ساعت مچی

با انواع ساعتهای لوکس مردانه آشنا شوید

ساعت‌های لوکس در میان اقلام مختلف لباس‌های مردانه بی‌نظیر هستند، زیرا آن‌ها یکی از اکسسوری‌ها یا جواهراتی هستند که در همه جا، چه در موقعیت‌های رسمی و چه در موقعیت‌های غیر رسمی، استفاده می‌شوند. اگرچه ساعت مناسب برای کراوات مشکی احتمالاً همان ساعتی نیست که در تعطیلات در یک ساحل استوایی استفاده کنید، اما ساعت‌های لوکس را می‌توان روی مچ مردانی یافت که هم لباس شنا و هم کت و شلوار سه تکه به تن دارند.

انتخاب سبک‌های ساعت‌های مچی لوکس مردانه بسیار زیاد است – به خصوص اگر هم ساعت‌های تولید فعلی و هم ساعت‌های متوقف‌شده را در نظر بگیرید. بهترین ساعت های مردانه کدامند؟ چند نوع ساعت مختلف وجود دارد؟ برای خرید ساعت چقدر باید هزینه کرد؟ آیا ارزش سرمایه گذاری روی یک ساعت قدیمی را دارد؟ اینها تنها تعدادی از سوالاتی است که در این راهنمای خرید نهایی ساعت مردانه لوکس به آنها پاسخ خواهیم داد.

حتما بخوانید : ماندگارترین ساعت های کلاسیک مردانه که از مد نمی افتند !

سبک های مختلف ساعت مناسب برای مردان لاکچری

امروزه ساعتی وجود دارد که تقریباً برای هر محیط یا موقعیت ممکنی ساخته می شود. از کارهای کراوات سیاه گرفته تا کوه نوردی، از غواصی در اعماق دریا تا مسابقات اتومبیل رانی – حتی یک ساعت وجود دارد که به طور رسمی توسط ناسا برای اکتشافات فضایی سرنشین دار تایید شده است، یعنی Omega Speedmaster. تنوع شگفت‌انگیز در میان ساعت‌ها و تعداد زیاد گزینه‌های موجود به این معنی است که انتخاب یک ساعت منفرد کار آسانی نیست. خوشبختانه، دلیلی وجود ندارد که ما محدود به یک ساعت باشیم، و بسیاری از مردان این روزها ترجیح می دهند چندین ساعت داشته باشند.

ساعت مچی دیگر یک کالای واحدی نیست که در کمد لباس مردانه وجود داشته باشد، بلکه به یک دسته کامل از لباس‌های مردانه تبدیل شده است. اگرچه برخی از ساعت‌ها مانند Rolex Submariner وجود دارند که به همان اندازه در ساحل و در اتاق هیئت مدیره هستند، بسیاری از مردان از داشتن گزینه ساعت‌های متعدد لذت می‌برند که هر کدام نقش کمی متفاوت را در زندگی مرد دارند.

برخی از محبوب ترین مدل های ساعت مچی این روزها برای مردان عبارتند از:

ساعت های رسمی – Dress Watches

به طور کلی، ساعت‌های لباس، ساعت‌هایی جمع‌وجور و ظریف هستند که دارای صفحه‌های ساده، خطوط تمیز، و اغلب بند‌های چرمی به جای دستبند هستند. زمانی، ساعت‌های لباس اغلب از فلزات گرانبها مانند طلا یا پلاتین ساخته می‌شدند، اما امروزه یافتن ساعت‌های لباس فولادی غیرعادی نیست.

ساعت های غواصی – Dive Watches

همانطور که از نام آنها پیداست، ساعت های غواصی به صراحت برای استفاده در هنگام غواصی ساخته شده اند. به این ترتیب، ساعت های غواصی دارای چند ویژگی مشترک هستند، مانند مقاومت در برابر آب، قاب چرخشی ۶۰ دقیقه ای برای ردیابی زمان غواصی، و مقدار زیادی مواد درخشان روی صفحه و قاب برای خوانایی در تاریکی.

در حالی که ساعت‌های غواصی امروزه دیگر به‌طور خاص برای غواصی استفاده نمی‌شوند، اما به دلیل طراحی‌های اسپرت جذاب، یکی از محبوب‌ترین انواع ساعت‌های لوکس مردانه هستند. Rolex Submariner مشهورترین ساعت غواصی است که تاکنون ساخته شده است. با این حال، گزینه های عالی دیگری از جمله Blancpain Fifty-Fathoms، Omega Seamaster Diver 300M، Tudor Black Bay، Panerai Submersible و Breitling Superocean وجود دارد. همچنین ساعت‌های غواصی شدید با مقاومت در برابر آب بهتری مانند Rolex Sea-Dweller، Omega Planet Ocean، Tudor Pelagos و Breitling Avenger Seawolf وجود دارد.

بیشتر بخوانید : بهترین ساعت های رولکس از آغاز تا به امروز

برخی از ساعت‌های لباس لوکس مردانه معروف عبارتند از Rolex Cellini، Patek Philippe Calatrava، Omega De Ville، Cartier Tank، Vacheron Constantin Patrimony و A. Lange & Söhne Saxonia. در حالی که Rolex Day-Date، که بیشتر به عنوان رئیس جمهور رولکس شناخته می شود، به طور دقیق از کدهای طراحی ساعت لباس پیروی نمی کند، اما همچنان مشهورترین ساعت لباس در بین همه آنها است.

ساعت های خلبانی – Pilot Watches

ساعت‌های پایلوت، که یکی دیگر از طراحی‌های محبوب ساعت‌های لوکس مردانه هستند، باز هم ریشه در منشأ خود به عنوان ساعت‌های ابزار دارند. ساعت‌های هوانوردی به سبک قدیمی معمولاً دارای جعبه‌های بزرگی هستند که صفحه‌های نامرتب را با نشانگرهای ساعت بزرگ برای خوانایی بهینه و همچنین تاج‌های پیچ‌دار بزرگ برای سهولت در گرفتن با دستکش‌های پرنده در خود جای می‌دهند.

برخی از نمونه‌های معروف امروزی از این موارد عبارتند از IWC Big Pilot و Zenith Pilot. کرونوگراف های آزمایشی مانند Breitling Navitimer و Breguet Type XX نیز مورد تحسین قرار می گیرند. رولکس ساعت خلبانی معروف GMT-Master را در دهه ۱۹۵۰ به طور خاص برای خلبانان Pan Am توسعه داد تا دو منطقه را پیگیری کند و امروزه GMT-Master II یکی از بهترین ساعت‌های لوکس مردانه است که می‌توان با پول خرید. تودور ساعت مشابهی را به شکل Black Bay GMT می سازد که با قاب آبی و قرمز “پپسی” کامل شده است.

بیشتر بخوانید : چگونه کفش و شلوار مردانه را باهم ست یا هماهنگ کنیم؟

ساعت های نظامی – Military Watches

به دلیل نیاز به زمان سنجی دقیق در طول نبرد، تاریخچه ساعت ها به طور جدایی ناپذیری با جنگ مرتبط است. جنگ جهانی دوم به ویژه برای ساعت‌سازان در همه جا اهمیت داشت، زیرا کشورها به تعداد زیادی ساعت برای سربازان، غواصان رزمی، ملوانان و هوانوردان خود نیاز داشتند. ساعت‌های نظامی می‌توانند شامل ساعت‌های هدفمند برای ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی باشد.

به عنوان مثال، ساعت های صحرایی در ابتدا برای پیاده نظام در قرن بیستم در نظر گرفته شده بودند، و امروزه به دلیل طراحی های ساده و خشن خود یک سبک محبوب باقی مانده اند. برخی از ساعت‌سازان، مانند Omega، Longines، IWC، Jaeger-LeCoultre و دیگران مأمور شدند ساعت‌های میلی‌پیچ را برای ارتش دفاع بریتانیا (MoD) تامین کنند. طرح‌های ساعت پانرای در اصل برای قورباغه‌بازان نیروی دریایی سلطنتی ایتالیا در طول جنگ جهانی دوم طراحی شد، در حالی که تودور در طول دهه‌ها ساعت‌های متعددی را برای نیروی دریایی فرانسه عرضه کرده است.

 

ساعت های ریسینگ – Racing Watches

ساعت‌های مسابقه معمولاً کرنوگراف‌هایی هستند که دارای مقیاس‌های سرعت سنج روی قاب یا صفحه هستند. عملکرد کرنوگراف می تواند رویدادهای سپری شده را زمان بندی کند (در طول مسابقه مفید است) در حالی که مقیاس سرعت سنج می تواند میانگین سرعت را در یک مسافت تعیین شده یا مسافت طی شده با سرعت تعیین شده را اندازه گیری کند. در واقع، بسیاری از کرونوگراف‌ها به عنوان ساعت‌های مسابقه‌ای در اواسط قرن بیستم توسعه یافتند.

 

Rolex Cosmograph Daytona یک نمونه عالی است، همانطور که Tudor Black Bay Chrono نیز چنین است. TAG Heuer بیش از سهم خود از ساعت‌های مسابقه‌ای از جمله Carrera، Monaco و Formula 1 ساخته شده است. اگرچه Speedmaster بیشتر به خاطر تاریخچه‌اش در اکتشافات فضایی شناخته شده است، اما قبل از اینکه «Moonwatch» باشد، یک کرنوگراف برای سرعت در ساعت‌های مسابقه بود. مسیر مسابقه Omega Speedmaster Racing اشاره ای به آن منشا مسابقه ای است.

ساعت های GADA

ساعت‌های Go Anywhere Do Anything که بیشتر با نام ساعت‌های GADA شناخته می‌شوند، دقیقاً همان چیزی هستند که به نظر می‌رسند – مدل‌های همه کاره ساعت‌های لوکس مردانه که به عنوان همراهان روزانه عالی عمل می‌کنند.

رولکس چندین مدل می سازد که می توان آنها را GADAS در نظر گرفت، مانند Oyster Perpetual، Datejust و Explorer. از Tudor، Black Bay 36 و Black Bay 41 وجود دارد، در حالی که Omega’s Aqua Terra ثابت کرده است که یک ساعت بسیار تحسین برانگیز روزمره است.

بیشتر بخوانید : ۳۰ گالری معروف تهران برای خرید آثار هنری [ راهنمای تاسیس گالری ]

 شما خوانندگان گرامی ، می توانید مطالب جذاب دیگری را در  ساعت مچی مردانه لوکس بخوانید. خوشحال می شویم نظرات و سلیقه خود در این خصوص را در بخش کامنتها با ما در میان بگذارید.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا