سبک زندگی لوکس

چگونه قهوه فوق العاده لوکس تهیه کنیم؟

قهوه

نحوه تهیه قهوه فوق العاده لوکس

قهوه از تاریخی غنی و مرموزی برخوردار است. بحث بر سر منشا قهوه وجود دارد، اما کارشناسان معتقدند منشاء قهوه یمن می باشد. اما توسط یک چوپان در اتیوپی به طور اتفاقی کشف شده است.

مشهورترین‌ دلیل نامگذاری قهوه آن است که این واژه از یک زبان اتیوپیایی یا یک زبان آفریقایی دیگر گرفته شده باشد و در اصل نام منطقه‌ای به نام کفا در جنوب‌غربی اتیوپی بوده‌است.

ابوعلی سینا، حدود هزار سال پیش در کتاب خود شرح جامعی در مورد قهوه آورده که البته ایرانیان در آن عصر بر آن نام کهوه نهاده بودند و بوعلی نیز همین واژه را به کار بسته‌است. بوعلی سینا قهوه را به منظور تحریک بیماران افسرده، به‌کارگرفته بوده‌است.

قهوه چگونه سرتاسر جهان را تسخیر کرد؟

از دروازه های یمن، قهوه در سراسر جهان گسترش یافت. دانه‌های قهوه گرانبها بودند، یک کالای تجملی که به دقت محافظت می‌شد، و اغلب از طریق مرزها قاچاق می‌شد و در محموله‌های بازرگانان پنهان می‌شد.

قهوه به عربستان سعودی، مصر، سوریه و در نهایت به هند، ایتالیا، فرانسه و هلند سرازیر شد. دانه های قهوه با شرکت هند شرقی هلند به قاره آمریکا رفت و در کنار ابریشم های خوب و دانه های فلفل بسته بندی شد. دم کرده، فرهنگ پس از فرهنگ را با عطر و طعم تلخ و طعم تلخ خود جذب کرد.

قهوه همچنین به برخی از بزرگترین شاهکارهای بشریت دامن زده است. یوهان سباستین باخ، آهنگساز مشهور، ادعا کرد: “بدون قهوه صبحگاهی، من مانند یک تکه خشک شده بز برشته هستم.”

چارلز موریس دو تالیران، اولین نخست‌وزیر فرانسه، ممکن است این را به بهترین نحو بیان کرده باشد. هنگامی که از او خواسته شد تا فنجان قهوه عالی خود را توصیف کند، او پاسخ داد: “سیاه مانند شیطان، داغ مانند جهنم، خالص مانند یک فرشته، شیرین مانند عشق.”

در طول تاریخ و در سرتاسر جهان، به نظر می‌رسد فرهنگ‌ها بر سر یک چیز توافق دارند: چیزهای لوکس و لاکچری کمی در زندگی وجود دارد که با یک فنجان قهوه خوب ساخته شده باشد.

قهوه لوکس

قهوه با کیفیت بخشی از زندگی لاکچری است

بخشی از زندگی لاکچری این است که قهوه فقط قهوه نیست. اگر قهوه خور هستید، به شما پیشنهاد می کنیم ، دفعه بعد که قهوه درست می کنید بیشتر مراقب خود باشید. از لوبیاهای تک منشا تازه بو داده استفاده کنید. آنها را کامل بخرید و فقط برای فنجان خود آسیاب کنید. آنها را با حوصله و با استفاده از روشی که ترجیح می دهید دم کنید: فرنچ پرس، پورور، اسپرسو یا قهوه ساده.

در حین درست کردن قهوه به حواس خود توجه کنید. به صدای آسیاب، بخار بلند شده از فنجان، عطر غنی که با خود می آورد توجه کنید. هنگامی که اولین جرعه خود را می نوشید چشمان خود را ببندید و طعم های جداگانه را انتخاب کنید. طعم وانیل رو میدید؟ پرتقال تازه؟ شکلات تلخ؟ شکر سوخته؟

در نهایت، قهوه خود را به مکانی دلپذیر ببرید، بنشینید و از آن لذت ببرید. این یک آیین است که ارزش آن را دارد. اما چگونه یک قهوه لاکچری درست کنیم؟

وسایل و لوازم مناسب برای درست کردن قهوه

مردم اغلب قهوه خود را می نوشند و به شرکتی که با آن می نوشند، غذایی که می خورند یا افرادی که با آنها هستند فکر می کنند. با این حال، بیشتر مردم به این فکر نمی کنند که آن قهوه چگونه درست شده است، چگونه برشته شده است، یا چه کسی آن را درست کرده است. قهوه یک نوشیدنی پیچیده است که می توان از آن به طرق مختلف لذت برد، اما یافتن تجهیزات مناسب برای تهیه یک فنجان قهوه عالی ضروری است.

تهیه قهوه از ابزارهای ساده به آسیاب و دم کردن تبدیل شده است. این روزها تقریباً در هر گوشه ای از دنیا می توانید قهوه لذیذ و خوش طعم را به راحتی پیدا کنید. با این حال، تهیه تجهیزات مناسب برای تهیه یک فنجان قهوه عالی ضروری است.

کیفیت و نوع قهوه را بشناسید

آیا از یک فنجان قهوه که صبح شما را از خواب بیدار می کند یا قهوه ای که بعد از یک روز طولانی به شما آرامش می دهد لذت می برید؟ همه ما ذائقه های مختلفی داریم و به همان اندازه انواع مختلف قهوه وجود دارد که مطابق با آن سلیقه ها باشد.

به غیر از داشتن انواع مختلف برشته برای دانه های قهوه، ما اکنون روش های مختلفی برای تهیه قهوه داریم و انتخاب قهوه مناسب برای شما دشوار است. برخی افراد قهوه بدون شیر یا شکر یا هر گونه افزودنی را دوست دارند. برخی دیگر دوست دارند طعم های جدیدی مانند قهوه با طعم کارامل یا فندق را تجربه کنند. حتی افرادی که عاشق قهوه با شیر هستند، انواع مختلفی برای انتخاب دارند، و تفاوت های ظریفی در طعم و بافت بین کاپوچینو و لاته وجود دارد، یا در مقایسه لاته با سفید مسطح ، اما برای برخی، این تغییر ظریف در عطر به معنای همه چیز است. بسیار هدف این مقاله کمک به شما در تصمیم گیری آگاهانه هنگام انتخاب فنجان قهوه بعدی است.

استفاده از قهوه تازه

قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در جهان است و قرن هاست که بوده است. تنوع بی شماری از این نوشیدنی وجود دارد که به بازار اصلی اضافه شده است. با این حال، اگر می‌خواهید بهترین طعم قهوه را داشته باشید، باید دانه‌های تازه را تهیه کنید.

اکثر مردم نمی دانند که قهوه آسیاب شده در عرض چند روز پس از آسیاب کردن، کهنه می شود . این به این دلیل است که روغن هایی که به قهوه طعم می دهند، پس از آسیاب شدن شروع به تبخیر می کنند. اگر قهوه تازه بخرید و سپس خودتان در خانه درست قبل از دم کردن آن را آسیاب کنید، متوجه تفاوت مزه زیادی خواهید شد.

قهوه لاکچری

خودتان دانه های قهوه را آسیاب کنید

آسیاب کردن دانه های قهوه خود یکی از مهم ترین بخش های دم کردن یک فنجان قهوه عالی است. همچنین یکی از مواردی است که هنگام استفاده از قهوه از قبل آسیاب شده یا دستگاه قهوه ساز اتوماتیک نادیده گرفته می شود.

مراحل زیر در هنگام آسیاب کردن دانه های قهوه به شرح زیر است:

اول : از آسیاب فرز استفاده کنید، نه از آسیاب تیغه ای. آسیاب های تیغه ای دانه های قهوه را به قطعات ناهموار خرد می کنند و اغلب آنها را بیش از حد گرم می کنند که طعم آن را از بین می برد.

دوم : درست قبل از دم کردن قهوه، دانه های خود را آسیاب کنید. پس از آسیاب کردن، قهوه به سرعت طعم خود را از دست می دهد.

سوم: از یک ترازو برای اندازه گیری تعداد دانه های قهوه مورد نیاز برای هر فنجان قهوه ای که می خواهید درست کنید استفاده کنید. مقدار قهوه ای که استفاده می کنید مهم است زیرا بر قدرت قهوه شما تأثیر می گذارد.

بیشتر بخوانید : گشتی در هتل ها و اقامتگاه های ساحلی لاکچری از یونان تا مالدیو

استفاده از شیر با کیفیت بالا

شما نمی توانید یک فنجان قهوه عالی با شیر کم کیفیت درست کنید. این بخش مهمی از فرآیند تولید قهوه است و کیفیت آن به طور مستقیم بر طعم قهوه شما تأثیر می گذارد. در حالی که خرید شیر ارزان برای نوشیدنی های روزانه وسوسه انگیز است، باید از آن اجتناب کنید. همه انواع شیر برابر نیستند و برخی از آنها به مراتب بهتر از بقیه هستند.

حرارت دادن شیر تا دمای مناسب

مهم است که شیر را قبل از تهیه یک فنجان قهوه در دمای مناسب گرم کنید. بسته به اینکه قهوه خود را دوست دارید، دمای مناسبی برای گرم کردن شیر شما وجود دارد. اگر قهوه‌ی قوی‌تری را ترجیح می‌دهید، باید شیر را تا حدود ۱۸۰ درجه گرم کنید.

اکنون باید مشخص باشد که تهیه یک فنجان قهوه خوشمزه آنقدرها هم که به نظر می رسد آسان نیست. حتی اگر دستگاه اسپرسوساز خود را دارید یا دانه‌های باکیفیت می‌خرید، باز هم چیزهای زیادی در هنگام دم کردن یک فنجان قهوه نادرست وجود دارد. در این مقاله، نکات بسیار خوبی را ارائه کرده ایم تا مطمئن شوید که هر بار یک عکس عالی خواهید داشت.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا