استایل و مد بانوان

گرانترین جواهرات سلطنتی جهان

جواهرات زیبا از دیرباز در میان خانواده های سلطنتی سمیلی از عشق یا ادای احترام بوده اند. این جواهرات معمولا براساس جایگاه کسی که آن را دریافت می کرد انتخاب می شد؛ رویه ای که تا به امروز نیز در میان خانواده های سلطنتی دیده می شود. از طرف دیگر استفاده از جواهرات خیره کننده و منحصربفرد همیشه بخشی جدایی ناپذیر از مهمانی های سلطنتی و مراسم های اشرافی بوده است.

زن های خانواده های سلطنتی غالبا خود را با گرانترین جواهرات مملو از انواع سنگ های قیمتی می آراستند. مردان این خانواده ها نیز با استفاده از آویزهای مخصوص و تاج های پرکار و گرانقیمت بی نصیب نمی ماندند. حال ممکن است این سوال پیش بیاید که گرانترین جواهرات سلطنتی جهان کدام ها هستند و به چه کسانی تعلق داشته اند؟ در ادامه ما به این سوالات پاسخ خواهیم داد(گرانترین جواهرات سلطنتی جهان):

۱- گردنبند ماری آنتوانت

ماری آنتوانت پانزدهمین فرزند ملکه ماریا ترزا و امپراطور فرانسیس اول از اتریش بود. گردنبند او در زمان خود نیز بسیار مشهور شد. این گردنیبند زیبا که قیمت آن برابر با ۳٫۷ میلیون دلار تخمین زده شده است از ترکیب الماس های سفید، زرد و صورتی بوجود آمده است. این الماس ها بر روی پلاتینی ۸٫۵ قیراطی نشسته اند.

۲- الماس ریوری (Diamond Riviere) و مروارید لا پرگرینا (La Peregrina Pearl) ملکه ماری

اولین فرمانروای زن خاندان سلطنتی برتانیا به جواهرات زیبا و گرانقیمتش مشهور است. یکی از زیباترین جواهرات او در دوران فرمانروایی اش الماس ریوری بود. این جواهر زیبا از ۳۴ قطعه الماس که بر روی مرغوب ترین انواع طلا و نقره نشسته بودند، تشکیل شده بود. این الماس زیبا بعدها از طرف ملکه ماری به نوه او پرنسس مارگریت هدیه داده شد. دیگر جواهر متعلق به این ملکه خوش سلیقه گردنبند مرواریدی با نام لا پرگرینا بود که یکی از زیباترین گردنیندهای مروارید جهان بشمار می آید. قیمت این دوتکه جواهر روی هم رفته ۱,۸۲۸,۲۲۴ دلار می باشد.

۳- گل سینه الماس مونوگرام (Diamond Monogram Brooch) و تاج پالتیمور (Poltimore Tiara) پرنسس مارگارت

پرنسس مارگارت نوه ملکه ماری و خواهر کوچکتر الیزابت دوم نیز یکی از دوستداران جواهرات متفاوت و گرانقیمت بود. او صاحب برخی از بهترین جواهرات خانواده سلطنتی بریتانیا بود. یکی از بهترین این جواهرات او گل سینه الماس مونوگرام بود که از الماسی به اندازه ۲٫۷ سانتی متر ساخته شده بود. دیگر جواهر مشهور این پرنسس تاجی بود که از الماس هایی با نقوش پیچک تشکیل شده بود. این تاج قابل تبدیل به گردنبند و یا یازده گل سینه بود. قیمت تاج برابر با ۱,۷۰۴,۵۷۶ دلار و قیمت گل سینه برابر با ۳۴۴,۴۴۸ دلار می باشد.

۴٫ جواهرات دوشس ویندزور

والیس اسپنسر که بعدها دوشس ویندزور شد زنی آمریکایی بود که با با پرنس ادوارد دوک ویندزور ازدواج کرد. این ازدواج اسپنسر را به آرزوی دیرینه اش که داشتن جواهرات بسیار بود، رساند. یکی از این جواهرات زیبا گردنبندی بود که در مزایده به قیمت ۱۲,۴۱۷,۳۶۹ دلار فروخته شد و رکودشکنی تاریخی را به ثبت رساند. این گردنبند جنجالی متشکل از یاقوت، یاقوت کبود، الماس و زمرد وساخته برند کارتیه بود.

۵٫ تاج زمردین و الماس نشان

این تاج حیرت انگیز متعلق به پرنسس و کنتس سوئدی کاترینا هنکل ون دانرسمارک (Katharina Henckel von Donnersmarck) می باشد. این تاج از الماس شیزوکا به وزن ۱۰۱٫۲۷ قیراط ساخته شده و قیمتی برابر با ۱۲٫۷۶ میلیون دلار دارد.

۶٫ گردنبند اینفینیت کاسکید برند تباه (Tabbah Infinite Cascade necklace)

شارلین ویتستاک همسر شاهزاده آلبرت از موناکو گردنبندی خیره کننده را بر گردن انداخت که بسیار جلب توجه کرد. در این گردنبند زیبا از تلفیقی از الماس های مختلف ۱,۲۳۷ قیراطی و مرواریدهای بزرگ رزگلد استفاده شده است. قیمت این گردنبند موجود نیست.


۷٫ حلقه یاقوت کبود

این حلقه یاقوت در دوران خود بسیار خبرساز شد و چند سالی است که با درخشش بر دست کیدمیدلتون دوبار مورد توجه قرار گرفته است. این حلقه در ابتدا توسط پرنس چارلز به پرنسس دایانا برای درخواست ازدواج داده شد. یاقوت مرکزی این حلقه با چندین الماس احاطه شده است. قیمت این حلقه برابر با ۳۹,۴۸۸ دلار می باشد.


۸٫ گردنبند آرت دکو با چندین الماس

این گردنبند متعلق به رقصنده فلامنکو آنیتا دلگادو است که بعدها تبدیل به پرنسس کپور تهله شد. این گردنبند استثنایی با انواع الماس، زمرد و کریستال مزین شده است. قیمت این گردنبند موجود نیست.

۹٫ گردنبندی از الماس و زمرد

این گردنبند متعلق به آخرین ملکه ایتالیا، ملکه ماری خوزه بود. او به جواهرات زیبا و خیره کننده اش شهرت داشت. این گردنبند که خاص ترین جواهر او در مجموعه های متعدد او بشمار می رفت با الماس ها و زمردهای زیبا مزین شده بود. سازنده این گردنبند بیادماندنی ون کلیف اند آرپلز (Van Cleef and Arpels) است.

۱۰٫تاج و سنجاق سینه صدفی

این دو جواهر زیبا متعلق به ملکه ماری از رومانیا بودند. سنجاق سینه او که در بسیاری از مراسم ها همراه او بود با شکل خاص صدف گونه خود و شمایل تاج سلطنتی که بر روی آن نقش بسته بود، در دوران خود بسیار مشهور شد. دیگر جواهر زیبای این ملکه تاجی بود که از انواع سنگ های قیمتی و طلا ساخته شده بود.

یک نظر

یک نظر

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا