دارید را در یک دفترچه با تاریخ بنویسید و چنانچه عکسی هم دارید در زیر آن بچسبانید و به او هدیه بدهید. درست کردن کلیپ با این عکس‌ها و فیلم‌های مشترک می‌تواند کلی شخص مورد نظر را خوشحال و هیجان‌زده کند.

فرهنگ‌های متفاوت دنیا در هدیه دادن

در جهانی که حدود هفت میلیارد و هشتصد میلیون انسان در دویست کشور مختلف زندگی می‌کند، تفاوت در چهره، قد، رنگ پوست، آداب و رسوم، فرهنگ و… یک امر کاملا طبیعی است. فرهنگ هدیه دادن در کشور‌ها متفاوت است و هر کدام آداب و رسوم و فرهنگ خاص خود را دارند ما در این مقاله نگاهی به فرهنگ‌ هدیه دادن چند کشور می‌اندازیم:

مصر:

هدیه به هر مناسبتی که باشد باید با دست راست تقدیم طرف مقابل شود، و از نظر آن‌ها بهترین هدیه هنگامی که می‌خواهند برای اولین بار به منزل فردی بروند میوه و شیرینی است.

چین:

شخص هدیه دهنده کادو را باید  با دو دست تقدیم کند، و افراد هنگام کادو گرفتن باید سه بار از گرفتن هدیه امتناع کنند سپس آن را از هدیه دهنده بگیرند!

یونان:

زیبا بودن بسته بندی در این کشور مهم است، همچنی ارزش هدیه باید به قدری باشد که طرف مقابل توانایی جبران و برگرداندن آن را داشته باشد.

هند:

در هند مناسبت‌های متفاوتی برای هدیه دادن وجود دارد در یکی از آن‌ها مراسم مخصوصی برگزار می‌شود که برادران به خواهرانشان هدیه می‌دهند.

ژاپن:

برای ژاپنی‌ها نحوه تقدیم هدیه خیلی مهم است، همچنین فرد گیرنده برای جبران محبت باید یک هدیه که ارزش کمتر دارد برای طرف مقابل خود ارسال کند.

ترکیه:

لحظه اولی که یکدیگر را ملاقات می‌کنند هدیه را به طرف مقابل تقدیم می‌کنند. ترک‌ها معتقدند هدیه باید چیزی باشد که طرف مقابل دقیقا دنبال همان چیز بوده است.

آرژانتین:

در این کشور از دادن وسایل تیز و فلزی به عنوان هدیه خودداری می‌کنند زیرا معتقدند در روابط میان آن‌ها تاثیرات منفی دارد،  آرژانتینی‌ها گل و شیرینی را بهترین هدیه می‌دانند.

فرانسه:

معمولا طبق سلیقه شخصی افراد هدیه انتخاب می‌کنند، و مرسوم‌ترین هدیه در این کشور گل است و طبق باورهایشان تعداد شاخه گل باید ۱,۳,۵,… به عبارتی باید تعداد شاخه گل‌ها فرد باشد.

سنگاپور:

شخص هدیه دهنده باید هنگام هدیه دادن به طرف مقابل اصرار کند و  تقدیم کردن هدیه با دو دست در این کشور مرسوم است.

فرهنگ‌های متفاوت دنیا در هدیه دادن

سخن آخر

هدیه دادن یک روش عالی برای نشان دادن احساسات و ابراز علاقه به دیگران است. مسائل مادی در این عمل چندان مهم نیست، بلکه جنبه‌های معنوی آن تاثیر‌گذارتر است، چون شما با هدیه دادن به طرف مقابل می‌گویید که او برایتان ارزش و اهمیت دارد.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا