برند ها

اردم چگونه وارد دنیای مد شد؟

هفته مد

اردم مورالیوگلو خالق برند تازه نفس اردم در سال ۱۹۷۶ در کانادا، از مادری بریتانیایی و پدری ترک تبار بدنیا آمد. او بعدها برای فعالیت در عرصه مد به شهر لندن نقل مکان کرد. اردم در دوران فعالیت خود بارها به خاطر طراحی پر جزییات خود برنده جوایز مختلف شد و برای چهره های شناخته شده ای همچون میشل اوباما، الکسا چانگ، کیت بلانشت، ماریون کوتیار، میشل ویلیامز، گوئینت پالترو، اما واتسون، جولین مور، آن هاتاوی، آلیسیا ویکاندر، کایرا نایتلی، رشیدا جونز، اما استون، لیندا ایونجلیستا، جسیکا چاستین، سارا جسیکا پارکر و آریزونا میوز لباس های زیبا طراحی کرد.

کیت میدلتون یکی از مشتریان ثابت این برند است که با پوشیدن لباس های آن در بسیاری از مراسم های مهم و مهمانی ها ظاهر می شود.

سلبریتی ها با لباس هایی از برند اردم

اردم در آغاز راه

اردم از همان دوران کودکی شیفته دنیای مد شد؛ او در حاشیه کتاب های درسی اش طرح های مختلفی را که به ذهنش می رسید ترسیم می کرد. او پس از اتمام دوران تحصیلش در دانشگاه کار خود در دنیای مد را با ورود به دفتر ویوین وستوود، چهره شناخته شده دنیای مد در شهر لندن آغاز کرد.

او سپس با دریافت بورسیه وارد کالج سلطنتی هنر بریتانیا شد. اردم در سال ۲۰۰۴ پس از اتمام دوران تحصیلش در این کالج و نشان دادن استعداد فوق العاده اش در طراحی لباس به نیویورک رفت و نزد دیان فون فورستنبرگ مشغول بکار شد.

لباس زنانه برند اردم

شکل گیری برند اردم

در سال بعد برند اردم با نمایش اولین مجموعه لباس های این برند در هفته مد لندن پا به عرصه وجود گذاشت. این نمایش پیشرفتی سازنده را برای اردم به همراه داشت و باعث شناخته شدن او در دنیای مد شد. در سال ۲۰۰۶ همکاری این برند و کمپانی مکینتاش جایزه انجمن طراحان لباس بریتانیا را به همراه داشت. این اتفاق مدل مشهور، کلودیا شیفر و جولی گیلهارت، طراح ارشد برند بارنی را بر آن داشت تا لباس های این برند را در جشنواره مت گالا سال ۲۰۰۶ بر تن کنند.
سال ۲۰۰۹ یکی از بهترین سال ها برای این برند به شمار می رود. در این سال اردم با کمپانی ساخت ساک و چمدان، گلوب تراتر همکاری کرد. این سال همچنین سال همکاری این برند با کمپانی تولید عینک های آفتابی لاکچری، کاتلر اند گراس (Cutler and Gross) و کمپانی تولید محصولات چرمی و اکسسوری های لاکچری اسمیسون (Smythson) بود. در این سال اردم موفق به دریافت جایزه معتبر طراحی لباس اِل شد.

مدل لباس دخترانه برند اردم
در سال بعد این برند بار دیگر موفق به دریافت جایزه انجمن طراحان لباس بریتانیا شد. این طراح خلاق و خوش قریحه در این سال همچنین موفق به دریافت جایزه مالی مجله ووگ به مبلغ ۲۰۰ هزار یورو شد. او اولین طراح برتانیایی بود که موفق به دریافت این مبلغ جایزه می شد.
مجموعه ای که این برند در سال ۲۰۱۱ به نمایش گذاشت به حدی موفق شد که تمامی لباس های آن به سرعت بفروش رفت. در سال های بعد اردم بطور متناوب جوایز مختلف انجمن طراحان لباس بریتانیا را از آن خود کرد. مورالیوگلودر سال ۲۰۱۵ توسط مجله اِوِنینگ استاندارد به عنوان یکی از هزار چهره تاثیرگذار لندن انتخاب شد. در حال حاضر محصولات اردم در ۱۷۰ فروشگاه بزرگ جهان بفروش می رسد.

Erdem

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا