سبک زندگی لوکس

رنگ سال ۲۰۲۴ چه رنگی است ؟

رنگ سال 2024

رنگ سال ۲۰۲۴ را می دانید ؟ می خواهید از روندهای سال ۲۰۲۴ جلوتر باشید؟ زمان آن است که کمد لباس خود را برای یک سال مد روز آماده کنید!

طراحان داخلی، مشاوران هنر شرکت ها و دیگر متخصصان صنایع هنری زمانی که مشتریانشان در حال بازسازی و خرید آثار هنری هستند و می خواهند بدانند موسسه پنتون چه رنگی را رنگ سال ۲۰۲۴ اعلام می کند.

گزارش امروز مجله تخصصی مد و سبک زندگی لوکس تهران شما را با طراحی استایلهای شیک و جذاب با رنگ سال ۲۰۲۴ آشنا می کند. اگر شما هم نظری در این خصوص دارید خوشحال میشویم از طریق بخش کامنت به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید : ویژگی های رنگ سال ۱۴۰۲ – ۲۰۲۳ چیست؟

رنگ سال 2024

به عنوان یک صاحب کسب و کار یا فعال صنایع پوشاک ، دکوراسیون و .. ، اطلاعات  در مورد رنگهای انتخابی مفید خواهد بود. وقتی محصولات شما و بازار هنری با هم سازگار هستند، راهی برای افزایش فروش محصولات و خدمات شماست.

موسسه رنگ پنتون یک سازمان مهم است که از نظریه رنگ برای تفسیر روندها استفاده می کند. آنها برای الهام گرفتن به مد، طراحی و “شرایط اقتصادی-اجتماعی” می پردازند. هر سال پنتون رنگ اصلی خود را انتخاب می کند. در این مقاله با رنگ سال ۲۰۲۴ پنتون آشنا خواهید شد.

پنتون (Pantone ) یک شرکت با مسئولیت محدود است که دفتر مرکزی آن در کارلاستادت، نیوجرسی است. پنتون در دهه ۱۹۵۰  به عنوان شرکت چاپ تجاری برادران مروین و جسی لوین، تبلیغات ام اند جی لوین شروع به کار کرد. اما در سال ۲۰۰۷ شرکت ایکس-رایت، تامین‌کننده ابزار و نرم‌افزار اندازه‌گیری رنگ، پنتون را به مبلغ ۱۸۰ میلیون دلار خریداری کرد.

موسسه رنگ پنتون اخیراً ۲۲۴ رنگ را به راهنمای فرمول پنتون خود اضافه کرده اند، برای مثال، با رنگ هایی انتخاب شده که نشان دهنده آن چیزی است که آنها پیش بینی می کنند “محبوب ترین خانواده رنگ در دهه آینده” باشد.

پنتون زمانی که رنگ‌های جدیدی را اضافه می‌کند، می‌خواهد مطمئن شود مشتریان واقعا جذب  رنگ‌های اضافه شده می شوند.

بیشتر بخوانید : با انواع ساعتهای لوکس مردانه آشنا شوید

موسسه پنتون چگونه رنگ سال را انتخاب می کند؟

فرایند انتخاب رنگ و جهت کلی و حرکت گرایش‌های رنگی بر اساس خانواده رنگ و نیازهای صنایع مختلف است. موسسه پنتون علاوه بر کار با تیم خود در موسسه رنگ پنتون، با شرکای پیش‌بینی رنگ خود در سطح جهانی هم مشورت می‌کند.

گرایش‌های رنگی که Pressman و بقیه اعضای تیم پنتون شناسایی می‌کنند، منعکس‌کننده حرکات بیشتر در صنایع طراحی و فراتر از آن هستند. از نظر پنتون رنگ یک زبان زنده و بیانگر آنچه در فرهنگ اتفاق می افتد است.

جهت رنگ انتخاب شده توسط پنتون متاثر از عناصر بسیاری از جمله جمعیت شناسی، موقعیت جغرافیایی، آب و هوا، سبک زندگی جدید و سبک های بازی، و تأثیرات فرهنگی و اجتماعی است. همچنین ممکن است از فناوری‌ها، مواد، بافت‌ها و جلوه‌های جدیدی که بر رنگ تأثیر می‌گذارند، الهام گرفته شود.

رنگ سال ۲۰۲۴ چه رنگی هست ؟

پنتون رنگ نارنجی قرمز ۲۰۲۴ را اینگونه توصیف می کند: “تن نارنجی گرم و گرم، هم خودجوش و هم مطمئن”. شما می بینید که این رنگ در بسیاری از عکس های جدید طراحی داخلی و در باندهای مد در مرکز توجه قرار می گیرد.

Leatrice Eiseman، مدیر اجرایی مؤسسه رنگ پنتون در مورد هفته مد نیویورک می گوید : رنگ های پاییز و زمستان     ۲۰۲۴ – ۲۰۲۳ فراتر از آنچه ما فکر می کنیم ممکن است ما را وارد این دوره جدید کند و ما را به مکانی می برد که در آن مرزهای زمانی وجود دارد. مکان و هویت دیگر ثابت نیست.

این رنگ سال چشم اندازهایی از برگ های پاییزی، غروب های باشکوه و بستنی های نارنجی کرمی را فرا می خواند. بسیاری از رنگ های همسایه آن عبارتند از ترا کوتا، روست و نارنجی سوخته.

همانطور که در نقاشی “برگ های پاییزی” جورجیا اوکیف می بینید، ما به سمت این رنگ گرم و پر جنب و جوش و رنگ های مجاور آن سوق داده شده ایم.

رنگ سال 2024

برگ های پاییزی – دریاچه جورج، نیویورک ۱۹۲۴، رنگ روغن روی بوم، اثر جورجیا اوکیف، موزه هنر کلمبوس

رنگ Apricot Crush یک رنگ  فوق العاده همه کاره است که با رنگ های خاکی مانند زیتونی و قهوه ای برای پاییز و زمستان یا رنگ های روشن تر مانند فیروزه ای برای بهار و تابستان به خوبی ست و هماهنگ می شود. روی اکسسوری‌های Apricot Crush  برای تمام فصول رنگی سرمایه‌گذاری کنید – چکمه‌ها، کلاه‌ها، کیف‌های دستی – حتی برخی زیورآلات صدف خاردار و مرجانی این رنگ نارنجی را به خود می‌گیرند.

با در نظر گرفتن همه این موارد، پنتون از مجموعه ای از رنگ های نارنجی، زرد، قرمز، صورتی، قهوه ای، آبی، بنفش، سبز و خاکستری که با دقت انتخاب شده بودند در راهنمای فرمول رونمایی کرد که هر کدام به دلیل توانایی خود در ارائه بهترین ها به طراحان انتخاب شده اند.

البته پنتون به این نتیجه رسیده است که میل به رنگ های تند و عمیق تر نارنجی افزایش یافته است. در نتیجه، رنگ‌های نارنجی گرم و درخشان، مجموعه‌ای از سایه‌های تند با عمق رنگ بیشتر، رنگ‌های کمرنگ‌تر آغشته به قهوه‌ای و انواع رنگ‌های مرجانی، هلویی ملایم‌تر و زردآلوی را اضافه کردند.

موسسه پنتون همچنین تمایل فزاینده ای به افراد خنثی لوکس تر در خانواده قهوه ای ها را شناسایی کرد. بنابراین سایه‌های قهوه‌ای با عمق رنگ و تطبیق‌پذیری بیشتر، مانند قهوه‌های طلایی، و رنگ‌هایی با ته‌رنگ‌های قرمز، همراه با قهوه‌ای قوی، قهوه‌ای موکا، و چندین رنگ شتری گرم‌تر و کلاسیک، به محبوبیت فزاینده اضافه کردند.

تمرکز ضروری جامعه ما بر محیط زیست، سلامت و زندگی سبز به افزایش رنگ‌های سبز کمک کرده است. به این ترتیب، اضافاتی مانند سبزهای خاکی، زرد گرم، سایه های سبز واقعی، سبزهای متاثر از آبی عمیق، سبزهای خاکستری بر پایه آبی، رنگ های سبز کرفسی، و رنگ های سبز سبز مرکباتی و پر انرژی نیز به راهنمای فرمول اضافه شدند.

رنگ‌های بنفش همچنان به عنوان رنگ‌های مورد علاقه همیشگی ادامه می‌دهند، بنابراین پنتون رنگ‌های بنفش پر جنب و جوش، بر پایه قرمز، چندین بنفش مایل به خاکستری با ته‌رنگ‌های آبی، مجموعه‌ای از تن‌های میانی ملایم‌تر، و برخی بنفش‌های دودی عرفانی‌تر را اضافه کرد.

پس امسال وقتی برای خرید به مراکز خرید مراجعه می کنید حواستان به رنگ سال باشد.

مخاطب گرامی

اگر شما هم نظر و دیدگاهی درباره رنگ سال ۱۴۰۲ دارید و نسبت به موضوعات و استایل هایی که در این گفتار معرفی شده است، دیدگاهی دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا