برند ها

برند ژاپنی کاسیو چگونه متولد شد؟

ساعت کاسیو

برند کاسیو در کشور ژاپن و در سال ۱۹۴۶ توسط تادائو کاشیو که مهندس تکنولوژی ساخت بود، پایه گذاری شد. تادائو در سال ۱۹۱۷ در کشور ژاپن بدنیا آمد.اولین محصول این برند حلقه ای خاص بود که برای نگه داشتن راحت تر سیگاردر دست انداخته می شد. این محصول بعد از جنگ جهانی دوم با توجه به شرایط خاص سیاسی و اجتماعی ژاپن بسیار مورد توجه قرار گرفت.

محصول بعدی این کمپانی ماشین حساب بود. این ماشین حساب اولین ماشین حساب تمام اتوماتیک جهان بشمار می رود. در دهه ۱۹۶۰ با ورود ماشین حساب های این کمپانی به بازارهای بین المللی، کاسیو فرصت یافت در دیگر عرصه ها نیز وارد شود و محصولاتی را به تولید برساند. در سال ۱۹۶۷ این کمپانی با احداث مرکزی در شهر زوریخ سوییس قدم به دور جدیدی از موفقیت هایش گذاشت.

خلق ساعت های مچی کاسیو

در سال ۱۹۷۴ این کمپانی وارد عرصه ساخت ساعت های مچی شد. کاسیو در واقع از اولین تولیدکنندگان ساعت های کوارتز آنالوگ و دیجیتال بود. این برند با تولید ساعت های مچی محاسبه گر از دیگر رقبای خود پیشی گرفت. کاسیو از اولین برندهایی بود که به تولید ساعت هایی با قابلیت نشان دادن زمان در محدوده های مختلف زمانی، ساعت هایی با دماسنج، ساعت هایی با قابلیت نمایش فشار اتمسفر و میزان ارتفاع و حتی ساعت های با سیستم موقعیت یاب جهانی پرداخت. در سال ۱۹۷۸ اولین ساعت ال سی دی کاسیو روانه بازار شد.

ساعت های مچی زنانه کاسیو

محبوبیت ساعت های دیجیتال کاسیو

در دهه های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ در میان محصولات انبوه کاسیو که شامل انواع لوازم الکترونیک، دوربین های دیجیتال، انواع ماشین حساب، انواع لپ تاپ و نوت بوک می شود، ساعت های دیجیتال آن محبوبیت بیشتری یافتند. در آن زمان ساعت های دیجیتال قیمت بسیار بالایی داشتند، همین موضوع باعث شد کمپانی کاسیو بتواند سود قابل توجهی را از فروش این ساعت ها کسب کند.

استراتژی خاص تادائو تولید طیف وسیعی از محصولات با قیمت های مختلف بود؛ این سیاست فروش موفق باعث شد که مشتریان مختلف با سلیقه ها و توان مالی مختلف ساعت های کاسیو را بخرند. یکی از معروفترین ساعت های این برند ساعت های G-Shock می باشند که با قابلیت مقاومت در برابر شوک طرفداران بسیاری در سال ۱۹۸۳ کسب کرد. نسخه های مختلفی از این ساعت در دوره های مختلف وارد بازار شدند که همگی مورد استقبال قرار گرفتند.

ساعت های دیجیتال کاسیو

در سال ۱۹۸۸ و بدنبال بازنشستگی تادائو برادر او توشیو کاشیو زمام امور را در دست گرفت. او نیز همانند برادرش با اتخاذ تصمیمات درست منجر به گام های روبه جلوی کمپانی کاسیو شد.
این برند با تولید محصولاتی همچون قبله نما توانست در بازارهای آسیایی نیز همانند بازارهای اروپایی و آمریکایی موفقیت های قابل توجهی کسب کند. در سال های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ کاسیو بر تولید ساعت های ورزشی تمرکز کرد. این کمپانی هدف خود را از تولید ساعت های مچی ورزشی بهبود عملکرد ورزشکاران عنوان کرد.
در حال حاضر این کمپانی با مجموعه ای از کارشناسان حرفه ای و خلاق، پرقدرت تر از همیشه به فعالیتش ادامه می دهد. ساعت های این برند هرساله جزء مرغوبترین و خلاقانه ترین ساعت های مچی عرضه شده در بازار هستند که مشتریان بسیاری را بسوی خود جلب می کنند.

Casio

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا