خودروهای لوکس

لیست ۱۰ خودروی لوکس در سال ۲۰۲۳

خواه یک خودروی شاسی بلند یا لیموزین باشد، وقتی به عنوان یکی از بهترین خودروهای لوکس در نظر گرفته می شود که از بهترین مواد ساخته شده باشد، دارای آخرین فناوری باشد و بهترین تجربه ممکن را ارائه دهد.

لیموزین ها زمانی مترادف با بازار خودروهای لوکس بودند، اما بسیاری از برندها شاهد موفقیت رنج روور بوده اند و با افزودن SUV های مجلل به خط تولید خود، سود کسب کرده اند. حتی سوخت  این خودروها نیز در حال تکامل است، با مدل هایی مانند BMW i7 و رولزرویس اسپکتر که از قدرت تمام الکتریکی در حرکت استفاده می کنند.

صرف نظر از این تحولات مداوم، عامل اصلی در ارزیابی خودروهای لوکس ثابت می ماند. بهترین مدل‌های لوکس با صندلی‌های مخمل‌دار عرضه می‌شوند یا  اغلب با چرم نرم پوشیده شده‌اند .  در حالی که حتی سرنشینان صندلی‌های عقب نیز می‌توانند انتظار تنظیم برقی، گزینه‌های ماساژ و شاید حتی یک عملکرد درازکش را داشته باشند. فضای پا و انواع سرگرمی‌های داخل خودرو که در پروازهای درجه یک فرا اقیانوس اطلس به شمار می‌رفت، با سیستم‌های صوتی و بصری سطح بالا که می‌توانند برای هر نیازی تنظیم شوند، وجود خواهد داشت.

لوکس تهران با بررسی های خود به ۱۰ خودروی لاکچری رسیده است که البته متاسفانه هیچ کدام از این خودرو ها را حتی در ایران نمی توان از نزدیک لمس کرد!  این خودرو ها به صورت معکوس فهرست شده اند، ادامه مطلب را بخوانید.

  1. پورشه پانامرا – Porsche Panamera

پانامرا فعلی از سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه شده است، اما تغییر چهره در سال ۲۰۲۱ باعث شد تا حس تازه‌ای مثل همیشه به آن برسد.

مانند پورشه ۹۱۱، پانامرا در تکامل پیش از انقلاب یک استاد کلاس است و واضح است که جدیدترین پانامرا یک پیشرفت منطقی نسبت به نسل قبلی خود است. خوشبختانه، این بدان معنی است که جذاب تر از نسخه اصلی به نظر می رسد. خطوط صاف شده اند، با این حال نشانه های ظاهری ۹۱۱ باقی مانده اند، در حالی که تجربه رانندگی برای افزایش دامنه توانایی آن بهبود یافته است.

طراحی پورشه پانامرا مانند گذشته بر روی راننده متمرکز است، بنابراین از آن یک رانندگی سریع و لذت بخش انتظار داشته باشید.

قیمت پورشه پانورما پلوتنیوم حدود ۱۰۹,۰۰۰ دلار ( با دلار ۴۹هزار تومان ) ۵میلیارد و ۳۴۱ میلیون تومان قیمت دارد!

حتما بخوانید : پورشه ۹۱۱ آر به همراه ساعت تگ هیور

  1. رولزرویس فانتوم – Rolls-Royce Phantom

شکی نیست که فانتوم یک خودروی باورنکردنی است. این خودرو از یک موتور ۶٫۷۵ لیتری V12 بنزینی بهره می برد که ۵۶۳ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور راضی کننده تولید می کند. این به شما امکان می دهد پای راست خود را بکارید و از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در ۵٫۳ ثانیه و حداکثر سرعت محدود ۲۵۰ کیلومتر در ساعت برسید.

همانطور که انتظار دارید  در جاده، فانتوم به طرز باورنکردنی آرام و راحت است . اما اگر در صندلی راننده قرار بگیرید، ترکیبی از ویژگی‌ها خواهید داشت تا مطمئن شوید که از وقت خود در آنجا لذت می‌برید. در مرحله اول، فرمان چهار چرخ برای کمک به مانورهای سرعت پایین و پایداری در سرعت بالا وجود دارد، سپس سیستم تعلیق بادی و مدیریت چرخش فعال برای جلوگیری از هول‌کردن ناخواسته بدنه در پیچ‌ها وجود دارد – همه اینها این خودروی عظیم را تبدیل به یک تحت کنترل نگه داشتن بسیار آسان تر است.

قیمت رولزرویس فانتوم در نسخه سفارشی ۵۴۰,۰۰۰ دلار معادل ۲۶میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان می باشد.

 

حتما بخوانید : رولز رویس گوست با بدنه ای الماس نشان

 

  1. رولزرویس اسپکتر – Rolls-Royce Spectre

چارلز رولز پیش‌بینی کرد که نیروی محرکه الکتریکی آینده این خودرو خواهد بود و بیش از ۱۲۰ سال بعد رولزرویس اسپکتر اولین خودروی برقی است که از روح اکستازی استفاده می‌کند. این همچنین به عنوان جانشین معنوی فانتوم کوپه برای برخی عمل می کند، و همچنین شروع یک دوره جدید برای این برند بریتانیایی پس از اینکه متعهد شد تا پایان دهه فقط برقی شود، عمل می کند.

در این میان، اگر درهای بزرگ لولای عقب اسپکتر را باز کنید، خواهید دید که این کوپه چهار صندلی و دو در مملو از بهترین چرم ها، چوب ها و فلزات است. پیدا کردن ایراد در کابین به طرز مضحکی سخت است، اما زمانی که بیش از ۳۳۰۰۰۰ پوند برای یک ماشین پرداخت می کنید، انتظار دارید که چنین باشد. خروجی قدرت ترکیبی موتورهای دوقلو با ۵۷۷ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور، برای باهوش ترین راننده نیز قابل قبول است.

 

با این حال، هنوز برخی از مشکلات دندان درآوردن وجود دارد. بهبود در سرعت های کروز استثنایی است، فرمان به خوبی ارزیابی می شود و حتی با یک بار شارژ می تواند تا ۳۲۹ مایل مسافت را طی کند. با این حال، سیستم تعلیق باعث می‌شود که این خودروی سه تنی هنگام رانندگی با سرعت‌های پایین‌تر – به ویژه در اطراف شهر – به طرز محسوسی ناآرام شود و سیستم ترمز احیاکننده می‌تواند کمی بیش از حد مزاحم باشد.

 

حتما بخوانید : ۳۰ خودوری گران قیمت جهان در سالی که گذشته

 

 

 

  1. بنتلی کانتیننتال جی تی – Bentley Continental GT

بنتلی کانتیننتال GT یک کوپه “گرند تور” لوکس است که از یک موتور V8 با قدرت ۵۴۲ اسب بخار یا W12 با قدرت ۶۵۰ اسب بخار بهره می برد. البته تولید موتور ۱۲ سیلندر بنتلی در سال ۲۰۲۴ به پایان می رسد.

فضای داخلی با الهام گرفتن از بال‌های نشان بنتلی، برای هر کسی که به اندازه کافی خوش شانس است که داخل آن بنشیند، لذت می‌برد. به عنوان مثال، داشبورد با شکوه از کنسول مرکزی بیرون می زند، قبل از اینکه به داخل تریم درب ادامه دهد و با حلقه ای از چوب و چرم اطراف سرنشینان می چرخد.

در کنار طراحی مجلل، کابین دارای مجموعه ای از فناوری ها از جمله سیستم های اطلاعات سرگرمی و ایمنی به روز است. همچنین مجموعه‌ای از فناوری شاسی وجود دارد که به Continental GT کمک می‌کند احساس راننده عالی خود را در جاده بدهد.

حتما بخوانید : هفت ماشین برتر جهان با لاکچری ترین طراحی های داخلی

  1. رولزرویس گوست – Rolls-Royce Ghost

وقتی صحبت از تجمل و ظرافت به میان می‌آید، رولزرویس گوست به‌صورت کلی ارائه می‌دهد. تنها دو بخش از مدل قبلی وجود دارد – روح خلسه که بالای کاپوت قرار دارد و چترهایی که در داخل درها پنهان شده اند.

Ghost بر اساس آخرین شاسی آلومینیومی رولزرویس ساخته شده است که آن را «معماری لوکس» می نامد. همچنین می‌توان آن را در زیر شاسی‌بلند کولینان، فانتوم پرچمدار و حتی اسپکتر تمام الکتریکی یافت.

اگرچه شاید کمی کمتر از برادر فانتوم خود به چشم بیاید، اما Ghost هنوز پنج متر طول و ۲٫۵ تن وزن دارد، بنابراین به سختی می توان آن را دست کم گرفت. شما نباید نگران ادغام شدن از جاده های لغزنده باشید، زیرا موتور بنزینی ۶٫۷۵ لیتری V12 Ghost 563 اسب بخار قدرت تولید می کند که سرعت ۰-۶۲ مایل در ساعت ۴٫۸ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۵۵ مایل در ساعت را فراهم می کند.

حتما بخوانید : نسل جدیدی از خودروهای مرسدس بنز : خودروی لاکچری اف صفر پانزده

  1. مرسدس کلاس S – Mercedes S-Class

کلاس S با عمر طولانی هنوز یکی از باکیفیت ترین و آرامش بخش ترین تجربه های رانندگی را در فروش ارائه می دهد. لرزش های پدال و فرمان وجود ندارد و حتی در سرعت های بزرگراه نیز صدای باد یا صدای لاستیک نمی شنوید.

شما در امتداد جاده شناور می‌شوید، غافل از نقص‌های سطح جاده، زیرا مرسدس به سادگی توده‌ها و برآمدگی‌ها را طوری برطرف می‌کند که گویی هرگز از ابتدا آنجا نبوده‌اند. موتورهای آنقدر بی صدا را به این اضافه کنید که مرتباً متقاعد می شوید که سیستم استارت/استاپ و یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک صاف ابریشمی و نرم و ابریشمی، ترکیب لوکس نهایی را خواهید داشت. حتی اگر استرس داشته باشید ، صندلی‌ها دارای ویژگی‌های گرمکن و ماساژ هستند تا راحتی بیشتری را به خود اختصاص دهند.

حتما بخوانید : مرسدس بنز ای ام جی جی تی Mercedes-AMG GT

  1. رنج روور – Range Rover

ممکن است تفاوت چندانی با مدلی که جایگزین کرده است نداشته باشد، اما جدیدترین رنج روور به سادگی بهترین نمونه از یک ۴×۴ تمام عیار لوکس در حال فروش است. خودروی لوکس سال ۲۰۲۲ ما طیف گسترده‌تری از پیشرانه‌ها، راحتی بیشتر و فناوری خودروی چشمگیرتر را نسبت به مدل قبلی خود ارائه می‌دهد. در واقع، یک رنجروور تمام الکتریکی وجود دارد که قرار است در سال ۲۰۲۴ وارد شود.

این بدان معنا نیست که رنجروور نرم شده است زیرا تمرکز آن بیشتر و بیشتر بر روی یک SUV لوکس است. هنوز هم در یک مسیر بزرگراهی  به همان اندازه که در یک زمین گل آلود شخم می زند، قدرت بالایی دارد. و در حالی که بزرگتر از همیشه است، به لطف اضافه شدن فرمان چرخ عقب، در سرعت های پایین نیز به طرز شگفت انگیزی چابک است.

جای تعجب نیست که رنج روور با اختلاف بسیار کاربردی ترین خودرو در این لیست است. با ارتفاع بیشتری که این SUV نسبت به رقبای خود دارد، در عقب واقعاً حجیم به نظر می رسد. سیستم تعلیق بادی استاندارد جدید برای کمک به دسترسی، خودرو را پایین می‌آورد – با توجه به ارتفاع آن، یک لمس مفید. با بیش از ۷۰۰ لیتر فضای صندوق بار و گزینه نسخه هفت نفره LWB، تمام خانواده شما می توانند در دامان لوکس سفر کنند.

حتما بخوانید : پورشه پانامرا توربو اس ای هیبرید

  1. بنتلی فلایینگ اسپور اسپید – Bentley Flying Spur

لوکس بودن و عملکرد مترادف با خودروهای موتوری بنتلی است و Flying Spur لیموزین چهار در “کوچک” این برند است. این خودرو از نسخه توسعه یافته پلت فرم کوپه کانتیننتال GT استفاده می کند و با انتخاب یک موتور V6 پلاگین هیبریدی، یک موتور ۴٫۰ لیتری V8 یا یک موتور ۶٫۰ لیتری W12 عرضه می شود. مهم نیست کدام موتور را انتخاب می کنید، این سالن دو تنی به اضافه سرعت ۰-۶۲ مایل در ساعت زیر پنج ثانیه را ارائه می دهد. طبیعتاً W12 بالاترین سرعت را در ۲۰۷ مایل در ساعت ارائه می دهد.

Flying Spur سطوح باشکوهی از ظرافت را ارائه می دهد و به قدری عایق و تصفیه شده است که حتی صدای غرش موتور ۶٫۰ لیتری W12 توئین توربو صرفاً یک موسیقی متن زیربنایی است.

مانند تمام بنتلی‌ها، Flying Spur با بهترین تزئینات چوبی و چرمی در داخل به زیبایی تمام شده است، بنابراین سرنشینان را می‌توان با حداکثر راحتی در سرعت‌های بالا حمل کرد. برنامه سفارشی‌سازی مولینر بنتلی همچنین به این معنی است که می‌توانید Flying Spur خود را به هر هوس خود اختصاص دهید.

حتما بخوانید : همه چیز درباره s500 ؛ مدلی محبوب از خودرو های مرسدس بنز

  1. رنج روور اسپرت – Range Rover Sport

رنج روور استاندارد برای بازار SUV های لوکس پیشگام بود و هنوز هم خودرویی بسیار چشمگیر است، اما رنج روور اسپرت یک عنصر کلیدی را اضافه می کند که در این بخش کمی کمتر رایج است: یک عامل سرگرم کننده.

با توجه به وزن این SUV بزرگ ۲٫۳ تن، رنج روور اسپورت رانندگی واقعاً جذابی با قابلیت تحسین برانگیز در عملکرد و هندلینگ ارائه می دهد. فرمان دقیق است، سیستم تعلیق بادی وزن خودرو را در هنگام پیچ‌ها کنترل می‌کند و گزینه‌های دیزل، بنزین و پیشرانه PHEV همگی اسپرت را از ۰ تا ۶۲ مایل در ساعت در ۶٫۳ ثانیه یا کمتر راه‌اندازی می‌کنند. نسخه جدید ۶۲۷ اسب بخاری به نام Range Rover Sport SV سرعت را به ۱۱ می رساند و تنها در ۳٫۸ ثانیه به سرعت ۶۲ مایل در ساعت می رسد.

با این حال، شاید بهترین کیفیت جدیدترین رنج روور اسپورت این باشد که این عملکرد و تعامل به قیمت لوکس بودن تمام نمی شود. سیستم تعلیق بادی با فناوری حذف نویز فعال کار می کند تا همه چیز را در زمانی که شما می خواهید آرام و تمیز نگه دارد. فضای کافی برای حداکثر پنج سرنشین نیز وجود دارد و مواد و فناوری نسبت به مدل قبلی به شدت بهبود یافته است. اسپورت این ویژگی‌ها را چنان یکپارچه با هم ترکیب می‌کند که برادر و برادر خود را شکست داده و به شاسی‌بلند پریمیوم بزرگ سال ۲۰۲۳ تبدیل شده است.

  1. بی ام دبلیو سری ۷ – BMW i7

طراحی بیرونی جدیدترین سری ۷ مطمئناً محل بحث است، اما چیزی که نمی توان انکار کرد این است که یک خودروی لوکس بسیار چشمگیر است. انتخاب i7 تمام برقی این پکیج را حتی بیشتر بهبود می‌بخشد، و این یک تجربه لوکس فوق‌العاده است که ما آن را به عنوان خودروی لوکس سال ۲۰۲۳ انتخاب کرده‌ایم.

در جاده ای است که i7 از برادر احتراقی خود برتری می یابد. در حالی که سیستم تعلیق بادی استاندارد سری ۷ و عایق صوتی عالی به این معنی است که این خودرو در حال حاضر یک خودروی بسیار پیشرفته است، پیشرانه الکتریکی i7 این ویژگی ها را بیش از پیش افزایش می دهد. نه تنها رانندگی فوق‌العاده بی‌صدا است، بلکه قدرت به شکلی بسیار روان و خطی ارائه می‌شود – دقیقاً همان چیزی که از خودرویی در این کلاس انتظار دارید.

در همین حال، کابین i7 مملو از فناوری است، هکتارها فضا و حس واقعی مناسبت دارد. به علاوه، کیفیت به نظر می رسد ارزش قیمت ۱۰۰۰۰۰ پوندی را دارد. همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، لیست آپشن های i7 بسیار بزرگ است و شامل سیستم صدای فراگیر ارتقا یافته Bowers & Wilkins، صندلی های خوابیده به سبک سالن استراحت و کرکره های شیشه عقب، از جمله دیگر امکانات لوکس است. قطعه واقعی مهمانی EV پرچمدار یک صفحه نمایش ۸K 31 اینچی است که از پشت بام پشت صندلی های جلو تا می شود، با این حال، اضافه کردن آن بیش از ۴ هزار پوند هزینه دارد.

البته، نشستن و انتظار برای شارژ شدن یک خودروی الکتریکی به دور از یک تجربه مجلل است، بنابراین BMW با نصب i7 با باتری عظیم ۱۰۱٫۷ کیلووات ساعتی که بسته به مشخصات انتخابی شما می‌تواند تا ۳۸۸ مایل را طی کند، این مشکل را برطرف کرده است. . همه i7 ها قادر به سرعت ۰ تا ۶۲ مایل در ساعت زیر ۵ ثانیه هستند، اما اگر عجله خاصی دارید، نسخه M Sport عملکرد محور با ۵۳۷ اسب بخار در دسترس است.

 

شما خواننده گرامی تصور کنید قیمت دلار در ایران به ثبات رسیده و واردات هر خودرویی آزاد شده است. در این شرایط انتخاب شما چه خودرویی خواهد بود؟ در بخش کامنتها برای ما بنویسید.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا