سبک زندگی لوکس

روشهای کسب درآمد میلیاردی اینفلوئنسر ها

اینفلوئنسر ها چگونه سبک زندگی لوکس خود را تامین مالی می کنند؟

این سوالی است که همه ما هنگام مواجهه با صفحات شبکه های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام و یوتیوب از خودمان می پرسیم. اینفلوئنسرها هنجار جدیدی برای سرگرمی در عصر مدرن هستند و ما به سختی می توانیم درآن مسیر حرکت کنیم. فرقی نمی‌کند که در تلفن‌هایمان به سراغ آن‌ها برویم، از طریق یک پوستر بیلبورد با چشمان آن‌ها قفل کنیم یا آن‌ها را در تلویزیون واقعیت بگیریم، اینفلوئنسرها به بخشی ابزاری از زندگی ما تبدیل شده‌اند. اما اینفلوئنسر چیست و چگونه با انجام کارهایی که انجام می‌دهند، درآمد کسب می‌کنند؟

دنیای تأثیرگذار اینفلوئنسر ها

اصطلاح « اینفلوئنسر » یک اصطلاح نسبتاً جدید است که از عصر جدیدی در سرگرمی زاده شده است. همانطور که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی بیش از پیش در زندگی ما محوریت پیدا کرده‌اند، شخصیت‌هایی که نام خود را در آن‌ها ایجاد کرده‌اند نیز اهمیت بیشتری پیدا کرده‌اند. اندی وارهول در پیش‌بینی «پانزده دقیقه شهرت» خود بسیار محتاطانه عمل می‌کرد، زیرا تغییر به سمت تلویزیون واقعیت و سپس دوباره به سمت گرایش‌های سرگرمی مبتنی بر رسانه‌های اجتماعی باعث شهرت همه افراد شده است.

اینفلوئنسر مجتبی رفیی

صفحه اینستاگرام مجتبی رفیعی

در حالی که افراد از همه اقشار به صورت آنلاین نامی برای خود دست و پا کرده اند، اینفلوئنسرها چیزی جز «همه افراد» هستند. آنها پیشگامان مد و فرهنگ هستند، روندهای جدید را دیکته می کنند و صدایی حیاتی را برای طرفداران از همه نوع تجسم می دهند. برای نسل‌های قدیمی‌تر، درک اینکه اینفلوئنسرها دقیقاً چه کاری انجام می‌دهند دشوار است، اما در حقیقت نمی‌توان ساده‌تر از این باشد. اینفلوئنسرها حضور دیجیتالی خود را برای جذب زیرمجموعه های خاصی از جوامع آنلاین تنظیم می کنند و از زندگی خود به عنوان چارچوبی استفاده می کنند تا از طریق آن خود را به عنوان سفیری آرزومند برای چیزهای ظریف بفروشند.

حتما بخوانید : با انواع ساعتهای لوکس مردانه آشنا شوید

تامین مالی سبک زندگی لوکس

اینفلوئنسرها در اشکال و اندازه‌های مختلفی وجود دارند، از علاقه‌مندان و متخصصان خاص گرفته تا نمایندگان سلامت روان و جادوگران خانگی. با این حال، محبوب ترین نوع تأثیرگذار، نوع ثروتمند است. اینفلوئنسرهای محبوب سبک زندگی مجلل، از جمله سفر با جت شخصی، استراحتگاه های بین المللی مجلل و دکوراسیون گران قیمت خانه را مستند می کنند. اما این پول از کجا می آید؟

اینفلوئنسر باران نیکراه

اینفلوئنسرها، به طور کلی، درآمد خود را از معاملات برند با سایر مشاغل به دست می آورند. این موارد می‌توانند انواع مختلفی داشته باشند، از قرار دادن محصول در تعداد از پیش توافق شده پست‌های رسانه‌های اجتماعی تا تبلیغات در مقیاس کامل از طریق پلتفرم‌های رسانه پولی. برندها برای قرار گرفتن در مقابل مخاطبان اینفلوئنسر، مبلغ هنگفتی را پرداخت خواهند کرد. پس انداز و سرمایه گذاری زیرکانه از طریق وسایل پس انداز معاف از مالیات به اینفلوئنسرها اجازه می دهد تا درآمد خود را به سرعت و کارآمد افزایش دهند و محتوای بلندپروازانه تری را فراهم کنند و در نتیجه حامیان مالی احتمالی بیشتری را جذب کنند.

اینفلوئنسر ها و مالیات

طی یکی دوسال اخیر عدم پرداخت مالیات توسط اینفلوئنسرها موضوع داغ شبکه های اجتماعی بوده مه توسط سازمان امور مالیاتی به شدت پیگیری می شود. هر چند تمام اپلیکیشنهای مورد استفاده اینفلوئنسرها از جمله اینستاگرام ، یوتیوب و تلگرام فیلتر است اما این موضوع موجب نشده که سازمان امور مالیاتی از اخذ مالیات از آنها منصرف شود.سازمان مالیاتی برای محاسبه مالیات اینفلوئنسرها کل واریزی به حساب شخصی را به عنوان درآمد کسب شده بابت فعالیت اینفلوئنسری محسوب کرده و کل واریزی را فروش محسوب کرده و ۲۵ درصد آن را مالیات اخذ می کنند. در صورتی که طبق قانون باید هزینه های مربوط به اینفلوئنسری از آن کسر شود.

اینفلوئنسر سید مهدی حسینی نیا

اگر خواستید وارد این کسب و کار شوید یا اگر به تازگی اینفلوئسری را شروع کرده اید حتما از خدمات یک مشاور مالیاتی ، شرکت حسابداری یا موسسه حسابداری استفاده کنید تا مالیات اضافه پرداخت نکنید.

حتما بخوانید : شرکت حسابداری چیست ؟

تأثیرگذاری و آینده اینفلوئنسری

رسانه‌های اجتماعی، و در واقع اینترنت گسترده‌تر، چیزی است که همیشه در حال تکامل است. پلتفرم‌های جدید با سرعتی سرسام‌آور طراحی و راه‌اندازی می‌شوند و فناوری‌های جدید تهدید می‌کنند که به طور کامل سیستم قدیمی را مختل کنند. اینفلوئنسرهای امروزی با کسانی که در روزهای اولیه فیس بوک و توییتر حضور داشتند، شباهت چندانی ندارند. این شاید به آسانی در مسیر “YouTuber” بیش از پانزده سال از پلتفرم ویدئویی نشان داده شود، با ولوگ های جدی جای خود را به شیرین کاری های جاه طلبانه، مجموعه ها و مقالات طولانی مدت شبه آکادمیک داده است.

تعیین آینده واقعی رسانه های اجتماعی و در نتیجه صنعت اینفلوئنسر دشوار است. مقررات جدید بی‌بی‌سی در حال حاضر مسیر اینفلوئنسرها را تغییر می‌دهد و شرکت‌کنندگان آتی لاو آیلند (یک نمایش واقعی که بسیاری از معروف‌ترین اینفلوئنسرهای بریتانیا را خلق کرده است) نمی‌توانند حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود را در طول نمایش حفظ کنند. آینده روشن است، اما به شدت غیرقابل پیش بینی است. چه چیزی هنوز می تواند سودآور شود؟

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا