گوناگون

چگونه با مدیریت مالی ، سبک زندگی لوکس داشته باشید؟

داشتن یک سبک زندگی مجلل چیزی است که بسیاری از مردم آرزوی آن را دارند، هرچند در شرایط فعلی اقتصادی کار بسیارمشکلی است اما با مدیریت مالی دقیق امکان پذیر است. برای رسیدن به این سبک زندگی، باید از نظر مالی آگاه باشید، سرمایه گذاری عاقلانه ای انجام دهید و در جریان آخرین روندهای مالی قرار بگیرید. در این پست لوکس تهران، مراحلی را که می‌توانید برای مدیریت مؤثر امور مالی خود بردارید و به سبک زندگی لوکسی که می‌خواهید داشته باشید دست پیدا کنید.

پس انداز کنید و باز هم پس انداز کنید!

پس انداز  کردن اولین  ابزار مالی هستند که می توانند به شما در سرمایه گذاری برای آینده ، رشد ثروت و دستیابی به اهداف مالی به شما کمک کند. تا کسی پس انداز نکند امکان سرمایه گذاری نخواهد داشت . مهم این نیست که چقدر درآمد دارید ، مهم این است که چقدر پس انداز می کنید. حساب های پس انداز سرمایه گذاری یک راه عالی برای کنار گذاشتن پول برای موارد اضطراری یا خریدهای بزرگ است، در حالی که سود وجوه خود را به دست می آورید. سود سپرده های حساب‌های پس‌انداز معاف از مالیات هستند که به شما امکان می‌دهند هر سال تا میزان مشخصی پس‌انداز کنید.  با واریز پول به  حساب سپرده می توانید بدون مالیات سود کسب کنید و پتانسیل پس انداز خود را به حداکثر برسانید.

بیشتر بخوانید : ۵ مشکل اصلی در توسعه کسب و کار

ایجاد بودجه و پیگیری هزینه ها : منظم ماندن

انضباط و هدفمندی برای مدیریت مالی ضروری است. یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ نظم، ایجاد بودجه و پیگیری هزینه‌های خود است. بودجه ریزی  به شما کمک می کند تا پول خود را برای چیزهایی که واقعاً برای شما مهم هستند برنامه ریزی و تخصیص دهید، در حالی که ردیابی هزینه های خود به شما کمک می کند مناطقی را شناسایی کنید که می توانید هزینه های غیرضروری را کاهش دهید.

اجتناب از خریدهای غیر ضروری : تمرکز بر اهداف مالی خود

اجتناب از خریدهای غیر ضروری یکی دیگر از جنبه های کلیدی مدیریت مالی است. تمرکز بر اهداف مالی خود و اجتناب از خرید ناگهانی می تواند به شما کمک کند در دراز مدت پول بیشتری پس انداز کنید. با اجتناب از خریدهای غیر ضروری، می توانید پول خود را صرف چیزهایی کنید که واقعاً برای شما مهم هستند، مانند تعطیلات رویایی یا پیش پرداخت خانه.

سرمایه گذاری: ثروت خود را بسازید

سرمایه گذاری یکی دیگر از جنبه های مهم مدیریت مالی شما است. اگرچه ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما سرمایه گذاری راهی عالی برای رشد ثروت و تضمین آینده مالی شما و مقابله با اثرات تورم است . سرمایه گذاری های سنتی مانند خرید ملک ، سکه و طلا راه های عالی برای سرمایه گذاری پول شما هستند. علاوه بر این، سرمایه‌گذاری‌های جایگزین مانند ارزهای دیجیتال هم می‌توانند بازدهی خوبی ارائه دهند، اما درصورتی که در حوزه ارزهای دیجیتال تجربه کافی ندارید اصلا وارد آن نشوید. مهم است که تحقیقات خود را انجام دهید و با یک مشاور مالی مشورت کنید تا مطمئن شوید که تصمیمات آگاهانه ای می گیرید.

حتما بخوانید : موسسه حسابداری چه خدماتی ارائه می دهد؟!

تسهیلات و وام بگیرید !

با وجود تورم بالای ۵۰ درصد در اقتصاد فعلی ایران اخذ تسهیلات با هر نرخی می تواند سود آور باشد به شرطی آنکه با مبلغ وام دارایی بخرید. منظور ما از دارایی در مرحله اول خرید ملک ، سکه و طلا است . هرچند سهام نیز در طبقه دارایی ها می توان قرارداد ولی با توجه به شرایط پرریسک فعلی توصیه نمی کنیم. اوراق قرضه نیز با توجه به اینکه نرخ آن پایین تر از تورم است ، نمی توان آن را سرمایه گذاری با بازده محسوب کرد.

مواظب مالیات باشید !

با توجه به فشار مالیاتی دولت و وضع قوانین سخت گیرانه مالیاتی قبل از هر اقدام و سرمایه گذاری ، خوب بررسی کنید و از اثرات مالیاتی آن کاملا مطلع باشید. چه بسا با سختی و دلهره فراوان اقدام به سرمایه گذاری کنید ، ریسک سرمایه گذاری و خطرات ناشی از آن را بپذیرید ، کلی برنامه ریزی و محاسبه کنید و در نهایت سال بعد با یک پیامک سازمان امور مالیاتی و صدور برگ تشخیض مالیاتی ، مجبور شوید هر آنچه بدست آورده اید یا حتی بیشتر از آن به دولت پرداخت کنید! ما توصیه می کنیم اگر رقم سرمایه گذاری شما بیش از ۱۰ میلیارد تومان است ، حتما از مشورت یک مشاور مالیاتی بهره ببرید.

تنوع: کاهش ریسک و تضمین رشد

تنوع در سرمایه گذاری برای کاهش ریسک و تضمین رشد بلندمدت مهم است. با توزیع سرمایه گذاری های خود در طبقات مختلف دارایی، می توانید قرار گرفتن در معرض هر یک از دارایی ها را کاهش دهید و شانس موفقیت خود را افزایش دهید. علاوه بر این، سرمایه گذاری در ترکیبی از سرمایه گذاری های سنتی و جایگزین می تواند به شما کمک کند تا بازده خود را به حداکثر برسانید و ریسک را به حداقل برسانید.

به روز ماندن با اخبار و روندهای مالی: تضمین موفقیت شما

به روز ماندن از آخرین اخبار و روندهای مالی برای موفقیت مالی بسیار مهم است. چشم انداز مالی دائماً در حال تغییر است و برای تصمیم گیری آگاهانه مهم است که مطلع بمانید. خواندن اخبار مالی و دنبال کردن آخرین روندها می تواند به شما کمک کند که از منحنی ها جلوتر بمانید و تصمیمات سرمایه گذاری بهتری بگیرید.

برای نتیجه بهتر ، صبور باشید !

بررسی بازه های ۵ ، ۱۰ ، ۱۵ و ۲۰ ساله سرمایه گذاری در ملک ، سکه و طلا نشان می دهد ، رشد قیمتی در این دارایی ها اصطلاحا دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد! مطمئن باشید با خرید ملک ، طلا و سکه برنده خواهید بود ، فقط باید صبر کنید و انتظار بکشید!

از تورم جلوتر باشید !

همیشه به این نکته توجه داشته باشید که تورم ارزش پول شما را می بلعد. هر ماه که نرخ تورم اعلام می شود در حقیقت این خبر را به شما می دهد که چقدر از ارزش پول شما کمتر شده است. اگر حقوق بگیر باشید تورم هر ماه از ارزش حقوقی که دریافت می کنید می کاهد! پس زمان خیلی مهم است.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا